Gå til innhold

Tweet blir alenemor

tweet

Anbefalte innlegg

Uff, dette høres ikke gøy ut. :klem:

Det å si at alt dette er nok helt normalt når man er gravid er kanskje ikke akkurat det man ønsker å høre, men det går i det minste over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 timer siden, Tonio skrev:

Uff, dette høres ikke gøy ut. :klem:

Det å si at alt dette er nok helt normalt når man er gravid er kanskje ikke akkurat det man ønsker å høre, men det går i det minste over!

Takk for klemmen! :) Joda, det hjelper å vite at det ikke er jeg som holder på å bli gal, men bare hormoner som tuller :fnise:

---

15+3

Åå, for en hodepine jeg har hatt! Dag to med helt plutselig hodepine. Og forferdelig dårlig matlyst.. har dessverre stappa i meg en del sjokolade. Jeg må virkelig skjerpe meg! Da jeg kuttet ut sukker, ble huden min veldig fin og klødde mindre. Nå er den helt jævlig. Jeg klør og klør og klør. Det må ligge noe i det altså, så jeg bør virkelig gå inn for "sukkerstreik" igjen. Håper bare ikke det er svangerskapskløe!! 

Humøret er bedre i dag, sett vekk i fra at jeg gråt fordi hunden min var så søt 🙈 Jeg gråt sånn i natt fordi jeg følte S "hatet" meg og bare likte meg for sex (🙄), og i dag merket jeg at han har tatt til seg det jeg sier. Har gitt meg komplimenter og vært ekstra grei. Selv om jeg sier mye jeg egentlig ikke mener eller tror under hulkingen, så har han vist ekstra hensyn likevel! Vi hadde oss en god, ærlig prat. Det var veldig godt og hjalp veldig :) Jeg tror jeg bare trengte at akkurat han fortalte meg at ting går bra og at han elsker meg til tross for alle forandringer så skjer. Jeg er jo bare redd for teite ting egentlig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forresten fått dato for oul! 13.september får vi møte lille ❤ Gleder meg så intens, men føler det er så himla lenge til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så spennede med oul!!! Tiden kommer nok til å gå både sakt og fort! det blir nok kjempespennende da! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15+6! 

Jeg fikk vite av flere i termingruppa ta preglifeappen teller feil (282 dager), det skal visst være 283. Da jeg gikk inn for å endre det, så jeg at datoen for siste mens var feil. Så rettet jeg på det da, og ble flyttet fram en dag. Blir helt forvirra av de forskjellige datoene, så nå gleder jeg meg til oul og endelig termindato! 

I dag har jeg følt meg veldig bra! Kjenner det stikker og styrer der nede, men ellers har humøret og formen vært på topp. 

Ble inspirert av @Hjertehåp og legger med et lite magebilde :nigo: Sorry for kornete bilde altså, men måtte skjære bort alt mulig rundt :P Føler meg vel i denne gravidkroppen her, selv om jeg gruer meg forferdelig til å veie meg hos jordmor i morgen..

IMG_4336.JPG

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjal denne fra noen andre (husker ikke hvem). Kjeder meg litt :nigo:

Termin:  02.02.2018 (før oul)

På vei: 15+6

Igjen til termin: 172 dager 

Kjønn: Vet ikke enda! 

Neste kontroll: Skal på første i morgen! 

Ultralyd: 13.september

Liv i magen: Sikkert mye sprell, men kjenner det ikke ennå :) 

Vektøkning: Aner ikke.. Gruer meg fælt til å se i morgen. 

Plager: Forferdelig emosjonell, mistenker bekkenløsning og klør over hele kroppen.

Cravings: Ikke noe spesielt. 

Søvn: Sover greit, men har våknet en del på grunn av kløe og/eller full blære. 

Humør: Det svinger veldig. Mye trist, mye glad! 

Utålmodig: Nei, absolutt ikke :) 

Innkjøp: En veggklokke og bestilt babynest. 

Barnerom: Akkurat nå er det et gjesterom, men har mange idéer. 

Sykehusbagen: Ikke tenkt tanken engang. 

