Gå til innhold

Alle gode ting er 4?


tr.heimspia83

Anbefalte innlegg

Og et kjapt google-søk viser at det er ganske vanlig med løs mage tidlig i svangerskapet :ler:
Ikke bekymret eller noe slikt over magen, bare nygjerrig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har sniklest litt i dagboka di før, men hadde ikke fått med meg de gode nyhetene før du skrev det i min. Gratulerer så mye :nordvesta:bare noen få dager mellom terminene  våre da :) 

så heldige dere er som har snø! Her har det ikke vært en eneste dag hele vinteren med ordentlig snøvær:dry: i går da vi stod opp snødde det ganske lenge, men så fikk vi besøk og innen vi var klar til å gå ut på tur så pøsregnet det og alt var borte :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tr.heimspia83 skrev:

Trodde at man som oftest fikk tregere mage som gravid jeg? :vetikke:
Trodde også at jeg var ferdig med løs mage siden jeg hadde normal mage i går, men våknet i morges til dårlig mage igjen... 

Har også kuttet ut alt det "rare" jeg enn trodde at jeg reagerte på, så nå er jeg liksom bare igjen med selve svangerskapet som årsak? :sjenert:

Jeg har også slitt med en del diaree dette svabgerskapet. Jeg hadde skikkelig dårlig mage allerede før positiv test også har det kommet jevnlig (feks i dag). Jeg vet ikke om det er en bivirkning av crionen jeg går på eller bare svabgserskapet selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, QBee skrev:

Har sniklest litt i dagboka di før, men hadde ikke fått med meg de gode nyhetene før du skrev det i min. Gratulerer så mye :nordvesta:bare noen få dager mellom terminene  våre da :) 

så heldige dere er som har snø! Her har det ikke vært en eneste dag hele vinteren med ordentlig snøvær:dry: i går da vi stod opp snødde det ganske lenge, men så fikk vi besøk og innen vi var klar til å gå ut på tur så pøsregnet det og alt var borte :roll:

Vent litt... Her har det skjedd en feil... Du puttet ordet snø og heldig inn i samme setning, det kan umulig være rett? :sprettoy: :P

Jeg lever i et snøhøl, har snø sammenhengende hele vinteren og har ihvertfall 60 cm i hagen nå. Jeg haaaater snø, jeg hater å måke snø,  jeg hater å se snø, jeg hater å ta på snø :fnise:. Jeg kunne levd resten av livet uten snø!

Mamma mener jeg kan takke meg selv siden jeg bosatte meg 200 meter unna et alpinanlegg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Ruccula skrev:

Vent litt... Her har det skjedd en feil... Du puttet ordet snø og heldig inn i samme setning, det kan umulig være rett? :sprettoy: :P

Jeg lever i et snøhøl, har snø sammenhengende hele vinteren og har ihvertfall 60 cm i hagen nå. Jeg haaaater snø, jeg hater å måke snø,  jeg hater å se snø, jeg hater å ta på snø :fnise:. Jeg kunne levd resten av livet uten snø!

Mamma mener jeg kan takke meg selv siden jeg bosatte meg 200 meter unna et alpinanlegg :fnise:

Haha! Vi hadde snø som lå i 3 måneder et år (det var historisk liksom), og da må jeg innrømme at jeg var ganske lei. Men når det er så sjelden som nå (ungen får bruke akebrettene vært 3 år liksom) så blir man veeldig glad når det kommer litt. Det er så fiiint med snø:ninuskapus:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, QBee skrev:

Har sniklest litt i dagboka di før, men hadde ikke fått med meg de gode nyhetene før du skrev det i min. Gratulerer så mye :nordvesta:bare noen få dager mellom terminene  våre da :) 

så heldige dere er som har snø! Her har det ikke vært en eneste dag hele vinteren med ordentlig snøvær:dry: i går da vi stod opp snødde det ganske lenge, men så fikk vi besøk og innen vi var klar til å gå ut på tur så pøsregnet det og alt var borte :roll:

Heisann :duskedame:

Nei de nyhetene her kom litt brått på! Vi skulle jo egentlig ha "prøvepause" i 3 mnd for å treffe best i forhold til barnehageopptaket... Bommet der gitt :sjenert:
Ja den snøen :hjerter_rundt: Vi pleier heller ALDRI å ha snø! I byen vår kan det godt komme snø, men akkurat hvor vi bor, her er det så og si aldri! Og om snøfallet kommer så er det snakk om 2 cm hvitt som regner bort innen dagen likevel! Nå sitter jeg å ser utover 40 cm med hvitt fantastisk herlighet :hoppendeglad:

Når har du termin igjen? Rett før meg om jeg husker rett her i morgen-disen og kaffe-tåka? 

