Gå til innhold

Alle gode ting er 4?


tr.heimspia83

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

27 minutter siden, tr.heimspia83 skrev:

:fnise: Så DER går grensa di altså! Den 29.12 :laugh:

Helt enig med deg! Dersom vi ikke har hatt en fra før av så hadde vi nok aldri tatt noen pause og kjørt på uansett hele løpet! 
For da kan både økonomi og upraktisk eller ei hoppe i havet :icon_lol:

Haha ja!! Jeg regnet ut terminene på de neste 3 syklusene og den var termin 29.12 :P den hopper vi over gitt :sjarmor:

For vår del er det akkurat det samme når ungen kommer.  Men det er ikke så fett å ha bursdag i desember :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Ruccula skrev:

Haha ja!! Jeg regnet ut terminene på de neste 3 syklusene og den var termin 29.12 :P den hopper vi over gitt :sjarmor:

For vår del er det akkurat det samme når ungen kommer.  Men det er ikke så fett å ha bursdag i desember :P

Det er vel bare ca 5% som blir født på termindato, så sjansen er jo like stor for 1.1 feks sånn egentlig. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Porcelain skrev:

Det er vel bare ca 5% som blir født på termindato, så sjansen er jo like stor for 1.1 feks sånn egentlig. :) 

Nå tror ikke jeg at jeg kommer til å føde naturlig (hvis jeg noen gang blir gravid) og ks tar de vel en uke eller 2 før termin :P  så det funker heller ikke så bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Porcelain skrev:

Aah, nei da så.  Da er det greit å safe 

:) jeg har en muskelkul i livmoren som gjør at en evt baby ikke kommer ut den naturlige veien skjønner du :)

Sorry tr.heimspia83, ikke meningen å kuppe dagboka di :blomst:

Endret av Ruccula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Isj, har merket selv at det blir mye tankekaos under prøvingen, ja. Er nok lurt å få tankene over på andre ting slik det ikke blir så altoppslukende. :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei tr.heimpia83 :blomst:

Hvordan går det nå? Når er din neste prøveperiode? :) hva bestemte du deg for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tr.heimspia83 skrev:

Heisann :laugh:

Tja, det går litt trått for tiden... Synes at det er kjempetrist at jeg ikke vil gå gravid sommeren som kommer og føler at hver barnevogn og gravid-mage jeg møter er et stikk i siden :huh:
VET at jeg ikke burde føle og tenke slikt, men akkurat nå føler jeg at jeg går i en "limbo" hverdag... 
Tror bare at jeg trenger litt tid for å svelge ned denne her :sad:

Så akkurat nå har jeg verken tenkt på når vi skal prøve igjen eller noe som helst for å være ærlig... 
Jeg vet at vi prøver ikke igjen før tidligst mai, men om vi avventer enda lengre eller ei aaaaaner jeg ikke! 

Det frister en del å ha en aktiv og fin sommerferie uten noen større plager enn hva jeg selv kan finne på å gjøre med meg og min kropp. I steden for å gå å være bekymret for å miste og være dårlig osv osv... 
Så jeg aner virkelig ikke. 

På mange måter er det kjempedumt å avvente, for det er jo ikke sikkert at det klaffer med det første likevel, samtidig som at vi er jo veldig fornøyde med livet vårt akkurat slik vi har det nå :)

Minien snakker fortsatt MASSE om babyer, småsøsken og det å være bror.... 
Jadda, da blir det SÅ mye enklere å slå seg til ro med hva som har skjedd og skjer nå :rolleyes:
Vet at han har et utrolig stort ønske om søsken, og elsker småbarn! Får se om vi får oppfylt den drømmen hans etter hvert da..... :dry:

Måtte koble helt ut på fridagen min i går og endte opp med å gå tur i marka i 5 timer med ei venninne. Dyp og ekkel snø hele veien, så det ble rimelig slitsomt. Stakkars bikkja har jo ikke akkurat verdens lengste ben, så han måtte bæres der det var verst med skare og han sank igjennom og mistet all motet.... Men jeg fikk tenkt på andre ting og koblet ut helt. Skikkelig sår og øm i kroppen i dag, men det er helt ok ;)

 

Tror jeg kommer til å svippe innom KG litt i ny og ne, men merker at jeg trenger å distansere meg litt fra all prøvingen for å la skuffelsen ikke ta overhånd... 

Ja, koslig om du stikker innom og ikke bare forsvinner helt :) Det er jo så hyggelig å følge deg på veien. :dagens-rose:

Jeg tror du skal tenke litt over at du hadde 3 prøvemåneder nå? Og det klaffet på en av dem. Dvs det er ingenting galt med fruktbarheten din ihvertfall.  Hadde du vært på pp18 nå, så var det større grunn til bekymring :blomst:

Det forundrer meg ikke om jeg fortsatt er prøver når du er tilbake i mai :(. Har så liten tro på at dette går veien :grine:

En av mine forsvars mekanismer er å regne med det verste, også planlegge mine alternativer,  sånn at jeg har et alternativ klart. Mister jeg nå, så tenker jeg å prøve en gang til og mister jeg da også så må vi gjøre noe drastisk. Jeg vet ikke helt hva... Men driver å leser meg opp :P

Jeg håper du stikker innom fra tid til annen og oppdaterer oss på livet ditt :klem:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei du må ikke stikke herfra nå :opplyser: Kanskje heller bare styre litt unna prøvedagbøkene? :sjenert: Man blir jo kokko av mindre, så jeg forstår deg godt.

