Gå til innhold

Tweet blir alenemor


tweet

Anbefalte innlegg

3 DPO... det går så treeeeigt!! Kunne ikke lutealfasen vart bare 2 dager eller noe sånt? Denne ventingen altså :frkk: 
Påsken har vært så som så. I helgen har jeg bare følt meg "blæh" både fysisk og psykisk. Har hatt feber, vært tett i pappen og veldig slapp, og psykisk har jeg følt meg ganske tom og sliten på en måte. Det hjalp ikke særlig at S hadde vorspiel her hjemme mot min vilje, fordi han "klarte ikke si nei da kompisen spurte, også ble plutselig så mange invitert at det var for sent å ombestemme seg". Leiligheta så ut som et helvete og jeg var ikke klar for besøk. Hadde gledet meg til å være litt alene med en film på skjermen og teppet rundt meg, men neida.. Jeg endte med å skrubbe dass og kjøkken, selv om jeg sa jeg ikke kom til å hjelpe han, for det var hans fest og hans ansvar. Men siden jeg er så sjukt pirkete og ikke stoler på at ting blir gjort skikkelig, mååå jeg bare hjelpe til og sørge for at det blir bra. Æsj altså.. Jeg var ikke noe særlig fornøyd med valget til S og lå på rommet og gråt, sliten og kokte, mens musikken dundret og folk stod utenfor vinduet og ropte. Var mest forbannet på meg selv for at jeg ga meg så lett og ikke satte ned foten. Jeg kunne faktisk nektet og bedt han finne et annet vors å reise på, for det er faktisk min leilighet også!! Ååh, så godt å skrive det ned! 
Vi er venner igjen nå altså, og han angret veldig.. Fikk mye oppmerksomhet, godteri og et kyss i ny og ne i løpet av vorset. Hehe :P 

Kjenner på en skikkelig indre uro og føler meg mislykket for tiden. Det er snart oppkjøring igjen, jeg som egentlig skulle hatt lappen for lenge siden. Skolegreiene går til helvete, fordi jeg utsetter det hele jævla tiden og sliter skikkelig med konsentrasjon og motivasjon. Har ikke trent på dritlenge og føler meg lubben og ekkel! Også har vi den store haugen med klær jeg enda ikke har lagt sammen.. Blæh :( Er så sjukt lei av meg selv, rett og slett! Og jeg vet eneste måten å fikse det på, er å skjerpe meg. Gi meg energi, sier jeg bare. 

Jaja, snart ny uke, nye muligheter.. Og "bare" 9 dager til testing. Er forhåpentligvis i bedre humør og ved nytt mot i neste innlegg :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Superspennende å lese og følge med! Sender masse gode vibes og krysser fingrene for vellykket prøving, og for at du føler deg bedre veldig snart :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Lycra skrev:

Superspennende å lese og følge med! Sender masse gode vibes og krysser fingrene for vellykket prøving, og for at du føler deg bedre veldig snart :klem:

Hei, så hyggelig! :) Tusen takk for det! Føler meg heldigvis hakket bedre i dag :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! Jeg tittet innom dagboken din, og må bare legge igjen en hilsen og si lykke til med både oppkjøring og skole og prøving!:) Det høres ut som det er MYE på en gang, så det er ikke rart du har lite energi og utsetter. Håper lutealfasen på magisk vis flyr avgårde (selv om akkurat det aldri pleier å skje).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Illy skrev:

Heihei! Jeg tittet innom dagboken din, og må bare legge igjen en hilsen og si lykke til med både oppkjøring og skole og prøving!:) Det høres ut som det er MYE på en gang, så det er ikke rart du har lite energi og utsetter. Håper lutealfasen på magisk vis flyr avgårde (selv om akkurat det aldri pleier å skje).

