Gå til innhold

Kjendis Farmen  

619 stemmer

1. 1. Hvem håper du vinner årets Kjendis Farmen?

• Lavranns Solli
      7
    • Ida Gran-Jansen
      10
    • Jarl Goli
      2
    • Ingeborg Elisabeth Didrichsen Myhre Luedlow
      0
    • Leif Einar Lothe (Lothepus)
      74
    • Tore Petterson
      14
    • Vendela Maria Kirsebom
      16
    • Petter Pilgaard
      84
    • Linni Meister
      7
    • Marna Haugen
      1

Fremhevede innlegg

Skrevet
21 minutter siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Det er en ting jeg har reagert på. Har ikke fulgt med på farmen før, men har sett overskriftene. Og har jo sett et glimt på Tv her og der. Men hundene. Hvorfor tar de ikke inn en omplasseringshund? Også får deltagerne faktisk omplassere hunden etterpå?
Det går da så klart via et godkjent omplasseringssenter. Om det er deltager eller seer, eller en eller annen random person fra gata spiller ingen rolle. Godtkjent omplassering er godkjent omplassering.  

Dette er noe de skulle ha tenkt på for mange, mange år siden. 
Her har de en fantastisk mulighet til å reklamere for omplasseringshunder. Men så velger de å kaste bort den sjansen på oppdrettshunder som har det flott og fantastisk fra før.

En av de dårligste ideene jeg har lest. En omplasseringshund trenger ikke mer ustabilitet i livet sitt. Først inn på en gård med masse ukjente folk, og så til et nytt hjem igjen etterpå?! 

Anonymkode: 920d9...39a

• Liker 21
Videoannonse
Annonse
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 5.2.2017 den 23.42):

En av de dårligste ideene jeg har lest. En omplasseringshund trenger ikke mer ustabilitet i livet sitt. Først inn på en gård med masse ukjente folk, og så til et nytt hjem igjen etterpå?! 

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet
16 minutter siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Valp er valp. Ikke alle omplasseringshunder er voksne. Ikke alle kommer fra hjem hvor de blir mishandlet. Det er hunder som er drektige når de kommer inn på et omplasseringssenter også. 
Kunne jo ha gått for kattene som er enda enklere. Ingen info om kattene og hvor de kommer fra. 

Hunden trenger ikke å ha vært mishandlet for å trenge stabilitet i livet. 

Det er få valper som omplasseres, da er det isåfall av blandingshunder hvor man faktisk ikke har testet foreldredyrene mentalt. Med en valp fra en erfaren oppdretter vet man at mor og far er stabile, mentalt trygge hunder, noe som betyr at valpen mest sannsynlig også er det. Å si at valp er valp vitner om en vanvittig mangel på kunnskap om dyr. 

• Liker 10
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 6.2.2017 den 0.03):

Hunden trenger ikke å ha vært mishandlet for å trenge stabilitet i livet. 

Det er få valper som omplasseres, da er det isåfall av blandingshunder hvor man faktisk ikke har testet foreldredyrene mentalt. Med en valp fra en erfaren oppdretter vet man at mor og far er stabile, mentalt trygge hunder, noe som betyr at valpen mest sannsynlig også er det. Å si at valp er valp vitner om en vanvittig mangel på kunnskap om dyr. 

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet
28 minutter siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Ikke alle omplasseringshunder er blandingshunder. 

Jeg skriver "valp er valp", fordi jeg orker ikke å diskutere med deg. Gidder ikke å skrive milelangt og forklare, For du stinker kverulant lang vei, og det orker jeg ikke å diskutere med. unghund vs valp vs hund er helt forskjellig. Men en 10 uker gammel valp er valp, og de blir garantert evaluert etter helse og gemytt. +++++++
Det å si at kun renraset hunder har tilgang til familietreet er en lite gjennomtenkt kommentar. For det er ikke riktig om alle blandingsunder. 
og som sagt, kattene har vi null info om og de blir behandlet som en verdiløs gjenstand der inne. Alltid fokus på hundene, men aldri kattene. Flott mulighet til å reklamere for noe som faktisk betyr noe og gjør en forskjell her i verden. Orker ikke skrive mer.
Som sagt, orker ikke å diskutere dette noe mer. For jeg orker ikke å kaste bort tid og energi på deg. 

Dette er jo uansett en avsporing. Men ideen din var så dum at den måtte faktisk kommenteres. Det er ikke familietreet som er det viktige, men å ha en stabil oppdrettslinje med mentaltestede hunder. Det får man ikke på hybrider. 

Katter er mye mer selvstendige enn hunder. Har heller ikke inntrykk av at de behandles som verdiløse gjenstander. 

Du avslutter det slik fordi du ikke kan argumentere for det du sier. Det er bedre å bare innrømme at "shit, jeg tenkte meg ikke helt om" enn slike liksom-nedlatende innlegg tilbake.

Tanken var god, men ikke gjennomførbar på en trygg måte for dyret det gjelder. 

• Liker 6
Skrevet
1 time siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Det er en ting jeg har reagert på. Har ikke fulgt med på farmen før, men har sett overskriftene. Og har jo sett et glimt på Tv her og der. Men hundene. Hvorfor tar de ikke inn en omplasseringshund? Også får deltagerne faktisk omplassere hunden etterpå?
Det går da så klart via et godkjent omplasseringssenter. Om det er deltager eller seer, eller en eller annen random person fra gata spiller ingen rolle. Godtkjent omplassering er godkjent omplassering.  

Her har de en fantastisk mulighet til å reklamere for omplasseringshunder. Men så velger de å kaste bort den sjansen på oppdrettshunder som har det flott og fantastisk fra før.

Å, du burde sende en mail med dette tipset om omplasseringshund til tv2! :):hjerte:

• Liker 3
Skrevet
7 timer siden, Chiubi skrev:

At det ikke var feigt å velge Tore, ble vel grundig bevist da Tore vant tvekampen. 

Feigt var det, smart var det derimot ikke :) Lavrans trodde jo han ville vinne lett i kunnskap!

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det var smart av Lavrans å si minst mulig gjennom farmen. Den siste episoden, når han faktisk sa mer en to setninger, ga ikke et spesielt godt inntrykk. 

Anonymkode: c4137...578

• Liker 19
Skrevet

Dette er en video dere alle må se. Lo godt!! :hoho:

Anonymkode: edc78...5ff

• Liker 4
Gjest Bossa Nova
Skrevet
10 timer siden, Chiubi skrev:

Jeg heier fremdeles på Lothepus. Den som vinner finaleuka fortjener å vinne, uavhengig av om vedkommende har vært i tvekamp eller ikke. Det er jo en grunn til at enkelte ikke blir valgt hverken som første- eller andrekjempe.

Det gjør ikke jeg lenger. Unnasluntreren som ikke gidder å lære seg å vaske en gang. Gjør bare de oppgavene han liker.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det var smart av Lavrans å si minst mulig gjennom farmen. Den siste episoden, når han faktisk sa mer en to setninger, ga ikke et spesielt godt inntrykk. 

Anonymkode: c4137...578

Ja, for de som så på Lavrans som favoritt, så var det åpenbart at det var feil, ville ikke hatt en sjanse i en finale! Har jo ingen finalekniv fra før heller, og er ikke akkurat kunnskapsrik. Men han hadde hatt en grei sjanse til å KOMME til finalen, veldig synd for den som ev. ville møtt ham der, som ville fått seieren gratis :) 

Må nok satse på modellkarriere, ja, har vel ikke så mye annet å satse på :)

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, JackIost skrev:

Må nok satse på modellkarriere, ja, har vel ikke så mye annet å satse på :)

Har hørt han er ganske god til å svømme....:wink:

Skrevet

Jeg leste ett eller annet sted at det viss nok hadde vært en politi-aksjon på Farmen-gården? 

Hva fikk det egentlig ut på?    

Anonymkode: 37f01...922

Skrevet
27 minutter siden, Sorbus skrev:

Har hørt han er ganske god til å svømme....:wink:

Men ikke god nok til å tjene noe på det, da må man vel ha internasjonale resultater?

Skrevet
2 timer siden, Bossa Nova skrev:

Det gjør ikke jeg lenger. Unnasluntreren som ikke gidder å lære seg å vaske en gang. Gjør bare de oppgavene han liker.

Noen må gjøre de oppgavene ingen andre kan. Man drar ikke på Farmen for å lære å vaske opp, og hvis alle skulle gjøre bare ting de ikke kan, ville de ikke hatt noen sjanse til å greie ukesoppdragene. 

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er en Ganske lavmål. Lothepus-imitasjonen var helt elendig. Tore og Petter var ikke så verst. video dere alle må se. Lo godt!! :hoho:

Anonymkode: edc78...5ff

Anonymkode: 0860d...594

Skrevet

Skikkelig urettferdig at Ida får stå og lage karameller, også får Linni kjeft for at ho ikke vasker hennes del! Bare fordi ho er ei bakedame må ho være med på mindre gøye oppgaver hun og! Alle synes jo det er gøyere å lage karameller enn å vaske? Minner meg om ungdomsskolen da de pene, populære jentene fikk gjøre morsomme oppgaver, men de mindre populære fikk drittoppgavene og i tillegg fremstilt dårlig! Vendela er læreren i dette tilfellet, som favoriserer de populære. 

Synes Linni er kul jeg, som står opp for seg selv og sier klart ifra at det ikke er greit! 

Skrevet
14 timer siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Veldig bra idé :)

Skrevet
2 timer siden, JackIost skrev:

Men ikke god nok til å tjene noe på det, da må man vel ha internasjonale resultater?

Kan ikke se at han har hatt så mange internasjonale plasseringer, men han har ikke sultet ihjel frem til nå.... 

Og du skal ikke kimse av modeller. Vendela's firma omsatte for 1,9 millioner i 2015, og har meget god lønnsomhet....:wink:

Skrevet

Ang omplasseringshund på farmen. 

Jeg mener å huske å ha lest en artikkel (lurer på om det var for et par sesonger siden) ang hvor mye jobb det er rundt å plukke ut dyr til farmen, og ikke minst ta vare på dyrene underveis. De har egne folk bak kamera for å passe på at dyrene har det fint, og alle dyrene som plukkes ut til å være med vurderes nøye i forhold til "stamtavle (altså godt lynne hos foreldrene" lynne, sosialisering osv. Dette er vel vanskeligere å sjekke opp i rundt omplasseringshunder, og det er kanskje forklaringen på at de ikke brukt. 

Anonymkode: e5aea...0c6

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...