Gå til innhold

Alle gode ting er 4?


tr.heimspia83

Anbefalte innlegg

Tja.. 

Da var vel dagboken min åpnet igjen da?! :blush:

 

Fikk til å sovne i gårkveld til tross for at jeg trodde at hodet drev å tullet meg meg igjen. Så og si ingen forskjell da jr har hostet og vært dårlig i hele natt... Våknet hver 30-1 1/2 time med hosteannfall og shabby form. 
Når jeg så stod opp for å starte dagen kl 5 ble han så trist for at han ikke fikk være med å starte dagen siden det enda var natt. Lå å sutret for seg selv en halvtimes tid og syntes vel at jeg var ei fæl mor, men når jeg tittet inn til han rundt 5.45 sov han igjen ;)
Rakkerungen! 

Har vært hjemme hos foreldrene mine hele uken med hoste, feber, oppkast og dårlig form. Herregud så FANTASTISK å ha besteforeldre! :hjerter: Uten dem hadde vi vel vært hjemme konstant med sykt barn i div. varianter! 

Har kuttet ut fra 2-3 kaffekopper til en liten en om morgenen :eeeh: Usikker på om jeg er fornøyd med akkurat DEN, men det er et lite offer i grunn :roll:

Har vært helt greit på jobb i dag også. Kjenner veldig lite symptomer egentlig... Veldig vonde pupper, så alle fartshumper kjennes for å si det mildt :overrasket:
Ellers er det bare åpen buksesmekk som gjelder for å slippe det trykket som bukselinningen gir. Ikke noe oppblåst eller ekkel i magen. Kjenner at det stikker til litt i blant, men så gir det seg igjen. Er som en ala mini-mens-smerte. 

Var innom fastlegen i lunsjpausen i dag og fikk tatt blodprøver. 
Spurte så pent om de kunne måle progesteron også i samme slengen, og jern. Jern siden jeg hadde altfor lave jern-verdier for 10 dager siden og har gått på mye tilskudd i mellomtiden. Håper å se at de kan ha steget bittelitt...? 
Og progesteron tilfelle vi mister igjen så har vi utelukket om det er årsaken! 

 

Likevel om jeg har en "godfølelse" da jeg kjenner igjen så mye fra når jeg gikk med jr! :forvirra:
Hadde veldig lite symptomer med han også før bekkenløsningen kom for fullt etter mnd 4/5.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åååå så herlig da :strix:  Jeg fikk samme slengt tryne da vi prøvde på eldste. Skulle jo absolutt ikke ha termin i desember, meeeen :ler:

Digg å ta noen blodprøver. Skal du inn igjen på fredag og da ny hcg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Kakaoen skrev:

Åååå så herlig da :strix:  Jeg fikk samme slengt tryne da vi prøvde på eldste. Skulle jo absolutt ikke ha termin i desember, meeeen :ler:

Digg å ta noen blodprøver. Skal du inn igjen på fredag og da ny hcg?

Hadde egentlig ikke planer om det dersom det er ok verdier som kommer frem i morgen, men skjønner jo selv at det er lurt :roll:
Så håper på å rekke det! 
Jobber litt rar vakt på fredagen og legekontoret har lunsj samtidig som meg... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh! Måtte bare skrive det ned med en gang 😃

HCG på 356. Er innenfor normalen sier legekontoret, men skal få tatt en til i morgen.

Pogesteronet var normalt på 70.6.

 

Kan se ut som om dette lover greit.....?:nori:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... Tørr å kjenne litt på tankene da plutselig :sjenert:
Bare pittelitt! 

Dersom jeg husker sist hadde jeg en positiv test den 9 november. Den var kjempesvak og i sjangeren "usikker", men det var en strek. Begynte å blø samme dag på ettermiddagen og tenkte game over. Tok hCG dagen etter og fortsatte å spotte de neste 4 dagene. Første hCG var på 30 og noe, og ny måling 2 dager etter var 130 og noe... Altfor lav stigning. Ny hCG 3 dager etter var nede på noen å 20... Altså steg den aldri helt opp. 

