MapleSirup Skrevet 15. oktober 2016 #121 Skrevet 15. oktober 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å få ekstra penger er alltid bonus. Derav er bonusordning på jobb positivt. Å få trekkende inn en som ikke er i familien inn i huset sitt er IKKE en bonus. Ordet "ste" minner om sten og assosieres med gravsten og er således IKKE et positivt ord. Anonymkode: 88707...2a5 Jeg tror ikke fok flest har samme assosiasjoner som deg der. 4
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2016 #122 Skrevet 15. oktober 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å få ekstra penger er alltid bonus. Derav er bonusordning på jobb positivt. Å få trekkende inn en som ikke er i familien inn i huset sitt er IKKE en bonus. Ordet "ste" minner om sten og assosieres med gravsten og er således IKKE et positivt ord. Anonymkode: 88707...2a5 Jeg syns det var fantastisk positivt som barn jeg. Så dette argumentet holder liksom ikke. Dessuten blir man en familie hvis en person flytter inn. Anonymkode: aafc7...bae
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2016 #123 Skrevet 15. oktober 2016 1 time siden, Rotemor skrev: Fordi bonus er et positivt ladet ord. Stemor er nøytralt. I stede for mor eller i stede for far er ikke så veldig positivt, men smak og behag. Bonus betyr i hvetfall i tillegg til, ste blir jo mer "jeg er den nye moren" derav i stede for. Men som sagt, smak og behag. Anonymkode: aafc7...bae 1
MapleSirup Skrevet 15. oktober 2016 #124 Skrevet 15. oktober 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: I stede for mor eller i stede for far er ikke så veldig positivt, men smak og behag. Bonus betyr i hvetfall i tillegg til, ste blir jo mer "jeg er den nye moren" derav i stede for. Men som sagt, smak og behag. Anonymkode: aafc7...bae Ikke ifølge ordboken. Og uansett hva man synes om "ste" så er bonus, bonus.
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2016 #125 Skrevet 16. oktober 2016 3 timer siden, Biloba skrev: Skal fellesbarnet også treffe far annenhver uke da, mener du? Hva om vi får to eller flere fellesbarn, er det fortsatt bare det første barnet som har krav på et hjem hos far? Skal halvsøsknene også bare treffes når det passer, og ikke være en familie? Eller tenker du på ramme alvor at skilte foreldre kun kan bli glade i frivillig barnløse eller personer som er ferdige med å få barn, og må avtså fra å få flere barn selv? Disse foreldrene er smarte om holder seg til de barn de har - hver for seg. De bor ikke sammen og får ikke barn sammen. Som sagt, de er bevisste og smarte. Anonymkode: 88707...2a5
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2016 #126 Skrevet 16. oktober 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: I stede for mor eller i stede for far er ikke så veldig positivt, men smak og behag. Bonus betyr i hvetfall i tillegg til, ste blir jo mer "jeg er den nye moren" derav i stede for. Men som sagt, smak og behag. Anonymkode: aafc7...bae Men det er ikke bare prefikset som spiller inn. En tilleggsmor/far, og en erstatningsmor/far - på samme måte som når noen bruker begrepet "biomor" skaper det avstand til mor/far. I disse ordene ligger det en forventning om at mors/fars kjæreste skal inneha en morsrolle/farsrolle overfor barnet når mor/far ikke er tilstede. Hvorfor er det så viktig å ta, eller å gi nye familiemedlemmer, titler som bærer forventninger om en rolle? Kan ikke personen være en omsorgsperson uten å ha en særskilt tittel? Kan ikke fars eller mors kjæreste lage egne roller, uten å overta en rolle som en annen allerede innehar? Anonymkode: d5bd3...6b2 3
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2016 #127 Skrevet 16. oktober 2016 22 timer siden, O.G. skrev: Det beste man kan gjøre for seg selv er å ikke date folk med masse bagasje. Med bagasje mener du barn fra tidligere forhold? Anonymkode: afb62...dbb
Gjest O.G. Skrevet 16. oktober 2016 #128 Skrevet 16. oktober 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Med bagasje mener du barn fra tidligere forhold? Anonymkode: afb62...dbb Blant annet. Er det flere enn en barnemor så bør folk fordufte og finne en annen med mindre bagasje.
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2016 #129 Skrevet 16. oktober 2016 1 minutt siden, O.G. skrev: Blant annet. Er det flere enn en barnemor så bør folk fordufte og finne en annen med mindre bagasje. Ja, men da er jo problemet at dere kvinner velger oss som har barn fra før av? Vi er jo de samme mennene som sirkulerer mellom dere og gir dere barn, fordi dere finner oss attraktive, og den andre halvparten av menn, finner dere ikke attraktive. Den halvparten av menn som står der uten ''bagasje'' vil dere jo ikke ha. Anonymkode: afb62...dbb
Gjest O.G. Skrevet 16. oktober 2016 #130 Skrevet 16. oktober 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, men da er jo problemet at dere kvinner velger oss som har barn fra før av? Vi er jo de samme mennene som sirkulerer mellom dere og gir dere barn, fordi dere finner oss attraktive, og den andre halvparten av menn, finner dere ikke attraktive. Den halvparten av menn som står der uten ''bagasje'' vil dere jo ikke ha. Anonymkode: afb62...dbb Jo da.