Tanker om fødselen: Har veldig blandede følelser. Heldigvis lenge til enda!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dragoste

Aww se på den søte magen da 😍 Kan ikke vente med å få en liten bollemage selv 😊 Kommer ikke til å tro på at jeg er gravid (når det evt. skjer) før jeg ser magen 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Dragoste skrev:

Aww se på den søte magen da 😍 Kan ikke vente med å få en liten bollemage selv 😊 Kommer ikke til å tro på at jeg er gravid (når det evt. skjer) før jeg ser magen 😂

Ja, lettere å tro det når man faktisk ser gravid ut 🙊 I starten var jeg sur fordi jeg visste det bare var luft, men nå kjenner jeg livmoren også! Snart din tur nå 😉

59 minutter siden, snehvit88 skrev:

Så fin mage!❤️ Ikke mange ukene til du kjenne spark nå

Takk ❤ Jeg har kanskje kjent ett eller annet et par ganger nå, det er som små små bobler som sprekker dypt inn i magen. Har bare ikke turt å si det høyt i tilfelle det er innbilning 😰

38 minutter siden, LineG skrev:

Nydelige mage :hjerte: hvordan var første kontroll? :)

Tusen takk ❤ Har time 13:20! Oppdatering kommer garantert så fort jeg har tid 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så fin mage ❤❤ er sååå stas når den endelig begynner å synes godt. Da er man liksom ordentlig gravid. Og de bevegelsene du beskriver høres helt likt ut som hva jeg følte med datteren min helt i starten. Jeg kjente det fra uke 15. Som deg ☺ 

Spent på om jeg vil føle noe på samme tid nå andre gangen. Men er lenge til enda. Uka 8 nå så. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16+0

Fine, fine hjertelyden på 140 ❤ Alle prøver så bra ut! Blodtype 0 og rhesus positiv :) Eneste som må sjekkes videre, var urinen som de fant spor av blod i. Men har ikke kjent ubehag, så kan være et sprengt blodkar eller noe. Jordmora var SÅ hyggelig, jeg gleder meg til neste gang. 

Men jeg kjenner jeg har klump i halsen.. jeg føler meg så feit og hater alt som har med vekt å gjøre. Har følt meg så vel i min egen kropp, men havner rett i kjelleren når vekten min kommer opp. Føler ikke jeg ser tjukk ut, men er mye tyngre enn jeg ønsker. Æsj altså.. Jeg blir rett og slett lei meg, skjønner ikke hvorfor vekten min har steget så fælt de siste årene :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, tweet skrev:

16+0

Fine, fine hjertelyden på 140 ❤ Alle prøver så bra ut! Blodtype 0 og rhesus positiv :) Eneste som må sjekkes videre, var urinen som de fant spor av blod i. Men har ikke kjent ubehag, så kan være et sprengt blodkar eller noe. Jordmora var SÅ hyggelig, jeg gleder meg til neste gang. 

Men jeg kjenner jeg har klump i halsen.. jeg føler meg så feit og hater alt som har med vekt å gjøre. Har følt meg så vel i min egen kropp, men havner rett i kjelleren når vekten min kommer opp. Føler ikke jeg ser tjukk ut, men er mye tyngre enn jeg ønsker. Æsj altså.. Jeg blir rett og slett lei meg, skjønner ikke hvorfor vekten min har steget så fælt de siste årene :( 

Gratulerer!😁 

Med vekt kan jeg si at jeg har slutta å si hva jeg veier! Jeg er tynn men folk reagerer hvis jeg sier hva jeg veier. Synes ikke 70 kg er så verst selv... Vekt er bare et tall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, miore skrev:

Blås i tallet, du så bare flott ut på bildet :klem: 

Tusen takk! :) Jeg prøver å drite i vekta, for det er ikke mye jeg kan gjøre med det nå, annet enn å være aktiv og tenke på hva jeg putter i meg. Trives med meg selv helt til det blir snakk om vekt og bmi 👎🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, tweet skrev:

16+0

Sånn som du føler deg tweet har jeg også følt de siste 3 årene. Gikk fra å være naturlig tynn og slank til at plutselig passet ingen av klærene mine lenger. Skjønner ikke hva som skjedde det året jeg ble 25. Jeg spiste det samme og trente like mye. Så jeg ga rett og slett opp og sluttet å trene og kjørte på meg så mye usunn mat. Jeg måtte derimot skjerpe meg et år før bryllupet. Nå etter bryllupet har jeg gitt opp alt og bare prøver å kose meg. Bruker det som gravid som unnskyldning da. Men jeg får jo ikke ned noe pga kvalmen. Men jeg kommer til å eksplodere i vekt når den gir seg. Magen er jo her allerede og er i uke 12. Ellers syns jeg magen din var nusselig og du skal være stolt 😍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg selv har hele livet slitt med for høy vekt, og vet det ikke er lett. Men en ting vil jeg si: Du har nydelig mage. :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.8.2017 den 2.38, Hjertehåp skrev:

