Gå til innhold

Alle gode ting er 4?


tr.heimspia83

Anbefalte innlegg

Takker jenter :yvonne:

Startet dagen i knallhumør, men den sank nettopp :frkk:
Snakket med legekontoret for å få en time, men de ønsket at jeg kom inn for å måle hCG på nytt igjen, så time over helga. Legen min mente at det var ikke veldig høy stigning sist gang.... 

Og tvert ble jeg bekymret :dry:

Så jeg får hive meg rundt å dra inn for prøver før kl 11, da får vi svar mandags morgen.... 

Dritt, rett og slett dritt! 

Så jeg skal hoppe i dusjen, ha litt farge-balsam (ELSKER det produktet! Kan få fin hårfarge for 3-4 vask uten å permanent farge håret!) og føle meg fin. Så får ting gå som de går..... (Prøve å høres positiv/likegyldig ut, dog det stemmer lite) :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det går bra :opplyser: Men en :klemmer: din vei alikevel. Godt legen sier ifra om det da! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh? Var det ikke to målinger med 48 timers mellomrom der den første ble tatt da du var 4+5 (19 dpo) og var på 356 og den neste på 846 (ja, jeg har gått tilbake i dagboken din og sjekket ;) )?! I følge denne hcg-kalkulatoren ligger du jo smack dab midt på normalkurven, og med dobling på 38.44 timer. Her kan jeg ikke skjønne annet enn at de har surret litt!? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, FruN skrev:

Jeg tror det går bra :opplyser: Men en :klemmer: din vei alikevel. Godt legen sier ifra om det da! 

 

:kose:

1 time siden, miore skrev:

Eh? Var det ikke to målinger med 48 timers mellomrom der den første ble tatt da du var 4+5 (19 dpo) og var på 356 og den neste på 846 (ja, jeg har gått tilbake i dagboken din og sjekket ;) )?! I følge denne hcg-kalkulatoren ligger du jo smack dab midt på normalkurven, og med dobling på 38.44 timer. Her kan jeg ikke skjønne annet enn at de har surret litt!? 

:klem1: TAKK! 
Altså, virkelig TAKK! 

Den der kalkulatoren trengte jeg massevis av akkurat nå :takke:

Jeg føler meg jo helt "up to date" med både symptomer, formen og alt som skal være slik det er, så jeg er ikke veldig bekymret sånn i utgangspunktet. Men syntes ikke det var gøy å få den i dag når jeg ringte.... 
Håper for all del at hun jeg snakket med i tlf hadde sett feil og så på resultatene fra før jul?! :vetikke: 
Jeg synes jo også at ting ser normalt ut på de hcg-prøvene som er tatt liksom! 

 

Vet jo selvfølgelig at jeg enda er i faresonen, men tørr å kjenne litt på følelsene likevel nå :rolleyes: Pittelitt... 

Hadde glemt litt at jeg fortalte sambo at jeg tenkte meg til legen i dag, og ble så forbauset når han ringte i pausen på jobb for å spørre hvordan det gikk :fnise: Han som har vært litt tilbakeholden med å blitt glad helt enda, virker litt så smått på tuppa selv :nori:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, tr.heimspia83 skrev:

:kose:

:klem1: TAKK! 
Altså, virkelig TAKK! 

Den der kalkulatoren trengte jeg massevis av akkurat nå :takke:

Jeg føler meg jo helt "up to date" med både symptomer, formen og alt som skal være slik det er, så jeg er ikke veldig bekymret sånn i utgangspunktet. Men syntes ikke det var gøy å få den i dag når jeg ringte.... 
Håper for all del at hun jeg snakket med i tlf hadde sett feil og så på resultatene fra før jul?! :vetikke: 
Jeg synes jo også at ting ser normalt ut på de hcg-prøvene som er tatt liksom! 

 

Vet jo selvfølgelig at jeg enda er i faresonen, men tørr å kjenne litt på følelsene likevel nå :rolleyes: Pittelitt... 