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2016 #131 Skrevet 16. oktober 2016 19 minutter siden, O.G. skrev: Jo da. Har selv barn fra 2 forskjellige forhold, og er dermed en av de som du råder å holde seg unna. Noe som jeg godt kan være enig i. Problemet er jo at de damene man kommer borti, de vil jo nettopp kun det, ha barn med meg. Så her har dere en jobb å gjøre i egne rekker Anonymkode: afb62...dbb
Gjest O.G. Skrevet 16. oktober 2016 #132 Skrevet 16. oktober 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har selv barn fra 2 forskjellige forhold, og er dermed en av de som du råder å holde seg unna. Noe som jeg godt kan være enig i. Problemet er jo at de damene man kommer borti, de vil jo nettopp kun det, ha barn med meg. Så her har dere en jobb å gjøre i egne rekker Anonymkode: afb62...dbb Vel, men det er ikke sikkert at det blir like enkelt for deg heretter.
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2016 #133 Skrevet 16. oktober 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Men det er ikke bare prefikset som spiller inn. En tilleggsmor/far, og en erstatningsmor/far - på samme måte som når noen bruker begrepet "biomor" skaper det avstand til mor/far. I disse ordene ligger det en forventning om at mors/fars kjæreste skal inneha en morsrolle/farsrolle overfor barnet når mor/far ikke er tilstede. Hvorfor er det så viktig å ta, eller å gi nye familiemedlemmer, titler som bærer forventninger om en rolle? Kan ikke personen være en omsorgsperson uten å ha en særskilt tittel? Kan ikke fars eller mors kjæreste lage egne roller, uten å overta en rolle som en annen allerede innehar? Anonymkode: d5bd3...6b2 Hvorfor må denne personen klassifiseres som en "omsorgsperson"? Barnet har da ikke ønsket å ansette en fra hjemmehjelpstjenesten. Barnet har sine to foreldre. Barnet ba aldri om et sett til. Ansvarlige foreldre tar ikke inn nye under samme tak. De lar barnet få bevare sine to foreldre og hjem. Alt annet holdes utenfor. Anonymkode: 88707...2a5 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2016 #134 Skrevet 16. oktober 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, men da er jo problemet at dere kvinner velger oss som har barn fra før av? Vi er jo de samme mennene som sirkulerer mellom dere og gir dere barn, fordi dere finner oss attraktive, og den andre halvparten av menn, finner dere ikke attraktive. Den halvparten av menn som står der uten ''bagasje'' vil dere jo ikke ha. Anonymkode: afb62...dbb Forsåvidt er godt poeng. Tallene viser jo dette. Kvinner har et stort ansvar og bør velge i større grad i utvalget menn som ikke har barn fra før. Mange av disse er ungkarer i bygdene og således kunne distriktspolitikk kombineres. Anonymkode: 88707...2a5
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2016 #135 Skrevet 16. oktober 2016 8 minutter siden, O.G. skrev: Vel, men det er ikke sikkert at det blir like enkelt for deg heretter. Det er jo det jeg prøver å si jeg har jo 2 kull og ønsker ikke noe tredje kull. Men damene jeg treffer vil ha barn. Hadde vært enklere for alle parter om dere kunne få barn med andre enn oss som har fra før av. Anonymkode: afb62...dbb
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2016 #136 Skrevet 16. oktober 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo det jeg prøver å si jeg har jo 2 kull og ønsker ikke noe tredje kull. Men damene jeg treffer vil ha barn. Hadde vært enklere for alle parter om dere kunne få barn med andre enn oss som har fra før av. Anonymkode: afb62...dbb Kan du ikke bare si nei, hvis du synes det er komplisert? Eller har du problemer med å sette grenser? Anonymkode: 13a85...5ec
lillesky Skrevet 16. oktober 2016 #137 Skrevet 16. oktober 2016 Min samboer har to barn. De har en mamma og pappa, så de nye partnerene deres (inkludert meg) er en bonus i barnas liv. Jeg ser på de som heldige som har to ekstra personer i livet sitt som bryr seg like mye som foreldrene, og jeg er ganske sikker på at barna selv synes det. 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2016 #138 Skrevet 16. oktober 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du ikke bare si nei, hvis du synes det er komplisert? Eller har du problemer med å sette grenser? Anonymkode: 13a85...5ec Jeg sier jo nei, men er jo ikke som om de sier at de vil ha barn på første daten. Jeg har ikke noe i mot damer som har barn, men gidder ikke starte på nytt med flere barn lengre. Anonymkode: afb62...dbb
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2016 #139 Skrevet 16. oktober 2016 Hvor stort problem er det egentlig at enkelte bruker bonusbegrepet? For det meste brukes det ikke. Barn tiltaler ikke fars eller mors nye kjæreste som bonuspappa eller -mamma, jeg tviler også sterkt på om de omtaler foreldrene kjærester som bonus når de snakker med andre. Enten sier de stefar og stemor, eller så sier de kjæresten til pappa/mamma, evt. bruker de personenes egennavn. Jeg tror det koker ned til at Ts irritasjon for det meste dreier seg om at fars nye kjæreste kaller barnet for bonusbarn når hun kommuniserer med andre, for det er vel det som er mest vanlig. Evt er noen de samme damene glad i å omtale seg som bonusmor, selv om den sitter lengre inne for de fleste. Hvor mange kjærester er det egentlig som føler at det er naturlig å kalle seg mor eller mamma til andres barn, lurer jeg på. Jeg har ikke møtt noen. Anonymkode: 13a85...5ec 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2016 #140 Skrevet 16. oktober 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror det koker ned til at Ts irritasjon for det meste dreier seg om at fars nye kjæreste kaller barnet for bonusbarn når hun kommuniserer med andre, for det er vel det som er mest vanlig. Evt er noen de samme damene glad i å omtale seg som bonusmor, selv om den sitter lengre inne for de fleste. Nei. Jeg vil ikke bli kalt bonusmor og jeg ønsker heller ikke å omtale min samboers barn som et bonusbarn. Hilsen TS. Anonymkode: f62cf...025
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå