Gå til innhold

Tweet blir alenemor


tweet

Anbefalte innlegg

Jaja, da var mensen over igjen! Denne måneden setter vi prøving på hylla sånn jeg (forhåpentligvis) blir kvitt slimposebetennelsen. Jeg må helt ærlig si jeg er litt letta over å slippe venting og grubling denne måneden. Tror det ble litt mye for meg oppi sorgen over bestefaren min og andre tunge tanker, så jeg tror jeg skal bruke denne måneden til å "komme meg" igjen.

Føler jeg er i en slags personlig krise den siste tiden. Innser bare mer og mer at jeg har "mistet" meg selv litt. Jeg har blitt altfor seriøs og kanskje litt kjedelig, og S har sagt ting som har fått meg til å tenke. Bruker mesteparten av fritiden min på å gruble over livet mitt og hvor jeg har blitt av. Hvor ble av humoren min, mitt sosiale liv, energien? Føler jeg står litt fast i mitt eget liv og setter grenser for meg selv. Jeg har aldri tatt meg selv høytidelig og har alltid snakket rett fra levra og ikke brydd meg om hva andre mener om meg, men nå holder jeg tilbake og føler meg mer lukket. Sånn seriøst, så kunne jeg tenkt meg å reist på kurs eller ett eller annet for å "finne meg selv" igjen, for jeg skjønner ikke hvor jeg skal starte. 

Jeg trenger også hjelp til å endre tankegangen min, og lære å snu og sortere tanker. Jeg sliter med et helvetes tankekjør, og vet ikke helt hvordan jeg skal kontrollere det. Slitsomt..

Så da hører dere kanskje ikke så mye fra meg denne måneden! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, tweet skrev:

Jaja, da var mensen over igjen! Denne måneden setter vi prøving på hylla sånn jeg (forhåpentligvis) blir kvitt slimposebetennelsen. Jeg må helt ærlig si jeg er litt letta over å slippe venting og grubling denne måneden. Tror det ble litt mye for meg oppi sorgen over bestefaren min og andre tunge tanker, så jeg tror jeg skal bruke denne måneden til å "komme meg" igjen.

Føler jeg er i en slags personlig krise den siste tiden. Innser bare mer og mer at jeg har "mistet" meg selv litt. Jeg har blitt altfor seriøs og kanskje litt kjedelig, og S har sagt ting som har fått meg til å tenke. Bruker mesteparten av fritiden min på å gruble over livet mitt og hvor jeg har blitt av. Hvor ble av humoren min, mitt sosiale liv, energien? Føler jeg står litt fast i mitt eget liv og setter grenser for meg selv. Jeg har aldri tatt meg selv høytidelig og har alltid snakket rett fra levra og ikke brydd meg om hva andre mener om meg, men nå holder jeg tilbake og føler meg mer lukket. Sånn seriøst, så kunne jeg tenkt meg å reist på kurs eller ett eller annet for å "finne meg selv" igjen, for jeg skjønner ikke hvor jeg skal starte. 

Jeg trenger også hjelp til å endre tankegangen min, og lære å snu og sortere tanker. Jeg sliter med et helvetes tankekjør, og vet ikke helt hvordan jeg skal kontrollere det. Slitsomt..

Så da hører dere kanskje ikke så mye fra meg denne måneden! 

Jeg skjønner hva du mener med å føle at man mister litt seg selv,  jeg blir ihvertfall så vanvittig ensporet i tankene mine nå i prøve tiden. Jeg opplevde at da vi hadde en måned med prøve pause så var jeg gladere og mer smilende enn i prøve perioden.  Det var en lettelse med pause! 

Så kos deg i pausen!!! Og kom snart tilbake til oss :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Så var jeg her igjen! 

Vel, i morgen skal jeg egentlig ha mensen. Skulle liksom ha prøvepause denne måneden, men ved et (eller to) halvveis uhell, kom han inni meg rundt eggløsning. Det var faktisk ikke helt meningen, men i siste liten var det litt sånn "javel, okey da". Vi hadde vel kanskje et lite håp likevel. Men jeg kjenner jeg tviler på at det klaffet. Har forferdelig ømme pupper og har kjent små kramper i livmora, så regner med mensen er like rundt hjørnet. Jeg ORKER ikke å tenke på at det kan være symptomer på graviditet altså :P Tenker det er mensen, og ferdig med det. 

