Gå til innhold

''Helene sjekker inn'' på NRK1


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes hun er så nedlatende med alle denne empatien og «huff, så fælt disse menneskene har det, altså». Som om lager avstand til en ikke-jevnbyrdig gruppe. 

Anonymkode: 9288c...270

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hun burde svart at «ja det har du helt rett i» og trygget jenta i at hun hadde helt rett.

Anonymkode: c5649...398

Ja, men det var vel omtrent det ho sa. Så bra du klarer å ha den innstillingen 😊 Aldri vært borti sted hvor ting tolkes i verste mening. 🙈

Anonymkode: 40fe3...468

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir helt matt over denne tråden her. Er det mulig å pirke så mye og tolke den minste lille ting i verste mening? Husk at alle som er med i dette programmet må godkjenne det som skal sendes på TV. Det betyr at alle disse flotte menneskene Helene møter på de ulike institusjonene er fornøyde med fremstillingen til NRK. 
 

Jeg opplever Helene som svært ydmyk, mild og nysgjerrig. Hun ønsker jo bare å lære, og å formidle videre til oss som seere. Samtlige i dette forumet bør ta seg en svær bolle og slappe av litt!

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes hun er så nedlatende med alle denne empatien og «huff, så fælt disse menneskene har det, altså». Som om lager avstand til en ikke-jevnbyrdig gruppe. 

Anonymkode: 9288c...270

Jeg tolker henne helt motsatt.

Anonymkode: 97ce3...b25

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tolker henne helt motsatt.

Anonymkode: 97ce3...b25

Helt enig med deg. Det er nok også ganske tøft å være inne der og se disse menneskene som ofte står i en skikkelig krise. Såklart blir hun trist og synes synd på dem, noe annet ville vært helt unaturlig. Synd at folk her inne skal vri alt til det værste...

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes denne episoden var gørrkjedelig. Dere hadde hypet den opp så mye, men gud. Fin episode, men ikke så masse drama som dere tydeligvis så

Anonymkode: e8fa5...fc7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Irja said:

Skulle likt å sett dere som programleder 🙂

 

Kritikerne på KG hadde ikke kommet seg forbi første intervjurunde skulle de ha prøvd seg som programledere. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å følge med på programmet på grunn av programlederen. Det er litt synd fordi det er interessante institusjoner som besøkes. Jeg ser heller på andre lignende programmer der man har en litt mer levende og sympatisk programleder. 

1 time siden, 000VF000 skrev:

Kritikerne på KG hadde ikke kommet seg forbi første intervjurunde skulle de ha prøvd seg som programledere. 

Jeg ser ikke poenget med å bruke dette som argument. Nei, jeg hadde ikke egnet meg som programleder, men nå er jeg heller ikke det, så hva har det med noe som helst å gjøre? Kan man ikke kritisere noe med mindre man er verdensmester i det selv? 

Anonymkode: 3f498...f34

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg klarer ikke å følge med på programmet på grunn av programlederen. Det er litt synd fordi det er interessante institusjoner som besøkes. Jeg ser heller på andre lignende programmer der man har en litt mer levende og sympatisk programleder. 

Jeg ser ikke poenget med å bruke dette som argument. Nei, jeg hadde ikke egnet meg som programleder, men nå er jeg heller ikke det, så hva har det med noe som helst å gjøre? Kan man ikke kritisere noe med mindre man er verdensmester i det selv? 

Anonymkode: 3f498...f34

Her tar jeg gjerne mot tips til serier! Louis Theroux er sett, samme med Reggie Yates. 

Endret av Turkis Sau
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/20/2020 at 12:08 AM, AnonymBruker said:

Det var en utrolig vanskelig periode for oss som jobbet tatt med vedkommende.

Buhuhi, det er selvfølgelig DEG er synd på ja, ikke han som faktisk fikk demens, eller hans nærmeste..

Anonymkode: 94152...422

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Ingveis skrev:

Jeg blir helt matt over denne tråden her. Er det mulig å pirke så mye og tolke den minste lille ting i verste mening? Husk at alle som er med i dette programmet må godkjenne det som skal sendes på TV. Det betyr at alle disse flotte menneskene Helene møter på de ulike institusjonene er fornøyde med fremstillingen til NRK. 
 

Jeg opplever Helene som svært ydmyk, mild og nysgjerrig. Hun ønsker jo bare å lære, og å formidle videre til oss som seere. Samtlige i dette forumet bør ta seg en svær bolle og slappe av litt!

 

Helt enig! Her sitter det nok mange som sliter med det ene og andre selv, og da blir man kanskje ekstra kritisk? Programmene er fine og viser oss hvordan mennesker kan ha det med sine utfordringer. Svært viktige og gode programmer dette  - i en skog av elendige programmet som lages nå for tiden.

Og dere som ikke liker Helene: Hvorfor klage sånn? Se heller på ex on the beach da! Det er valgfritt å se et program. 

 

Anonymkode: 82f27...d94

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Turkis Sau skrev:

Her tar jeg gjerne mot tips til serier! Louis Theroux er sett, samme med Reggie Yates. 

Stacey Dooley har mye bra. Spes den episoden hun besøker folk som hamstrer mat o.l i tilfelle krig/pandemi. Med tanke på dagens situasjon lurer jeg fælt på hvordan de takler dette! 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Zenhouse skrev:

Stacey Dooley har mye bra. Spes den episoden hun besøker folk som hamstrer mat o.l i tilfelle krig/pandemi. Med tanke på dagens situasjon lurer jeg fælt på hvordan de takler dette! 

Takker!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne typen intervjuform er jo tydelig tatt fra Louie Theroux, Stacey Dooley, Reggie Yates etc. Problemer er at de er råflinke og man føler seg trygg når man ser på. Med Helene tar jeg meg selv i å bli klein, utilpass og at man sitter å håper på at hun skal si det rette. Ofte lar hun ting henge på helt feil plass noe som gjør intervjuobjekt og seer utilpass.

Anonymkode: c5649...398

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest schwaben
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Denne typen intervjuform er jo tydelig tatt fra Louie Theroux, Stacey Dooley, Reggie Yates etc. Problemer er at de er råflinke og man føler seg trygg når man ser på. Med Helene tar jeg meg selv i å bli klein, utilpass og at man sitter å håper på at hun skal si det rette. Ofte lar hun ting henge på helt feil plass noe som gjør intervjuobjekt og seer utilpass.

Anonymkode: c5649...398

Nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan kan demente mennesker være samtykkekompetente nok til å bli vist på tv? Kan virkelig pårørende bestemme på dine vegne å lage tv underholdning av deg når du selv ikke lengre er istand til å bestemme over deg selv ? Jeg hadde ikke likt å bli vist frem dement på tv.

Anonymkode: d2bc5...ae2

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Zenhouse skrev:

Stacey Dooley har mye bra. Spes den episoden hun besøker folk som hamstrer mat o.l i tilfelle krig/pandemi. Med tanke på dagens situasjon lurer jeg fælt på hvordan de takler dette! 

Den dama virker fjern. Som en rikmannsjente som skal utforske verden med den alt for overbærende og "jeg-forstår" holdningen. blææ

Anonymkode: 4b2da...56c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan demente mennesker være samtykkekompetente nok til å bli vist på tv? Kan virkelig pårørende bestemme på dine vegne å lage tv underholdning av deg når du selv ikke lengre er istand til å bestemme over deg selv ? Jeg hadde ikke likt å bli vist frem dement på tv.

Anonymkode: d2bc5...ae2

VERGE!

Anonymkode: 4b2da...56c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...