Jill Skrevet 11. januar 2017 #161 Del Skrevet 11. januar 2017 Det skal jo mest sannsynlig kjennes likt ut som sist selv om det da endte i SA. Vi skal uansett ikke ha flere SAer, så desså! Så må jeg le litt av surringen din. Du har sitert kakaoen i innlegget ditt, mens det var ruccula som hadde stilt deg spørsmålet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 11. januar 2017 Forfatter #162 Del Skrevet 11. januar 2017 (endret) . Endret 10. februar 2017 av tr.heimspia83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 11. januar 2017 Forfatter #163 Del Skrevet 11. januar 2017 (endret) . Endret 10. februar 2017 av tr.heimspia83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruccula Skrevet 11. januar 2017 #164 Del Skrevet 11. januar 2017 30 minutter siden, tr.heimspia83 skrev: Hoppsassa 6 DPO i dag Dagen startet med løs mage og enda de murringene i magen. I løpet av dagen har murringene vært både sterkere og svakere. Litt som at man har hold/sting på en måte...? Samtidig som jeg har vært litt vel Sånt skjer jo fra tid til annen og trenger ikke bety noe annet enn at jeg har lagt om kostholdet de siste dagene. Ofte man får litt hodepine og ørhet av å kutte raffinert sukker hører jeg... Til lunsj ble jeg tung i hodet. Ør og småøm, men ikke nok til å bli helt hodepine... Er som om det er et trykk bare der inne, samtidig som magen er oppblåst og rar. Satt i lunsjen å leste tilbake til hvordan jeg hadde det i November, og det er ganske likt Det kan jo bety at et egg eventuelt har festet seg... Eller skal/har/vil/må ett-eller-annet. Eller...! At WY gir nøyaktig samme bivirkningene Nesten litt fristet til å kutte ut WY å se om det vedvarer, men har jo bare 7 dager igjen på WY likevel... Så da får det kanskje bare stå til!? Ingen vonde pupper eller humørsvingninger, så det er nok ikke noe mye hormoner i kroppen i allefall! Det er i allefall sikkert Testet koffeinfri kaffe nå i kveld og det var NAM Sååååå glad for at det var godt, for da kan jeg kose meg med masse god samvittighet oftere enn den morgen-kaffen min Jeeeey! Åh, 6 dpo allerede! Heldiggris! hvor kjøpte du koffeinfri kaffe? Er den virkelig god?? Murringer er for meg virkelig det tydligste graviditetstegnet! Og wy ga meg ingen symptomer så kan nok hende du har spire symptomer og ikke wy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 11. januar 2017 Forfatter #165 Del Skrevet 11. januar 2017 (endret) . Endret 10. februar 2017 av tr.heimspia83 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OffTheBlock Skrevet 11. januar 2017 #166 Del Skrevet 11. januar 2017 3 timer siden, tr.heimspia83 skrev: Så da troooor jeg at det skal føles helt ok ut om dette ikke går rette veien Kan ikke påstå det samme at det vil føles ok ut dersom det klaffer og vi da mister igjen Jeg kjenner meg igjen i planlegging av året uten graviditet da - det er nok lurt for den berømte roen vi skal greie å ha Mye positivt du har listet opp om det ikke skulle klaffe denne gangen, da! SÅ spennende at du har samme symptomer nå som du hadde sist det klaffet! Jeg krysser fingrene så veldig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 12. januar 2017 Forfatter #167 Del Skrevet 12. januar 2017 (endret) . Endret 10. februar 2017 av tr.heimspia83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jill Skrevet 12. januar 2017 #168 Del Skrevet 12. januar 2017 Fra når teller du dpo 1? Blir det dagen etter positiv el-test? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 12. januar 2017 Forfatter #169 Del Skrevet 12. januar 2017 (endret) . Endret 10. februar 2017 av tr.heimspia83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jill Skrevet 12. januar 2017 #170 Del Skrevet 12. januar 2017 13 minutter siden, tr.heimspia83 skrev: Jeg teller dagen etter positiv (første negative test) som 1 dpo. Aner ikke om det blir riktig dog....? Jeg måtte google litt og ser at mange teller første negative dag som EL og så dagen etter der igjen som 1 dpo. Men det blir vel sånn ca. uansett hvordan en teller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OffTheBlock Skrevet 12. januar 2017 #171 Del Skrevet 12. januar 2017 16 timer siden, tr.heimspia83 skrev: Ja håper og tror at det vil gjøre ting litt mere "ok" da Og den farlige tanken er at litt innerst inne er jeg småredd for å være gravid/bli gravid igjen.... Så for redselen min hadde det vært fint å ikke vært, men man kan da ikke gå rundt å være redd for ting hele tiden! Nei HOPP i det pleier jeg å si! Ta en sjans! Så det gjør jeg Får vel vite om en ukes tid eller noe slikt... Ja symptomene er ganske lik i november. Våknet i dag med magekramper òg, typ slike som kjennes ut som diaré uten at det kommer noe Beklager detaljer! Mannen din høres ut som min (leste nettopp dagboken din) om å være bedagelig annlagt og avventende Her i huset er det jeg som fungerer som dette og han mere Drev å lekte litt med tanken om hvordan i alle dager jeg skal fortelle han om det går/ikke går denne mnd.... Sex er det vistnok bare å utelukke den nærmeste tiden Har blitt sår av å ikke ha sex!?!?!?! Mistenker at det er en påbegynnende soppinnfeksjon igjen! Småømt å gå på do, så da er det bare å glemme den type sex i allefall! Forsåvidt også noe som skjedde i november, men ikke desember Hva er det du er redd for med graviditeten da? Hadde du en tung graviditet sist? Jeg veksler mellom glede og komplett angst her, både for graviditeten, fødsel og ikke minst barnet som kanskje kommer ut av denne prosessen. Lett å lure på hva vi har begitt oss ut på egentlig.. Hihi, vanligvis er jeg den superrasjonelle overplanleggeren og mannen er optimist og følelsesstyrt og tar ting som de kommer, men akkurat med dette babyprosjektet er rollene helt omvendt og han har ikke akkurat sluppet følelsene løs.. Kjedelig at det blir lite sengehygge da! Jeg hadde også soppinfeksjon sist PP, men det var etter intens prøving i alle dagene jeg IKKE hadde EL (selvfølgelig), så det var kanskje ikke så rart. Skjønner også hva du mener med "diarèfølelse". Ingen av delene oppmuntrer så mye til kos - men håper det kan være et tegn på at baby 2017 er in the making! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 13. januar 2017 Forfatter #172 Del Skrevet 13. januar 2017 (endret) . Endret 10. februar 2017 av tr.heimspia83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 13. januar 2017 Forfatter #173 Del Skrevet 13. januar 2017 (endret) . Endret 10. februar 2017 av tr.heimspia83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jill Skrevet 13. januar 2017 #174 Del Skrevet 13. januar 2017 Ødela hele tellingen din jeg nå. Du nærmer deg ihvertfall tiden for testing! Så kjedelig med låret! Jeg har lignende problem med en legg. Måtte ha bilsetet nærmere rattet fordi det gjør så vondt å strekke den ut.. Får håpe det ikke blir langvarig for noen av oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjusk Skrevet 13. januar 2017 #175 Del Skrevet 13. januar 2017 Huff, så dramatisk fødsel forrige gang! Skjønner godt at du er litt redd for neste fødsel. Er selv livredd for en eventuell neste fødsel. Jeg har jo to fødsler bak meg, men har liksom ingen positive opplevelser med noen av de Og bekkenløsning er noe dritt! Spennende med murringer og ømhet! Her kjenner jeg ingenting.. (Eller, jeg kobler vel alle "symptomer" til UVI-en jeg har fått ). Går i alle fall fort mot testing nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 13. januar 2017 #176 Del Skrevet 13. januar 2017 Kjenner behovet for å krysse beina når jeg leser om fødselen din Men jeg tenker sånn at med det utgangspunktet kan det jo faktisk bare gå oppover og bedre neste gang Så spennende i dpo land. Som forvørig er et drittland å være i Når planlegger du å svi av første test? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 13. januar 2017 Forfatter #177 Del Skrevet 13. januar 2017 (endret) . Endret 10. februar 2017 av tr.heimspia83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OffTheBlock Skrevet 13. januar 2017 #178 Del Skrevet 13. januar 2017 14 timer siden, tr.heimspia83 skrev: Ja hadde en steike tøff graviditet OG fødsel sist Bekkenløsning fra H**** fra 4-5 mnd på vei, med full styrke fra 6 mnd.... Så og si sengeliggende de siste 7-9 ukene Fødselen endte med 3 døgn... Minien hadde fått snurret navlesnoren 3 runder rundt halsen og droppet altfor (!) langt ned i puls hver gang jeg skulle prøve å få han helt ut. Fra 4 cm tok det "kun" 4 timer før han var ute, men hadde nesten 3 døgn med vonde rier og smertelindring på sykehuset først. Var helt ødelagt etterpå. Skulle egentlig bli haste-keisersnitt, men mens de trillet meg ned til op så kom det inn ei bevistløs tvillingmamma som ble vurdert mere kritisk, så jeg måtte bite det i meg. Endte opp med at ene legen måtte "oppi" for å snitte navlestrengen mens jeg ble klippet for å få han ut. Så han virket både livløs og ganske dårlig forfatning når han kom ut. Kviknet heldigvis til etter et minutt eller to og ting videre forløp helt normalt. Etter en tøff fødsel fikk han låsninger i både bekken og nakke som ødela for ammingen (måtte gi opp etter 3 uker) og mye rot med manuell-terapaut og slikt. Gikk til slutt til en kiropraktor etter 2.5/3 mnd som fant masse låsninger. Etter 2 behandlinger gikk han fra max 20 min sammenhengende søvn mens vugging til å sove 9 timer på natten Det sier mye om hvor vondt den lille babyen hadde det i starten ser jeg i ettertid... Så ja, jeg er litt redd Vil jo for alltid være "hypermobil" i leddene mine og VET at jeg går en ny bekkenløsning i vente... Er ikke å unngå når kroppen er så myk, men ikke sterk nok til å holde på plass alt pga hormonene Var selvølgelig verdt alt sammen, men det å bli så avhengig av dem rundt meg igjen, det ser jeg mørkt på. Liker å få til ting selv, og det å bli helt hjelpetrengende var tøft.... Ja det går jo greit, jeg takler det fint, men er ikke noe jeg liker av natur OIOI, jeg skjønner at det ligger en liten redsel i bakgrunnen der da ja... Av en eller annen grunn har kollegaene mine TO dager på rad snakket om alt de opplevde med sine svangerskap og fødsler, og du kan si at jeg har blitt ganske realitetsorientert både med hensyn til graviditet og fødsler generelt og egne forutsetninger.... Jeg har nemlig samlediagnosen "ekstrem, lokal hypermobilitet i alle ledd", men har ikke blitt frarådet å bli gravid. Jeg begynner likevel å skjønne at det potensielt kan bli tungt, selv om jeg lever godt og nesten smertefritt som u-gravid... Så utrolig bra at det gikk bra med gutten din likevel, men det ble jo en litt turbulent start for både deg og han! Fødte du på St. Olavs? Hilsen Mrs W Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 13. januar 2017 Forfatter #179 Del Skrevet 13. januar 2017 (endret) . Endret 10. februar 2017 av tr.heimspia83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OffTheBlock Skrevet 13. januar 2017 #180 Del Skrevet 13. januar 2017 3 minutter siden, tr.heimspia83 skrev: Var i så adrenalin-sus at jeg ikke fikk med meg at de verken sydde meg eller noe som helst de neste timene. Lå kun å tittet på lille babyen og når noen snakket til meg eller jeg svarte gikk det som en duracell-kanin Heldigvis er St.Olavs en av landets beste plasser for fosterdiagnostikk og babyer Så føler meg veldig trygg på å være under dem! Iallefall siden jeg kommer til å få direkte oppfølging via fosterdiagnostikk avdelingen dersom et nytt svangerskap. Er vist litt annerledes som slankeoperert Skal sies at jeg GLEDER meg til hyppige kontroller og UL under veis dog Tidlig UL før uke 12 skal også gjøres, så uke 18 og vekstmåling på lille i ala uke 23/29 og en til tror jeg..... Sikkert veldig individuelt, men har oftere kontroller enn ellers "normale". Ikke bare fryd og gammen å være konstant småspist Jeg fikk utelukket genetiske issues som kunne gi bindevevsproblemer i livmor for mange år siden, men nå fikk jeg på nytt henvisning til genetisk utredning i Trondheim i april. Det skulle jo være i goood tid før graviditet, nemlig Jeg har forsåvidt en annen medfødt "feilvare" med fire prosent sjanse for videreførsel til mine barn også, så det blir spennende med tidlig UL.. Men nå skal jeg ikke ta helt over dagboka di! Høres neesten levelig ut med fødselsopplevelsen din når du beskriver hvor oppslukt du var av babyen Det er jammen godt vi er skudd sammen sånn at adrenalinet og mammafølelsen hjelper til litt når det står på.. Høres ut som du har et veldig godt forhold til St.Olavs da! Jeg høres nesten bare godt om dem. Mitt lokalsykehus er Levanger. De har ikke fult så godt rykte... God bedring med lårstrekken forresten! Det hørtes ikke noe greit ut Hilsen Mrs W Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå