Gå til innhold

Alle gode ting er 4?


tr.heimspia83

Anbefalte innlegg

2 timer siden, tr.heimspia83 skrev:

:nordvesta:

Hcg på hele 8768 på fredagen!

Jernlagrene har steget med 3% på bare 1 uke, og progesteron på 74 :yvonne:

For en flottfflottflott mandag :nori:

:nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åhhh fine fine damer her inne som hopper og jubler på mine vegne :rodmer: 

For en herlig dag jeg har hatt! 
Kjempekoselig dag på jobb ! Masse trivelige kunder, samt en tidligere arbeidskollega (nå eldre mann) som hadde jobbet som kontrollør i 20 år kom til meg og ga meg ros i dag :laugh: Det er bare SÅ deilig å få trivelige tilbakemeldinger i hverdagen! 

Fantastisk fin middag med mini-familien, bok-lesing med jr før møte på jobb i kveld. Trivelig møte med god mat, god dialog og ledere som faktisk hørte på oss ansatte! 

Nei dette må jo bare ende i en god natt i tillegg?!? Eller har jeg brukt opp kvoten med hell for et døgn? 

 

God natt godtfolk :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er en ny dag i anmars! 

Papirene er pakket og klart for legebesøk. Skal ringe når de åpner og få time i dag, så jeg har med alt av infoskriv. 

Gruer meg litt, for det ER de legene som mener at 3 år etter en slankeoperasjon er man å regne som "normal gravid" dersom man har gode blodprøver (som jeg har foruten lavt Jern). 

Men det er masse tanker som dukker opp pga dagens situasjon.... 

- Hvor mye skal/kan/bør jeg legge på meg?

- Hva skjer med barnet i forhold til næringsstoffer siden jeg spiser så lite? Det å spise "1.5 brødskive ekstra" er jo 2 måltider og ganske stabiøs målsetting! Jeg spiser jo nå hver 2 time og føler ikke at jeg kan spise oftere....? :hakeslepp:

- Kvalme, hva skjer om jeg får i meg for lite mat? 

- Tarmene, det vil alltids være fare for tarmslyng under et svangerskap etter slankeoperasjon. Dette er vel fordi at innvollene har vært dekt av større mengder innvendig fett tidligre som har forsvunnet, og dermed skapt "tomrom" der inne som tarmene får lov til å oppta i varierende krøller/stillinger.  Hvordan vil et barn som dytter alt rundt påvirke dette? Hva er faretegnene og hva må jeg følge med/passe på? 

- Drikke. Om jeg er "flink pike" så får jeg i meg 1 L væske om dagen. Det er nesten max-mengde. Om jeg presser meg og har med drikkeflaske 24/7 så kommer jeg kanskje opp på 1.8 L, men da går det på vegne av et måltid i løpet av dagen. :sarkasme:

- Utvikling til baby. Det er (dessverre) vanlig med både lav fødselsvekt og lav vekstkurve med et "slanke-barn". Aner ikke % på dette, men det er vistnok både vanlig og hvorfor man har vekstkontroll ved UL hver 2-4 uke.... :rolleyes:

 

Masse spørsmål som jeg trenger svar på. En fastlege har en bred kunnskap, men jeg tror nok at de fleste spørsmålene mine er så spesifisert at jeg må snakke med overvekts-klinikken/fosterdiagnostikk og ernæringsfysiolog om dette. Og da må jeg til sykehuset og ikke via fastlegen... Noe som er kjempekjedelig siden jeg har ei så flott lege, og jeg helst ville gått til både lege og jordmor annen hver gang slik som sist. 

Ellers er jeg 6 + 4 i dag. Tror ikke at jeg har noe særlig kvalme, men i blant kommer det litt kastet på meg i noen minutter hvor jeg føler meg skikkelig æsj og sitter å "gulper" og skjærer grimaser! Spesielt etter kaffekoppen om morgenen :klo: Faen, kanskje den kaffekoppen må offres?! 

