Gå til innhold

Nå er jeg flyforbanna på eksen!


Gjest Sjørøveren

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Summers skrev:

Tull, det vil regnes som svindel. Man mister klientene og advokatbevillingen om man holder på slik. 

Akkurat som det er tull at advokaten har kjennskap til saken på 6 dager, og på første møte igår.

Ingen advokat ville ha utalt seg så tidlig om at klient har en sterk sak eller ei.

Anonymkode: 1740e...e52

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat som det er tull at advokaten har kjennskap til saken på 6 dager, og på første møte igår.

Ingen advokat ville ha utalt seg så tidlig om at klient har en sterk sak eller ei.

Anonymkode: 1740e...e52

Kan godt være jeg har ikke peiling på slikt, men om TS skulle tulle så betyr jo ikke det at det er greit å gi han dårlige råd. Er det virkelig snakk om en konflikt mellom han og moren om ungen så er det drøyt å prøve å sabotere. Går jo ikke bare utover TS, men man saboterer også for ungen hans. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 04/10/2016 den 17.41, Summers skrev:

Kan godt være jeg har ikke peiling på slikt, men om TS skulle tulle så betyr jo ikke det at det er greit å gi han dårlige råd. Er det virkelig snakk om en konflikt mellom han og moren om ungen så er det drøyt å prøve å sabotere. Går jo ikke bare utover TS, men man saboterer også for ungen hans. 

Han har ikke fått noen dårlig råd i denne tråden, kun at det er endel som føler at han må jobbe med selv, før han kan være far.

 

Anonymkode: 1740e...e52

Endret av Bond
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sjørøveren skrev:

Takk. Var på møtet med advokaten min i går og hun syntes det var grusomt gjort av ei mor. Vi skal kjempe sammen om dette og hun mener jeg står sterkest. Ingen kan nekte en far å se barnet sitt. 

Vi kranglet en del i slutten av forholdet vårt, derfor har hun bestemt seg for å hate meg og nekte meg å være far. Vi kranglet for hun lurte meg trill rundt for å bli gravid. Enda vi snakket mye om å ikke bli foreldre før vi begge er klar for det både fysisk og psykisk og modne nok for det. Hun var den verste kranglefanten. Hun knuste et glass under ene krangelen vår. Ei voksen kvinne.. Så er det det at hun vil så gjerne ha et barn for seg selv.. 

Fortell meg hva grusomt jeg har gjort? Kg's hylekor har aldri likt meg for mine meninger. Jeg må være enig med dem eller blir de sure. Ja jeg ville at hun skulle ta abort for jeg var så sint etter hun lurte meg. Hadde ikke du også blitt det? Nei er så enkelt for dere som ikke har opplevd noe å si at dere hadde taklet det fint. Nå vil jeg ta del i livet til mitt barn men dette kvinnemennesket er sur og vil ha barn for seg selv. Hun har alltid vert stor fan av alenemødre og spesielt de uten en far. Hun har sagt selv hun ser opp til de, og har sagt det viktigste er at barn har ei mor. Likevel er dere enig med denne kvinnen som dere ikke aner hvordan er. Bare for å være i mot meg. 

Jada. Eksen er ei heks. Men ønsker du et eneste lite sekund å faktisk holde barnet ditt? Klemme ham? Ikke for å straffe eller hevne deg over en eks, ikke fordi du har "rettigheter", men fordi du ønsker å bli kjent med ham? Er du i stand til å ta vare på et spedbarn, i ti minutter, en time, en dag, etterhvert en helg? Et liv? Når du ikke er i stand til å skrive et brev, ta en telefonsamtale, gå til familievernkontor med barnets mor? Kan du ta vare på deg selv? Kan du forsørge deg selv? Et barn? Gi det omsorg? Ikke i en eneste av dine tråder sporet jeg noe annet enn selvmedlidenhet og hat. Ingen steder leser jeg det minste spor av at det vil være bra for barnet å lære deg å kjenne. Det et usigelig trist. For barnet. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sjørøveren skrev:

Takk. Var på møtet med advokaten min i går og hun syntes det var grusomt gjort av ei mor. Vi skal kjempe sammen om dette og hun mener jeg står sterkest. Ingen kan nekte en far å se barnet sitt. 

Vi kranglet en del i slutten av forholdet vårt, derfor har hun bestemt seg for å hate meg og nekte meg å være far. Vi kranglet for hun lurte meg trill rundt for å bli gravid. Enda vi snakket mye om å ikke bli foreldre før vi begge er klar for det både fysisk og psykisk og modne nok for det. Hun var den verste kranglefanten. Hun knuste et glass under ene krangelen vår. Ei voksen kvinne.. Så er det det at hun vil så gjerne ha et barn for seg selv.. 

Fortell meg hva grusomt jeg har gjort? Kg's hylekor har aldri likt meg for mine meninger. Jeg må være enig med dem eller blir de sure. Ja jeg ville at hun skulle ta abort for jeg var så sint etter hun lurte meg. Hadde ikke du også blitt det? Nei er så enkelt for dere som ikke har opplevd noe å si at dere hadde taklet det fint. Nå vil jeg ta del i livet til mitt barn men dette kvinnemennesket er sur og vil ha barn for seg selv. Hun har alltid vert stor fan av alenemødre og spesielt de uten en far. Hun har sagt selv hun ser opp til de, og har sagt det viktigste er at barn har ei mor. Likevel er dere enig med denne kvinnen som dere ikke aner hvordan er. Bare for å være i mot meg. 

Klart hun sier du har en sterk sak. Hun tjener jo penger på deg

Anonymkode: 0f40f...08c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Lou Salome skrev:

Jada. Eksen er ei heks. Men ønsker du et eneste lite sekund å faktisk holde barnet ditt? Klemme ham? Ikke for å straffe eller hevne deg over en eks, ikke fordi du har "rettigheter", men fordi du ønsker å bli kjent med ham? Er du i stand til å ta vare på et spedbarn, i ti minutter, en time, en dag, etterhvert en helg? Et liv? Når du ikke er i stand til å skrive et brev, ta en telefonsamtale, gå til familievernkontor med barnets mor? Kan du ta vare på deg selv? Kan du forsørge deg selv? Et barn? Gi det omsorg? Ikke i en eneste av dine tråder sporet jeg noe annet enn selvmedlidenhet og hat. Ingen steder leser jeg det minste spor av at det vil være bra for barnet å lære deg å kjenne. Det et usigelig trist. For barnet. 

Hva med å lese det Ts skriver?
Var på møtet med advokaten min i går og hun syntes det var grusomt gjort av ei mor. Vi skal kjempe sammen om dette og hun mener jeg står sterkest. Ingen kan nekte en far å se barnet sitt. 

Hva tror du det betyr?Holde barnet, klemme ham osv.Hva vet du om han kan ta vare på ungen sin eller ikke? Har han fått en sjanse en gang?Eller mener du at mødre er født med denne lærdommen?Eller får de hjelp? Feiler og lærer.Det er mange gode fedre der ute som kan ta godt vare på en unge og det er mange råtne mødre.Man skal ikke automatisk gå ut fra at mødre alltid er de beste foreldrene.  

 

Anonymkode: a73ff...71c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å lese det Ts skriver?
Var på møtet med advokaten min i går og hun syntes det var grusomt gjort av ei mor. Vi skal kjempe sammen om dette og hun mener jeg står sterkest. Ingen kan nekte en far å se barnet sitt. 

Hva tror du det betyr?Holde barnet, klemme ham osv.Hva vet du om han kan ta vare på ungen sin eller ikke? Har han fått en sjanse en gang?Eller mener du at mødre er født med denne lærdommen?Eller får de hjelp? Feiler og lærer.Det er mange gode fedre der ute som kan ta godt vare på en unge og det er mange råtne mødre.Man skal ikke automatisk gå ut fra at mødre alltid er de beste foreldrene.  

 

Anonymkode: a73ff...71c

Hva med å at du leser hva TS skriver?

Og hva den brukeren og hva andre brukere skriver?

Anonymkode: 1740e...e52

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 04/10/2016 den 17.55, AnonymBruker skrev:

Han har ikke fått noen dårlig råd i denne tråden, kun at det er endel som føler at han må jobbe med selv, før han kan være far.

Anonymkode: 1740e...e52

Å fortelle noen at advokaten ikke gir faglige råd er jo å gi råd om at man ikke skal lytte til advokaten. Det er et dårlig råd.

Ingen på KG kan vite hva som er barnets beste, det får man la domstolen avgjøre. 

Endret av Bond
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjørøveren
1 time siden, Lou Salome skrev:

Jada. Eksen er ei heks. Men ønsker du et eneste lite sekund å faktisk holde barnet ditt? Klemme ham? Ikke for å straffe eller hevne deg over en eks, ikke fordi du har "rettigheter", men fordi du ønsker å bli kjent med ham? Er du i stand til å ta vare på et spedbarn, i ti minutter, en time, en dag, etterhvert en helg? Et liv? Når du ikke er i stand til å skrive et brev, ta en telefonsamtale, gå til familievernkontor med barnets mor? Kan du ta vare på deg selv? Kan du forsørge deg selv? Et barn? Gi det omsorg? Ikke i en eneste av dine tråder sporet jeg noe annet enn selvmedlidenhet og hat. Ingen steder leser jeg det minste spor av at det vil være bra for barnet å lære deg å kjenne. Det et usigelig trist. For barnet. 