Man har veldig lett for å tenke at ting vil gå likt som første gangen. Jeg trodde det her også. Men det ble motsatt. Men vi var de som brukte lang tid på førstemann og nr 2 kom fortere enn jeg hadde håpet på. Jeg kjente dog samme følelsen rundt fødselen selv om alle sa at fødsler er veldig forskjellige. Hjernen min var sikker på at de kom til å bli like. Og det ble de jo selvfølgelig ikke :ler: 

5 år har jo litt og si når det kommer til fruktbarhet og man er over 30. Så jeg tenker at man har jo en god grunn der dersom det tar litt lengre tid :klemmer: Og kanskje en grunn for å drite i en prøvepause? :P  Er kanskje ikke den store trøsten da. 
Men hva med å bare ha sex når dere ønsker og drit i prevensjon i et halvår fremover og se hva som skjer. Er ikke ideelt med julebaby og alt slikt. Men noen ting kan jo ikke planlegges. Og med bhgeplass og slikt. Jobber ikke du turnus? Kan du ikke jobbe kveldstid i en periode til dere på bhgeplass? Dagmammaer? Din mor eller svigermor som hjelp? Avdragsfrihet på huslånet?
Jeg er litt tilhenger av at det ordner seg. Det er ingen verdenskrise om man får barn utenom hovedopptaket, for man finner en måte å løse det på :klemmer: 
Dere har jo garantert snakket om dette allerede. Men jeg tenker litt i forhold til at babyønsket er så høyt. Hva med å lytte til hjertet? :rodmer:  Føler meg litt som en "prøver-pusher" nå :ler: 

Håper du får en fin fin helg :blomst:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner dine daglige oppdateringer, jeg pleide å lese dem hver dag så fort jeg våknet om morningen!  :ninuskapus:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, tr.heimspia83 skrev:

Mini update :lillesky2:

Jeg er vel rundt ala EL her innen 2-3 dager, så nå er det bare om å kose seg på andre måter enn "skikkelig" :fnise:
Har i det siste "druknet" mine sorger i kaffe, koffein og usunn mat... 
Ikke tenkt over det veldig mye før i gårkveld om at hodepinen ikke ville slippe og jeg er småsur, irritert og slapp. Pleier som regel å ha masse energi og være oppe tidlig om morgenen og leke og ha lang lunte. Ikke de siste ukene.... 
Som egentlig er forståelig med en stor kopp kaffe til frokost, etterfulgt av en liten kopp før lunsj, en energidrikk utover ettermiddagen og enda mere kaffe senere :alice: Galskap! Og mellom alle måltidene er det sjokolade.... 

Jaja, det ER jo forskjellige måter å sørge på, min har vært kaffe og sjokkis :sukk: Enda bra det ikke har vært vin og potetgull?!?!?!!? 

 

På fredagen så fikk minien seg en egen cross-sykkel :hoppe: Sjekk bildet! Det blir kult!!!! 

Og i dag skal vi av gårde for å hente vår, som på bilde nr 2 :hoppendeglad:

Så denne våren og sommeren blir det kjøring, og turer i skog og mark. Når ferien er over begynner prøvetiden skikkelig igjen, og da får man krysse fingrene for at ting kan klaffe før jula.... 

Tror ikke at vi kommer til å være nazi i "anti-prøvinga" fra mai/juni, men prøve å ikke treffe dønn på EL liksom... 

Stakkar gubbeluren "slipper til" bare 1 gang i uken likevel nå :sjenert: Så det skal vel godt gjøres å komme på et uhell! 

Slikt skjer etter mange år sammen som par og mye kveldsjobbing på mora tror jeg.... 

 

Helgene er i allefall koselige når de er fri :hjerter_rundt: :dusje:
Må prøve å holde litt piffen oppe, men ting går litt på auto kjenner jeg... Lenge leve lite spenning i hverdagen?!? 
Bra vi har noen sykler å herje med da :wink:

Så får vi se om våren og litt mere action i hverdagen kan finne frem piffen igjen i forholdet! For han er jo en fantastisk mann, men stille og lite "engasjert" rundt seg... Skal liksom SÅ mye til før han blir ivrig, så jeg håper at det kan være en utløsende faktor å få herja litt på sykkel og føle seg litt MANN :sexy:

Koselig å høre fra deg igjen! Det er ingenting som hjelper mer mot sorg enn å få seg noe annet kult å tenke på :) i deres tilfelle sykler, i mitt tilfelle dykke ferier 

:mynona:

Jeg sitter og drømmer om en tur til galapagos og dykke med enorme hvalhaier, jeg dykket med hval for første gang i sommer og nå vil jeg bare mer mer meeer!!! Sukk,  øyeblikket da den digre hvalen svømte rolig rundt med i sirkelog vi hadde øyekontakt *gåsehud*..  Nei nå har jeg sporet av her :fnise:

Det med sex i et forhold går opp og ned, vi kan ha lange perioder med tørke,  men ligger vel også vanligvis på ca 1 gabg pr uke og jeg synes det er helt passe :). Ting er jo ikke så spennende når man har vært sammen i mange mange år :P. Men action i hverdagen og en felles interesse er nok kjempe lurt! Sånnt er gull verdt for et forhold! :hjertesmil:

Kos deg videre med kaffe og sjokolade, også håper jeg du oppdaterer oss videre om livet ditt om ikke så lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har også dagbok, jo! jeg er helt Clueless hvis folk ikke har link i signaturen sin :fnise: Legger igjen et spor her så den ikke forsvinner bort fra meg igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...