Elefantenirommet Skrevet 11. oktober 2016 #61 Skrevet 11. oktober 2016 Barna kaller meg det jeg heter, og skal de forklare andre hvem jeg er sier de "stemoren min" eller "kjæresten til pappa". Når de snakker om sine stesøsken har jeg hørt de si både "søster" og "stesøster". Jeg kaller dem selvsagt ved navn. Skal jeg snakke om de til folk som ikke kjenner dem sier jeg "barna til xxxx", "15-åringen jeg bor med" eller feks "jeg er glad jeg har ett barn og er så heldig å ha fått to ekstra i bonus". For meg spiller det ingen rolle hva andre sier, hisser meg ikke opp i det. Men for meg føles i alle fall barna som en bonus i livet mitt (i alle fall stort sett, hehe), jeg er jo veldig glad i dem. 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 #62 Skrevet 12. oktober 2016 Jeg liker ikke slike titler i det hele tatt. Pappa har hatt tre samboere de siste 30 årene. To presenterte seg som stemødrene mine, stebestemødre til barna mine, og jeg var visst stesøster til barna deres, En som presenterte seg som bonusmor/bonusbestemor, og jeg var bonussøster til barna hennes. For meg var de ingenting annet enn pappas samboere, og jeg var ikke en bonus for barna deres. (Jeg hadde ikke engang møtt dem i løpet av de årene de bodde sammen). Jeg hadde en mor, en far, og biologiske søsken, og hadde ikke behov for fler mødre eller søsken. Anonymkode: d5bd3...6b2 4
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 #63 Skrevet 12. oktober 2016 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Du sidestiller i ditt innlegg "bonusene" med de ekte, originale som det kun finnes en av: foreldrene: mor og far. Det blir jo feil. Mor og far er mor og far. Ingen over, ingen ved siden. Eventuele sexelskerinner/elskere/kjærester/særboere er og blir "Per og Kari". Anonymkode: 88707...2a5 Haha, nå fikk jeg meg en god latter! Anonymkode: aafc7...bae 3
Gjest antbug Skrevet 12. oktober 2016 #64 Skrevet 12. oktober 2016 Kanskje den samme som fant opp ordet framsnakk? En new age- positivist, garantert. Jeg hater dem.
Edie Skrevet 12. oktober 2016 #65 Skrevet 12. oktober 2016 Ryddet for avsporinger, personangrep og svar til dette. Edie, mod. 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 #66 Skrevet 12. oktober 2016 Kaldkvele mennesket som fant på bonusbegrepet, høres jo voldsomt ut. Jeg tipper forøvrig at begrepet kommer fra USA, i alle fall er det ikke en norsk oppfinnelse. Bonusbarn høres mer inkludert enn stebarn, så ser ikke bort fra at barn synes det er helt i orden å bli omtalt som en bonus. Jeg ser at besteforeldre på facebook skriver bonusbarnebarn, og det er jo bare flott, det. Begrepet bonusmamma og -pappa tror jeg vel helst det er de voksne som bruker når de skal forklare sin posisjon i nyfamilien og føler at stemor blir veldig formelt og strengt (som om man har giftet seg og virkelig tatt plass i familien). Barn sier vel helst stemor, kjæresten til pappa/mamma når de skal forklare andre og egennavn når de snakker til foreldrens nye kjæreste. Anonymkode: 13a85...5ec
MapleSirup Skrevet 12. oktober 2016 #67 Skrevet 12. oktober 2016 Jeg forstå ikke argumentene med at det høres "koseligere ut" å kalle noen bonus. Det er ukorrekt rett og slett. Man bestemmer ihvertfall ikke selv at man er en bonus! 3
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 #68 Skrevet 12. oktober 2016 5 minutter siden, MapleSirup skrev: Jeg forstå ikke argumentene med at det høres "koseligere ut" å kalle noen bonus. Det er ukorrekt rett og slett. Man bestemmer ihvertfall ikke selv at man er en bonus! Man har nå hvert fall noe å leve opp til,da Anonymkode: b5d83...a1b 1
MapleSirup Skrevet 12. oktober 2016 #69 Skrevet 12. oktober 2016 (endret) 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Man har nå hvert fall noe å leve opp til,da Anonymkode: b5d83...a1b Ja, det bør man jo etterstrebe uansett hva man kalles i den rollen (blant voksne...) Endret 12. oktober 2016 av MapleSirup 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 #70 Skrevet 12. oktober 2016 6 minutter siden, MapleSirup skrev: Man bestemmer ihvertfall ikke selv at man er en bonus! Nei, det er vel kanskje den snurte mammaen som bestemmer om den nye kjæresten til pappa er en bonus Kommer liksom litt an på "hvordan hun har det" Anonymkode: e02d9...672 3
MapleSirup Skrevet 12. oktober 2016 #71 Skrevet 12. oktober 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, det er vel kanskje den snurte mammaen som bestemmer om den nye kjæresten til pappa er en bonus Kommer liksom litt an på "hvordan hun har det" Anonymkode: e02d9...672 Nei. Uttrykket er ikke korrekt. Og det er ikke slik at de som ikke liker det er bitre mødre.... Det er så fordomsfullt og flaut å tillegge andre fordi de har en mening. 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 #72 Skrevet 12. oktober 2016 54 minutter siden, MapleSirup skrev: Nei. Uttrykket er ikke korrekt. Og det er ikke slik at de som ikke liker det er bitre mødre.... Det er så fordomsfullt og flaut å tillegge andre fordi de har en mening. Synes du stemor er bra? Det må jo være veldig ukorrekt at den nye kjæresten til pappa heter noe varmt noe. For hun gjør vel ikke stort for pappas eller ungenes liv... Anonymkode: 49ea8...c53 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 #73 Skrevet 12. oktober 2016 Hvorfor er det mest kvinner som hater det? Anonymkode: 49ea8...c53 1
MapleSirup Skrevet 12. oktober 2016 #74 Skrevet 12. oktober 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes du stemor er bra? Det må jo være veldig ukorrekt at den nye kjæresten til pappa heter noe varmt noe. For hun gjør vel ikke stort for pappas eller ungenes liv... Anonymkode: 49ea8...c53 Det er din oppfatning da. Ikke min. Jeg skjønner ikke behovet for å kategorisere mennesker i en type rolle som slemme eller snille. Fryktelig naivt spør du meg. 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 #75 Skrevet 12. oktober 2016 Får man barn med MR.Wrong og skilles så får man HÅPE og satse på at vedkommende finner seg en flott bonusmor som kan leve opp til navnet sitt. Gjør hun ikke dét, så angriper man dét - ikke begreper. Anonymkode: 0a598...e39 2
MapleSirup Skrevet 12. oktober 2016 #76 Skrevet 12. oktober 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Får man barn med MR.Wrong og skilles så får man HÅPE og satse på at vedkommende finner seg en flott bonusmor som kan leve opp til navnet sitt. Gjør hun ikke dét, så angriper man dét - ikke begreper. Anonymkode: 0a598...e39 Begrepet kan man få kritisere uansett. Man er ikke en bitter mor av den grunn. Det er et nyskapt og unaturlig ord. 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #77 Skrevet 13. oktober 2016 31 minutter siden, MapleSirup skrev: Begrepet kan man få kritisere uansett. Man er ikke en bitter mor av den grunn. Det er et nyskapt og unaturlig ord. For noen imponerende argumenter Anonymkode: 0a598...e39 3
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #78 Skrevet 13. oktober 2016 33 minutter siden, MapleSirup skrev: Begrepet kan man få kritisere uansett. Hvorfor skal du kritisere det når du ikke trenger å bli kalt for bonus hvis du ikke vil? Anonymkode: 0a598...e39 1
MapleSirup Skrevet 13. oktober 2016 #79 Skrevet 13. oktober 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: For noen imponerende argumenter Anonymkode: 0a598...e39 Om det er imponerende er meg revnende likegyldig. Er i og for seg enig i at nyskapt er upresist; kunstig skapt er bedre. 2
MapleSirup Skrevet 13. oktober 2016 #80 Skrevet 13. oktober 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal du kritisere det når du ikke trenger å bli kalt for bonus hvis du ikke vil? Anonymkode: 0a598...e39 Fordi tråden handler om begrepet.... 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå