Gå til innhold

Jeg har gått ned 50 kilo, og vil gjerne hjelpe andre.


Idasweet899

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg jobber nå med fulllstendig kostholdsendring og vektnedgang. Jeg hadde 77 kg fordelt på 168, så er ikke 50 kg overvekt her, men overvekt like fullt. Jeg vil ned til 60-65 alt ettersom hvor jeg finner mi trivselsvekt. Jeg lå på 69 etter forrige fødsel for et år siden, men jeg var ikke tilfreds med den vekta, og etter depresjon dette året, er jeg gått mye opp i vekt. 

Jeg har til nå gått ned 2 kg siden starten av august, bare ved å telle kalorier. Jeg ligger på 1350 pr dag, og det fungerer godt for meg. Jeg har masse energi og godt humør. Jeg har kuttet ut kjøpebrød, og jeg tror det også hjalp for energinivået. Magen er også i balanse nå, det var den ikke før. Jeg har sjeldent lavt blodsukker mellom måltidene nå, det hadde jeg alltid før. 

Har du fikset noe på kroppen din? Jeg ser at brystene dine ser så "store" ut, jeg er redd mine skal "forsvinne" når jeg går ned i vekt.

Og: Det er ikke så lett å se deg fra den vinkelen bildet er tatt i, men du har alt å være stolt av, såpass kan jeg se :) Du ser flott ut.

Anonymkode: 67282...c85

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg jobber nå med fulllstendig kostholdsendring og vektnedgang. Jeg hadde 77 kg fordelt på 168, så er ikke 50 kg overvekt her, men overvekt like fullt. Jeg vil ned til 60-65 alt ettersom hvor jeg finner mi trivselsvekt. Jeg lå på 69 etter forrige fødsel for et år siden, men jeg var ikke tilfreds med den vekta, og etter depresjon dette året, er jeg gått mye opp i vekt. 

Jeg har til nå gått ned 2 kg siden starten av august, bare ved å telle kalorier. Jeg ligger på 1350 pr dag, og det fungerer godt for meg. Jeg har masse energi og godt humør. Jeg har kuttet ut kjøpebrød, og jeg tror det også hjalp for energinivået. Magen er også i balanse nå, det var den ikke før. Jeg har sjeldent lavt blodsukker mellom måltidene nå, det hadde jeg alltid før. 

Har du fikset noe på kroppen din? Jeg ser at brystene dine ser så "store" ut, jeg er redd mine skal "forsvinne" når jeg går ned i vekt.

Og: Det er ikke så lett å se deg fra den vinkelen bildet er tatt i, men du har alt å være stolt av, såpass kan jeg se :) Du ser flott ut.

Anonymkode: 67282...c85

Hvis du vil se mer, så finner du link til min hjemmeside på profilen min her :)
Tusen takk!

Bare å stå på videre vettu ;) ! Jeg har ikke fikset på kroppen min nei. Men har naturlige store bryster ( H cup ) ! Vi har store bryster i slekta :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS, hvordan løste du og kjæresten din det med mat? :)
Jeg har veldig lyst å legge om kostholdet mitt, men så har jeg en kjæreste som ikke liker den maten jeg vil spise. :P Altså, han lager svært kjøttrike middager med lite grønnsaker. Liker ikke fisk eller mager mat. Kjøper inn godteri og brus og jeg må kjempe så hardt for å unngå å spise det han spiser! Kommer aldri til å klare 4mnd i strekk uten å skeie ut når det er så mange fristelser i huset. :P

P.s du er nydelig, trenger ikke forsvare deg. Folk er bare sjalu. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Hypnosee skrev:

Hei TS, hvordan løste du og kjæresten din det med mat? :)
Jeg har veldig lyst å legge om kostholdet mitt, men så har jeg en kjæreste som ikke liker den maten jeg vil spise. :P Altså, han lager svært kjøttrike middager med lite grønnsaker. Liker ikke fisk eller mager mat. Kjøper inn godteri og brus og jeg må kjempe så hardt for å unngå å spise det han spiser! Kommer aldri til å klare 4mnd i strekk uten å skeie ut når det er så mange fristelser i huset. :P

P.s du er nydelig, trenger ikke forsvare deg. Folk er bare sjalu. ;)

På den tiden bodde jeg sammen med min eks og våre to barn, jeg pleide å lage sunne middager til hele familien :) jeg spiste med måte :) Du får bare lage din egen middag om han ikke spiser det han får servert.. tenk på deg selv, og sunn mat er bare bra for kjæresten din :P får kutte ut å kjøpe godis osv i uke dagene... du får ta deg en prat med han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Minesveiper skrev:

Du har virkelig vært flink ts :) Du ser kjempe flott ut og fint at du vil hjelpe andre. 