Trodde at jeg skulle klare å skjule denne "ballen" på magen ganske lenge, men det er allerede ganske fremtredende i vanlig tettsittende genser..... :ler2: Heldigvis dekker uniformen den godt så jeg trenger ikke å tenke på det der, og privat er det jo bare å ha en større genser :eeeh: Meeeeen, skal det komme SÅ tidlig oppblåst da? Haha! 
Puppene er det ikke noe å gjøre med! De egentlige hengende damene har blitt veldig så spretne og står av seg selv uten bh nå :hoho: Mannen til dels storfornøyd, men får ikke bortpå fordi de er så vonde, så da er det vel bare kjedelig likevel :kyss2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har rett i at du må snakke med noen som er spesialiserte ift spørsmålene dine. Men håper legen kan svare! Kan jo hende han leser seg litt opp på det når du har snakket med han? Ellers er det godt at det allerede er god oppfølging til slankeopererte gravide :jepp: 

Håper du får nok svar til at du blir beroliget! 

Spørs om ikke mannen her hadde reagert på samme måte om puppene mine var på samme måte :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg så god peiling på hvordan det er å være slankeoperert, men har sett flere eksempel her hvor jeg bor på folk som klarer å spise seg opp igjen til hvordan de var før operasjonen. Regner med det ikke er et mål for deg, men du får jo kanskje mer sultfølelse etterhvert som fosteret vokser. :) Når det gjelder kvalme og spising så er det gjerne ikke så mye som skal til. Noen nøtter kan være til god hjelp f.eks. Men satser på legen din tar deg på alvor og undersøker hvordan alt dette du lurer på fungerer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første legetime unnagjort :tommelsmil:

Hadde med meg papirene som både Universitets sykehuset i Akershus bruker som veiledning, samt Midt-Norge avdeling Trøndelag. Legen min syntes det var flott og tok kopier av dem. På den måten kan hun lese seg opp litt selv også for å stille sterkere. Hun sendte henvisning til TUL :yvonne: samt sykehuset. Hun var litt usikker på hvordan oppfølgingen på sykehuset ville være, for det er en tendens til at sykehuset ønsker å holde pasienter mest mulig hos fastlegene sine. De ønsker vel mindre arbeidsmengde, og da legger mest arbeid til fastlegene. Så hun var usikker på om jeg kom til å ha oppfølginger hos henne eller via sykehuset. Jeg håper i allefall at jeg kan få en samtale med ernæringsfysiolog :laugh:

Hun var veldig glad på mine/våre vegne. Snakket jo med henne om at det ikke hadde klaffet etter at vi mistet i høst her i januar/februar, og vi ble enige om å sjekke ståa etter sommeren dersom ikke noe hadde skjedd. Det slipper vi forhåpentligvis nå :sjenert:

Ny time til legen rett over påske når jeg er 12 + 4, da ordner vi papirer osv og har fått litt avklaring på sykehuset eller ei.... 

 

Etter legetimen har det vært full fres hjemme med minien! Vi har perlet, lekt, spist middag, lest bøker, tittet på bilder og herjet omkring! Tv er oppskrytt i lengden :fnise: 
Minien så litt på tv mens foreldrene koset seg litt dog.... :rodme: 

Minnes såvidt at når jeg gikk med minien så var orgasmene mine så utrolig sterke/intense, og der er vi vist tilbake til igjen :hoho: 
Beklager "too mutch info"  :ler: Men det er jo godt å kjenne seg skikkelig i live da :rodmer:

 

Ohhh... 6 + 4 nå i dag og "kun" 5.5 % sjanse for at det går galt :Nikke: Hver dag er en mini-milepæl hvor #2 blir større og større. Er noe ala som 6-8 mm nå og har hale og et stort hode. Små knopper kommer i løpet av noen dager som skal bli armer og ben med tid og stunder :nigo:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 + 5 ! 