Sånn som du føler deg tweet har jeg også følt de siste 3 årene. Gikk fra å være naturlig tynn og slank til at plutselig passet ingen av klærene mine lenger. Skjønner ikke hva som skjedde det året jeg ble 25. Jeg spiste det samme og trente like mye. Så jeg ga rett og slett opp og sluttet å trene og kjørte på meg så mye usunn mat. Jeg måtte derimot skjerpe meg et år før bryllupet. Nå etter bryllupet har jeg gitt opp alt og bare prøver å kose meg. Bruker det som gravid som unnskyldning da. Men jeg får jo ikke ned noe pga kvalmen. Men jeg kommer til å eksplodere i vekt når den gir seg. Magen er jo her allerede og er i uke 12. Ellers syns jeg magen din var nusselig og du skal være stolt 😍 

Tusen takk, det hjelper å ikke føle seg alene :) Jeg er så for å like kroppen sin uansett hvordan den ser ut, og jeg trives jo egentlig. Er bare så jævlig slitsomt med de tallene! Skjønner at de er viktig å følge med i graviditeten, men det har alltid vært vanskelig, for tallet er alltid for høyt i mitt hode. Jaja, jeg er gravid og får tenke på vektnedgang når jeg er ferdig med det! 

1 time siden, Tonio skrev:

Jeg selv har hele livet slitt med for høy vekt, og vet det ikke er lett. Men en ting vil jeg si: Du har nydelig mage. :yvonne:

Tusen takk for det ❤

----

16+2 (før midnatt)

Åh, som jeg hater fulle folk! S var på pub med en venn i dag, og jeg måtte legge meg på gjesterommet på grunn av alkoholstanken. Og gud, så irriterende han er. Håper ikke jeg har vært sånn i fylla... 

I dag kranglet vi fælt. Vi skal ut og reise igjen, men jeg gruer meg sånn.. Vi skal til Barcelona, og S hadde null forståelse for at jeg ikke vil ned dit når det har skjedd et terrorangrep. Reiser ikke jeg, kan ikke han og kompisene.. Så jeg ser meg nødt til å reise. Er det noe S mangler, så er det medfølelse.. Håper den kommer den dagen han blir far! Har hørt at det er ofte da menn "mykner" til. 

Av symptomer, klør jeg noe grusomt fortsatt. Har også veldig vondt i bekkenet etter jeg har gått og/eller kjørt en del på en dag. S var så snill og spanderte på meg bbhug me. Den puten er så ufattelig deilig! Sover som en baby og kjenner null smerter på natten 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16+3

Er så lite klar for denne turen! Sitter og ser på Kardashians og utsetter pakkingen :P Høres så fælt ut at jeg gruer meg til en sydentur til, men dette blir ikke ferie på en måte. Jeg blir med for S sin del og kommer nok til å kjede meg. 

I dag er jeg bare sliten og nedfor, og klør meg i hjel, som vanlig. Føler jeg er veldig negativ for tiden..

Noe veldig positivt og koselig, er at jeg er ganske sikker på jeg kjenner små bevegelser 😍 Kjennes ut som små bobler som sprekker langt inne. Akkurat i det jeg skrev det, kunne jeg kjenne det! Er jeg virkelig så heldig som førstegangs og får kjenne det allerede? Jeg trodde gyn sa jeg hadde morkaken liggende foran! Dette er bare så deilig ❤ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, tweet skrev:

16+3

Er så lite klar for denne turen! Sitter og ser på Kardashians og utsetter pakkingen :P Høres så fælt ut at jeg gruer meg til en sydentur til, men dette blir ikke ferie på en måte. Jeg blir med for S sin del og kommer nok til å kjede meg. 

I dag er jeg bare sliten og nedfor, og klør meg i hjel, som vanlig. Føler jeg er veldig negativ for tiden..

Noe veldig positivt og koselig, er at jeg er ganske sikker på jeg kjenner små bevegelser 😍 Kjennes ut som små bobler som sprekker langt inne. Akkurat i det jeg skrev det, kunne jeg kjenne det! Er jeg virkelig så heldig som førstegangs og får kjenne det allerede? Jeg trodde gyn sa jeg hadde morkaken liggende foran! Dette er bare så deilig ❤ 

Det høres veldig ut som slik folk har forklart at det føles, så det er nok det. Så utrolig fantastisk og gøy! :nordvesta:

Jeg har lest at har man (u)flaks greier dem å sparke utenfor morkaken, så den ikke gir demping likevel. Så kanskje du er en av dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...