AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2016 #141 Skrevet 16. oktober 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg sier jo nei, men er jo ikke som om de sier at de vil ha barn på første daten. Jeg har ikke noe i mot damer som har barn, men gidder ikke starte på nytt med flere barn lengre. Anonymkode: afb62...dbb Fullt forståelig at du ikke orker det. Tro forskjellige mødre kan sikkert være komplisert nok. Problemet her er vel ikke bare at kvinner vil ha menn med barn fra før (jeg er klar over at forskning sier at dette er grunnen for at mange menn forblir barnløse), men at menn med barn fra før helst ikke vil være uten kjæreste så altfor lenge, dermed blir det kanskje sånn at valget etter en skillsmisse ofte er nytt barnekull eller ingen kjæreste? Anonymkode: 13a85...5ec 1
Biloba Skrevet 16. oktober 2016 #142 Skrevet 16. oktober 2016 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor må denne personen klassifiseres som en "omsorgsperson"? Barnet har da ikke ønsket å ansette en fra hjemmehjelpstjenesten. Barnet har sine to foreldre. Barnet ba aldri om et sett til. Ansvarlige foreldre tar ikke inn nye under samme tak. De lar barnet få bevare sine to foreldre og hjem. Alt annet holdes utenfor. Anonymkode: 88707...2a5 Ansvarlige foreldre oppdrar ikke barna til å ikke se andre enn seg selv. 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2016 #143 Skrevet 16. oktober 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Jeg vil ikke bli kalt bonusmor og jeg ønsker heller ikke å omtale min samboers barn som et bonusbarn. Hilsen TS. Anonymkode: f62cf...025 Nå fjernet du jo ganske mye i innlegget mitt. Jeg skriver avslutningvis at "Hvor mange kjærester er det egentlig som føler at det er naturlig å kalle seg mor eller mamma til andres barn, lurer jeg på. Jeg har ikke møtt noen." Hele poenget mitt er at jeg lurer på hvor stort omfanget er, siden du er så opptatt av det? Jeg kjenner mange med ny familie, men bare én som bruker bonusbegrepet, og kun når hun skriver om barnet, f.eks kommenterer et bilde på sosiale medier. Hun kaller seg ikke bonusmamma. Anonymkode: 13a85...5ec 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2016 #144 Skrevet 16. oktober 2016 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor må denne personen klassifiseres som en "omsorgsperson"? Barnet har da ikke ønsket å ansette en fra hjemmehjelpstjenesten. Barnet har sine to foreldre. Barnet ba aldri om et sett til. Ansvarlige foreldre tar ikke inn nye under samme tak. De lar barnet få bevare sine to foreldre og hjem. Alt annet holdes utenfor. Anonymkode: 88707...2a5 Alle rundt et barn er omsorgspersoner, det være seg foreldre, besteforeldre, lærere, venners foreldre eller foreldres kjærester. Jeg er enig i at barnet ikke behøver flere sett foreldre, men det kan aldri bli for mange gode omsorgspersoner i et barns liv. Anonymkode: 961d1...82f 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2016 #145 Skrevet 16. oktober 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fullt forståelig at du ikke orker det. Tro forskjellige mødre kan sikkert være komplisert nok. Problemet her er vel ikke bare at kvinner vil ha menn med barn fra før (jeg er klar over at forskning sier at dette er grunnen for at mange menn forblir barnløse), men at menn med barn fra før helst ikke vil være uten kjæreste så altfor lenge, dermed blir det kanskje sånn at valget etter en skillsmisse ofte er nytt barnekull eller ingen kjæreste? Anonymkode: 13a85...5ec Du treffer spikeren på hodet med at damer av en eller annen grunn vil ha oss som har (alt for mye) familie fra før. Jeg hadde jo foretrukket å treffe ei som har og var ferdig med å få barn, men de som tiltrekkes av meg absolutt vil ha barn. Det hele er ulogisk for meg, jeg er enig med O.G i at de damene som vil ha barn egentlig burde stikke langt fra meg som har to kull fra før av. Det er jo innlysende at det er mange utfordringer for meg allerede, så jeg hadde gjerne sett at de hadde gjort seg ferdig med få barn med den halvparten av menn som har vært tilgjengelig for de hele tiden. Så ja, valget ser ut til å være ingen kjæreste eller satse på kull nummer 3. Anonymkode: afb62...dbb
Gjest O.G. Skrevet 16. oktober 2016 #146 Skrevet 16. oktober 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er jo det jeg prøver å si jeg har jo 2 kull og ønsker ikke noe tredje kull. Men damene jeg treffer vil ha barn. Hadde vært enklere for alle parter om dere kunne få barn med andre enn oss som har fra før av. Anonymkode: afb62...dbb Vell, men du ønsket det visst det andre kullet.