1 time siden, Ruccula skrev:

Jeg har også slitt med en del diaree dette svabgerskapet. Jeg hadde skikkelig dårlig mage allerede før positiv test også har det kommet jevnlig (feks i dag). Jeg vet ikke om det er en bivirkning av crionen jeg går på eller bare svabgserskapet selv. 

Ja jeg og ble dårlig dagen før jeg testet. Trodde selv at det kun var mensenkramper siden jeg ventet mens den dagen... :biggrin: Så feil kan man ta! 

Og JA, du kan ha rett i så mangt, men diskusjonen om snø?!?!!? DEN vinner du nok aldri :sjokkert: Gale, gale dame! Hvem ved sine fulle 5 liker ikke den fine hvite pudderen?!?! 

Endret av tr.heimspia83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, tr.heimspia83 skrev:

Og JA, du kan ha rett i så mangt, men diskusjonen om snø?!?!!? DEN vinner du nok aldri :sjokkert: Gale, gale dame! Hvem ved sine fulle 5 liker ikke den fine hvite pudderen?!?! 

Sier du jeg ikke er ved mine fulle fem!? :ohmy::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, tr.heimspia83 skrev:

Trodde at man som oftest fikk tregere mage som gravid jeg? :vetikke:
Trodde også at jeg var ferdig med løs mage siden jeg hadde normal mage i går, men våknet i morges til dårlig mage igjen... 

Har også kuttet ut alt det "rare" jeg enn trodde at jeg reagerte på, så nå er jeg liksom bare igjen med selve svangerskapet som årsak? :sjenert:

Jeg aner ikke hva som er vanligst, men jeg har vært løs i magen siden 8 dpo og er det enda!

1 time siden, Ruccula skrev:

Vent litt... Her har det skjedd en feil... Du puttet ordet snø og heldig inn i samme setning, det kan umulig være rett? :sprettoy: :P

Jeg lever i et snøhøl, har snø sammenhengende hele vinteren og har ihvertfall 60 cm i hagen nå. Jeg haaaater snø, jeg hater å måke snø,  jeg hater å se snø, jeg hater å ta på snø :fnise:. Jeg kunne levd resten av livet uten snø!

Mamma mener jeg kan takke meg selv siden jeg bosatte meg 200 meter unna et alpinanlegg :fnise:

Snø er DRITT! Jeg hater snø. Dypt og inderlig. Kunne levd et lykkelig liv uten noensinne å se snø igjen ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi jaggu 3 snøhatere her inne. Vi bør danne forening :P:fnise:. Det eneste som vil stå på agendaen er å klage over snø. 

Feks er det J#@+*§££ irriterende når det går et digert snøras på 600 kilo faller fra garasjetaket ned forran garasjedøren hvor bilene står, og man kommer en time for sent på jobb, fordi man må grave seg ut. 

Eller når man kommer fra jobb og er drit sliten, må gå tur med hundene,  det er mørkt også har det snødd 50 cm   i løpet av dagen så man må bruke 1.5 time på å gå rundt med freseren. 

:raven: :pinar:

Ahhh godt å få det ut 

Endret av Ruccula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt delt når det kommer til det med snø jeg.. Jeg bor i et snøhøl, så når det først kommer snø så kommer det som regel en del snø! Jeg elsker at der laver ned snø i Desember, og elsker for så vidt å sitte inne å se på at det laver ned ellers også, men jeg hater å måke snø og å koste en halvmeter snø av bilen når jeg skal kjøre ungene i barnehagen  om morgenen og jeg et litt småstressa fra før :kjefte: samtidig elsker jeg å se ungene kose seg ute i snøen og å se gleden i ansiktene når de våkner til nysnø :nigo:

Jeg antar at jeg ikke bor så langt unna deg tr.heimspia  (eller, alt er relativt.. er nok noen timer unna), men jeg tror det er ganske stor forskjell når det kommer til snømengde i løpet av vinteren, så du hadde sikkert blitt litt lei om du hadde bodd her du også :fnise:

Og forresten, så måkte jeg snø på gårdsplassen vår i TO timer på fredag, nå har det kommet enda mer :dry:

 

 

Endret av Pjusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Jill skrev:

Sier du jeg ikke er ved mine fulle fem!? :ohmy::ler:

:fnise: Ikke dersom du ikke liker snø nei! (dog den kommentaren var rettet mot Ruccola) 

4 timer siden, miore skrev:

Snø er DRITT! Jeg hater snø. Dypt og inderlig. Kunne levd et lykkelig liv uten noensinne å se snø igjen ;) 

:hakeslepp:

2 timer siden, Ruccula skrev:

Da er vi jaggu 3 snøhatere her inne. Vi bør danne forening :P:fnise:. Det eneste som vil stå på agendaen er å klage over snø. 

:scorpis:

57 minutter siden, Pjusk skrev:

Jeg er litt delt når det kommer til det med snø jeg.. Jeg bor i et snøhøl, så når det først kommer snø så kommer det som regel en del snø! Jeg elsker at der laver ned snø i Desember, og elsker for så vidt å sitte inne å se på at det laver ned ellers også, men jeg hater å måke snø og å koste en halvmeter snø av bilen når jeg skal kjøre ungene i barnehagen  om morgenen og jeg et litt småstressa fra før :kjefte: samtidig elsker jeg å se ungene kose seg ute i snøen og å se gleden i ansiktene når de våkner til nysnø :nigo:

Jeg antar at jeg ikke bor så langt unna deg tr.heimspia  (eller, alt er relativt.. er nok noen timer unna), men jeg tror det er ganske stor forskjell når det kommer til snømengde i løpet av vinteren, så du hadde sikkert blitt litt lei om du hadde bodd her du også :fnise:

Og forresten, så måkte jeg snø på gårdsplassen vår i TO timer på fredag, nå har det kommet enda mer :dry:

Derfor du må få MANNEN til å måkke snø :sjarmor: For da kan du leke med barna i snøen mens han trimmer! 

 

Nå har vi forresten hatt lunsjbesøk av et vennepar med barn på 6 og 8 og vi har bygget snøhuler, og brukt masse (!) konditorfarge i vann for å fargelegge dem etterpå :sol::nordvesta:

 

Nei og nei og nei! Snø ER gøy! Dere andre kan ikke være ved deres fulle fem! 

Og ja, det er trolig fordi jeg ikke får så mye av den hvite herligheten at jeg liker den :bolledeig: Oooooog fordi mannen måkker og brøyter med traktoren :engel:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minien er fortsatt småslapp og i dårlig humør. Hjelper selvfølgelig ikke at han har hatt mye oppmerksomhet og fått mye (!) viljen sin en hel uke pga sykdom :klaske: Så hei og hurra for trassig, bestemt og småsur 4åring!!! :roll:

Jeg begynner på jobb sent i dag, så tenkte å holde han hjem en ekstra dag. Hostet en del i gårkveld, så da er det kanskje ikke helt optimalt å gå tur i bh i dag (turdag på mandager) og hoste i denne kulda hele dagen.... 
Ingen tur i bh i morgen, så da kan han tilbake igjen :tommelsmil: 

Blir sittende å fundere litt hvordan fremtiden blir med 2 små da :huh:
Tror det blir spennende, slitsomt, lite tid til oss som par, tøffe tak og mye kjærlighet. 
Nå er vi så heldige at vi klarer å snike oss til litt tid bare oss to, litt sånn i hverdagen og alt kaoset som alltid er :hjerter: 
Men det er liksom ikke like lett dersom man har 2 som må passes på kanskje.......? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg endelig somlet meg inn hit! Gratulerer så mye:nordvesta:

Jeg elsker også snø! Ikke minst med tanke på ungene, men også fordi jeg er utrolig glad i å gå på ski. Nå har det kommet masse snø her også, jeg bor ikke så alt for langt unna deg, så vi har nok hatt en lite snørik vinter begge to. Nå er jeg klar for å spenne på meg skiene dag nr. 3, og håper det blir mange flere dager:biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Mumsy skrev:

Da fikk jeg endelig somlet meg inn hit! Gratulerer så mye:nordvesta:

Jeg elsker også snø! Ikke minst med tanke på ungene, men også fordi jeg er utrolig glad i å gå på ski. Nå har det kommet masse snø her også, jeg bor ikke så alt for langt unna deg, så vi har nok hatt en lite snørik vinter begge to. Nå er jeg klar for å spenne på meg skiene dag nr. 3, og håper det blir mange flere dager:biggrin:

:tommelsmil: ENDELIG noen som er enig med meg ang snøen! 
Nå f.eks er det 2 pluss, knallsol og 30 cm nysnø i marka! Hvordan kan ikke folk elske sånt?!?!?!?! 

Ja, til tross for at jeg er stuck innendørs med syk unge så ser jeg ut vinduet og drømmer meg bort :nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjer :nordvesta: 

Det skjer virkelig ! :mynona:

Herregud! 
Begynner å demre skikkelig nå.... 

HCG målingene fra fredagen var nesten 3doblet opp til 846. Legekontoret sa at det så veldig bra ut og helt riktig i forhold til 2 dager i mellom prøvene :yvonne:

Progesteronet var fortsatt på 70.6 som er helt normalt og jern-nivået mitt hadde steget til 30. Fortsatt lavt jern-lager, men høyere enn for 2 uker siden på bare 20! 

Så jeg sitter å summer meg litt inn med infoen.... 

Dette kan gå rette veien! Ikke sikkert, men kan! 
Jeg er mye varmere enn tidligere nå. Merker at jeg ikke trenger X antall dyner og tepper om natten og spør gjerne om sambo kan åpne vinduet litt ekstra osv. Det hadde jeg ikke gjort ellers :fnise: Frossenpinnen som jeg egentlig er! 

Fikk gjort en times yoga i sted mens minien så litt barnetv, og sovet 1.5 time etterpå mens minien løp opp til bestemora for kanel-bolle-fest :laugh: Sånn sett er det rimelig fantastisk å ha bestemora så nære! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 minutter siden, Jill skrev:

Åååh!! Så bra! :nordvesta: Hva blir neste steg i forhold til kontroller nå da? 

Tenkte å ringe til legekontoret i morgen for en time. Så få henvisning videre for TUL og videre oppfølging hos fosterdiagnostikk på sykehuset :laugh: 
Aner ikke hva hun kommer til å si i morgen, men håper på at det blir innvilget....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, tr.heimspia83 skrev:

Tenkte å ringe til legekontoret i morgen for en time. Så få henvisning videre for TUL og videre oppfølging hos fosterdiagnostikk på sykehuset :laugh: 
Aner ikke hva hun kommer til å si i morgen, men håper på at det blir innvilget....?

Høres ut som en god plan det. :) Har jo skjønt det kan være litt forskjell på legene. Noen er fast bestemte på at en må miste 3 ganger før det skjer noe, mens andre er behjelpelige fra første stund. Får satse på at legen din er som de sistnevnte. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎20‎.‎02‎.‎2017 den 21.15, tr.heimspia83 skrev:

Ooookey? 

Jeg skulle avslutte denne dagboken, og det er jo ok. 

 

Hjelp meg til å reagere da damer :bond:
Ny test i morgen tidlig for å i heletatt vurdere flere tanker! 

Åååh GRATULERER SÅ UTROLIG MYE!!  :alice: Jeg utbrøt "HVAA? :D" når dette kom opp på sammendraget og måtte forklare til mannen at Tr.heimspia har blitt gravid heeelt plutselig! :fnise: Han hilser så mye gratulerer!

Jeg er også veldig, veldig glad for at du ikke forsvinner fra KG. Det blir superspennende å følge med videre nå - jeg har termin en liten måned før deg! :)

Ah. Ukas nyhet dette her!:nordvesta:

 

Hilsen Mrs W :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, OffTheBlock skrev:

Åååh GRATULERER SÅ UTROLIG MYE!!  :alice: Jeg utbrøt "HVAA? :D" når dette kom opp på sammendraget og måtte forklare til mannen at Tr.heimspia har blitt gravid heeelt plutselig! :fnise: Han hilser så mye gratulerer!

Jeg er også veldig, veldig glad for at du ikke forsvinner fra KG. Det blir superspennende å følge med videre nå - jeg har termin en liten måned før deg! :)

Ah. Ukas nyhet dette her!:nordvesta:

 

Hilsen Mrs W :smilyblomst:

:hoppendeglad: Hei!

Ja det ble ikke helt planlagt, likevel for planlegging :bolledeig:

Bra du har termin først, for da kan du føre vei og jeg kan dilte etter :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...