Hadde glemt litt at jeg fortalte sambo at jeg tenkte meg til legen i dag, og ble så forbauset når han ringte i pausen på jobb for å spørre hvordan det gikk :fnise: Han som har vært litt tilbakeholden med å blitt glad helt enda, virker litt så smått på tuppa selv :nori:

:) Jeg heier veldig på deg, for om jeg har normal stigning fra hcg-prøven på mandag har vi nesten akkurat likt nivå på tilsvarende dag (ikke at jeg har regnet ut teoretisk nivå helt frem til 6+0 eller noe :plystre: ). Og siden det går bra med deg, KAN jo ikke det bety annet enn at det må gå bra for meg også :opplyser::hoho: 

Ugh, ukene frem til første trimester er over er alt for lange, altså! Gleder meg til vi kan glede oss, om du skjønner ;)

Endret av miore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, miore skrev:

:) Jeg heier veldig på deg, for om jeg har normal stigning fra hcg-prøven på mandag har vi nesten akkurat likt nivå på tilsvarende dag (ikke at jeg har regnet ut teoretisk nivå helt frem til 6+0 eller noe :plystre: ). Og siden det går bra med deg, KAN jo ikke det bety annet enn at det må gå bra for meg også :opplyser::hoho: 

Ugh, ukene frem til første trimester er over er alt for lange, altså! Gleder meg til vi kan glede oss, om du skjønner ;)

Ja det er lenge å vente på å være "trygg"! Likevel om man aldri er trygg på typ noe i livet helt generelt :rolleyes:

Ingen mere spotting på deg? 
Vi hadde også slik nisse-dopapir rundt juletider og det var veldig forvirrende  :bond:

Nå har jeg ryddet kjøkken, vasket 3 maskiner med klær og begynner å se bunnen på skittentøyskurven! 
Trøtt som en dupp så hu "mor" skal ta seg en pust i bakken før jeg henter minien i barnehagen :Gjesp:
Håper virkelig at denne trøttheten gir seg etter hvert i svangerskapet! Føles som om jeg sover bort så mye tid! Jeg er jo vant til å ha masse energi :kjefte:

Har en app på tlf som sier litt hver dag om #2. Og det stod i dag at kvalme, trøtthet, sure oppstøt og irritasjon var i anmars/gjære :eeeh: Kan signere for trøtthet, sure oppstøt og litt mere hormonell, men ikke veldig mye heller! :roll: 
Var aldri veldig hormonell når jeg gikk med minien heller, så vi får bare se! 

 

Tror forresten jeg har kvittet meg med 2 av de ekstra kg i dag allerede :sjenert: 
Samme som med minien så tisser jeg nå konstant! Det er så mye hormoner rundt omkring i området av blæra at jeg tisser, og tisser og tisser.... (+ noe attåt) så jeg gjetter at vekten er seg selv igjen i morgen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser heller ingenting galt med stigningen din, den ser helt normal ut..

Min erfaring er at fastleger kan svært lite om sånt, min fastlege synes jeg hadde strålende stigning fra 500 til 1000 på 4 dager! Altså 96 timer, men jeg viste jo at det ikke var bra, og jeg begynte å blø dagen etter. 

Hvis du ikke har blødd noe så ville jeg slappet helt av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at en del av oss prøverdamer kunne gjort det høvelig bra som fertilitetsleger uten noe annet enn noen timer i praksis først :fnise:

Enig med de andre her, helt normal stigning, legen din vet nok ikke hva han snakker om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten hilsen fra meg :) jeg kan heller ikke skjønne annet enn at den stigningen er fin?! Merkelig! Krysser iallfall fingre :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, tr.heimspia83 skrev:

Ja det er lenge å vente på å være "trygg"! Likevel om man aldri er trygg på typ noe i livet helt generelt :rolleyes:

Ingen mere spotting på deg? 
Vi hadde også slik nisse-dopapir rundt juletider og det var veldig forvirrende  :bond:

Nå har jeg ryddet kjøkken, vasket 3 maskiner med klær og begynner å se bunnen på skittentøyskurven! 
Trøtt som en dupp så hu "mor" skal ta seg en pust i bakken før jeg henter minien i barnehagen :Gjesp:
Håper virkelig at denne trøttheten gir seg etter hvert i svangerskapet! Føles som om jeg sover bort så mye tid! Jeg er jo vant til å ha masse energi :kjefte:

Har en app på tlf som sier litt hver dag om #2. Og det stod i dag at kvalme, trøtthet, sure oppstøt og irritasjon var i anmars/gjære :eeeh: Kan signere for trøtthet, sure oppstøt og litt mere hormonell, men ikke veldig mye heller! :roll: 
Var aldri veldig hormonell når jeg gikk med minien heller, så vi får bare se! 

 

Tror forresten jeg har kvittet meg med 2 av de ekstra kg i dag allerede :sjenert: 
Samme som med minien så tisser jeg nå konstant! Det er så mye hormoner rundt omkring i området av blæra at jeg tisser, og tisser og tisser.... (+ noe attåt) så jeg gjetter at vekten er seg selv igjen i morgen :fnise:

Ikke noe mer spotting på meg nei - heldigvis! Hold deg unna, spotting :opplyser: Dette hørtes ut som en meget effektiv fridag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Ruccula skrev:

Jeg ser heller ingenting galt med stigningen din, den ser helt normal ut..

 

5 timer siden, QBee skrev:

Enig med de andre her, helt normal stigning, legen din vet nok ikke hva han snakker om. 

 

5 timer siden, LillyBe skrev:

En liten hilsen fra meg :) jeg kan heller ikke skjønne annet enn at den stigningen er fin?! Merkelig! Krysser iallfall fingre :) 

Dere har så rett, så rett. Og dere sier i grunn det jeg selv også tror :sjenert:

Kan ikke skjønne noe annet enn at hun på tlf har lest/sett feil? 

Finner det tidsnok ut heldigvis, men kommer nok ikke til å gi det masse tanker i helgen! 
Jobbhelg (igjen!!!) så det blir nok ikke mye annet enn jobb og søvn... 

Oppe kl 04 i morgen, jobber fra 5.30 - 14.30! Da blir det nok litt søvn når jeg kommer hjem gitt :edie:
Samme ulla på søndagen, men får lov til å sove helt til 05.30 da! 
Usj, elsker jobben min, men HATER å jobbe hver 3 helg + hver 3 lørdag. Da har man frihelg kun hver 3 helg... Det er lite fri. Fri på en onsdag midt i uken er liksom ikke helt det samme :dry:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøtt sa du!?! :veslejenta:

Sov hele 4 timer i natt stykket opp av 3 runder på toalettet og jr som bråkvåknet kl 03.55. Ingen vits å sove igjen når jeg skulle opp etter 15 min. 9 timer på jobb etterfulgt av 1.5 times dupp før middagen. Er like trøtt enda :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... 

Sitter å surrer her inne å leter etter oppdateringer fra alle de flotte damene jeg følger, og innser at jeg har også "tatt helg" :sjenert:

 

I gårkveld jaget jeg sambo nede i gjesterommet, fordi han snorker så SINNSYKT høyt nå når han er tett i nesen ! Djizez som han snorker! Så da ble han forvist ut av soverommet, ikke til hans skuffelse, i.o.m at han liker veldig godt sengen på gjesterommet :fnise:

Så jeg fant sengen (alene :yvonne:) rundt 22 i gårkveld! Herregud så deilig! Fikk sove i hele 8 timer i natt! Kun avbrutt av 2/3 runder på toalettet for å tisse, 2 ganger av den lille 4bente som mente at han skulle ligge mellom (!) bena mine for å sove oppå dyna! (kan vel ikke være bra nok å ha en halv dobbelseng for seg selv, neide skal ligge OPPÅ meg). 

Hadde så levende drømmer i natt at det var helt sært! Jr var blitt eldre (typ 8 år) og vi var i et badeland. Div. naboer og kjente var med og han var så stor at han fikk dra å bade alene med søskenbarna uten at jeg måtte stå å følge med. Jeg møtte en tidligre flamme som drev å la gressmatter under skliene og var ansvarlig for all gjødningen av gresset på området. Den gjødselen var sånn typ bæsj, ikke kunstgjødsel. Og jeg møtte en tidligere kollega som har en artig rød hund. Hunden hans var tørst og hadde bitt hull på en hageslange. Han prøvde å drikke, samtidig som han rullet seg opp og ned den gjørmete bakken som ble til pga all vannet som sprutet omkring. Alt mens eiern (min tidliere kollega) stod å griselo sidnav og lå å rullet i latterkramper! 
Og da våknet jr (og meg) og kl var 07 :laugh:

 

Laaaaang dag på jobb i dag (10timers), mens gutta boys har vært på skidag, knallsol og fantastiske skiforhold. :frkk:
Veldig flott for dem altså, unner dem det! Men føler at jeg går glipp av SÅ MYE av oppveksten/livet til minien når jeg jobber så idiotiske tider som nå! 