Gjest O.G. Skrevet 16. oktober 2016 #147 Skrevet 16. oktober 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Fullt forståelig at du ikke orker det. Tro forskjellige mødre kan sikkert være komplisert nok. Problemet her er vel ikke bare at kvinner vil ha menn med barn fra før (jeg er klar over at forskning sier at dette er grunnen for at mange menn forblir barnløse), men at menn med barn fra før helst ikke vil være uten kjæreste så altfor lenge, dermed blir det kanskje sånn at valget etter en skillsmisse ofte er nytt barnekull eller ingen kjæreste? Anonymkode: 13a85...5ec Stemmer det der ja.
Rotemor Skrevet 16. oktober 2016 #148 Skrevet 16. oktober 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du treffer spikeren på hodet med at damer av en eller annen grunn vil ha oss som har (alt for mye) familie fra før. Jeg hadde jo foretrukket å treffe ei som har og var ferdig med å få barn, men de som tiltrekkes av meg absolutt vil ha barn. Det hele er ulogisk for meg, jeg er enig med O.G i at de damene som vil ha barn egentlig burde stikke langt fra meg som har to kull fra før av. Det er jo innlysende at det er mange utfordringer for meg allerede, så jeg hadde gjerne sett at de hadde gjort seg ferdig med få barn med den halvparten av menn som har vært tilgjengelig for de hele tiden. Så ja, valget ser ut til å være ingen kjæreste eller satse på kull nummer 3. Anonymkode: afb62...dbb Eller satse på damer som har barn de og. Kanskje du satser på et for ungt marked😉 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2016 #149 Skrevet 16. oktober 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Fullt forståelig at du ikke orker det. Tro forskjellige mødre kan sikkert være komplisert nok. Problemet her er vel ikke bare at kvinner vil ha menn med barn fra før (jeg er klar over at forskning sier at dette er grunnen for at mange menn forblir barnløse), men at menn med barn fra før helst ikke vil være uten kjæreste så altfor lenge, dermed blir det kanskje sånn at valget etter en skillsmisse ofte er nytt barnekull eller ingen kjæreste? Anonymkode: 13a85...5ec Dessverre er det like fullt en kjent sak at menn ikke klarer seg alene. Det i seg selv er faktisk patetisk og umandig. Anonymkode: 88707...2a5 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2016 #150 Skrevet 16. oktober 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du treffer spikeren på hodet med at damer av en eller annen grunn vil ha oss som har (alt for mye) familie fra før. Jeg hadde jo foretrukket å treffe ei som har og var ferdig med å få barn, men de som tiltrekkes av meg absolutt vil ha barn. Det hele er ulogisk for meg, jeg er enig med O.G i at de damene som vil ha barn egentlig burde stikke langt fra meg som har to kull fra før av. Det er jo innlysende at det er mange utfordringer for meg allerede, så jeg hadde gjerne sett at de hadde gjort seg ferdig med få barn med den halvparten av menn som har vært tilgjengelig for de hele tiden. Så ja, valget ser ut til å være ingen kjæreste eller satse på kull nummer 3. Anonymkode: afb62...dbb Jeg skulle gjerne ha sett at menn klarte seg mer alene! Det er ganske needy å ikke klare seg i egen bolig. Ha gjerne en kjæreste annenhver uke - men la hebbe bo i egen bolig! Anonymkode: 88707...2a5
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2016 #151 Skrevet 16. oktober 2016 5 timer siden, Rotemor skrev: Eller satse på damer som har barn de og. Kanskje du satser på et for ungt marked😉 Damer i slutten av 30-årene er ganske logisk de ''verste'' i denne sammenhengen, men jeg er jo i den alderen selv, 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skulle gjerne ha sett at menn klarte seg mer alene! Det er ganske needy å ikke klare seg i egen bolig. Ha gjerne en kjæreste annenhver uke - men la hebbe bo i egen bolig! Anonymkode: 88707...2a5 Er ikke i nærheten av å forstå hva du mener... 5 timer siden, O.G. skrev: Vell, men du ønsket det visst det andre kullet. Da må du dessverre få det kjedelige svaret, jeg ville aldri vært foruten mine barn, men har lært ett og annet om at ting blir i overkant komplisert med for mange av våre, dine og mine barn Anonymkode: afb62...dbb
Gjest O.G. Skrevet 16. oktober 2016 #152 Skrevet 16. oktober 2016 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da må du dessverre få det kjedelige svaret, jeg ville aldri vært foruten mine barn, men har lært ett og annet om at ting blir i overkant komplisert med for mange av våre, dine og mine barn Anonymkode: afb62...dbb Det har du rett i.
Biloba Skrevet 16. oktober 2016 #153 Skrevet 16. oktober 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Er ikke i nærheten av å forstå hva du mener... Anonymkode: afb62...dbb Hun er forhenværende skilsmissebarn som mener at barn må være foreldrenes eneste prioritet. Dersom forholdet ryker, må de aldri ha et normalt forhold igjen med samboerskap/ekteskap og evt flere barn, av hensyn til barn fra første forhold.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2016 #154 Skrevet 17. oktober 2016 Har desverre ikke giddet å lese alle sidene her, men må bare få sagt at man ikke kan gå rundt å kalle denne personen for "fars nye kjæreste" i alle år? Hva mer når barna ikke husker et liv der mor og far var sammen, de har så lenge de husker bodd sammen med far og ste/bonus/whatever? Jeg har hørt begrepene bonusbarn, bonusmamma og bonuspappa mange ganger, men ikke som begrep ungene bruker direkte til denne personen. Da er det helt vanlig å bruke fornavn (som mange av dere sier dere heller vil bli kalt). Men hva da når skolekameratene spør hvem hun er? Nytter ikke å si Lisa da, vet du. Da må man til med et ord som beskriver hvem personen er, og som forteller at Lisa ikke er mamma. Hvis DU ikke liker begrepet stemor, så bruker du det ikke om deg selv eller din stemor, om du ikke liker begrepet bonusmamma, så kaller du ikke deg selv bonusmamma. Men å henge seg opp i at andre gjør det? Å lange ut om at det er stygt, krampeaktig, falskt, feil, forferdelig osv? Det blir for dumt. Er også enig i dette med bestemor, da må jo dette være et enda verre ord! Er hun liksom den BESTE moren? Hun er jo ikke mor, og i alle fall ikke en bedre mor enn meg (spøk). Og hvem får tittelen bestemor? Det blir jo feigt for farmor, hvis mormor skal få "beste"-tittelen, akkurat som om hun er mye bedre. Anonymkode: 8456c...aa7 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2016 #155 Skrevet 17. oktober 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Har desverre ikke giddet å lese alle sidene her, men må bare få sagt at man ikke kan gå rundt å kalle denne personen for "fars nye kjæreste" i alle år? Hva mer når barna ikke husker et liv der mor og far var sammen, de har så lenge de husker bodd sammen med far og ste/bonus/whatever? Jeg har hørt begrepene bonusbarn, bonusmamma og bonuspappa mange ganger, men ikke som begrep ungene bruker direkte til denne personen. Da er det helt vanlig å bruke fornavn (som mange av dere sier dere heller vil bli kalt). Men hva da når skolekameratene spør hvem hun er? Nytter ikke å si Lisa da, vet du. Da må man til med et ord som beskriver hvem personen er, og som forteller at Lisa ikke er mamma. Hvis DU ikke liker begrepet stemor, så bruker du det ikke om deg selv eller din stemor, om du ikke liker begrepet bonusmamma, så kaller du ikke deg selv bonusmamma. Men å henge seg opp i at andre gjør det? Å lange ut om at det er stygt, krampeaktig, falskt, feil, forferdelig osv? Det blir for dumt. Er også enig i dette med bestemor, da må jo dette være et enda verre ord! Er hun liksom den BESTE moren? Hun er jo ikke mor, og i alle fall ikke en bedre mor enn meg (spøk). Og hvem får tittelen bestemor? Det blir jo feigt for farmor, hvis mormor skal få "beste"-tittelen, akkurat som om hun er mye bedre. Anonymkode: 8456c...aa7 Talk about missing the point.... Les alle sidene isteden du. Anonymkode: 36dee...e7a
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2016 #156 Skrevet 17. oktober 2016 På 08.10.2016 den 20.49, AnonymBruker skrev: Åj, skal si noen er bitter. Hva nøyaktig er så galt med ordet bonus? Er det ikke bonus at et barn har flere mennesker i sitt liv som bryr seg om dem og er glad i dem? Et større nettverk er jo en berikelse for et menneske. Eller er du så lammet av sjalusi at du ikke unner barnet ditt det? Jeg synes bonuspappa eller bonusmamma er mye bedre enn stepappa og stemamma. Anonymkode: a84b0...95f Enig! De som ikke skjønner det med bonus forstår rett og slett ikke at det kun er positivt for barn å ha flere mennesker i livet som bryr seg og er glad i dem. Ordet "Ste" er mer negativt ladet, syns jeg. Men det kommer nok mest av alle eventyrene man er vokst opp med der stemoren ofte er ond. Ordet "bonus" er positivt i seg selv. Regner med at de som bruker ordet bonusbarn om andres barn, og bonusmor/far om seg selv, har et godt forhold til barna. Anonymkode: 7dfce...4da
MapleSirup Skrevet 17. oktober 2016 #157 Skrevet 17. oktober 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig! De som ikke skjønner det med bonus forstår rett og slett ikke at det kun er positivt for barn å ha flere mennesker i livet som bryr seg og er glad i dem. Ordet "Ste" er mer negativt ladet, syns jeg. Men det kommer nok mest av alle eventyrene man er vokst opp med der stemoren ofte er ond. Ordet "bonus" er positivt i seg selv. Regner med at de som bruker ordet bonusbarn om andres barn, og bonusmor/far om seg selv, har et godt forhold til barna. Anonymkode: 7dfce...4da Kan du vise til at alle stemødre er bonuser eller at alle stebarn er bonuser?? Har du vært på KG i mer enn fem minutter så vet du at det ikke er tilfelle. DU synes "ste" er negativt - ja deg om det. Jeg synes "bonus" i sammenhengen er uærlig og usant. Omsorgspersoner er velkomne i de flestes liv. Det finnes ikke negative bonuser....Ikke i noen forstand.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2016 #158 Skrevet 17. oktober 2016 3 timer siden, MapleSirup skrev: Kan du vise til at alle stemødre er bonuser eller at alle stebarn er bonuser?? Har du vært på KG i mer enn fem minutter så vet du at det ikke er tilfelle. DU synes "ste" er negativt - ja deg om det. Jeg synes "bonus" i sammenhengen er uærlig og usant. Omsorgspersoner er velkomne i de flestes liv. Det finnes ikke negative bonuser....Ikke i noen forstand. Men så viser ikke KG akkurat virkeligheten heller. Det er tross alt her alle som "sliter" uttaler seg. Virkeligheten er nok mye hyggeligere. Anonymkode: aafc7...bae 1
MapleSirup Skrevet 17. oktober 2016 #159 Skrevet 17. oktober 2016 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men så viser ikke KG akkurat virkeligheten heller. Det er tross alt her alle som "sliter" uttaler seg. Virkeligheten er nok mye hyggeligere. Anonymkode: aafc7...bae VIrkeligheten består uansett ikke av bonusbarn og bonusmødre. Det er ikke en kategori mennesker som er ubetinget positive for hverandre. Du finner alle slags konsellasjoner.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå