Gå til innhold

Rucculas dagbok


Ruccula

Anbefalte innlegg

Hei! Kjempespennende å følge med på deg og ditt :) 
Håper det klaffer og at spiren klorer seg fast!! 

Endret av tweet
Skriveleif
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

DSC_0338.JPG

Jepp, jeg er gravid igjen :) Ble gravid på første forsøk etter SA. Så det kan se ut som jeg blir fort gravid, siden jeg ble gravid på pp1 og pp2 :) Spørsmålet er bare om jeg er likegod til å få spira til å bli sittende der inne :P

Ukesindikatoren viser 1-2 på uke 4+2. det er feil.... så jeg har ikke en god magefølelse denne gangen heller.

Men jeg lever i håpet og skal prøve å tenke minst mulig på det! blodprøver skal taes til uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, det er jo kjempebra!! Gratulerer så mye, jeg håperhåperhåper at det går bra for dere denne gangen! :hoppe::laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse :) den ukeindikatoren kan tas med en god klype salt, hva hcg-nivået ligger på helt i starten kommer an på hvor mye du hadde til å begynne med, når egget festa seg og hvor kjapt det dobler seg. Da blir det fort mange dagers feilmargin! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, _marielle_ skrev:

Gratulerer så masse :) den ukeindikatoren kan tas med en god klype salt, hva hcg-nivået ligger på helt i starten kommer an på hvor mye du hadde til å begynne med, når egget festa seg og hvor kjapt det dobler seg. Da blir det fort mange dagers feilmargin! 

Tusen takk,  det er bare det at det var sånn "starten på slutten" var forrige gang også. Tap av symtomer og feil på ukesindikatoren.  Så da blir jeg liksom litt negativ. Men jeg håper håperhåååper jo at det skal gå bra denne gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Snotra skrev:

Hurra, det er jo kjempebra!! Gratulerer så mye, jeg håperhåperhåper at det går bra for dere denne gangen! :hoppe::laugh:

Tusen takk!  jeg håper også at det skal gå bra,  men tørr ikke ha for høye forhåpninger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mumsy skrev:

Gratulerer så mye:hoppendeglad::rodmer:

Tusen takk :):)

55 minutter siden, Nematocera skrev:

Så utrolig bra! Gratulerer så masse! Og lykke til Ruccola!:laugh:

Tusen takk :hjerte:

Endret av Ruccula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Ruccula skrev:

Tusen takk,  det er bare det at det var sånn "starten på slutten" var forrige gang også. Tap av symtomer og feil på ukesindikatoren.  Så da blir jeg liksom litt negativ. Men jeg håper håperhåååper jo at det skal gå bra denne gang :)

Den ser jeg! Men vi krysser fingrene! :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo alle sammen! :)

I morgen er jeg akkurat like langt som da jeg begynte å spotte i forrige graviditet.  Denne gangen har jeg ikke spottet noe foreløpig, det er jeg glad for :) . Jeg var og tok en blodprøve på mandag og skal tilbake på fredag for å ta blodprøve nr 2. 

Jeg er veeeldig spent hvordan det vil gå. Jeg har ingen særlige graviditets symptomer, jeg hadde ømme pupper men det har gradevis gått over de siste dagene,  så jeg er jo litt bekymret.  men men...det får gå som det går!

Ellers savner jeg min mann som har vært borte i snart 2 uker på jobbreise.. Gleder meg såå til han kommer tilbake :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Hvordan går det her? Får du svar på blodprøvene med en gang, eller er det ulidelig ventetid også? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.11.2016 den 11.37, Snotra skrev:

Heisann! Hvordan går det her? Får du svar på blodprøvene med en gang, eller er det ulidelig ventetid også? :) 

Hei, får svar til uken... *skummelt* :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God kveld damer! Helgen er over igjen gitt, herregud å fort tiden flyr og samtidig så sinnsykt sakte. på den ene siden så har det siste halvåret gått så skremmende fort!  jeg har på følelsen at det er mandag annen hver dag...dagene bare flyr!!  På den andre siden går tiden ekstreeemt sakte...  særlig nårman føler at ting er uvist og man venter på svar.. sånn som jeg gjør nå.