Samtidig så vet jeg at jeg må bite sammen tenna og tenke at det er bare for et halvår til! Så er det permisjonstid, og jeg har et helt år på å finne ut hva jeg skal gjøre videre. 
"Problemet" er at jeg elsker jobben min, har fantastiske kollegaer, men hater all kvelds og helgejobbingen :angry:

 

Er 6 + 2 nå og det er kun 6% sjanse for at dette går galt! Murriger i magen og litt kortere antenne/lunte. Ellers ingenting (sett bort ifra de dødsstore og ømme puppene)  :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å herregud jeg blir helt tussete :rodmer:

Jr er (mildt sagt) så betatt av babyer for tiden. Det har vært slik i iallefall 1 år, men det har virkelig tatt av i det siste :ler:
Det er helt fornuftig å tro/tenke at det er jeg/vi som fyrer opp de tankene hans, men de kommer helt på eget iniativ. 

Hans beste venn i barnehagen ble storebror for 5 mnd siden, og en annen gutt på barnehagen ble bror for 2 uker siden. På fredagen var den nyfødte med i bilstol når vi spiste frokost og han fikk nesten ikke i seg noe mat. Satt bare å tittet med store øyer på babyen og klarte ikke å slippe taket. En gutt i barnehagen har ei lillesøster på 1 år som er med å henter/leverer i blant og han forguder henne :hjerte: Dilter etter henne og skal passe på og hilse på, stryke på kinnet og blir helt tussete. 

I kveld når vi lå i sengen og var ferdig med å lese "koala" (nyeste fra bokklubben) så begynte han å snakke om baby igjen. Han lurte på om han fikk en baby en gang? For han ville så gjerne ha en baby som han kan holde i, kose med og vise frem til alle sammen! Han ønsket seg virkelig kjempemasse en egen baby som han kunne ta med til mormor og bestefar for å vise frem :hjerter_rundt:
Kjenner det kommer en liten klump i halsen og en tåre i øyekroken. Det kan jo hende at han får sitt høyeste ønske oppfylt i år... 

Ja, det vil trolig endres når "minste" dilter etter han og ødelegger lekene hans osv. Samtidig som han må dele på oppmerksomheten :fnise: Men man må se det positive, ikke negative! 

Noen gode ideer på en gøyal/fin måte å dele nyheten med han på? 

Vi treffer uke 12 i påsken, og da er vi på hyttetur med besteforeldrene. 
Jeg hadde tenkt å lage en liten eske til han med noen små ting i; 

- Et UL bilde for å vise "babyen"

- Et par bittesmå tøfler/sokker

- En tegning av "familien min" med navnene våre over personene (han leser navn og bokstaver allerede) 2 voksne, han og en liten baby i mellom alle sammen. Eventuelt en liten baby i magen min på tegningen (han vet alt om hvor babyer er, hvordan de blir til og slikt)

- En t-skjorte eller noe der det står "storebror" på. 

 

Kan ikke det være en gøyal måte for han å få vite at han skal bli storebror? 

Andre ideer noen kan komme på? :strix:

Endret av tr.heimspia83
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:nordvesta:

Hcg på hele 8768 på fredagen!

Jernlagrene har steget med 3% på bare 1 uke, og progesteron på 74 :yvonne:

For en flottfflottflott mandag :nori:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, tr.heimspia83 skrev:

:nordvesta:

Hcg på hele 8768 på fredagen!

Jernlagrene har steget med 3% på bare 1 uke, og progesteron på 74 :yvonne:

For en flottfflottflott mandag :nori:

Hurra! For en deilig start på mandagen! :yvonne: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er jo helt perfekt, da er stigningen fremdeles på rundt 48 timer :) Ikke overraskende at målingen var bra egentlig, legesenteret ditt har helt garantert surret litt!

Endret av miore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tr.heimspia83 skrev:

:nordvesta:

Hcg på hele 8768 på fredagen!

Jernlagrene har steget med 3% på bare 1 uke, og progesteron på 74 :yvonne:

For en flottfflottflott mandag :nori:

Hurra for så gode målinger!:nordvesta:Syntes alle ideene du hadde om hvordan du skal fortelle mini at han skal bli storebror var kjempesøte, forresten! Så gøy at han er babyorientert for tiden! :fnise:

Ønsker deg en super mandag videre!

 

Hilsen Mrs W :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...