Tusen takk :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Respekt! Fy flate for en jobb du har gjort...Blir så imponert :) Og det at du vil hjelpe andre syns jeg er helt fantastisk. Masse lykke til videre på veien mot ditt mål :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobbet!

Missunner litt folk som "bare" kan kutte ut usunn mat og brus og gå ned i vekt. Jeg spiser sjeldent usunnt, liker ikke sjokolade, drikker bare lettbrus en sjelden gang.

Anonymkode: 51e45...db4

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye løs hud ble det av en så stor vektnedgang, ts? Får du operasjon dekket?

Anonymkode: ec745...25f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bra jobbet!

Missunner litt folk som "bare" kan kutte ut usunn mat og brus og gå ned i vekt. Jeg spiser sjeldent usunnt, liker ikke sjokolade, drikker bare lettbrus en sjelden gang.

Anonymkode: 51e45...db4

Jeg har gått ned 4 kilo på en måned uten å gjøre noe for det, og nå er jeg for tynn.. Jeg misunner de som klarer å spise nok til å holde vekta jeg. Er veldig frustrert over at jeg går ned i vekt.. 

Anonymkode: f409f...e54

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye løs hud ble det av en så stor vektnedgang, ts? Får du operasjon dekket?

Anonymkode: ec745...25f

Jeg har ikke løs hud, for jeg har brukt lang tid, og har gode gener :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bra jobbet!

Missunner litt folk som "bare" kan kutte ut usunn mat og brus og gå ned i vekt. Jeg spiser sjeldent usunnt, liker ikke sjokolade, drikker bare lettbrus en sjelden gang.

Anonymkode: 51e45...db4

Måtte jo trene også da :-) har ikke sitti på ræva i 3 år for å si det sånn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ida!

Vektnedgangen din skal du ha cred for. Uavhengig om det er med eller uten operasjon er det beinhard jobb. Jeg tror du har gått ned naturlig, men den debatten gidder jeg ikke involvere meg i.

Jeg har også fulgt bloggene dine i noen år. Du har jo flere ganger opprettet nye. Det jeg har reagert på er at i takt med at kiloene har forsvunnet har du også virket mer nedlatende og arrogant i forhold til andre. Som leser virker det som om at du opplever deg selv som bedre enn andre mennesker på bakgrunn av vektnedgang, store pupper og et pent ansikt.

Du er en pen jente, men det er ingen behov for å tråkke på andre for å føle seg bedre.Ønsker deg lykke til videre :) 

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bra jobbet!

Missunner litt folk som "bare" kan kutte ut usunn mat og brus og gå ned i vekt. Jeg spiser sjeldent usunnt, liker ikke sjokolade, drikker bare lettbrus en sjelden gang.

Anonymkode: 51e45...db4

Du ligger i kalorioverskudd som alle andre som er overvektige. Det er stort sett like vanskelig for alle.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, BeverTramp skrev:

Hei Ida!

Vektnedgangen din skal du ha cred for. Uavhengig om det er med eller uten operasjon er det beinhard jobb. Jeg tror du har gått ned naturlig, men den debatten gidder jeg ikke involvere meg i.

Jeg har også fulgt bloggene dine i noen år. Du har jo flere ganger opprettet nye. Det jeg har reagert på er at i takt med at kiloene har forsvunnet har du også virket mer nedlatende og arrogant i forhold til andre. Som leser virker det som om at du opplever deg selv som bedre enn andre mennesker på bakgrunn av vektnedgang, store pupper og et pent ansikt.

Du er en pen jente, men det er ingen behov for å tråkke på andre for å føle seg bedre.Ønsker deg lykke til videre :) 

Hei, vel, det er din oppfatning. Men er ikke slik det er :)

Takk ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Idasweet899 skrev:

Jeg har ikke løs hud, for jeg har brukt lang tid, og har gode gener :)

 I så fall er du i tillegg til vektnedgangen en ikke så rent lite medisinsk sensasjon som jeg vil tro hudleger er svært interessert i. :)

Anonymkode: 94d85...030

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

 I så fall er du i tillegg til vektnedgangen en ikke så rent lite medisinsk sensasjon som jeg vil tro hudleger er svært interessert i. :)

Anonymkode: 94d85...030

Jeg har ikke en mage som jeg hadde før to svangerskap og sykelig overvekt så klart. Men jeg har ikke heng. Magen er litt løsere, men ikke slapp eller hengete :);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Idasweet899 skrev:

Jeg hadde rett og slett bare fått nok. 

Jeg ville ha tilbake kroppen min, og meg selv. Jeg gikk faktisk 4 mnd uten å skeie ut en eneste gang.. Men det var viktig for meg, for da lærte jeg på den harde måten. Jeg sa til meg selv at dette må jeg bare om jeg skal klare det. 

Møtte veggen igjen og igjen, gråt og ville bare gi opp. Men fortsatte.. Etter 4 mnd startet jeg å unne meg 1 dag i uka hvor jeg spiste hva jeg ville. 

På veien fant jeg min indre styrke.. En utrolig kraft. Ig jeg har vært igjennom ekstremt mye tungt på veien. 

Jeg heier på deg!! Aldri gi opp! :)

Du har vært kjempeflink! Hva har gjort at du har klart å fortsette etter at du møtte veggen? Jeg har slitt med depresjon i årevis, føler meg gitt opp av folk rundt meg, motivasjonen er varierende. Ikke i jobb nå, så føler kjøleskapet frister sånn.. Noen tips?

Anonymkode: 69b1d...0bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gått ned 4 kilo på en måned uten å gjøre noe for det, og nå er jeg for tynn.. Jeg misunner de som klarer å spise nok til å holde vekta jeg. Er veldig frustrert over at jeg går ned i vekt.. 

Anonymkode: f409f...e54

Det er jo trist og sikkert vanskelig for deg, men da gå¨r det an å opprette en egen tråd om det temaet kanskje? Da lover jeg å ikke gå inn på tråden din og skrive at jeg misunner deg som går ned i vekt.....

Anonymkode: 69b1d...0bd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Du har vært kjempeflink! Hva har gjort at du har klart å fortsette etter at du møtte veggen? Jeg har slitt med depresjon i årevis, føler meg gitt opp av folk rundt meg, motivasjonen er varierende. Ikke i jobb nå, så føler kjøleskapet frister sånn.. Noen tips?

Anonymkode: 69b1d...0bd

vet alt om depresjoner. Har slitt med kraftige depresjoner og har ekstrem pms til tider, så vet absolutt alt om det å være skikkelig deprimert. Det er da det er lett å trøste spise, og det har jeg også gjort i perioder under livsstilsendringen. Men jeg har ikke latt det gå for langt. Men har hendt at jeg har bare satt meg ned å tenkt at '' nei jeg orker ikke mer jeg'' , å dytta hånda ned i potetgull posen og godiset.. men så spiser jeg litt, og så går det opp for meg at det er nettopp DET som gjorde meg sykelig overvektig. Er bare å kaste det, ikke kjøpe det. Ikke ha mye mat tilgjengelig. Man må ta kontroll over lystene sine, og ofte er de lystene bare en falsk god rus man får der og da.. så legger man på seg, blir deprimert.. får lyst på mer.... bare stopp.

Jeg ser på trenings videoer av damer som står på, følger instagram kontoer til damer som jeg ser opp til, som står på og jobber for sine mål. Det motiverer meg å se på damer med lekre kropper i flotte kjoler og antrekk :)

Leser mye om kosthold, og fokuserer på målet jeg har satt meg. Det er helt normalt med knekker.. men det ødelegger ikke så lenge man reiser seg raskt igjen, og kommer inn i rutine igjen!! Jeg har jo kronisk utmattelse, så det har vært ekstremt tøft for meg... i perioder har jeg vært veldig veldig dårlig og da har man jo ikke så mye å gi.. men likevel har jeg klart det. Fordi jeg virkelig vil.

Ønsker deg lykke til! Finn deg selv, og din indre styrke <3 det vil gi deg mot og vilje!! <3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...