Gå til innhold

Venn som ikke "tror på" global oppvarming


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

7 timer siden, HarryDotter skrev:

Lite god diskusjonsteknikk du bruker jabx. Beskylder alke som debaterer mot deg med gode argumenter for løgnere. Kom deg ned fra din vitenskaplige høye, perfekte, alltvitende hest og anerkjenn at forskere og vitenskapsmenn på topplan er opprivende uenige om klimaet og hva det skyldes.

Det finnes INGEN fasit! Men det er mye bra forskning i begge retninger som spriker litt. Derfor klarer heller ikke forskerne å bli 100% enige om hvor stor rolle vi mennesker har på klimaet. At noen tror det er overdrevet betyr ikke at de farer med løgn og svada! Ingen av oss ønsker klimakaos hvor folk dør og mister levevillkårene sine. Det er ikke slik at noen ønsker planeten til helvete. Men det hersker sterke politiske krefter som tjener både penger og velgere på klima og skremselspolitikk, så at folk er skeptiske er ikke rart.

Jo, det finnes en fasit. Det kalles vitenskapen.

Det er ikke jeg som påstår at jeg vet alt. Jeg lener meg bare på vitenskapen. Det er du og dine meningsfeller som påstår dere er allvitende og at dere vet bedre enn tusenvis eksperter over hele verden.

Det er ikke noen sprik i forskningen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, jabx skrev:

 

Klimaendringene er slett ikke overdrevet. Det er total enighet i vitenskapelige miljøer.

 

Hvorfor lyver du?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, jabx skrev:

Det er irrelevant:

http://www.skepticalscience.com/corrected-sunspote-history-cc-not-due-to-sun.html

Samt:

http://www.skepticalscience.com/solar-activity-sunspots-global-warming.htm

Du driver hele tiden og påstår at vitenskapen tar feil. Det blir for dumt.

Det er din presentasjon av vitenskapen som er feil.

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.11.2016 den 18.41, AnonymBruker skrev:

 

Anonymkode: 0f338...8c2

Emm, Har Isbjørn og pingviner samme leveområde?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HarryDotter
12 timer siden, stan skrev:

Diskusjonen om det er global oppvarming og om den er menneskeskapt er en avsporing.

Det gjelder egentlig om vi bryr oss. Og det gjør vi ikke.

Vi gir faen i hva som skjer, vi har det bra og regner med at det skal holde i noen tiår til.

Nei folk flest gir ikke faen. Folk bryr seg faktisk. Men samtidig er det ikke realistisk eller riktig og forvente at folk skal forkaste teknologi og hjelpemidler menneskeheten har gjort seg vandt med eller mer eller mindre avhengige av, fordi noen mener bruken av dem vil implodere planeten de bor på. Det er ikke en bryter man bare kan skru av fordi man bryr seg. Det er der så mange av de supergrønne failer totalt. De forventer hest og kjerre, hente vann i brønnen og kun bruk av strøm når det er kritisk viktig.

D E T  V I L  I K K E  G Å. 

For ja....det er nemlig tilnærmet så drastiske mål verden bør sette seg, dersom effekten skal ha noe av betydning. Og selv med de tiltakene er det ingen prognoser på at dette vil gjøre verden noe bedre. Men folk flest ønsker ikke å spole tilbake til 1839. De lever nå. De har en forpliktelse til å gjøre livet så bra de kan for seg og sine barn, så tar neste generasjon seg av sine igjen osv osv osv...

 

Før eller siden vil ikke planeten jorden være beboelig. Enten rister moder jord litt på ryggen fordi hun er lei menneskene, og svosj er vi utryddet og planeten normaliserer seg. (Som noen mener den vil gjøre uten oss på den) Eller så vil vi som art fortære allt av resurser på henne, blir for mange og tilslutt må flytte til andre planeter som kan oppretholde liv. Jorden er dømt til å gå under. Hvem generasjon skal oppleve det? Våre barn? Våre barnebarn? Er det verdt et forsøk på å hale ut tiden? Vi er bare maur i en stoooor sandkasse. Mye vi gjør, men jeg tror hele systemet i universet er så mye større og mer komplisert enn at vi som art skal "redde jorden" fra oss selv. Beklager pessimismen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
7 timer siden, jabx skrev:

Jo, det finnes en fasit. Det kalles vitenskapen.