Hei! Tusen takk for lykkeønskning, kjekt at du titter innom! :) Er en av snikleserne i din dagbok, så følger med på din reise også :biggrin: 
Ja, det føles som veldig mye på en gang også! Har så mange planer og ting jeg må gjøre, at jeg blir helt lammet av stress på en måte.. og da blir ingenting gjort. Blir det gjort, så er det i slow motion. Jeg har slitt tidligere med skole (ikke selve fagene, men heller presset kanskje) og utviklet angst og migrene, og derfor sluttet jeg to ganger på videregående. Har tatt flere friår på grunn av det og jobbet i stedet, men følte nå at det var på tide å fullføre. Nettstudier virket som en god idé, for da har jeg god tid til å fullføre, og mulighet til å jobbe og være gravid samtidig. Må helt ærlig si jeg angrer på hele driten og er redd for å havne tilbake der jeg var, men nå har jeg jo allerede fått innvilget lån og alt.. så er for sent å angre nå! Jeg må vel bare skjerpe meg og bare bite tenna sammen.. Spørsmålet er bare: Hvor skal jeg starte!? Hehe :P 
Jeg vet at man kan søke om både utsettelse og permisjon fra studier hvis det går ut over helsen, eller når man er gravid og kanskje har plager. Greit å vite at jeg har den muligheten hvis det blir for tungt, men jeg har ikke tenkt å gi opp!

Har heldigvis god støtte i S og familien min :)  De er ikke vanskelig å be om jeg trenger hjelp, og det er jeg evig takknemlig for. 

Hvordan går det med deg? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, tweet skrev:

Hei! Tusen takk for lykkeønskning, kjekt at du titter innom! :) Er en av snikleserne i din dagbok, så følger med på din reise også :biggrin: 
Ja, det føles som veldig mye på en gang også! Har så mange planer og ting jeg må gjøre, at jeg blir helt lammet av stress på en måte.. og da blir ingenting gjort. Blir det gjort, så er det i slow motion. Jeg har slitt tidligere med skole (ikke selve fagene, men heller presset kanskje) og utviklet angst og migrene, og derfor sluttet jeg to ganger på videregående. Har tatt flere friår på grunn av det og jobbet i stedet, men følte nå at det var på tide å fullføre. Nettstudier virket som en god idé, for da har jeg god tid til å fullføre, og mulighet til å jobbe og være gravid samtidig. Må helt ærlig si jeg angrer på hele driten og er redd for å havne tilbake der jeg var, men nå har jeg jo allerede fått innvilget lån og alt.. så er for sent å angre nå! Jeg må vel bare skjerpe meg og bare bite tenna sammen.. Spørsmålet er bare: Hvor skal jeg starte!? Hehe :P 
Jeg vet at man kan søke om både utsettelse og permisjon fra studier hvis det går ut over helsen, eller når man er gravid og kanskje har plager. Greit å vite at jeg har den muligheten hvis det blir for tungt, men jeg har ikke tenkt å gi opp!

Har heldigvis god støtte i S og familien min :)  De er ikke vanskelig å be om jeg trenger hjelp, og det er jeg evig takknemlig for. 

Hvordan går det med deg? :) 

Koselig med snikleser! :)

Er det en mulighet at du kan søke om forlenget studieløp? Jeg har gjort det i år, og det var en stor lettelse. Fordelen med det er at man kan vente med å avlegge eksamen og sånt som gjerne medfører mye press, men fortsatt jobbe litt med skolearbeidet, i fred og ro. Da blir det kansje lettere å overleve eksamen når den først kommer også. Kanskje det kan hjelpe bare å vite at det går an også, ja :) 

Godt at du kan få god hjelp og støtte fra de rundt deg! :) 

Det går ganske bra med meg. Her er ikke dpo-dagene så spennende mer, så jeg gleder meg til mensen. Ikke lenge igjen til det, og et nytt forsøk nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 DPO. Jeg kjenner en liten forandring i forhold til de andre prøveperiodene! Jeg fryser skikkelig og tror kroppstemperaturen min har steget etter eggløsning. Skal ikke si det sikkert, for jeg glemmer hele tiden å tempe på morgenen og har ikke gjort det jevnlig denne syklusen. Men jeg har ikke opplevd før å føle meg varm hele tiden. Jeg begynner liksom å fryse av alt og ingenting! Det kan hende det er pollenallergien som gjør det? 
Har også kjent en rar, stikkende følelse bak navlen og litt murring. Kanskje egget fester seg? :jepp: Er fortsatt "flink" og tar tran, wild yam og folat. Noe annet jeg burde tenke på her? Jeg begynte med 3 wild yam på morgen og 2 på kveld, men følte det kanskje var litt mye, så har gått ned på 2 morgen og 2 kveld nå. Etter hvert trapper jeg ned til 3 for dag, deretter 2, og til slutt 1. Eller er det vits å gå fra 2 til 1 egentlig? Er det nok å trappe ned til 2 for dag på slutten, og deretter stoppe? Dette er så nytt for meg, og jeg gjetter meg egentlig bare fram til hvordan jeg skal gjøre det :P Har lest så mye forskjellig at jeg bare måtte prøve meg fram til slutt. 

Nå kommer det litt TMI: S opplevde også noe rart her en dag! Et par dager etter eggløsning, hadde vi sex, og han fortalte meg etterpå at noe kjentes annerledes. Han kjente noe mykt "der nede", nesten som en tunge. Jeg kunne ikke komme på noe annet enn at det var livmortappen han kjente, som var ganske lavt nede. Har hørt at den er lavt plassert rett etter eggløsning. Etter noen dager sa han at den var "borte"! Så da har den kanskje plassert seg høyere oppe, som skal være et godt tegn? S synes hvertfall dette var skikkelig spennende, og litt rart, så jeg måtte google og lese for han med én gang :fnise:

Har tenkt litt på hvor mye jeg deler her, og andre ting jeg så gjerne vil dele, men som er lett å kjenne igjen. Min situasjon er ganske unik her hjemme, så jeg tror at jeg lett kunne blitt "avslørt" om noen jeg kjenner hadde havnet inne på dagboken min. Litt irriterende! Ingen i familien min er inne på KG, så vidt jeg vet. De fnyser og ler litt hvis jeg nevner noe jeg har lest her inne, og mange mener KG er en vits :P Men hvis noen faktisk hadde kjent meg igjen her, tror jeg ikke at jeg hadde brydd meg noe særlig.. Jeg hadde aldri skrevet noe jeg hadde skammet meg over uansett, og å være prøver er jo helt normalt. Hvor ellers skulle jeg skrevet ned tanker rundt det? 

Endret av tweet
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Illy skrev:

Koselig med snikleser! :)

Er det en mulighet at du kan søke om forlenget studieløp? Jeg har gjort det i år, og det var en stor lettelse. Fordelen med det er at man kan vente med å avlegge eksamen og sånt som gjerne medfører mye press, men fortsatt jobbe litt med skolearbeidet, i fred og ro. Da blir det kansje lettere å overleve eksamen når den først kommer også. Kanskje det kan hjelpe bare å vite at det går an også, ja :) 

Godt at du kan få god hjelp og støtte fra de rundt deg! :) 

Det går ganske bra med meg. Her er ikke dpo-dagene så spennende mer, så jeg gleder meg til mensen. Ikke lenge igjen til det, og et nytt forsøk nå! :)

Ja, det kan jeg, men da må jeg betale litt ekstra. Skal jeg klare å fullføre det her og merker at jeg sliter når eksamen nærmer seg, så er det nok verdt å utsette. Jeg har nå 6 måneder på å fullføre de første fagene (eksamen til høsten) og derette 9 måneder på å fullføre de siste (eksamen neste vår). Studiene skal være ferdig sommeren neste år, men jeg kan for eksempel utsette til høsten 2018 og ta siste eksamen da :)  Rådgiverne på den skolen er veldig greie og forståelsesfulle. Var ikke noe problem å bytte et fag da jeg sleit veldig, for eksempel. 

