Gå til innhold

Venn som ikke "tror på" global oppvarming

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 timer siden, HarryDotter skrev:

Om så skjer vil det være til det beste for planeten. Da har vi ikke lenger rett til å leve. Da er vår tid ute. Slik som dinosaurenes tid engang var. Vi skal alle dø. Om det skjer med jorden om 50 eller 100 år er noe vi ikke kan bestemme.

Vi blir ikke enige.

Det er forskjell på å ikke tro og å ikke bry seg. Å ikke tro på global oppvarming/klimaendringer (og mennesker har stor skyld i dette) er direkte antivitenskapelig. Cluet er å lese troverdige forskningsartikler om temaet, men jeg forstår det er vanskelig for mange å navigere seg fram, for det er utrolig mange meninger (uten vitenskapelig backup), men som påstår at de har vitenskapelig backup, folk som cherry picker vitenskapen og forvrenger fakta.

Anonymkode: 3197d...19e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 timer siden, Sunhands skrev:

Man må gjerne tro eller ikke, men all forskning viser tydelige klimaendringer, og at det både har med naturlig variasjon og menneskets aktivitet å gjøre.

Å ikke tro på denne forskningen eller late til å vite bedre virker rett og slett litt tilbakestående.

Så det er tilbakestående å innse at vi har hatt istider og varme perioder før? Plager det deg at mennesker tenker kritisk? Er det kun tilbakestående mennesker som tenker kritisk, tror du????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, jabx skrev:

Det er noe latterlig ved det å påstå at man vet mer om temaet enn de tusener av forskere som jobber aktivt med det hver eneste dag.

16 timer siden, Sunhands skrev:

Ja, jeg skjønner virkelig ikke hvordan det har blitt en greie. Det er jo ikke som at man gjør dette med andre fagfelt. Men så har man jo hatt mange sterke kapitalinteresser som har forsøkt å underminere forskerne. Og når folk flest har lite kunnskap, så er det kanskje enklere å tro på disse enn komplisert forskning. Vanskelig å si.

Vaksinering, krigen mot narkotika, religion for å ta noen eksempler. Dunning-Kruger er blitt den nye folkesykdommen, og enhver idiot med internet tror de er eksperter. Dessverre har disse idiotene stemmerett og kan stemme på partier som trekker global oppvarming o.l. i tvil av økonomiske grunner.

Anonymkode: 1cb00...830

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, debatant skrev:

Så det er tilbakestående å innse at vi har hatt istider og varme perioder før? Plager det deg at mennesker tenker kritisk? Er det kun tilbakestående mennesker som tenker kritisk, tror du????

Leste du i det hele tatt det du svarte på? Var jo ikke i nærheten av det Sunhands sa.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
13 timer siden, jabx skrev:

Det du skriver er feil. Planeten forurenser ikke seg selv mer. Tvert imot, uten mennesket er det en slags "balanse" i naturen. Det naturlige karbonkretsløpet. Vi mennesker tilfører stadig mer CO2 til dette kretsløpet, og bringer dermed det hele ut av balanse.

At det blir varmere og at menneskelige utslipp er ansvarlig er et vitenskapelig faktum. Det finnes ingen seriøse vitenskapelige organisasjoner som påstår noe annet.

Vi tilfører ikke noen ekstrem mengde Co2, slik enkelte vil ha det til. Det er hele poenget. EN vulkan gjør mer skade enn det mennesket klarer på flere år. Og du vet, det er endel vulkan utbrudd både på Island og rundtom i verden, til stadighet. JA vi bidrar med vårt helt klart, men vi er ikke hovedfaktoren. Hvorfor er det så forbannet vanskelig å innse? Enkelte idag oppfører seg som at vi må slutte å drite for å spare vår kjære planet. DET ER IKKE TILFELLE! Det er ikke bare meg mot 10.000 forskere! Jeg har lest utallige teorier og forklaringer på klimaendringen. Det er ikke bare enighet blandt alle forskerne, selv om du og enkelte andre liker å tro det.