Time hos osteopat i dag! Hun ble så utrolig glad på mine (våre?) vegne! Har jo snakket med henne litt om temaet og felt noen tårer om at vi mistet i høst. Veldig god time. Må endre litt på behandlingen for å ikke påvirke noe feil, men det skulle gå helt fint ja :laugh:

Fokus på rygg og bekken fremover, kan trene mage så mye jeg vil frem til magemusklene deler seg! 
Optimalt er turer i skog og mark (ulent terreng) og yoga :yvonne: Satser på det, når jeg får tilbake energien :glare:

Herregud så trøtt! Trøtt, trøttere og trøttest! Snakkes ! 

 

Sov gode 8 timer i natt (oppe å tisset 2-3 ganger) og fikk ta en lang dusj i morrest før dagen startet. Inn til osteopaten for time og var helt kake etterpå. Helt bånn stuptrøtt! Valgte å ta en kaffekopp å prøve å hjelpe til litt med det sambo driver med. Han er hjemme noen dager for å ta tak i noen småting i forbindelse med en tidligre slektning :sprettoy:
Skulle i teorien ta en times dupp før jeg hentet jr i barnehagen, men fikk ikke sove fordi kroppen var ikke helt enig. Ingenting var behagelig og ømt etter behandlingen. 
Deilig middag og besøk av en god kompis :biggrin: 
Spiser nå kveldsmat og er helt dønn klar for å finne senga! Lenge før 21.30 :skratte:

Håper at energien kommer tilbake litt etter hvert, for jeg sover jo og jobber. Ikke energi til mere nesten ikke... 
Er jo på en måte "ok" å ha det symptomet, men er ikke vant til det. Liker ikke å føle meg så hjelpesløs... 

Trolig derfor jeg er både avholds og hater å miste kontrollen også :sjenert: Alle har sine demoner.... 
Og min kom til syne for fullt før fødsel sist. Kroppen gjør det den vil, uavhengig av hva hodet ønsker eller tror gitt! 
Og den kjenner jeg litt på nå allerede. Er laaaaaaangt utenfor min kontroll og må bare prøve å gjøre det beste ut av det. 

Litt upraktisk med en oppvartende og fantastisk samboer som savner meg, kroppen min og vår nærhet. Så er jeg for trøtt til å sette skikkelig pris på han og varte opp tilbake :blush: 
Håper på å kunne veie opp for det etter hvert og dette bare er et lite stadie... 

 

Flere som har vært veldig trøtt og sliten rundt disse ukene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhhh :ninuskapus:

Sambo er helt tussete for tiden :rodmer:

Går å stryker meg på magen å sier "bitteliten babymage" og gliser !

 

Han var ikke sånn med førstemann, så dette er bare fantastisk gøy :sol:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering via mobil er i gråsonen :P

Er 7 + 0 i dag! Hoppet på vekta i dag og står akkurat der jeg gjorde for 1 mnd siden. Overrasket i grunn siden jeg har spist litt av hvert de siste 2 ukene :fnise:

Ikke masse, men litt og litt...

Fortsatt kun murringer og ømme bryst. Små kvalme-runder på noen minutter av gangen, samt følelsen av sånn ekkel ånde/belegg på tunga. Blir ikke helt kvitt den følelsen.... Men det får gå :laugh:

Minien er bare sååååååååå kosete og litt mammadalt 😍 Trolig noe sammenheng med at mora jobber mye senvakter for tiden og ser meg litt for liten!

Gleder meg sykt mye til langhelg neste helg dersom jeg får fri på fredagen 😃😃😃😃😃

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj :angry:

Har virkelig ikke dagen i dag. Er så innmari trøtt, sliten og umotivert. Jeg jobber grovt sett hver 2 helg og har kun 2 sammenhengende dager fri hver 3 uke. Inni dær har jeg noen fridager midt i uken, men det klarer liksom ikke å erstatte noen helg for å hente seg inn.

Gikk på vakt rundt 11tiden i dag og skal gå et 9.5 timers skift. Merker godt at lunta er kortere, humøret litt både og også. Flott å starte med hodepine til tross for 9 timer søvn i natt :icon_frown:

Måtte ty til en paracept likevel om jeg holder meg langt unna medisiner sånn generelt. Enda 2 timer til pause, og da skal det stoppes kaffe og 2 sjokolader! :raven: Farsken altså!

Aner ikke hva jeg skal finne på om jeg ikke får fri neste fredag! Føler meg helt desperat på å få noen rolige dager :bond:

Galskap, rett og slett galskap! 

Gravid eller ei....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vet du hva!

Realitysheck! :angry:

Jeg har IKKE NOE å klage på. Jeg ville bare drømt om å stå her jeg er i dag for noen år siden :raven:

Så nei, jeg er happy igjen! Jeg har en spire mini i magen som skaper svingninger og kroppen føles tung. Blytung!

Fridag i morgen og den SKAL være på skitur i sola med appelsin i hånda 😎😃😃😃

Nu kroppen, ska vi farsken gå ski å være normal igjen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt det er tøft å jobbe sånn! 

Nå håper jeg du får en nydelig og fin fridag i sola. Nyt hvert sekund <3 Jeg skal også på skitur!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du fikk deg en fin dag i sola, med appelsin, å påfyll av energi :biggrin:

Selvsagt er det lov å klage litt av og til, fordi om man egentlig er fornøyd med tilværelsen. Den jobben din høres krevende ut, med tanke på arbeidstimer, men det er jo helt supert at du trives så bra i den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en fridag :sol:

Akkurat hva jeg trengte! 

Vi kjørte en times tur til en fjellknaus hvor det pleier å være fantastisk skiforhold! Som alltid så kom vi frem til knallsol og fint føre :smilorange: Det er bare så flott der oppe!

I sekken var engangsgrill, liggeunderlag, kanelsnurrer og pølser m/tilbehør. Gikk en liten km oppover/innover før vi bygget en fin snøsofa og grillet. Sola var så sterk og varm 😎 Påskestemning deLux! Mat og leking en times tid før vi freste nedover igjen. Jr begynner å få skikkelig teket på å gå ski og suser av gårde :nigo:

Mens gutta lekte litt lå jeg på liggeunderlaget og myste mot sola 😃

ENN at vi er så heldige for tiden? 

Nei det var virkelig en fantastisk tur og dag! I dag regner det og er 6 pluss.... Spent på om det er igjen noe særlig snø til påske, men håper det :wink:

 

Er 7 + 3 i dag. Minimalt med symptomer... Er ikke noe oppblåst, hormonell eller i dårlig form. Føler meg helt som meg selv igjen, med ømme og store pupper :hoho:

Leser at det er mange som mister symptomer rundt denne tiden, så venter i spenning på TUL 🤔 Må vel komme brev i posten om det nå snart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, tr.heimspia83 skrev:

For en fridag :sol:

Akkurat hva jeg trengte! 

Vi kjørte en times tur til en fjellknaus hvor det pleier å være fantastisk skiforhold! Som alltid så kom vi frem til knallsol og fint føre :smilorange: Det er bare så flott der oppe!

I sekken var engangsgrill, liggeunderlag, kanelsnurrer og pølser m/tilbehør. Gikk en liten km oppover/innover før vi bygget en fin snøsofa og grillet. Sola var så sterk og varm 😎 Påskestemning deLux! Mat og leking en times tid før vi freste nedover igjen. Jr begynner å få skikkelig teket på å gå ski og suser av gårde :nigo:

Mens gutta lekte litt lå jeg på liggeunderlaget og myste mot sola 😃

ENN at vi er så heldige for tiden? 

Nei det var virkelig en fantastisk tur og dag! I dag regner det og er 6 pluss.... Spent på om det er igjen noe særlig snø til påske, men håper det :wink:

 

Er 7 + 3 i dag. Minimalt med symptomer... Er ikke noe oppblåst, hormonell eller i dårlig form. Føler meg helt som meg selv igjen, med ømme og store pupper :hoho:

Leser at det er mange som mister symptomer rundt denne tiden, så venter i spenning på TUL 🤔 Må vel komme brev i posten om det nå snart?

Høres ut som en utrolig deilig dag!!! :ninuskapus:

Er du 7+3 allerede?? Fysøren tiden flyr, jeg føler du nettopp fikk 2 streker! :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig skitur! Er akkurat sånne gode minner jeg har fra min egen barndom og som jeg ønsker å videreføre til mitt/mine barn. :ninuskapus: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, Ruccula skrev:

Høres ut som en utrolig deilig dag!!! :ninuskapus:

Er du 7+3 allerede?? Fysøren tiden flyr, jeg føler du nettopp fikk 2 streker! :P

 

:fnise: Ja det kjennes ut sånn også. Pluss at jeg føler meg egentlig litt "litr gravid" pga så lite symptomer/problemer... Men det gjorde jeg forrige gang også, og fikk "svi" ganske brutalt når bekkenløsningen kom :frkk:

7 timer siden, Jill skrev:

Så koselig skitur! Er akkurat sånne gode minner jeg har fra min egen barndom og som jeg ønsker å videreføre til mitt/mine barn. :ninuskapus: 

Ja ikke sant 😃😃😃😃😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, tr.heimspia83 skrev:

:fnise: Ja det kjennes ut sånn også. Pluss at jeg føler meg egentlig litt "litr gravid" pga så lite symptomer/problemer... Men det gjorde jeg forrige gang også, og fikk "svi" ganske brutalt når bekkenløsningen kom :frkk:

Ja ikke sant 😃😃😃😃😃

Når kom bekkenløsningen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ruccula skrev:

Når kom bekkenløsningen da?

Husker ikke eksakt, men omkring mnd 4.5/5 begynte jeg å kjenne det godt, og gikk med krykker fra mnd 6.5 :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gahhhh! :sur:

Frk tror-ikke-at-jeg-er-hormonell-men-er-likevel irriterer meg i dag :kjefte:

 

Fikk en pm på facebook her fra en kollega for 2 dager siden hvor han spurte hvordan det gikk med meg? Jeg var ikke like glad og sprudlende som jeg tidligere har vært og han ville bare sjekke inn. En fantastisk flott mann som også er venn med min samboer, så jeg smilte pent og sa at jeg bare var sliten og sikkert satt i egne tanker akkurat da :roll:

I dag fikk jeg "hjelp" av en annen kollega (som har irritert meg litt over lengre tid pga litt bedreviter-tendenser) uten at jeg spurte om det, og svarte han ganske direkte og småfrekt tilbake. Ufint av meg, men klarte ikke å stoppe det før det var for sent :klo: Stakkaren svarte forsiktig at han håpte jeg fikk en fin kveld videre... 

 

Såååååå, nå sitter jeg her og skjemmes litt! Skjemmes litt over reaksjonen min og skulle virkelig ønske at jeg hadde fått tak i han før han dro hjem for å beklage! Så nå må jeg bare vente til vi treffes igjen for så å legge meg langflat og be om unnskyldning :unsure: 
Dumme, dumme meg! SÅ unødvendig gjort av meg! 
Vet jo hvorfor det skjedde, men det var umulig å stoppe når det først var i gang... Og det er IKKE likt meg! 

 

Gahhhh! 

Husker veldig godt at jeg var lik med jr også! Tisset hver 45-60 minutt hele døgnet frem til ala uke 13/14. Hyperaktiv blære pga alle hormonene. Nå er jeg oppe 5 runder pr. 7 timer søvn igjen hver natt! 
Jeg skjønner jo veldig godt (!!) hvorfor lunten blir litt kortere og jeg virker litt mindre som meg selv :sad:

 

Så jeg får bare innse at jeg er nå en del av "hormontroll-mild-med-urin-problematikk" - gjengen :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...