Har faktisk greid å slappe veldig av denne måneden. Sjekket clue helt tilfeldig en dag, og fikk sjokk da jeg så at det bare var fire dager til mensen. Det har gått så fort plutselig! En ting er sikkert; jeg er fortsatt spent og håper mensen uteblir, uansett hvor avslappet jeg egentlig har vært. 

Jeg ser at det er mange som er blitt gravide her inne. Det er så gøy 😄 håper det er min tur snart! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende! Kanskje det har klaffet for dere denne måneden :jepp: føler alle rundt meg her inne blir gravide når jeg begynner å følge de, så jeg tror at det klaffer for deg også snart :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pjusk skrev:

Spennende! Kanskje det har klaffet for dere denne måneden :jepp: føler alle rundt meg her inne blir gravide når jeg begynner å følge de, så jeg tror at det klaffer for deg også snart :fnise:

Øøøhm???? 😱 Tre andre sier de tror den er positiv, jeg tør ikke tro! Den er mye lettere å se i virkeligheten! Trenger ikke vri, vende og myse liksom.. uæh

IMG_3562.JPG

IMG_3563.JPG

Endret av tweet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, Pjusk skrev:

Den der så veldig postiv ut :hoppe: gratulerer! Er det jeg sier, alle jeg begynner å følge blir gravide :ler:

 

Er du seriøs!? Uæææh 😂 Jeg klarer ikke å tro det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser strek jeg å :nordvesta: tror pjusk har noe rett ja 😉 .o0 må kanskje overtale hu te å følg meg å... ein så dårlig eg e på å skriv der 0o. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Meley skrev:

Jeg ser strek jeg å :nordvesta: tror pjusk har noe rett ja 😉 .o0 må kanskje overtale hu te å følg meg å... ein så dårlig eg e på å skriv der 0o. :fnise:

Herregud, og her sitter jeg på jobb og prøver å holde meg mest mulig normal! Samboer vet ingenting 😱 Nå må @Pjusk innom alle dagbøkene tror jeg ;) 

Tror dere det er for tidlig å ta en digital i morgen? Har ikke fler billigtester igjen! Vil gjerne få det bekrefta noen ganger til 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal se om jeg finner dagboka du i kveld, Meley,  så skal jeg begynne å følge deg :fnise:

Jeg tror ikke det skal være for tidlig med digital test når billigtestene slår ut? Uten at jeg tørr å garantere noe :ler:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt ordentlig dårlig nå, og er ikke ferdig på jobb før om tre timer. Skal snart være alene med en krevende bruker, og hodet banker og banker, jeg kaldsvetter og er kvalm. Eeehm, placebo etter den eventuelt positive testen eller? :bond:

Åh, som jeg gruer meg til de neste timene, vil bare hjem og sove!! Er også spent på å si noe til S. Vi har hatt en litt turbulent periode, og det var jo litt derfor vi valgte å ta en liten pause med prøvingen. Er faktisk nervøs for hva han kommer til å si. Jeg er også redd for at jeg ikke engang er gravid og at jeg bare tuller med meg selv! Dette er skumlere enn hva jeg trodde :P Tror det lyser lang vei at jeg tenker masse i dag, er ikke helt med i samtalene! Godt med pause alene nå, puh. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ruccula skrev:

Gratulerer så mye!! :nordvesta:

Tusen takk!! Er helt kaos i hodet nå, kjenner jeg :alice:Ikke forberedt på den i det hele tatt, tok en test bare fordi jeg var nysgjerrig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ligger i senga og grubler, får ikke sove! Er så redd for at jeg ikke er gravid. Hver gang jeg går på do, sier jeg "neineinei, pleeeease ikke blø" og gruer meg skikkelig :P Jeg kommer nok til å være paranoid lenge! 

S ble uansett kjempeglad! Fortalte han om testen og hvor mange som mener den er positiv. Han sussa og kosa meg ihjel. Han bestemte også at vi skal på restaurant og feire om den digitale er positiv i morgen :fnise: For en søt fyr :rodmer:  Jeg er så full av kjærlighet akkurat nå! Haha.. 

Dette er så fint og skummelt, men jeg tør fortsatt ikke å bli skikkelig glad enda før det er bekreftet skikkelig! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den digitale testen viste "NO-"... :dry: Håpet er ikke ute enda, for jeg kjenner ingen tegn til mensen! Nå føler jeg meg gravid også, og vi har snakket så mye om det nå at jeg må bare være det. Eller sååå.. jeg kommer til å bli så forferdelig lei meg hvis jeg ikke er gravid likevel. Men alle som så testen, sa den var positiv :( Her inne og en venninne av meg! Hjeeelp.. 

For lite HCG til at den kunne bli positiv i dag eller? Den digitale er jo ikke like følsom som billigtester.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent ett par dager og ta ny test. Kan vel være at det er for tidlig til at den slår ut enda ja. Og så lenge mensen ikke dukker opp er det enda håp! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, Pjusk skrev:

Vent ett par dager og ta ny test. Kan vel være at det er for tidlig til at den slår ut enda ja. Og så lenge mensen ikke dukker opp er det enda håp! :jepp:

Vi kjøpte ny test tidligere, og S ville helst jeg skulle ta den med én gang, men jeg greide å overbevise han om at vi hvertfall måtte vente til i morgen... To dager var visst uaktuelt for han! :ler: 

--------------

I dag har virkelig vært en nydelig dag! S er så glad og virker så utrolig forelsket i meg, litt ekstra enn vanlig :fnise:  Vi reiste til svømmehallen og kosa oss skikkelig! Prøvde å tenke minst mulig på den negative testen. Jeg føler meg gravid og tenker at mensen hadde ikke blitt forsinka uten at jeg var det og hcg-nivået var sikkert for lavt for den digitale testen, men samtidig prøver jeg å ikke være for forventningsfull. Det er kanskje for sent å si nå da, for jeg går bare og smiler :P Huff.. Jeg gjør det utrolig vanskelig for meg selv i tilfelle jeg ikke er gravid. 
Jeg vet ikke om det er fordi testen i går så positiv ut, at jeg plutselig får mye symptomer. Kanskje jeg er mer bevisst på dem nå? Uansett da, så har jeg følt meg uggen og småkvalm, sånn at jeg må stoppe opp og puste dypt med magen. De siste dagene, også før jeg tok testen, har puppene og brystvortene mine vært SÅ såre. OK, så syptomer så langt er: hodepine, litt kvalme og veldig såre pupper. HVIS jeg er gravid, skal jeg være i uke 5 (4+0) og termin 8.november. Men her er det et stoooort "hvis" altså. 

Jeg greier ikke å la være altså. Har aktivert gravidapp og alt.. Gjør det som sagt veldig vanskelig for meg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg godt. Jeg fikk også negativ test i dag, helt blendahvit :ler: men jeg er helt i andre enden jeg da.. Jeg tror ikke at jeg er gravid og er helt avslappet i forhold til de negative testene (selvfølgelig biiittelitt skuffet). Krysser fingrene for positiv test hos deg i morgen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ante fred og ingen fare, før smertene kom som lyn fra klar himmel. Jeg fant fram tampongene før jeg hadde sjekka om jeg blødde engang, for jeg bare visste det. Og rett hadde jeg :grine:
Nå er jeg bare trist og forferdelig frustrert, mest fordi jeg lot meg selv bli så glad og forventningsfull. Men den første testen så jo positiv ut, så hvordan kunne jeg ikke bli glad? Har bare grått og grått og grått på sofaen som en liten unge. Vi prøvde ikke denne måneden engang!
S har kjøpt sjokolade, potetgull og brus til meg, så nå skal jeg bare deppe resten av dagen. Fine, fine mannen min :hjerte: 

"Vi får prøve hardere neste gang, så sitter det nok," sa han. Håper han har rett :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...