Helgen har vært fin, min kjære mann er fortsatt på jobb... han sitter ute på et kontor i asia og prøver å reparere et eller annet. Jeg savner han! vært borte snart 3 uker.

Min lørdag ble brukt til ekstrem latskap :closedeyes:

Sov lenge,  spiste god frokost,lang tur med hundene i skogen...og resten av dagen ble brukt horisontalt på sofaen med vofsen i armkroken.  den hunden der er fantastisk,  hun kan kose i 16 timer sammenhengende!! det finnes ingen grenser for hvor mye den hunden vil kose!  :hjerte:

I dag har jeg sovet lenge,  gått lang tur, så har jeg vasket hus. så har jeg og to venninner vært ute og spist også vært på kino og sett den nye filmen med Bred Pitt! super hyggelig :):)

Så er det spira da...I morgen er jeg 5+5,... jeg har nada nix symptomer..NADA! Jeg føler meg akkurat lik som vanlig, jeg hadde harde, litt ømme pupper, men det har også gått over.... det uroer meg noe sykt. Men jeg har ihvertfall ikke blødd noe, ikke ei dråpe! det er vel positivt :)

I morgen eller tirsdag får jeg svar på blodprøvene!!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kalle:

Fant deg! :fnise:

Trist å lese om din opplevelse med SA og litt følelsene rundt dette. Men ser at du også hadde mye "sykdom" med den første spira som ikke satt. Ser at det er en gjennganger hos de fleste, at ting ikke går fra første stund dersom det ikke blir værende... :dry:

Hvordan går det med lille frøet og mageeieren nå? 

Har en liten hund vi også, som over hodet ikke vil kose :icon_lol: Vi fikk bikkja når jr var ca 9 mnd og valpen 3 mnd. Så ble det "feil" (egentlig ikke) prioritert at babyen endte i fanget og armene, mens valpen gikk litt for lut og kaldt vann.... Lang historie, men den "stakkars" lille voffen lærte seg aldri skikkelig kos og hygge, for det var rett og slett for mye med valp OG baby samtidig. Han lå litt på "vent" til han ble 1 år, så begynte vi å jobbe mere sammen :)
Er verdens tøffeste og kuleste lille terrier, er bare SÅ lydig, snill og god. Veldig rolig og gjør lite ut av seg. Vi trener mye lydighet og agility og elsker de "frikveldene" våre sammen. Uten mann og barn! Bare oss to! 
Vi har fått et veldig godt forhold sammen nå, og jeg forguder den lille raringen. Men jeg angrer også på oppveksten hans.... For noe mye nærhet fikk han nok ikke. Og det viser han tydelig til meg nå, for det å kose er han ikke interessert i.... Men ELSKER å trene da :biggrin: Verdens beste joggekompis og er med på alt som kan bli med på! 

 

Hvordan går det med lille frøet og mageeieren nå? 
Ser for meg at du ringer tvert legekontoret åpner...? Haha. Been there, done that :tongue:
Husker når jeg gikk med jr så mistet jeg ømheten i puppene i 2 uker. Skikkelig panikk, men det kom tilbake gitt ;)

 

Det å sove lenge og bedrive latskap må du bare praktisere MAX før spira vil ut :laugh: 
Heter å nyte dagen i mine øyne! 
De beste dagene for meg er fridager hvor jeg kan leverer jr i barnehagen etter at han har sovet ut så lenge han vil (blir aldri senere enn 7.30 likvel, men får sovet litt lengre enn å bli vekt timen før), komme hjem og spise frokost. Smøre nistepakke og ta med den 4bente i marka. Løpe løs og herje på tur noen timer før vi spiser litt mat på en stubbe og rusler hjem  :hjerte: 
DET er min beste dag :D 
Komme seg bort fra all fjas og mas med jobb og byen, ha litt tid med jr og tid på ettermiddagen igjen :engel: Har en slik dag hver 6 uke i turnusen min :fnise: Den dagen er HELLIG ! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Offff...... jeg sitter på jobb og kjemper mot tårene. 

Har fått hcg resultatet... og det går mot en ny MA. 

Blodprøven forrige mandag viste 505 i hcg. På fredag altså 4 dager senere viste den 1060.  Det er overhode ikke god nok stigning. 

Så da har jeg hatt 2 MA på rad... og jeg begynner å bli meeeget bekymret! kjenner meg så langt nede akkurat nå :( føler meg helt tom innvendig.  

Men jeg har jo følt at noe var galt... da symtomene forsvant sa magefølelsen at det hadde gått galt enda en gang.. Nå begynner fasen der man bare venter på å begynne å blø og at smertene kommer.... gråsonefasen :(

Jeg skal til legen på torsdag og det er bare ikke aktuelt å gå inn i et nytt svangerskap nå uten at noe blir gjort. Det her er så belastende for oss at jeg nekter å bare sitte og vente på neste abort for å ha nådd det hellige tallet 3 og få diagnosen habituell abort. 

jeg krever utredning og jeg gir blaffen i om jeg må betale hvert øre selv. 

Er det noen som har noen tips og råd til hvor jeg bør henvende meg? hvem er gode på sånt på østlands området?? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så utrolig trist:icon_frown: Har dessverre ikke så mange råd å komme med. Men skjønner virkelig at du har det tøft akkurat nå. Det er ikke mulig at du kan dra hjem å slappe av? Tungt å skulle sitte der å kjempe mot tårene. Sender deg mange varme tanker, å en god klem:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Ruccula skrev:

Offff...... jeg sitter på jobb og kjemper mot tårene. 

Har fått hcg resultatet... og det går mot en ny MA. 

:hug:

Så forferdelig trist å lese! For en dag! 

Dersom dere har økonomi og mulighet, gå for full utredning og hjelp! Gå til en privat klinikk å få all hjelpen dere kan få. 

Ei jeg kjenner er 38/39 år nå og ønsker barn. Hun har ikke tid til å prøve 1 år før eventuelt de skal få hjelp, så hun kjører på privat tvert. Hormon hjelp og full pupp :fnise:
Jeg skjønner det, veldig godt. 

Hvorfor akkurat du har mistet 2 ganger nå er umulig å vite.... 

Ei som skrev noe tidligere om at de i USA osv ofte gir et hormontilskudd i starten slik at spirene blir sittende. Ofte kan SA skje ved et hormon som produseres lite og dermed blir ikke ting værende.... 

Aner ikke jeg nei... 

Forferdelig triste nyheter å lese, sender deg bøttevis med varme tanker :troest:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Mumsy skrev:

Så utrolig trist:icon_frown: Har dessverre ikke så mange råd å komme med. Men skjønner virkelig at du har det tøft akkurat nå. Det er ikke mulig at du kan dra hjem å slappe av? Tungt å skulle sitte der å kjempe mot tårene. Sender deg mange varme tanker, å en god klem:klem:

Tusen takk for det.

1 minutt siden, tr.heimspia83 skrev:

:hug:

Så forferdelig trist å lese! For en dag! 

Dersom dere har økonomi og mulighet, gå for full utredning og hjelp! Gå til en privat klinikk å få all hjelpen dere kan få. 

Ei jeg kjenner er 38/39 år nå og ønsker barn. Hun har ikke tid til å prøve 1 år før eventuelt de skal få hjelp, så hun kjører på privat tvert. Hormon hjelp og full pupp :fnise:
Jeg skjønner det, veldig godt. 

Hvorfor akkurat du har mistet 2 ganger nå er umulig å vite.... 

Ei som skrev noe tidligere om at de i USA osv ofte gir et hormontilskudd i starten slik at spirene blir sittende. Ofte kan SA skje ved et hormon som produseres lite og dermed blir ikke ting værende.... 

Aner ikke jeg nei... 

Forferdelig triste nyheter å lese, sender deg bøttevis med varme tanker :troest:

Takk for det kjære deg, er utrolig trist hele greia :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

progrestron tror jeg det er hormonet som de bruker ved inseminering osv også... 

 

Sikker på at det er en MA (hvor foster/frøet dør, men ikke kommer ut selv) og ikke en SA hvor kroppen ordner opp i det selv? 

Har du begynt å blø, eller at legen har sagt at dette garrantert skjer...? 

Skal du tilbake til legen for å dobbelsjekke at hCG fortsetter å synke? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...