Så da er det grunn til å tro at denne spiren "sitter bedre" allerede? :bond: 
Ja lett skal det ikke være å gå å kverne rundt å tenke hele dagen!   :plystre:

Har vært på jobb i dag å litt tåkemodus. Helt siden jeg våknet i grunn! 
Litt sånn typ fjern og glad :rolleyes: 
Er jo generelt en glad person som ser det positive i ting, men i dag har jeg følt meg litt som på en sky. Dette var før jeg ringte legekontoret altså. Snakket med legekontoret rundt 11 og fikk svarene. Deilig følelse :sol: 
Men så ble jeg altså bare sååååå trøtt og sliten. Kom hjem rundt 15 og fant senga tvert. 
Sambo skulle hente jr rundt 15 så jeg antok at jeg kom til å bli vekket etter en times tid... Nope! Våknet av meg selv nå 18.10 og skjønte ingenting :fnise:
Greit å ha litt ekstra søvn innenbords, for jeg skal opp før 04 i morgen tidlig :sjokkbla:

 

Tok "magebilde" i kveld også :rodme: 
Hvis det var noe jeg var dårlig med når jeg gikk med jr så var det nettopp det. Trolig også fordi jeg var større og skjemtes en del over kroppen min. Laget et lite ark hvor det står 5 + 0 på :lur: 
Tilfelle dette består så blir det gøy å se magen fra uke til uke :rodmer:

Drømte at foreldrene mine skulle ta bilde av at jr skulle få en pakke fra oss, og oppi der lå et UL bilde og et par bittesmå tøfler :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har sittet å lest om ekstra oppfølging som slankeoperert. Og ser at flere har hatt 2-3 UL før OUL :klo:

Kjenner jo godt på at jeg ønsker ekstra UL, men det er flere som har hatt første sjekk allerede i uke 5-7. 
Da må jeg henge i fingrene for å få til en legetime gitt :overrasket:

Jepp, da ble det bestilling av legetime når jeg er på legekontoret i dag :sjenert: 
Synes at det er så kjipt å være sånn "masete dame" på legesenteret mitt... For det er jeg jo :huh: 
Er der hver 3/4 uke for sprøyter og vet at flere av dem stusser veldig over det der. Men samtiig er jeg vel den eneste slankeopererte som går der, så jeg får alskens spørsmål hver gang :fnise: 
Bra at de er nygjerrige altså! Så jeg er vant til å svare på det meste.... 

Haha ! 
Nå tror de sikkert at jeg er skikkelig hønemor for vanlige folk har jo ikke første kontroll før etter uke 12! 
Såååå.... Den må nok forklares igjen :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og selvfølgelig er jo da tanken som kommer; 

 

Dersom man trenger SÅ mange kontroller, HVOR stor sjanse er det da for at noe er/går galt?!?!?! :sprettoy::hakeslepp:

 

Nei huff! Altfor masse tanker, jeg skal IKKE google mere nå! Drikke opp kaffen og forbrede meg på å kjøre på jobb i snøkaos ! (Det laver ned i bøtter og spann og alle veiene er dekt! Hører også med at brøytemannskapet har sikkert hviletid nå ettersom det har vært slik i flere dager!) Hurrah!   :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bedre å mase en gang for mye enn en gang for lite! Legen min sa faktisk at jeg bare måtte mase på henne om det var noe. Kunne ringe om jeg lurte på ting og sånt. :) 

Her også laver snøen ned. Kommet 20 cm i natt. :kalle: Synes ikke det er noe gøy jeg.. :dry: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Jill skrev:

Det er bedre å mase en gang for mye enn en gang for lite! Legen min sa faktisk at jeg bare måtte mase på henne om det var noe. Kunne ringe om jeg lurte på ting og sånt. :) 

Her også laver snøen ned. Kommet 20 cm i natt. :kalle: Synes ikke det er noe gøy jeg.. :dry: 

Hva!?!? 

Er det mulig å IKKE like snø? 😔😤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, tr.heimspia83 skrev:

Hva!?!? 

Er det mulig å IKKE like snø? 😔😤

Snøen kan holde seg på fjellet slik jeg slipper å måke parkeringen vår og bilen. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Jill skrev:

Snøen kan holde seg på fjellet slik jeg slipper å måke parkeringen vår og bilen. :) 

:fnise::sol:

Eller, snø OVER ALT :nori::nordvesta::hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med @Jill jeg altså. Snøen kan komme på fjellet :ler: Jeg er en klassisk sørlending der gitt :ler:

Tenk at det er bra du får ekstra oppfølging. Jeg har hatt første svangerskapskontroll lenge før uke 12 med begge mine. Pga lavt stoffskifte og med lillebror pga svangerskapsdiabetesen jeg hadde med eldste. Som jeg også fikk veldig tidlig med lillebror :sjenert:

Så jeg hadde gjort som du gjør. Mas i vei :nigo:

Hva slags sprøyter får du hos legen? Er jo veldig nysgjerrig jeg også :ler: Er det B12?

Slutt og google og slutt og gruble over SAen som var. Alle svangerskap er forskjellige. Lytt til magefølelsen din. Dette går bra til det motsatte evt er bevist. Og uansett hvor vanskelig det er så er det jo ikke noe man kan gjøre fra eller til :kose:

Håper du får en fin helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Kakaoen skrev:

Enig med @Jill jeg altså. Snøen kan komme på fjellet :ler: Jeg er en klassisk sørlending der gitt :ler:

Tenk at det er bra du får ekstra oppfølging. Jeg har hatt første svangerskapskontroll lenge før uke 12 med begge mine. Pga lavt stoffskifte og med lillebror pga svangerskapsdiabetesen jeg hadde med eldste. Som jeg også fikk veldig tidlig med lillebror :sjenert:

Så jeg hadde gjort som du gjør. Mas i vei :nigo:

Hva slags sprøyter får du hos legen? Er jo veldig nysgjerrig jeg også :ler: Er det B12?

Slutt og google og slutt og gruble over SAen som var. Alle svangerskap er forskjellige. Lytt til magefølelsen din. Dette går bra til det motsatte evt er bevist. Og uansett hvor vanskelig det er så er det jo ikke noe man kan gjøre fra eller til :kose:

Håper du får en fin helg :klemmer:

Aner ikke om jeg FÅR ekstra oppfølging, men vet at det er vanlig praktis. Men samtidig er det jo 3 år siden min slankeoperasjon, med gode blodprøver og en stabil vekt og form i over 1.5 år. Så noen vil kanskje da se på meg som alle og enhver annen gravid frue :P "Heldigvis" har jeg en slik infobrosjyre fra operasjonsstedet mitt der det står litt om det osv, så den tenkte jeg å ta med til legen min. Nå er min lege som regel ganske lett å overbevise om ting, i.o.m at jeg er eneste slankeopererte der, så gidder de faktisk å høre litt på mine egne undersøkelser også. Kan bli litt tøffere å ha med fosterdiagnostikk på sykehuset dog, for de har MANGE slankeopererte gravide, og har sikkert sine egne retningslinjer. Og der kan jeg sikkert ikke påvirke noe masse.... :sjenert: 

Ja får B12 hver 3/4 uke. Klarte å drøye ut til hver 7/8 uke like før kirurgien, men merker at kroppen tappes fortere nå enn den gjorde tidligere. Dog kan det være noe å gjøre med at jeg har nada (veldig lav) jern-prosent i kroppen pr. dags dato også... Håper at jeg klarer å få den til å stige ved hjelp av kosthold og tilskudd. Hvis ikke må jeg kanskje ha noe i sprøyteform der også :blush:

Leste at hun Pilotfrue hadde mistet nå... Kjempetrist! Vet jo at de var på runde 2 prøverør denne gangen! Forferdelig lei greie.... 
Livet er skjørt og tøft i blant :sad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tr.heimspia83 skrev:

:fnise::sol:

Eller, snø OVER ALT :nori::nordvesta::hoppendeglad:

Neei! Det er glatt og jeg får snø i skoa! :raven:  Den ligger uansett ikke lenge her ved havet så sikkert borte over helgen. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

@Kakaoen har selvfølgelig HELT rett og jeg skal følge magefølelsen og ta ting som de enn kommer :klem:

 

Våknet 04.10 i dag for å dra på jobb! Fantastisk masse deilig snø over alt! :strix:

Jobbet til 12, så hjem for å finne senga en tur. La meg rund 13 etter å ha pratet med ei venninne aaaaltfor lenge i tlf :blush:
"Planen" var å sove 1-2 timer, men ble liggende å bare sture.... Klarte i grunn ikke å sovne og lå bare å sullet bort tiden. Oppe for å kle på seg og rusle en tur med den lille 4bente tornadoen i nysnøen! Han har jo så korte og fine ben :fnise: Hopper og er SÅ ivrig der han løper av sted! 