Det er ikke jeg som påstår at jeg vet alt. Jeg lener meg bare på vitenskapen. Det er du og dine meningsfeller som påstår dere er allvitende og at dere vet bedre enn tusenvis eksperter over hele verden.

Det er ikke noen sprik i forskningen.

Da har du ikke fått med deg nok.

Ja det er vitenskap allt sammen. Forskere som fordyper seg i emnet og tar prøver og analyserer. Om dette temaet er det ikke bare 10 mennesker som er vitenskapen, det er svært mange forskere som har fordypet seg i dette, og slett ikke alle er enige. Det er foreslått mange scenarioer og mange prognoser dersom og hvisom. Så NEI, vitenskapen er ikke enige enda på hva som har størst påvirkning og hva som vil skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
7 timer siden, jabx skrev:

Nei, ærlige mennesker ser på forskningen og dikter ikke opp anti-vitenskapelige skrøner.

Hvem er du til å avgjøre HVEM som er de "riktige vitenskapsmennene" og hvem som er skrønemakerne? Det finnes mange forskere. De utdanner seg i forskjellige fag og har sine ekspertiser om miljø og geologi osv. Det forskes hele tiden over hele kloden, fra mange forskermiljøer. Noen av dem mener menneskets nærvær og liv på planeten har svært lite med den globale oppvarmingen å gjøre, mens andre mener menneske nærmest er eneste årsak til den. Så kutt nå ut dette svadaet ditt om at alle som har andre teorier og forskningsrapporter på noe annet enn disse eneste "riktige vitenskapsmennene dine" farer med løgn og er svindlere. Åpne øynene og les deg opp fra flere vinkeler enn den ene du betrakter dette fra, så vil det nok bli klarere. Det er ikke slik sort/hvitt verden hvor de forskerne du leser om har helt rett og de andre leser om er helt kokko. Det kan vel være en god blanding av sannhet og løgn i dem alle?

Som sagt er jeg ikke en person selv, som mener global oppvarming bare er tullball. Og menneskene har selvsagt en del av skylden, men jeg mener det er utrolig mye mer sammensatt og komplisert enn det vi vet per idag.

Sjekk disse artiklene, så ser du litt hvordan planeten selv spyr ut mer farlige gasser enn vi mennesker klarer på mange år. Selv tarmgass fra kyr er en større trussel mot klimaet enn våre utslipp, ifølge enkelte forskere.

http://forskning.no/klima-geofag-vulkaner/2015/06/islandske-vulkanutbrudd-pavirker-klimaet

http://forskning.no/miljo-vulkaner/2015/09/vulkanutbrudd-gav-verre-utslipp-enn-europa

https://www.nrk.no/viten/kua-raper-metan-1.6252424

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/miljoevern/ku-promp-verre-enn-eksos/a/143742/

Vi bør vel sette propper i ræva til kyrne våre i fremtiden for å redde moder jord?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Den Lille Heksa
15 timer siden, HarryDotter skrev:

Ser man fra varme perioder fra dinosaurenes tidsalder og frem til istiden, så ser man at jorden skiftet fra varme til ekstremkulde. Og dette uten menneskets "hjelp".

Nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands
På 5.11.2016 den 13.18, AnonymBruker skrev:

Jeg er vel som vennen din. Tror ikke noe på det. Tenker at verden går sin naturlige gang.

Anonymkode: aadaa...4a4

Man må gjerne tro eller ikke, men all forskning viser tydelige klimaendringer, og at det både har med naturlig variasjon og menneskets aktivitet å gjøre.

Å ikke tro på denne forskningen eller late til å vite bedre virker rett og slett litt tilbakestående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.11.2016 den 18.17, debatant skrev:

Hvorfor lyver du?

Det er det du som gjør. Du vil ikke klare å nevne en eneste anerkjent vitenskapelig organisasjon som ikke aksepterer menneskeskapt global oppvarming.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.11.2016 den 18.18, debatant skrev:

Det er din presentasjon av vitenskapen som er feil.

Det er ikke min presentasjon. Det er en presentasjon fra et velkjent og anerkjent nettsted som viser til vitenskapelige kilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sunhands
På 14.11.2016 den 2.11, HarryDotter skrev:

Hvem er du til å avgjøre HVEM som er de "riktige vitenskapsmennene" og hvem som er skrønemakerne? Det finnes mange forskere. De utdanner seg i forskjellige fag og har sine ekspertiser om miljø og geologi osv. Det forskes hele tiden over hele kloden, fra mange forskermiljøer. Noen av dem mener menneskets nærvær og liv på planeten har svært lite med den globale oppvarmingen å gjøre, mens andre mener menneske nærmest er eneste årsak til den. Så kutt nå ut dette svadaet ditt om at alle som har andre teorier og forskningsrapporter på noe annet enn disse eneste "riktige vitenskapsmennene dine" farer med løgn og er svindlere. Åpne øynene og les deg opp fra flere vinkeler enn den ene du betrakter dette fra, så vil det nok bli klarere. Det er ikke slik sort/hvitt verden hvor de forskerne du leser om har helt rett og de andre leser om er helt kokko. Det kan vel være en god blanding av sannhet og løgn i dem alle?

Som sagt er jeg ikke en person selv, som mener global oppvarming bare er tullball. Og menneskene har selvsagt en del av skylden, men jeg mener det er utrolig mye mer sammensatt og komplisert enn det vi vet per idag.

Sjekk disse artiklene, så ser du litt hvordan planeten selv spyr ut mer farlige gasser enn vi mennesker klarer på mange år. Selv tarmgass fra kyr er en større trussel mot klimaet enn våre utslipp, ifølge enkelte forskere.

http://forskning.no/klima-geofag-vulkaner/2015/06/islandske-vulkanutbrudd-pavirker-klimaet

http://forskning.no/miljo-vulkaner/2015/09/vulkanutbrudd-gav-verre-utslipp-enn-europa

https://www.nrk.no/viten/kua-raper-metan-1.6252424

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/miljoevern/ku-promp-verre-enn-eksos/a/143742/

Vi bør vel sette propper i ræva til kyrne våre i fremtiden for å redde moder jord?

Seriøst? Det er ikke rart man blir matt når nivået på diskusjonen er på dette nivået. Folk flest kan for lite (inkludert meg selvsagt), men derfor blir det også så utrolig håpløst at folk har så sterke meninger om noe de ikke kan noe om.

Våre dyrebestander har absolutt noe å si. Og det er ikke slik at de ikke er våre utslipp, de er jo her på grunn av vår menneskelige aktivitet. Hvis du tenker på en naturlig bestand av dyr, så inkluderer ikke det mange, mange millioner ekstra husdyr som raper og fiser. De er kommet til på grunn av vårt høye forbruk av kjøtt og melk. 

Vulkanutbrudd påvirker også klimaet og har alltid gjort det, men de forklarer ikke de endringene vi ser nå. 

 

Endret av Sunhands
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.11.2016 den 1.58, HarryDotter skrev:

Da har du ikke fått med deg nok.

Ja det er vitenskap allt sammen. Forskere som fordyper seg i emnet og tar prøver og analyserer. Om dette temaet er det ikke bare 10 mennesker som er vitenskapen, det er svært mange forskere som har fordypet seg i dette, og slett ikke alle er enige. Det er foreslått mange scenarioer og mange prognoser dersom og hvisom. Så NEI, vitenskapen er ikke enige enda på hva som har størst påvirkning og hva som vil skje.

Det er du som ikke har fått med deg nok. Det er helt riktig at det ikke bare er ti mennesker. Det er mange tusen forskere over hele verden som har bidratt til fagområdet.

Og du vil ikke klare å nevne en eneste anerkjent vitenskapelig organisasjon i hele verden som benekter menneskeskapt global oppvarming.