Jeg har aldri sagt at klimaendringene er en bløff. Det er i endring. Jeg tror bare simpelthen at ikke vi er hovedfaktoren bak det. For det er vi for små og ubetydelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, HarryDotter skrev:

Vi tilfører ikke noen ekstrem mengde Co2, slik enkelte vil ha det til. Det er hele poenget. EN vulkan gjør mer skade enn det mennesket klarer på flere år. Og du vet, det er endel vulkan utbrudd både på Island og rundtom i verden, til stadighet. JA vi bidrar med vårt helt klart, men vi er ikke hovedfaktoren. Hvorfor er det så forbannet vanskelig å innse? Enkelte idag oppfører seg som at vi må slutte å drite for å spare vår kjære planet. DET ER IKKE TILFELLE! Det er ikke bare meg mot 10.000 forskere! Jeg har lest utallige teorier og forklaringer på klimaendringen. Det er ikke bare enighet blandt alle forskerne, selv om du og enkelte andre liker å tro det.

Jeg har aldri sagt at klimaendringene er en bløff. Det er i endring. Jeg tror bare simpelthen at ikke vi er hovedfaktoren bak det. For det er vi for små og ubetydelige.

Det er vel meg bekjent ingen som hevder vi er hovedfaktoren bak klimaendringen; vi er vel helst den lille tua som velter stort lass. I de fleste diagrammene jeg har sett, er de naturlige variasjonene flere ganger større enn den generelt økende tendensen, som er den som vi hevder er menneskeskapt.

Poenget er menneskapt utslipp er enkelt å gjøre noe med. Det handler stort sett om å slutte å gjøre stupid shit og begynne gjøre smart shit, og hvis vi bare forstår viktigheten, så kommer vi ut på den andre siden med bedre teknologi og tilnærmet gratis energi og en planet i større balanse der vi har en større plass å leve.

Men du har mye rett, og en av alternativene vi nå bør se på, er hvordan vi kan løse avgass problemene fra vulkaner. Nei, jeg er ikke spydig, og det løser ikke det fundamentale problemet og om 30 år er vi på samme sted av samme grunn. Men når vi som dyr oppfører oss primitivt, må vi bruke teknologi for å løse symptomene isteden for problemene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, debatant skrev:

Det er tilbakestående å bruke argumentet "vi har hatt istider og varme perioder før" når det er forklart mange ganger at argumentet er irrelevant. Det er ikke kritisk tenkning å bevisst ignorere informasjon man har fått som viser at man tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, HarryDotter skrev:

Mennesker slipper ut hundre ganger mer CO2 enn planetens vulkaner. Leste du artikkelen jeg linket til? Eller er du allergisk mot kunnskap?

Vulkanutbrudd har det alltid vært. Men nå kommer menneskelige CO2-utslipp i tillegg. Hadde det vært vulkaner som hadde vært forklaringen så hadde jo aldri CO2-nivået sunket.

Jeg har ikke sagt noe om hva vi må gjøre for å stanse klimaendringene, men godt forsøk med din ekstreme manipulasjon.

Det er total enighet blant forskerne. Mennesket er årsaken til klimaendringene. Jeg ser at du fortsatt ikke har klart å nevne et eneste eksempel på en anerkjent vitenskapelig organisasjon som sier noe annet. I stedet ignorerer du dette og kverner og kverner på disse ikke navngitte forskerne du mener ikke er enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands
2 timer siden, HarryDotter skrev:

Du gidder jo ikke engang å forsøke å tilegne deg ny kunnskap, til tross for at det du skriver er helt feil. 

Jo, vi tilfører en hel ekstrem mengde CO2, på TOPPEN av de allerede naturlige variasjonene. 

Jeg har vist deg i en link over at det ikke er vulkaner som er hovedtilfelle her. I statistikken snakker vi om noe som heter konfunderende faktorer, som man må justere for når man undersøker sammenhenger. Selv om man justerer for solaktivitet, vulkaner og det hele, så har man altså en enorm mengde CO2 som kommer fra oss mennesker. Denne ser man tydelig at øker etter den industrielle revolusjon.

Jo, det er enighet blant alle forskningsinstanser. Jeg har fortsatt ikke sett en eneste forsker som er uenig som ikke har bånd til f.eks. oljeindustri eller andre store kapitalinteresser. Du har en kjent klimaskeptiker/klimafornekter her i Norge som så og si besvarer alt som har med klima å gjøre, og han har bånd til Statoil. 99,9% av alle forskere er helt enige, og alle forskningsinstitusjoner er helt enige. Det er rett og slett ikke noe å diskutere. Det eneste man kan diskutere, er hva man skal gjøre eller ikke gjøre. 

Framstilling av CO2 i atmosfæren og temperatur. Som du ser har det alltid vært variasjoner. Men det er påkostet betydelige mengder etter den industrielle revolusjonen...

RenderedContent-A63C7B8E-39A5-4779-8968-B942B5A29273.JPG

Endret av Sunhands
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vaksinering, krigen mot narkotika, religion for å ta noen eksempler. Dunning-Kruger er blitt den nye folkesykdommen, og enhver idiot med internet tror de er eksperter. Dessverre har disse idiotene stemmerett og kan stemme på partier som trekker global oppvarming o.l. i tvil av økonomiske grunner.

Så ditt argument mot kritisk tenkning er at andre er idoioter. Samtidig som du selv ikke klarer å frembringe et eneste eksempel på at klimaendringer skyldes mennesker.

Kan jeg spørre hvilken utdanning du har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, jabx skrev:

.

Det er total enighet blant forskerne. Mennesket er årsaken til klimaendringene.

Dette er en blank løgn, som får oppegående folk til å reagere. Men om dui mener du har rett kan du jo alltid begynne å kjøre hest og kjerre. I tilfelle du er genuin.

Husk at bensinmotorer har løftet millioner ut av fattigdom. Det er jo bra da det finnes ingen statistikk som viser at det er noen sammenheng mellom global oppvarming og CO2 konsentrasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, jabx skrev:

Det er tilbakestående å bruke argumentet "vi har hatt istider og varme perioder før" når det er forklart mange ganger at argumentet er irrelevant. Det er ikke kritisk tenkning å bevisst ignorere informasjon man har fått som viser at man tar feil.

Haha, så da er du vel enig i at klimaendringer ikke alltid skyldes mennesker og CO2. Jeg har ikke fått noen informasjon om at jeg tar feil, men kunn nedsettende bemerkninger av deg. Fordi jeg reserverer meg imot informasjonsløs propaganda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands
2 minutter siden, debatant skrev:

Haha, så da er du vel enig i at klimaendringer ikke alltid skyldes mennesker og CO2. Jeg har ikke fått noen informasjon om at jeg tar feil, men kunn nedsettende bemerkninger av deg. Fordi jeg reserverer meg imot informasjonsløs propaganda.

Du kan se en grafikk rett over innleggene dine, hvis du har kapasitet til å forstå den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Sunhands skrev:

Du kan se en grafikk rett over innleggene dine, hvis du har kapasitet til å forstå den.

Jeg kan se at de til og meg har laget diagrammet i farger :) Om det var gjort for å imponere. Må si det hjelper lite da x-aksen ikke er mulig å lese, så en kan sammenligne den med reelle data.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
3 timer siden, Druid skrev:

Det er vel meg bekjent ingen som hevder vi er hovedfaktoren bak klimaendringen; vi er vel helst den lille tua som velter stort lass. I de fleste diagrammene jeg har sett, er de naturlige variasjonene flere ganger større enn den generelt økende tendensen, som er den som vi hevder er menneskeskapt.

Poenget er menneskapt utslipp er enkelt å gjøre noe med. Det handler stort sett om å slutte å gjøre stupid shit og begynne gjøre smart shit, og hvis vi bare forstår viktigheten, så kommer vi ut på den andre siden med bedre teknologi og tilnærmet gratis energi og en planet i større balanse der vi har en større plass å leve.

Men du har mye rett, og en av alternativene vi nå bør se på, er hvordan vi kan løse avgass problemene fra vulkaner. Nei, jeg er ikke spydig, og det løser ikke det fundamentale problemet og om 30 år er vi på samme sted av samme grunn. Men når vi som dyr oppfører oss primitivt, må vi bruke teknologi for å løse symptomene isteden for problemene.

Helt enig. Sånn jeg tenker også. Det må nytenking til slik at vi effektivt kan få renere og bedre utnytelse av energien. Jeg støtter for all del det arbeidet som gjøres for at vi som mennesker kan bremse utviklingen. Jeg fnyser bare litt av dem som får det til å virke som vi er totalfaktoren til at klimaet går til helvete. Er en vesentlig forskjell på det og være en som mener klimaendringene er tullball.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands
22 minutter siden, HarryDotter skrev:

Helt enig. Sånn jeg tenker også. Det må nytenking til slik at vi effektivt kan få renere og bedre utnytelse av energien. Jeg støtter for all del det arbeidet som gjøres for at vi som mennesker kan bremse utviklingen. Jeg fnyser bare litt av dem som får det til å virke som vi er totalfaktoren til at klimaet går til helvete. Er en vesentlig forskjell på det og være en som mener klimaendringene er tullball.

Herlighet.. Vi er jo den faktoren som gjør at det går til helvete.. Vi slupper ut så ekstremt mye ekstra, som vist over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
6 timer siden, debatant skrev:

Dette er en blank løgn, som får oppegående folk til å reagere. Men om dui mener du har rett kan du jo alltid begynne å kjøre hest og kjerre. I tilfelle du er genuin.

Husk at bensinmotorer har løftet millioner ut av fattigdom. Det er jo bra da det finnes ingen statistikk som viser at det er noen sammenheng mellom global oppvarming og CO2 konsentrasjon.

Gjesp. Hvis du mener det ikke er enighet, så bør du kunne nevne minst en håndfull anerkjente vitenskapelige organisasjoner som ikke aksepterer menneskeskapt global oppvarming. Hvis du ikke klarer det har du tapt diskusjonen.

At bensinmotorer har gjort bra ting betyr ikke at de ikke er et problem for klimaet. Det finnes ingen anerkjente vitenskapelige organisasjoner som mener at det ikke er menneskelige utslipp av CO2 som fører til den globale oppvarmingen. Det er en direkte sammenheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, debatant skrev:

Nå roter du som vanlig. Du lyver og bruker aktivt de mest nedrige stråmannargumenter. Jeg har aldri påstått at alle klimaendringer skyldes mennesker. Tvert imot har jeg påpekt at det er andre mekanismer bak tidligere tiders klimaendringer. Det jeg har påpekt er det vitenskapelige faktum at det er mennesket som står bak dagens klimaendringer.

Igjen: Det er tilbakestående å bruke argumentet "vi har hatt istider og varme perioder før" når det er forklart mange ganger at argumentet er irrelevant. Det er ikke kritisk tenkning å bevisst ignorere informasjon man har fått som viser at man tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, HarryDotter skrev:

Nå nå du enten komme med minst en håndfull anerkjente vitenskapelige organisasjoner som mener at mennesket ikke står bak dagens klimaendringer, ellers må du klappe igjen.

Put up or shut up.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
2 timer siden, jabx skrev:

Nå nå du enten komme med minst en håndfull anerkjente vitenskapelige organisasjoner som mener at mennesket ikke står bak dagens klimaendringer, ellers må du klappe igjen.

Put up or shut up.

Aggresiv er du? Du skyter ganske kraftig og belærer og preker om at alle som er litt uenige med deg må skaffe kilder. Når noen kommer med påstand så beskylder du dem for løgn og stråmenn. Om du allerede har vunnet diskusjonen, som du så hardbarket påstår bør du vel legge frem håndfaste vitenskapelige bevis, holde kjeft selv og dra deg ut av tråden. Skaff oss kilder som mot enhver tvil beviser at mennesker er den reellt største trusselen når det kommer til klimaendringer da.

Jeg har klart og tydelig sagt at jeg mener klimaproblemet er reelt. Jeg har så sagt at jeg mener det ikke er mennesket alene som er hovedfaktoren til det. Det er MIN mening. Jeg gidder ikke få deg til å skifte mening. Jeg er ikke interessert i å få deg til å mene noe annet.  Forstår du det nå eller må du mates?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...