Middagen ble hos mine foreldre som har passet jr hele uken på dagtid! Herregud så fine de er :rodmer:

Hjem for å spise kveldsmat, leke litt med jr, for så å legge han. 
Vi har en sånn egen rutine på ting der jeg ligger med han i sengen, så snakker vi, tuller litt, leser bok og jeg ligger der litt mens han prøver å sovne. Går som regel ut før han sovner, men da har jeg muligheten for å ligge å beundre han litt :hjerte: 
4åringer har jo sjeldent tid til å sitte eller ligge stille, så den rolige pusten, avslappede ansiktet og varmen. Akk :kyss2: 

Ble liggende lenge i kveld å se på han, tenke over at han skal bli storebror ! :hjerter_rundt: 
Kjenner det regelrett bobler over av forventninger og glede! 

Fant frem et lite sort pepperkorn i sted og gikk til sambo. Så stor er den lille akkurat nå, men med hale. Den ser ut som et lite rumpetroll :wink: 
Gubbeluren lo bare og sa "ja, og et SÅ lite frø kan gi 3 ganger større pupper allerede?! Ja det skal sannelig bli nok mat til h*n!" 
:hoho:
Så ja, puppene har blitt gigantiske (!) allerede! Herregud så store og tunge. Og dette er når jeg er 5 + 0 ?!?! Hvordan i alle dager skal dette gå? 
Jeg er jo allerede en 65/70 J i Bh liksom :klaske: Vet jo at bh`er går til K og L, men jeg kommer jo til å gå inn i en helt ny skala! Gikk jo opp 3 str med jr og de har vedvart! Har stoooore pupper fra før av og bitteliten midje! Har tidenes (:klo:) timeglassfigur med store pupper, knøttliten midje og stor rumpe. Jeg kommer til å se ut som en tegneserie-person :hoho:

Føler litt selv på at jeg kanskje kan finne på å nyte litt et svangerskap nå som normalvektig kontra stor og rund :legrine: 
Tok "magebilder" der jeg holder opp en liten lapp med 5 + 0 på i dag :sleep: 
Tilfelle dette går rette veien så vil jeg ha bilder nå. For det gjorde jeg IKKE med jr! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker spesielt den setningen om at Kakaoen har helt rett :ler:

Så gøy å ta bilder tidlig. Jeg er tjukkas, så har ingen bilder før uke 12. Da klarte jeg ikke suge inn magen lenger og tenkte til helvette med det :hoho:

Blir spennende å se hva legen vil gjøre fremover da :nigo:

Og er bare å glede seg til han blir storebror. Husker jeg fantaserte myyyyye om det da jeg var gravid med lillebror. Og nå er de jo så herlige sammen. Mr V løper rundt og tuller og lille krabat holder på å le seg ihjel :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lang og deilig natt i natt :laugh: Enn at noe SÅ enkelt kan være akk så deilig da?! 

 

Ble liggende å kose med den største gutten i huset i morges før minien våknet. Frokost og så ute i snøen for å leke :nordvesta: 
Mora fikk virkelig kjørt seg med å trekke rattkjelke etter meg med jr på i dypsnøen! Vi har ingen bakker her i nærheten utenom en ned mot sjøen. Der var noen andre å akte i gårkveld og laget et hopp i tillegg! Som sett, som brukt! Opp og ned, opp og ned :pasha: Treningsøkt sa du!??! 

Etter det dro vi en tur på shopping og jeg fant salg på en ny (en til?) turbukse og en tykk og god genser. Gubben lo godt av meg og spurte om det var mye vits dersom jeg gikk for "tønne-2017"- looken i sommer :ler: 
Ja tenk! Jeg skal jo bli normal igjen etterpå også! Så det så! 

Magen har vært ikke-merkbar mesteparten av dagen i dag. Først nå når jeg setter meg ned et øyeblikk mens jeg venter på at middagen skal bli ferdig, så murrer det litt der nede :vetikke: Hittil kjennes ting helt greit ut  ! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde at man som oftest fikk tregere mage som gravid jeg? :vetikke:
Trodde også at jeg var ferdig med løs mage siden jeg hadde normal mage i går, men våknet i morges til dårlig mage igjen... 

Har også kuttet ut alt det "rare" jeg enn trodde at jeg reagerte på, så nå er jeg liksom bare igjen med selve svangerskapet som årsak? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...