Så jo, de er enige om at det blir varmere, og at oppvarmingen er forårsaket av menneskelige utslipp av CO2.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.11.2016 den 2.11, HarryDotter skrev:

Hvem er du til å avgjøre HVEM som er de "riktige vitenskapsmennene" og hvem som er skrønemakerne? Det finnes mange forskere. De utdanner seg i forskjellige fag og har sine ekspertiser om miljø og geologi osv. Det forskes hele tiden over hele kloden, fra mange forskermiljøer. Noen av dem mener menneskets nærvær og liv på planeten har svært lite med den globale oppvarmingen å gjøre, mens andre mener menneske nærmest er eneste årsak til den. Så kutt nå ut dette svadaet ditt om at alle som har andre teorier og forskningsrapporter på noe annet enn disse eneste "riktige vitenskapsmennene dine" farer med løgn og er svindlere. Åpne øynene og les deg opp fra flere vinkeler enn den ene du betrakter dette fra, så vil det nok bli klarere. Det er ikke slik sort/hvitt verden hvor de forskerne du leser om har helt rett og de andre leser om er helt kokko. Det kan vel være en god blanding av sannhet og løgn i dem alle?

Som sagt er jeg ikke en person selv, som mener global oppvarming bare er tullball. Og menneskene har selvsagt en del av skylden, men jeg mener det er utrolig mye mer sammensatt og komplisert enn det vi vet per idag.

Sjekk disse artiklene, så ser du litt hvordan planeten selv spyr ut mer farlige gasser enn vi mennesker klarer på mange år. Selv tarmgass fra kyr er en større trussel mot klimaet enn våre utslipp, ifølge enkelte forskere.

http://forskning.no/klima-geofag-vulkaner/2015/06/islandske-vulkanutbrudd-pavirker-klimaet

http://forskning.no/miljo-vulkaner/2015/09/vulkanutbrudd-gav-verre-utslipp-enn-europa

https://www.nrk.no/viten/kua-raper-metan-1.6252424

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/miljoevern/ku-promp-verre-enn-eksos/a/143742/

Vi bør vel sette propper i ræva til kyrne våre i fremtiden for å redde moder jord?

Det er ikke jeg som avgjør hvem skrønemakerne er. Det er fakta som gjør det. Når noen kommer med noe som beviselig er løgn så er de skrønemakere. Det er dette "forskerne" som benekter klimaendringene har til felles. De som mener mennesket har lite med oppvarmingen å gjøre er enten inkompetente eller løgnaktige.

Jeg har åpnet øynene fordi jeg har sett klimanekternes søppelargumenter. Det er klimanekternes oppførsel som viste meg at de måtte ta feil, for de oppfører seg nøyaktig som kreasjonister. Før dette brydde jeg meg ikke noe særlig om temaet. Men så la jeg merke til hvordan klimanekterne oppførte seg og begynte å undersøke om det var hold i påstandene deres. Det var det slett ikke. Og siden da har jeg sett de samme patetiske søppelargumentene gjentatt til døde.

At du mener ditt og datt er irrelevant. Du har ingen relevant kompetanse og er ingen fagperson. At du da skal påstå at du vet bedre enn tusenvis av eksperter fra hele verden blir bare latterlig.

Linkene dine er også irrelevante. For eksempel tar du for deg et enkelt vulkanutbrudd, og driver som vanlig er blant klimanekter og kreasjonister ren cherry-picking:

http://www.skepticalscience.com/what-do-volcanic-eruptions-mean-for-climate.html

Argumentasjonen din er på nivå med "Piltdown Man beviser at evolusjonsteorien er feil".

Endret av jabx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, Sunhands skrev:

Seriøst? Det er ikke rart man blir matt når nivået på diskusjonen er på dette nivået. Folk flest kan for lite (inkludert meg selvsagt), men derfor blir det også så utrolig håpløst at folk har så sterke meninger om noe de ikke kan noe om.

Det er noe latterlig ved det å påstå at man vet mer om temaet enn de tusener av forskere som jobber aktivt med det hver eneste dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands
1 minutt siden, jabx skrev:

Det er noe latterlig ved det å påstå at man vet mer om temaet enn de tusener av forskere som jobber aktivt med det hver eneste dag.

Ja, jeg skjønner virkelig ikke hvordan det har blitt en greie. Det er jo ikke som at man gjør dette med andre fagfelt. Men så har man jo hatt mange sterke kapitalinteresser som har forsøkt å underminere forskerne. Og når folk flest har lite kunnskap, så er det kanskje enklere å tro på disse enn komplisert forskning. Vanskelig å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...