Gleder meg til å lese om nytt forsøk! Har troen på at det skal gå :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, jeg kom på hva jeg drømte i natt! Jeg var gravid uten å vite det og trodde jeg bare hadde lagt på meg "litt" (:klo:). Plutselig en natt hadde jeg skikkelig mageknip. Jeg stakk fingeren inn down there, bare helt tilfeldig (for det er jo normalt å gjøre når man har mageknip....), og der kjente jeg babyens hode på vei ut! Hjæælp :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dragoste
36 minutter siden, tweet skrev:

Herregud, jeg kom på hva jeg drømte i natt! Jeg var gravid uten å vite det og trodde jeg bare hadde lagt på meg "litt" (:klo:). Plutselig en natt hadde jeg skikkelig mageknip. Jeg stakk fingeren inn down there, bare helt tilfeldig (for det er jo normalt å gjøre når man har mageknip....), og der kjente jeg babyens hode på vei ut! Hjæælp :ler:

Haha, for en drøm! :fnise: Tror nok du får mere enn mageknip når hodet er på vei ut på ekte :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Dragoste skrev:

Haha, for en drøm! :fnise: Tror nok du får mere enn mageknip når hodet er på vei ut på ekte :P 

Ja, det er hvertfall sikkert! Liker å tro at babydrømmer er noe positivt, da :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, så er plutselig dama til eksen gravid. Glad på hans vegne og har ingen vonde tanker om han, men det er vel lov å si at jeg blir litt sur? Ikke fordi han er eksen min, men fordi jeg føler "alle" rundt meg blir gravide for tiden. Synes jeg ser store mager og barnevogner overalt! Er rett og slett sjalu.. Men sier det så klart ikke høyt, og var hyggelig og gratulerte han fint med det kommende barnet. 
Veldig greit å ha en dagbok jeg kan være urimelig i! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dragoste
5 timer siden, tweet skrev:

Jaja, så er plutselig dama til eksen gravid. Glad på hans vegne og har ingen vonde tanker om han, men det er vel lov å si at jeg blir litt sur? Ikke fordi han er eksen min, men fordi jeg føler "alle" rundt meg blir gravide for tiden. Synes jeg ser store mager og barnevogner overalt! Er rett og slett sjalu.. Men sier det så klart ikke høyt, og var hyggelig og gratulerte han fint med det kommende barnet. 
Veldig greit å ha en dagbok jeg kan være urimelig i! 

Jeg skjønner fint hva du mener, føler akkurat det samme. Er lov å skrive ned akkurat hva man føler i en dagbok, uansett hvor urimelig! For uansett hvor jeg scroller, insta, Facebook, og uansett hvor jeg går... Store mager over alt!! Kjenner også jeg blir så oppgitt, "Hehe ja blir gravid bare mannen ser på meg" fyy så urettferdig!!!! Og "veldig lite planlagt dette, abort er nok det beste", ja men så gi graviditeten til meg da!!! Haha, skulle ønske det var mulig. (Med mine og samboers gener ofc)

Huff, livet er nok ikke alltid like rettferdig, og forhåpentligvis er det vår tur snart :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt det ikke bare er meg som føler det sånn! :P Mange på jobb, flere venninner og kjente som er gravid om dagen, føler jeg ser barnevogner og babyer over aalt, men som min kjære mamma sa; "det er ikke det at det var MINDRE gravide eller MINDRE babyer rundt deg før, det er bare det at det er nå DU har fokuset på det og velger å se det" - det er nok noe i det altså, vi ser jo det vi er opptatt av :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jeg ikke er alene, @celujo og @Dragoste :fnise: 

----

7 DPO :sFun_sleeping: Sneglefart! Fortsatt varm og kjenner det stikker litt i høyre side. En blanding av stikking og murring. Prøver å ikke tenke så mye over det! 

Hadde en kjøretime i dag, og læreren sier jeg ikke trenger mer. Kjedelig å bruke penger på det her når lappen helst skulle vært i boks for lengst! Glad jeg sjekket kalenderen en ekstra gang i går, ellers hadde jeg glemt at jeg skulle jobbe i dag. Rolig og deilig dag på jobb :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.4.2017 den 14.51, tweet skrev:

6 DPO. Jeg kjenner en liten forandring i forhold til de andre prøveperiodene! Jeg fryser skikkelig og tror kroppstemperaturen min har steget etter eggløsning. Skal ikke si det sikkert, for jeg glemmer hele tiden å tempe på morgenen og har ikke gjort det jevnlig denne syklusen. Men jeg har ikke opplevd før å føle meg varm hele tiden. Jeg begynner liksom å fryse av alt og ingenting! Det kan hende det er pollenallergien som gjør det? 
Har også kjent en rar, stikkende følelse bak navlen og litt murring. Kanskje egget fester seg? :jepp: Er fortsatt "flink" og tar tran, wild yam og folat. Noe annet jeg burde tenke på her? Jeg begynte med 3 wild yam på morgen og 2 på kveld, men følte det kanskje var litt mye, så har gått ned på 2 morgen og 2 kveld nå. Etter hvert trapper jeg ned til 3 for dag, deretter 2, og til slutt 1. Eller er det vits å gå fra 2 til 1 egentlig? Er det nok å trappe ned til 2 for dag på slutten, og deretter stoppe? Dette er så nytt for meg, og jeg gjetter meg egentlig bare fram til hvordan jeg skal gjøre det :P Har lest så mye forskjellig at jeg bare måtte prøve meg fram til slutt. 

Nå kommer det litt TMI: S opplevde også noe rart her en dag! Et par dager etter eggløsning, hadde vi sex, og han fortalte meg etterpå at noe kjentes annerledes. Han kjente noe mykt "der nede", nesten som en tunge. Jeg kunne ikke komme på noe annet enn at det var livmortappen han kjente, som var ganske lavt nede. Har hørt at den er lavt plassert rett etter eggløsning. Etter noen dager sa han at den var "borte"! Så da har den kanskje plassert seg høyere oppe, som skal være et godt tegn? S synes hvertfall dette var skikkelig spennende, og litt rart, så jeg måtte google og lese for han med én gang :fnise:

Det med livmorhalsen er spennende da! Hvis kjernetemperatur øker så fryser man lettere:) Så kanskje du er gravid?:nori:

Har ikke fått lest hele dagboken din, hvilken pp er du i?

Når tenker du å teste egentlig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, snehvit88 skrev:

Det med livmorhalsen er spennende da! Hvis kjernetemperatur øker så fryser man lettere:) Så kanskje du er gravid?:nori:

Har ikke fått lest hele dagboken din, hvilken pp er du i?

Når tenker du å teste egentlig? 

Er det jeg også har hørt, om temperaturen, og det har jeg ikke kjent så merkverdig før! :o Ja, kanskje kanskje? Er det lov å si jeg har en god følelse? :mynona:

I PP7 :) Tester om minst 5 dager, helst 14 DPO eller vente til IKM evt ikke kommer. Kjenner jeg meg selv rett, blir det vel ikke lenge til 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har skjedd noe stort! Jeg drikker kaffe! Eller mocca da, men det er fortsatt kaffe. Har alltid sagt at jeg aaaaldri kom til å like det! Kom til den konklusjonen at å trøkke i seg redbull, som bare fysj fysj for kroppen, er bare tull.. det er så mye sukker og ekkelt i det, og kan umulig være bra for en baby eller under prøving. Så nå er det én kaffekopp om dagen som gjelder :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en skikkelig ekkel drøm i natt. Hadde nettopp funnet ut at jeg var gravid og ganske langt på på vei, så begynte jeg å fossblø en natt. Stod på badet og skulle sette inn menskoppen, men det var umulig fordi blodet bare rant og rant ut, mørkt og klumpete! Måtte løpe på butikken for å kjøpe meg nattbind, helt gjennomvåt av blod og alle stirret på meg :sjokkert: Skikkelig disgusting og skummelt! 

8 DPO i dag, og nå kjenner jeg virkelig hvor utålmodig jeg er... Puppene er ikke noe ømme lenger, men det velger jeg å overse. Føler meg fortsatt litt varmere, men ellers ingen symptomer egentlig. Har skikkelig hodepine og er ordentlig gretten, men det trenger ikke bety noe :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dragoste

Æsj, for en ekkel drøm! Men på den positive siden så har jeg jo lest om mange tilfeller hvor ekle/rare drømmer har vært ett tidlig symptom! 😊

Du må jo teste snart! Hehe, så nysgjerrig og spent :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...