Så klart vil jeg holde barnet mitt, klemme han og være en del av livet hans. Jeg er jo faren! Det er ikke for hevn på eksen. Et barn skal ikke brukes som hevn. Jeg vil helst ikke se trynet på eksen, men jeg gjør alt for ungen min. Noe hun ikke gjør. Hadde hun gjort alt for ungen sin så hadde hun ikke nektet ungen en far. Hun tenker på seg selv og at hun ikke tåler trynet mitt. 

Jeg er vant med unger. Jeg er onkel til flere og har vert barnevakt for de. 

 

Dere som fortsatt kaller meg narkoman. Jeg har ruset meg. Nå er jeg rusfri. Fortid er fortid. Lær dere det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her var det jo mye som ikke stemte, pluss at en ikke ønsket å diskutere det rettslige. Dette sier seg selv. :)

Anonymkode: 99eaf...e3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Sjørøveren skrev:

Så klart vil jeg holde barnet mitt, klemme han og være en del av livet hans. Jeg er jo faren! Det er ikke for hevn på eksen. Et barn skal ikke brukes som hevn. Jeg vil helst ikke se trynet på eksen, men jeg gjør alt for ungen min. Noe hun ikke gjør. Hadde hun gjort alt for ungen sin så hadde hun ikke nektet ungen en far. Hun tenker på seg selv og at hun ikke tåler trynet mitt. 

Jeg er vant med unger. Jeg er onkel til flere og har vert barnevakt for de. 

 

Dere som fortsatt kaller meg narkoman. Jeg har ruset meg. Nå er jeg rusfri. Fortid er fortid. Lær dere det. 

Kjære sjørøver, nå skal jeg be deg om noe veldig vanskelig. Dersom du klarer å være ærlig med deg selv gjennom hele dette innlegget vil det bedre din mulighet til å være far for sønnen din.

Jeg vil at du skal slutte å se på denne dama som eksen din.

Tenk på henne som mor til ditt barn. Hun er for øyeblikket den viktigste personen i ditt barns liv. Ditt barn ser på henne som den personen som skal beskytte ham mot alt vondt og farlig her i verden. (jeg sier ikke at hun er den som er best egnet i denne rollen, men det er den rollen hun har i ditt barns liv)

For å få tilbringe tid med barnet må du vise barnets mor at du ikke er farlig. Barnet vil oppdage det om mor synes du er farlig, og da vil også barnet synes du er farlig. 

Tenk over hva slags inntrykk du tror mor har av deg, ut i fra hvordan du har oppført deg sammen med henne det siste året. Har du vært sint? Har du kranglet høylytt med henne (selv om hun startet)? Har du sagt ting som såret henne? Har du gjort henne flau offentlig?  På den andre siden: Har du vist henne at du er glad for at hun har født sønnen deres? Har du gjort noe for å gjøre graviditeten lettere? Har du tilbrakt en sammenhengende time med henne uten at noen av dere hevet stemmen etter at hun ble gravid?

Ut i fra det mor har sett av deg, har du fremstått som en trygg voksenperson?

Du bærer på mye bitterhet. Det er helt forståelig. Det har skjedd mye vondt mellom dere, og jeg vil gå så langt som å påstå at dere begge har vært idioter. For øyeblikket står dere på hver deres høye hest, uten at noen av dere er villige til å gi dere. Dersom du skal få kontakt med sønnen din må en av dere gi dere, og hun kommer ikke til å gjøre det. Det er bare du som har alt å vinne på å gi deg.

Først må du legge bak deg bitterheten. Hun har sveket deg. Hun har hindret deg i å ha noen som helst kontakt i ditt eget kjøtt og blod. Det har skjedd, det er sant, og det ligger nå i fortiden, da hun var din eks. NÅ er hun moren til ditt barn. NÅ er hun den barnet ditt forguder. 

Du kommer til å bli tråkket på. Du kommer til å bli avvist. La det skje. Se på det som en skjærsild du må gjennom for å komme til sønnen din. Se på det som en test for å vise at du er villig til å gjøre hva som helst for å møte din sønn. Se på det som en måte å vise moren til barnet at du er en hun kan trygt overlate sønnen sin til.

 

Dette kommer ikke til å være lett. Du kommer til å feile flere ganger, men når du feiler, reis deg opp, si unnskyld og prøv på nytt. Ikke gi opp.

 

Som du sier selv, fortid er fortid. Prøv å legg fortiden mellom deg og eksen bak deg, så du kan starte å forholde deg til moren til ditt barn.

 

 

Anonymkode: 0a3a3...f68

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps: Jeg heier på deg! Jeg tror at du kan klare dette, og håper dere klarer å samarbeide om å gi sønnen deres en god oppvekst og være to foreldre han kan være stolt av!

Anonymkode: 0a3a3...f68

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er virkelig ikke uvanlig at man oppfører seg annerledes på nett enn man gjør i virkeligheten, kanskje skriver man noen innlegg bare for å få oppmerksomhet eller få ut litt aggresjon. Det trenger jo ikke si så mye om hvordan man oppfører seg i virkeligheten og det skal virkelig mye til før man ikke får ha noe kontakt med ungen.

Da blir det greit å la domstolen ordne opp, så blir alle parters interesse ivaretatt. De vil jo se bedre enn oss hva som er barnets beste.

Endret av Summers
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.10.2016 den 17.55, AnonymBruker skrev:

Han har ikke fått noen dårlig råd i denne tråden, kun at det er endel som føler at han må jobbe med selv, før han kan være far.

 

Anonymkode: 1740e...e52

 

1 time siden, Bond skrev:

tråden ryddet for persondebatt, personangrep, avsporinger, spekulsjoner, samt svar til disse innlegg. 

Bond, admin

greit at dere redigere men i dette tilfellet kunne dere likså godt bare slettet hele innlegget.

Anonymkode: 1740e...e52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Bond skrev:

tråden ryddet for persondebatt, personangrep, avsporinger, spekulsjoner, samt svar til disse innlegg. 

Bond, admin

Og summer sitt innlegg det er også svar alt det du skriver der.

Person angrep. skrive om ting bruker skriver om i forskjellige tråder som man kna se inne på profilen til person, jesus :ph34r:

Anonymkode: 1740e...e52

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎27‎.‎09‎.‎2016 den 17.25, Sjørøveren skrev:

har hun rett til å bestemme dåpen til vårt barn alene?

Velkommen til feminist- og likestillingslandet Norge!

Her er far redusert til annenrangs forelder i den såkalte likestillingskampen, og har i praksis ingen juridiske rettigheter som far utover retten til å betale barnebidraget. Det minste lille skit du som far vil finne på å gjøre i sinne over dette, vil momentant få store negative konsekvenser for dine fremtidige rettigheter i forhold til ditt barn. Men hun som mor kan gjøre nærmest all skit i verden uten at det får det minste konsekvenser for henne som mor.

For eksempel mors samværssabotering har ingen konsekvenser for mor. I praksis er det til og med motsatt ettersom det da er dokumentert at barnet har hatt liten kontakt med far over lengere tid, noe som faktisk vil styrke hennes posisjon som den best egnede omsorgspersonen. Prøver far å gjøre det samme, vil han momentant miste enhver omsorgsrettighet for all fremtid.

Systemet er mor, og mor er systemet. Hele jævla systemet er konstruert og bygd opp til mors fordel ved alle bauger og kanter. For at du som far skal komme seirende ut av denne kampen, er du helt avhengig av å kunne sannsynliggjøre at noe er alvorlig galt med mor som vil få store negative konsekvenser for barnets oppvekstsvilkår. Ellers vil hun som mor ha juridisk forrang ved den minste lille korsvei.

Men når mor skal ha barnebidraget er dere plutselig likeverdig ansvarlige begge to.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10/4/2016 den 19.43, Sjørøveren skrev:

Så klart vil jeg holde barnet mitt, klemme han og være en del av livet hans. Jeg er jo faren! Det er ikke for hevn på eksen. Et barn skal ikke brukes som hevn. Jeg vil helst ikke se trynet på eksen, men jeg gjør alt for ungen min. Noe hun ikke gjør. Hadde hun gjort alt for ungen sin så hadde hun ikke nektet ungen en far. Hun tenker på seg selv og at hun ikke tåler trynet mitt. 

Jeg er vant med unger. Jeg er onkel til flere og har vert barnevakt for de. 

 

Dere som fortsatt kaller meg narkoman. Jeg har ruset meg. Nå er jeg rusfri. Fortid er fortid. Lær dere det. 

Jaha? Du ville jo ikke ha barn en gang, og ble lurt? Men nå vil du liksom ha ungen du ikke har møtt?

Anonymkode: 1e52f...79a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjørøveren

Takk for svar! Får et håp nå takket være advokaten og gode råd fra dere :) Det er mye som skal til for at en far blir nektet å se ungen sin så jeg står sterkt der. Heldigvis. Jeg driter i hva eksen mener, jeg er der for ungen min. IKKE HENNE! 

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jaha? Du ville jo ikke ha barn en gang, og ble lurt? Men nå vil du liksom ha ungen du ikke har møtt?

Anonymkode: 1e52f...79a

Jeg ville ha barn når alt hadde roet seg, og vi begge var klar for det både fysisk og psykisk. Men hun var så desperat og måtte ha barn der og da! Det var alt hun trengte i livet sitt. Ikke noe mann eller kjærlighet. Kun et barn. 

Så klart vil jeg være i livet til min egen unge selv om jeg ikke ville ha barn. Det er ikke ungen sin feil og ungen skal ikke straffes for noe kjerringa gjorde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...