Gå til innhold

Hvis du vet at du har draget, og du vet at han ikke har hatt det..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg støtter meg herved til Petra75 og sier; "Dette har man prøvd å forklare menn så mange ganger at det er vel egentlig nytteløst å prøve igjen."

Ts, du får enten lære deg litt om kvinner, skaffe deg selvtillit eller la være.

Kvinner TENNER på indre verdier. At de velger kjekkaser først handler om sosial status, ikke om sex.

Anonymkode: 8cd0f...ea5

Jeg er nok den eldste her i tråden... Jeg har lært mer om kvinner enn jeg skulle ønske. Ja, dere er forskjellige, men noen ting er veldig felles. Dessuten: Hvis det var de indre verdiene som var viktige, burde jeg vært nedrent da jeg var yngre. Nå er det mer overraskende, fordi lærdommen har nok gjort meg mye mer kynisk og egoistisk enn jeg var. For 20 år siden var jeg etter din beskrivelse, drømmemannen.

Anonymkode: 53403...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Petra75 skrev:

Jeg spurte deg om dette lenger oppe i tråden, men fikk ikke svar. Hvorfor tror du at det ene utelukker det andre? Hvis man får både god sex og trygghet - så er da dette å foretrekke. For mange kvinner blir også sexen bedre hvis tryggheten er der. Dere menn får dette til å høres negativt ut, av en eller annen grunn.

 

Det er litt høna og egget.. Synes hun jeg er deilig fordi jeg er så snill, eller synes hun jeg er deilig? Hvis snill er det viktigste, er det vel ikke en kjæreste med alt det det innebærer som trengs, men en venn/storebror/hund, og så ha en FF ved siden av?

Anonymkode: 53403...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er nok den eldste her i tråden... Jeg har lært mer om kvinner enn jeg skulle ønske. Ja, dere er forskjellige, men noen ting er veldig felles. Dessuten: Hvis det var de indre verdiene som var viktige, burde jeg vært nedrent da jeg var yngre. Nå er det mer overraskende, fordi lærdommen har nok gjort meg mye mer kynisk og egoistisk enn jeg var. For 20 år siden var jeg etter din beskrivelse, drømmemannen.

Anonymkode: 53403...030

Ja, jeg gir meg.

Anonymkode: 8cd0f...ea5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ideelt sett, ja. Men i akkurat ditt tilfelle så spiser du opp maten selv og fratar henne tryggheten i tillegg for å bruke ditt bilde. Jeg tipper at denne dama har enda dårligere selvfølelse enn deg. Kanskje en tur på familievernkontoret sammen hadde vært noe?

Anonymkode: 8cd0f...ea5

Hvorfor tipper du at hun har dårlig selvfølelse?

Hva er det jeg gjør som fratar henne trygghet?

Anonymkode: 53403...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er nok den eldste her i tråden... Jeg har lært mer om kvinner enn jeg skulle ønske. Ja, dere er forskjellige, men noen ting er veldig felles. Dessuten: Hvis det var de indre verdiene som var viktige, burde jeg vært nedrent da jeg var yngre. Nå er det mer overraskende, fordi lærdommen har nok gjort meg mye mer kynisk og egoistisk enn jeg var. For 20 år siden var jeg etter din beskrivelse, drømmemannen.

Anonymkode: 53403...030

Hvorfor tror du det? Kan jeg spørre om alderen din?

Anonymkode: 97568...efd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er litt høna og egget.. Synes hun jeg er deilig fordi jeg er så snill, eller synes hun jeg er deilig? Hvis snill er det viktigste, er det vel ikke en kjæreste med alt det det innebærer som trengs, men en venn/storebror/hund, og så ha en FF ved siden av?

Anonymkode: 53403...030

Er ikke poenget at hun syns du er deilig, punktum? Jeg er glad i både broren min og bikkja jeg, men jeg kunne da ikke tenke meg sex med dem av den grunn.

Du virker skrudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et klassisk eksempel når en kvinne er lei av hunks, men nå vil ha en go gutt som er mindre pen slik at det blir ro og fredd i gården...for en stund selvsagt.

Ts, du får nyte tiden du får med henne da, men vær klar for når som helst vil hun være utro eller slå opp når hun har fått 5-10 år av giftemål og barn av deg. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjære tid, du er NØDT til å jobbe med selvfølelsen din. Du tolker jo absolutt alt her til at hun egentlig er ute etter å lure deg. Det der kommer aldri til å ende bra, og det har ikke med henne å gjøre, men med deg og ditt syn på deg selv og omverden.

Anonymkode: 8cd0f...ea5

Er ikke TS men utifra hva som skrives her på KG er det en relevant problemstilling. Hvis noen veit at man med letthet kunne erstattet sin partner med flottere/penere/rikere/kjekkere/høyere status?!  hvor mye arbeid vil de da legge i et forhold når alternativene tilsynelatende er bedre?!

Ikke lenge siden ei dame her mente at hun var et  bra catch for han, og at hun kunne fått mye bedre.

Med det som bakgrunn burde hun fått lov til kose seg litt ekstra ved anledning. Han hadde jo tilgang til henne mesteparten av tiden og han burde anse seg selv som heldig og godta det.

Hvis en vanlig mann hadde fått sjangsen på Celina Middelfart (i mangel av bedre eksempel). Han var totalt utklasset mtp allt man måler attraktivitet etter. Burde han da se igjennom fingrene på at hun hadde seg litt på si 2-3 ganger pr.år. Han fikk jo tilgang til fet hytte , båt med mannskap, porschen og eksotiske reisemål han ellers aldri kunne drømme om :tongue:

 

 

Endret av Commander
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Consciousness skrev:

Et klassisk eksempel når en kvinne er lei av hunks, men nå vil ha en go gutt som er mindre pen slik at det blir ro og fredd i gården...for en stund selvsagt.

Ts, du får nyte tiden du får med henne da, men vær klar for når som helst vil hun være utro eller slå opp når hun har fått 5-10 år av giftemål og barn av deg. 

 

 

Hva føler du at du får igjen av å skrive sånt piss? Får du litt tilfredsstillelse av å rakke ned på kvinner samtidig som at du får uroet TS litt til?

Dette er bare oppspinn og vås. :rolleyes: 

Anonymkode: 49427...470

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Consciousness skrev:

Et klassisk eksempel når en kvinne er lei av hunks, men nå vil ha en go gutt som er mindre pen slik at det blir ro og fredd i gården...for en stund selvsagt.

Ts, du får nyte tiden du får med henne da, men vær klar for når som helst vil hun være utro eller slå opp når hun har fått 5-10 år av giftemål og barn av deg. 

 

 

Skal du liksom være gammel nok til å snakke av erfaring?

Anonymkode: 97568...efd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tipper du at hun har dårlig selvfølelse?

Hva er det jeg gjør som fratar henne trygghet?

Anonymkode: 53403...030

Den dårlige selvfølelsen ser vi på måten du hele tiden antar at du blir lurt, du går i forsvar, er frekk og spydig etc. Det er ingen som er runde og gode i kantene til vanlig som slår over og blir spisse og spydige over hele linjen. Det å oppsøke hjelp, samtidig som man går i forsvar, slik du gjør her, er et klassisk tegn på dårlig selvfølelse og passiv aggresjon. Les litt om disse her;

http://www.webpsykologen.no/artikler/passiv-aggresjon/

http://www.hjelptilhjelp.no/Samliv-og-foreldre/passiv-aggresjon-10-rad-til-deg-som-mener-at-du-aldri-er-sint

Den dårlige selvfølelsen fører siden til at du er ute av stand til å være god mot andre, fordi fokuset ditt hele tiden vil være på om du blir lurt/forlatt etc. Med andre ord; manglende overskudd til å ha det bra sammen med andre og gi de trygghet. Du mistenker henne for å ville lure deg, kontrollerende oppførsel overfor henne. Tar fra henne tryggheten ved å være den hun er.

Det at du sier hun har draget på mange, siden sier du at det var kun for sex. Nå er hun imidlertid i en lengre relasjon med deg. Hvorfor er hun det? Jo, fordi du antageligvis er det beste hun finner. Hvorfor er hun da sammen med en kranglefant av dimensjoner? Ville hun ikke heller valgt en som kunne gi henne trygghet? Det er dette som gjør at jeg tror hun har lav selvfølelse.

Det du kan gjøre, som vil være en vinn-vinn-vinn-situasjon, er å ordne opp i dette for dere begge! Du foreslår at dere går i parterapi på familievernkontoret, og får opp selvfølelsen til dere begge. Det vil gi deg trygghet, det vil gi henne trygghet, og det er trygghet en kvinne søker. Siden det er du som gir henne det, vil hun være glad i deg så lenge du ønsker det. Det er min spådom.

Anonymkode: 8cd0f...ea5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Commander skrev:

Er ikke TS men utifra hva som skrives her på KG er det en relevant problemstilling. Hvis noen veit at man med letthet kunne erstattet sin partner med flottere/penere/rikere/kjekkere/høyere status?!  hvor mye arbeid vil de da legge i et forhold når alternativene tilsynelatende er bedre?!

Jeg kan forstå det du skriver her. Men dette er også årsaken til at de som har høy selvfølelse ofte vil legge inn mer arbeid i en relasjon, gjøre de rette tingene og ende opp med høyere mestringsfølelse og høyere selvfølelse. Og motsatt, de som har lav selvfølelse vil legge inn mindre arbeid, gjøre de feil tingene og ende opp med dårlig mestringsfølelse og dårlig selvfølelse.

Selvfølelse er en spiral, den vil enten gå opppover eller nedover, og det er ens eget ansvar hvilken vei man lar den gå.

Det vil alltid finnes noen som er ute etter å lure andre, men oftest er dette mennesker som selv har dårlig selvfølelse, og det er typisk andre som også har lav selvfølelse som ender opp med de menneskene. Det er derfor så veldig viktig at flest mulig lærer seg mest mulig om selvfølelse, sånn at flest mulig har det best mulig :)

Anonymkode: 8cd0f...ea5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Petra75 skrev:

Er ikke poenget at hun syns du er deilig, punktum? Jeg er glad i både broren min og bikkja jeg, men jeg kunne da ikke tenke meg sex med dem av den grunn.

Du virker skrudd.

Er jeg skrudd fordi jeg ikke vil bli tatt til takke med?

Fordi jeg ønsker å bli sett på som mann, ikke trygghet? Selvsagt kan jeg være trygghet på grunn av at jeg er mann, men i mitt hode liker jeg at hun ser bort på mannen sin, med alt det innebærer, og han er trygg. Ikke at hun ser bort på tryggheten sin, så er han jo mann også. 

Anonymkode: 53403...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva føler du at du får igjen av å skrive sånt piss? Får du litt tilfredsstillelse av å rakke ned på kvinner samtidig som at du får uroet TS litt til?

Dette er bare oppspinn og vås. :rolleyes: 

Anonymkode: 49427...470

Jeg hjelper mitt kjønn, med å skrive sannheten.

Det er oppspinn for deg fordi du klarer ikke å se innover deg selv hvordan du fungerer eller ha nok empati med menn til å forstå hvordan de har det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal du liksom være gammel nok til å snakke av erfaring?

Anonymkode: 97568...efd

Ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Consciousness skrev:

Jeg hjelper mitt kjønn, med å skrive sannheten.

Det er oppspinn for deg fordi du klarer ikke å se innover deg selv hvordan du fungerer eller ha nok empati med menn til å forstå hvordan de har det. 

I all verden! :klaske:

Anonymkode: 97568...efd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er jeg skrudd fordi jeg ikke vil bli tatt til takke med?

Fordi jeg ønsker å bli sett på som mann, ikke trygghet? Selvsagt kan jeg være trygghet på grunn av at jeg er mann, men i mitt hode liker jeg at hun ser bort på mannen sin, med alt det innebærer, og han er trygg. Ikke at hun ser bort på tryggheten sin, så er han jo mann også. 

Anonymkode: 53403...030

Nei du er ikke skrudd. Men du er så spydig at folk blir spydig tilbake.

Det du ikke forstår er at kvinner tenner seksuelt på trygghet, dermed ER trygghet det samme som å være mann. Men fordi en del menn tror at kvinner velger det de vil ha når de er unge og pene og kan velge hvem de vil (og de velger kjekke og muskuløse typer på grunn av at det gir de status), så tror dere også at det er det de velger som ER å være mann. Derfor ender dere opp med en misoppfattelse som sitter i resten av livet.

Med trygghet mener jeg ikke tøffel, men en mann som på et eller annet vis får en kvinne til å føle seg trygg og veltilpass i tilværelsen. Som jeg foreslo; ta henne med i terapi for å gi henne bedre selvfølelse vil være en svært riktig ting å gjøre, og som du selv også vil få noe igjen for.

Anonymkode: 8cd0f...ea5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den dårlige selvfølelsen ser vi på måten du hele tiden antar at du blir lurt, du går i forsvar, er frekk og spydig etc. Det er ingen som er runde og gode i kantene til vanlig som slår over og blir spisse og spydige over hele linjen. Det å oppsøke hjelp, samtidig som man går i forsvar, slik du gjør her, er et klassisk tegn på dårlig selvfølelse og passiv aggresjon. Les litt om disse her;

http://www.webpsykologen.no/artikler/passiv-aggresjon/

http://www.hjelptilhjelp.no/Samliv-og-foreldre/passiv-aggresjon-10-rad-til-deg-som-mener-at-du-aldri-er-sint

Den dårlige selvfølelsen fører siden til at du er ute av stand til å være god mot andre, fordi fokuset ditt hele tiden vil være på om du blir lurt/forlatt etc. Med andre ord; manglende overskudd til å ha det bra sammen med andre og gi de trygghet. Du mistenker henne for å ville lure deg, kontrollerende oppførsel overfor henne. Tar fra henne tryggheten ved å være den hun er.

Det at du sier hun har draget på mange, siden sier du at det var kun for sex. Nå er hun imidlertid i en lengre relasjon med deg. Hvorfor er hun det? Jo, fordi du antageligvis er det beste hun finner. Hvorfor er hun da sammen med en kranglefant av dimensjoner? Ville hun ikke heller valgt en som kunne gi henne trygghet? Det er dette som gjør at jeg tror hun har lav selvfølelse.

Det du kan gjøre, som vil være en vinn-vinn-vinn-situasjon, er å ordne opp i dette for dere begge! Du foreslår at dere går i parterapi på familievernkontoret, og får opp selvfølelsen til dere begge. Det vil gi deg trygghet, det vil gi henne trygghet, og det er trygghet en kvinne søker. Siden det er du som gir henne det, vil hun være glad i deg så lenge du ønsker det. Det er min spådom.

Anonymkode: 8cd0f...ea5

Men hva er det jeg har sagt som er frekt og spydig. Jeg har vært litt overgitt når jeg må forklare at en stor del av innlegget mitt som ble sitert, tydelig enten ikke ble forstått, eller oversett. Men ellers? Hvor er jeg frekk og spydig? Stiller jeg frekke og spydige kritiske spørsmål?

Anonymkode: 53403...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Men hva er det jeg har sagt som er frekt og spydig. Jeg har vært litt overgitt når jeg må forklare at en stor del av innlegget mitt som ble sitert, tydelig enten ikke ble forstått, eller oversett. Men ellers? Hvor er jeg frekk og spydig? Stiller jeg frekke og spydige kritiske spørsmål?

Anonymkode: 53403...030

Ja over hele linjen. Bare se på tilbakemeldingene fra side 1 og helt hit.

Anonymkode: 8cd0f...ea5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva skjedde evt med selvtilliten din, hvis du vet du tidligere kunne få bedre. Spar meg for oppgulp om at snill er bedre enn sexy og alt annet piss som likner på det. Lat som om du skal løse en matteoppgave.

 

Kan en av årsakene være at du har dårligere selvtillit fordi du ikke er 25 lengre, og skjønner at tiden går, og det gjør hunkene også?

Anonymkode: 53403...030

Her er et godt eksempel på at du går rett i forsvar og nærmest påstår at andre er dumme. Enda de snakker om din selvtillit, så begynner du å spørre de ut om deres selvtillit og bruker ord som piss og oppgulp og belærer (om matteoppgave).

Anonymkode: 8cd0f...ea5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...