Gå til innhold

Jeg har gått ned 50 kilo, og vil gjerne hjelpe andre.


Idasweet899

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg startet min livsstilsendring etter 2 tette svangerskap for 3 år og 7 mnd siden. Jeg har brukt veldig lang tid på dette, for det er det som funker. Man må jo legge om livsstilen sin totalt. Jeg har ikke alltid vært overvektig, men ble det da jeg fikk en depresjon etter min første fødsel. La på meg ekstremt mye flere mnd etter fødselen. Men fant ut at slik skulle ikke jeg ha det. Derfor tok jeg grep, og det var absolutt ikke lett. Jeg tenkte bare å være åpen for å la dere spørre meg om det dere måtte lure på!

 

 

Endret av Idasweet899
  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så utrolig bra jobba! 50 kilo er MYE! Jeg la på meg 30 kg i løpet av svangerskapet..! Huff! Har fortsatt 12 kilo igjen.. Lurer på om det var en endring som skilte seg ut? Som fikk skikkelig fart på vektnedgangen? En spesiell matvare som du kuttet ut eller en form for mosjon? Jeg sliter sånn med motivasjon! Ekstra ille på kveld og helg! Har lyst på noe hele tiden og kommer meg ikke ut på tur!  

Anonymkode: 6651e...554

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW. Fra superchubby til fotomodellook. Kredit til ts for den.

Anonymkode: 091eb...394

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Idasweet899 skrev:

Hei.

Jeg startet min livsstilsendring etter 2 tette svangerskap for 3 år og 7 mnd siden. Jeg har brukt veldig lang tid på dette, for det er det som funker. Man må jo legge om livsstilen sin totalt. Jeg har ikke alltid vært overvektig, men ble det da jeg fikk en depresjon etter min første fødsel. La på meg ekstremt mye flere mnd etter fødselen. Men fant ut at slik skulle ikke jeg ha det. Derfor tok jeg grep, og det var absolutt ikke lett. Jeg tenkte bare å være åpen for å la dere spørre meg om det dere måtte lure på!

 

forpgett.jpg

Jeg er selv naturlig slank, men nysgjerrig på å høre hva du gjorde? Hvordan er kostholdet ditt? Trening?

Så flott du er!

Anonymkode: fa5f6...cb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk du frem? Hva begynte du med? Hva slags kosthold- og treningsfilosofi fulgte du? Hvor ofte gjorde du endringer i kosthold/treningsplan? Gikk du på noen smeller på veien, hvor du gikk opp i vekt? Hvor mye trener du nå, og hvordan er kostholdet? Teller du kalorier?

So many questions.... 

Anonymkode: a2612...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er selv naturlig slank, men nysgjerrig på å høre hva du gjorde? Hvordan er kostholdet ditt? Trening?

Så flott du er!

Anonymkode: fa5f6...cb1

Takk :) 

vel, jeg gikk fra å spise enorme mengder usunn mat, snacks og godis, stappet full av mettet fett og sukker hver dag omtrent. Brus, sjokolade, chips, dipp. Mye pizza, kebab, McDonald's osv.. Kunne fint spise en pizza med 900 kcal til frokost.. Grøsser sv å tenke på det nå.. :/ 

jeg la om kostholdet totalt. Begynte med rutiner, alltid frokost! Har hatt en viss oversikt over kalori inntaket, samt at jeg spiser hver 3 time. Spiser sunt. Mat som: knekkebrød, nøtter, havregryn, grønnsaker, fisk, kylling, litt kjøtt, ost, skinke, frukt. Spiser jo så klart vanlig mat i normale mengder, spiser sunt pålegg på knekkebrød, som feks ost og skinke/kalkun, egg. Pynter med agurk, tomat, paprika osv. :) Lager mye hjemmelaget middag. Mye grønnsaker med eggerøre, diverse supper, linsesuppe er favoritten ;) . Drikker mye vann, ofte med presset sitron. 

Holder meg unna mye brød, pasta, ris, poteter osv. Men iblant blir det jo litt. Og iblant har jeg brunost på en brødskive altså, jeg er ikke fanatisk. Jeg har kontroll. 

 

Har hatt en spisedag i uka, og i perioder har jeg slitt med motivasjonen å gått opp 3-4 kg. Men funnet tilbake til motivasjonen min og stått på videre!! Vekten har i perioder stått stille også. Men nå ligger jeg stabilt.

Når det kommer til trening, så har jeg vært ute å gått mye i naturen. Har også trent lett styrke i perioder, men jeg har kronisk utmattelse, så i perioder har jeg ikke trent i det hele tatt, da jeg har måttet prioritere viktigere ting. 

Men for en som ikke har sykdom vil jeg påstå at det ikke hadde trengt å ta så lang tid som jeg har brukt.. 

Men alt i alt er jeg veldig stolt over meg selv som har klart dette helt på egenhånd. Jeg har en sterk vilje! 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Idasweet899 skrev:

Takk :) 

vel, jeg gikk fra å spise enorme mengder usunn mat, snacks og godis, stappet full av mettet fett og sukker hver dag omtrent. Brus, sjokolade, chips, dipp. Mye pizza, kebab, McDonald's osv.. Kunne fint spise en pizza med 900 kcal til frokost.. Grøsser sv å tenke på det nå.. :/ 

jeg la om kostholdet totalt. Begynte med rutiner, alltid frokost! Har hatt en viss oversikt over kalori inntaket, samt at jeg spiser hver 3 time. Spiser sunt. Mat som: knekkebrød, nøtter, havregryn, grønnsaker, fisk, kylling, litt kjøtt, ost, skinke, frukt. Spiser jo så klart vanlig mat i normale mengder, spiser sunt pålegg på knekkebrød, som feks ost og skinke/kalkun, egg. Pynter med agurk, tomat, paprika osv. :) Lager mye hjemmelaget middag. Mye grønnsaker med eggerøre, diverse supper, linsesuppe er favoritten ;) . Drikker mye vann, ofte med presset sitron. 

Holder meg unna mye brød, pasta, ris, poteter osv. Men iblant blir det jo litt. Og iblant har jeg brunost på en brødskive altså, jeg er ikke fanatisk. Jeg har kontroll. 

 

Har hatt en spisedag i uka, og i perioder har jeg slitt med motivasjonen å gått opp 3-4 kg. Men funnet tilbake til motivasjonen min og stått på videre!! Vekten har i perioder stått stille også. Men nå ligger jeg stabilt.

Når det kommer til trening, så har jeg vært ute å gått mye i naturen. Har også trent lett styrke i perioder, men jeg har kronisk utmattelse, så i perioder har jeg ikke trent i det hele tatt, da jeg har måttet prioritere viktigere ting. 

Men for en som ikke har sykdom vil jeg påstå at det ikke hadde trengt å ta så lang tid som jeg har brukt.. 

Men alt i alt er jeg veldig stolt over meg selv som har klart dette helt på egenhånd. Jeg har en sterk vilje! 

Så du har klart dette kun ved kosthold? Shit! :klappe: Synes ikke du har brukt lang tid jeg. Det er en beinhardt å gå ned i vekt. Du skal ned i vekt psykisk også, ikke bare fysisk. Det er jo en grunn til at man spiser seg til overvekt. Ikke alltid det handler om latskap som så mange liker å kalle det.

Anonymkode: 5e41e...37b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jobbet! Jeg er i starten av en lignende prosess, og lurer på hvordan du klarte å holde på motivasjonen i starten, før du så resultater... 

Anonymkode: 2a0e0...f5b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Godt jobbet! Jeg er i starten av en lignende prosess, og lurer på hvordan du klarte å holde på motivasjonen i starten, før du så resultater... 

Anonymkode: 2a0e0...f5b

Jeg hadde rett og slett bare fått nok. 

Jeg ville ha tilbake kroppen min, og meg selv. Jeg gikk faktisk 4 mnd uten å skeie ut en eneste gang.. Men det var viktig for meg, for da lærte jeg på den harde måten. Jeg sa til meg selv at dette må jeg bare om jeg skal klare det. 

Møtte veggen igjen og igjen, gråt og ville bare gi opp. Men fortsatte.. Etter 4 mnd startet jeg å unne meg 1 dag i uka hvor jeg spiste hva jeg ville. 

På veien fant jeg min indre styrke.. En utrolig kraft. Ig jeg har vært igjennom ekstremt mye tungt på veien. 

Jeg heier på deg!! Aldri gi opp! :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS, klarte du hele vektnedgangen kun ved å endre kosthold?

Anonymkode: 5e41e...37b

For det meste ja. Men som nevnt tidligere over her, så har jeg gått mye turer ute i naturen. Trent lett styrke trening i perioder også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Idasweet899 skrev:

Jeg hadde rett og slett bare fått nok. 

Jeg ville ha tilbake kroppen min, og meg selv. Jeg gikk faktisk 4 mnd uten å skeie ut en eneste gang.. Men det var viktig for meg, for da lærte jeg på den harde måten. Jeg sa til meg selv at dette må jeg bare om jeg skal klare det. 

Møtte veggen igjen og igjen, gråt og ville bare gi opp. Men fortsatte.. Etter 4 mnd startet jeg å unne meg 1 dag i uka hvor jeg spiste hva jeg ville. 

På veien fant jeg min indre styrke.. En utrolig kraft. Ig jeg har vært igjennom ekstremt mye tungt på veien. 

Jeg heier på deg!! Aldri gi opp! :)

Tusen takk for svar og støtte!  Jeg har minst 30 kg som må av, som jeg "trøstet på meg" etter flere spontanaborter. 

Hvor lang tid tok det før du følte deg bedre? 

Anonymkode: 2a0e0...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar og støtte!  Jeg har minst 30 kg som må av, som jeg "trøstet på meg" etter flere spontanaborter. 

Hvor lang tid tok det før du følte deg bedre? 

Anonymkode: 2a0e0...f5b

Husker ikke.... Men jeg kjente for uke etter uke med riktig kosthold gjorde noe med meg, på en positiv måte. Men man må bare takle knekkende man kommer til å få... Det er ekstremt tøft å gå ned i vekt...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du er "kostholds- og vektnedgangsorakelet", det som funker for deg trenger ikke å funke for andre. Det handler om én ting: Færre kalorier inn enn kalorier ut (forbrenning). 

Man må forbrenne fettet. Hvordan man gjør det er individuelt, noen trenger bare å kutte ut godteri og brus, andre må spise uhyre lite samt trene utrolig hardt, hver dag i 10 år, for å klare det. Det er forskjell på folk :)

 

Anonymkode: b38c0...2bb

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke du er "kostholds- og vektnedgangsorakelet", det som funker for deg trenger ikke å funke for andre. Det handler om én ting: Færre kalorier inn enn kalorier ut (forbrenning). 

Man må forbrenne fettet. Hvordan man gjør det er individuelt, noen trenger bare å kutte ut godteri og brus, andre må spise uhyre lite samt trene utrolig hardt, hver dag i 10 år, for å klare det. Det er forskjell på folk :)

 

Anonymkode: b38c0...2bb

Har jeg påstått at jeg er det?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...