AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2016 #101 Skrevet 15. oktober 2016 På 13. oktober 2016 den 9.21, antbug skrev: Jeg er trolig eldre enn deg, har barn og har vært i forhold med mine, dine og våre barn, og jeg liker heller ikke ordet bonusmor selv om jeg er veldig glad i barna som ikke er mine egne. Det høres helt krampaktig ut, som noe disse fasadedamene på Facebook har funnet på for at familiesituasjonen skal passe inn i prosjekt perfekt. Det antyder at de er et stor ressurs i barnas liv og barna toppingen på cupcaken for dem, men virkeligheten er ikke alltid så rosenrød. Den kan være veldig komplisert. For noen kan den være både vanskelig og vond, særlig når familien skal gå seg inn og alle finne sin rolle. Selv om det nok er en del unger som liker ordet tror jeg det er minst like mange som misliker det. Det er et så positivt ladet ord at det må oppleves som et hån for de som har en anstrengt relasjon til far eller mors nye kjæreste, også for den såkalte bonusforelderen som sliter og den biologiske forelderen som kanskje har blitt forlatt til fordel for et slikt bonusmenneske. Jeg synes det er et teit ord. Min pappa er sterkere enn din pappa! Helsike hvordan hersketeknikkene formelig fosser ut av munnen på deg ! På samme måte som noen av dere har et anstrengt forhold til ordet bonus, så har jeg et anstrengt forhold til mennesker som skal belære andre om meningene de har dannet seg ved å gå ''livets harde skole''. Paret det er snakk om fant hverandre i god tid før 2007 og facebook, bonusbarna er nå voksne og JO!, både hun og barna har vært og er en stor berikelse for hverandre. Han ville ikke ha giftet seg med henne dersom ikke. Anonymkode: a9c92...14d
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2016 #102 Skrevet 15. oktober 2016 På 13. oktober 2016 den 2.09, AnonymBruker skrev: For noen imponerende argumenter Anonymkode: 0a598...e39 Word! Tråden bærer sterkt preg av ''imponerende argumenter'' ! Anonymkode: a9c92...14d
Gjest O.G. Skrevet 15. oktober 2016 #103 Skrevet 15. oktober 2016 Det beste man kan gjøre for seg selv er å ikke date folk med masse bagasje.
KatyP Skrevet 15. oktober 2016 #104 Skrevet 15. oktober 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er helt enig! Jeg skjønner ikke behovet for å tittulere mennesker i alle sammenhenger. Jeg husker en tråd her inne, der en eldre kvinne ikke ville være bestemor av svigerdatters barn. Hun ville ha et nært forhold til barna, men mente de hadde 4 besteforeldre, og behøvde ikke fler. I følge mange av de som svarte kunne hun ikke ha et nært og godt forhold til barna uten å være en bestemor. Det var ikke tilstrekkelig å bare være seg selv. Anonymkode: d5bd3...6b2 Det blir jo for dumt. Det er handlinger ikke titler som gjør deg til en god omsorgsperson. 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2016 #105 Skrevet 15. oktober 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Word! Tråden bærer sterkt preg av ''imponerende argumenter'' ! Anonymkode: a9c92...14d Hvis det engasjerer deg over takleevne å diskutere ett nyord bør du nok finne på noe bedre Anonymkode: 03f95...0bf 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2016 #106 Skrevet 15. oktober 2016 Who Cares Anonymkode: fe16d...0f8
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2016 #107 Skrevet 15. oktober 2016 På 13.10.2016 den 15.49, O.G. skrev: Vet om mange unger som har hatt adskillig med steforeldre på begge sider og de har ikke hatt det godt sånn egentlig. Og nei, det er ingen bonus for Petra at begge foreldrene er løse luddere. Enig. De intelligente bor nær, avtaler 50/50 og slipper ingen nye partnere inn under samme tak. De får en treffe i uken barna er hos den andre forelderen. Anonymkode: 88707...2a5
Gjest O.G. Skrevet 15. oktober 2016 #108 Skrevet 15. oktober 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig. De intelligente bor nær, avtaler 50/50 og slipper ingen nye partnere inn under samme tak. De får en treffe i uken barna er hos den andre forelderen. Anonymkode: 88707...2a5 Jeg mener ikke at folk skal være single etter samlivsbrudd, men at de må være mer nøye på hvem de slipper inn i huset og bombesikker på at det holder mer enn 3-5 år.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2016 #109 Skrevet 15. oktober 2016 Akkurat nå, O.G. skrev: Jeg mener ikke at folk skal være single etter samlivsbrudd, men at de må være mer nøye på hvem de slipper inn i huset og bombesikker på at det holder mer enn 3-5 år. Jeg mener heller ikke det. Men man kan få både pose og sekk: elsk og bli elsket med ny partner - men la denne bo i egen bolig og vær sammen når det passer. IKKE dra de inn under samme tak. Anonymkode: 88707...2a5
MapleSirup Skrevet 15. oktober 2016 #110 Skrevet 15. oktober 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener heller ikke det. Men man kan få både pose og sekk: elsk og bli elsket med ny partner - men la denne bo i egen bolig og vær sammen når det passer. IKKE dra de inn under samme tak. Anonymkode: 88707...2a5 Ja, jeg tror altfor mange flytter sammen når forelskelsen er på topp.... Det er vel helst to år etter den at man er i stand til å tenke helt klart ( satt litt på spissen, men de færreste venter jo i to år..) 1
Gjest O.G. Skrevet 15. oktober 2016 #111 Skrevet 15. oktober 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener heller ikke det. Men man kan få både pose og sekk: elsk og bli elsket med ny partner - men la denne bo i egen bolig og vær sammen når det passer. IKKE dra de inn under samme tak. Anonymkode: 88707...2a5 Alltids greit å vente ei god stund med noe slags form for innflytting ja.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2016 #112 Skrevet 15. oktober 2016 Jeg velger lett bort egen kjærlighet for at mine barn skal slippe å ha tilfeldige mennesker i livet sitt. Det er dessverre slik at de fleste forhold er usikre og dermed en potensiell stor belastning for ungene. Anonymkode: afb62...dbb 1
Gjest antbug Skrevet 15. oktober 2016 #113 Skrevet 15. oktober 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Min pappa er sterkere enn din pappa! Helsike hvordan hersketeknikkene formelig fosser ut av munnen på deg ! På samme måte som noen av dere har et anstrengt forhold til ordet bonus, så har jeg et anstrengt forhold til mennesker som skal belære andre om meningene de har dannet seg ved å gå ''livets harde skole''. Paret det er snakk om fant hverandre i god tid før 2007 og facebook, bonusbarna er nå voksne og JO!, både hun og barna har vært og er en stor berikelse for hverandre. Han ville ikke ha giftet seg med henne dersom ikke. Anonymkode: a9c92...14d Men ro ned da, sinnataggen. Det var et svar på "Er du i det hele tatt voksen nok til å ha med barn å gjøre?". Da synes jeg det er greit for meg, selv om det svaret ikke var til meg, å gjøre oppmerksom på at man kan mislike bonusordene selv om man er ferdig med puberteten. Det du kaller livets harde skole er nok det jeg kaller erfaring. Jeg har vært forskånet for de enkelte i min verden omtaler som livets harde skole, men til tross for at jeg har cruiset rundt med sølvskjeen min i munnen har jeg ikke kunnet unngå å gjøre meg en god del erfaringer i livet, og hjertegod og edel som jeg er deler jeg villig vekk av dem så andre kan slippe å gjøre så forferdelig mye dumt
KatyP Skrevet 15. oktober 2016 #114 Skrevet 15. oktober 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Enig. De intelligente bor nær, avtaler 50/50 og slipper ingen nye partnere inn under samme tak. De får en treffe i uken barna er hos den andre forelderen. Anonymkode: 88707...2a5 Det der blir for enkelt. Det finnes de du kaller intelligente mennesker som likevel er utro mot partneren sin. Som lyver, svikter og bedrar. Og som gjør det vanskelig å samarbeide, vanskelig å bo nære. Dumme avgjørelser tas selv av det smarteste menneske. Og å få en ny partner må heller ikke være dumt. Det handler om hvordan du håndterer det, hvordan du ser barnet/barna oppi alt sammen. Ting er ikke svart/hvitt hele tiden. 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2016 #115 Skrevet 15. oktober 2016 1 time siden, antbug skrev: Men ro ned da, sinnataggen. Det var et svar på "Er du i det hele tatt voksen nok til å ha med barn å gjøre?". Da synes jeg det er greit for meg, selv om det svaret ikke var til meg, å gjøre oppmerksom på at man kan mislike bonusordene selv om man er ferdig med puberteten. Det du kaller livets harde skole er nok det jeg kaller erfaring. Jeg har vært forskånet for de enkelte i min verden omtaler som livets harde skole, men til tross for at jeg har cruiset rundt med sølvskjeen min i munnen har jeg ikke kunnet unngå å gjøre meg en god del erfaringer i livet, og hjertegod og edel som jeg er deler jeg villig vekk av dem så andre kan slippe å gjøre så forferdelig mye dumt Spørsmålet om hun var voksen nok var rettet til trådstarter som henger seg opp i et mikroproblem og blåser det opp med et svært tenåringsaktig språk. Hvordan klarer dere å blåse ting så opp, er ikke sølvskjeen i veien? Anonymkode: a9c92...14d
Elefantenirommet Skrevet 15. oktober 2016 #116 Skrevet 15. oktober 2016 Jeg svarte på hva jeg synes og sier litt lenger opp i tråden her. Men må bare legge til en liten undring: Synes det er rart at så mange synes stemor er bedre/mer korrekt enn bonusmor. Ste betyr jo i steden for, mens bonus betyr ekstra — altså i tillegg. Nå kaller, som sagt, ikke jeg meg for bonus, men bare synes det er rart så mange reagerer sterkt på dette. 2
Rotemor Skrevet 15. oktober 2016 #117 Skrevet 15. oktober 2016 5 minutter siden, Elefantenirommet skrev: Jeg svarte på hva jeg synes og sier litt lenger opp i tråden her. Men må bare legge til en liten undring: Synes det er rart at så mange synes stemor er bedre/mer korrekt enn bonusmor. Ste betyr jo i steden for, mens bonus betyr ekstra — altså i tillegg. Nå kaller, som sagt, ikke jeg meg for bonus, men bare synes det er rart så mange reagerer sterkt på dette. Fordi bonus er et positivt ladet ord. Stemor er nøytralt. 1
MapleSirup Skrevet 15. oktober 2016 #118 Skrevet 15. oktober 2016 11 minutter siden, Elefantenirommet skrev: Jeg svarte på hva jeg synes og sier litt lenger opp i tråden her. Men må bare legge til en liten undring: Synes det er rart at så mange synes stemor er bedre/mer korrekt enn bonusmor. Ste betyr jo i steden for, mens bonus betyr ekstra — altså i tillegg. Nå kaller, som sagt, ikke jeg meg for bonus, men bare synes det er rart så mange reagerer sterkt på dette. http://ordbok.uib.no/perl/ordbok.cgi?OPP=+stemor&ant_bokmaal=5&ant_nynorsk=5&begge=+&ordbok=begge Det er nøytralt. Det betyr ikke stedfortreder om det var det du tenkte.. 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2016 #119 Skrevet 15. oktober 2016 46 minutter siden, Rotemor skrev: Fordi bonus er et positivt ladet ord. Stemor er nøytralt. Å få ekstra penger er alltid bonus. Derav er bonusordning på jobb positivt. Å få trekkende inn en som ikke er i familien inn i huset sitt er IKKE en bonus. Ordet "ste" minner om sten og assosieres med gravsten og er således IKKE et positivt ord. Anonymkode: 88707...2a5
Biloba Skrevet 15. oktober 2016 #120 Skrevet 15. oktober 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener heller ikke det. Men man kan få både pose og sekk: elsk og bli elsket med ny partner - men la denne bo i egen bolig og vær sammen når det passer. IKKE dra de inn under samme tak. Anonymkode: 88707...2a5 Skal fellesbarnet også treffe far annenhver uke da, mener du? Hva om vi får to eller flere fellesbarn, er det fortsatt bare det første barnet som har krav på et hjem hos far? Skal halvsøsknene også bare treffes når det passer, og ikke være en familie? Eller tenker du på ramme alvor at skilte foreldre kun kan bli glade i frivillig barnløse eller personer som er ferdige med å få barn, og må avtså fra å få flere barn selv? 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå