Gå til innhold

Jeg boikotter - pga bloggere. Gjør du?


Veslefrikk

Anbefalte innlegg

2 timer siden, førstedamen skrev:

IPrøver også å unngå å kjøpe ting i plastikk. Ettersom den første produserte plastbiten fortsatt eksisterer iform av microplast. 

Du mener plast regner jeg med. Enig, det er alt for mye plast!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sunbreeze living sine leiligheter i Byala, Bulgaria. (VillaPaprika & LordGekko)

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, marthes skrev:

Alle som samarbeider med pilotfrue 

Og de (få) som samarbeider med Anna Rasmussen,

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange synes det er latterlig å boikotte nettbutikker fordi det har så liten betydning. Men der politikerne skorter, hva annet kan man gjøre?

 

Handler aldri hoss amazon. Selskapet er bygget opp på darwinistisk grunnlag, henter nye ansatte og kaster dem når de er utkjørt\ oppbrukt. Får skattebetalere til å betale for bygg og eiendom i regi av flere arbeidsplasser. Samtidig som de utkonker samtige arbeidsplasser innenfor sitt felt og betaler de ansatte minimum for max arbeidstimer. Listen er svært lang og dette er i vesten. Tørr ikke tenke på hva de driver med i u land.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle dager kan dere ikke heller la vær å lese disse bloggen fremfor å ekskludere ulike merker slik @Happy-Face nevner?

Jeg begriper feks ikke logikken i å droppe tv2 (lol) fordi de kjører et program som dere ikke liker, eller en bensinstasjonskjede (dobbelt lol) fordi ... ja gud vet hvorfor. Dropp å les bloggene = mindre penger til CBE, IR, AB og de andre, så enkelt er det.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ad block på og klikker aldri på linkene på blogger. Nå er det heller ikke rosabloggerne jeg henter inspirasjon fra når det gjelder interiør eller mot. De reklamerer for så mye ræl.. Ser ikke noe hensikt i boikotte produkter jeg bruker mye. Hvorfor skal jeg boikotte Freia når jeg elsker sjokolade pga en blogger? Nei ikke noe poeng for meg å være nazi . Bloggerne "oppfordrer" også til miljøforurensing noe jeg også synes er synd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har boikottet noen firma bevisst pga de har brukt bloggere som har både brutt reglene om merking og/eller lagt ut "ørten tusen" bilder av små barn som ikke kan bestemme selv om de vil bli fremvist for mange, mange tusen ukjente personer. 

Men ved nærmere ettertanke: Jeg tror faktisk at jeg ganske ubevisst har unngått å handle hos veldig mange andre firma. Selv om jeg ikke aktivt og bevisst har "boikottet" dem, har nok underbevisstheten min jobbet på spreng. Eksempel: Jeg vet at jeg handlet mye undertøy på Lindex for noen år siden. Det har jeg mer eller mindre sluttet med. Kanskje "kimono-gate" er en årsak? Har faktisk ikke tenkt over det før nå. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke bloggere tenker du på nå? Kun rosabloggere? Eller også slike som Trines matblogg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Viking-girl skrev:

På bakgrunn av bloggernes eksponering av et sammensurium av dagboknotater, kroppsfokus og bruk av barn i sine SoMe kanaler ønsker jeg at vi tar sterk avstand fra produkter og (produsenten bak) som de fremmer. Sammen er vi sterke og har forbrukermakt. 

Noen av produktene jeg kommer på sånn i full fart:

Coffee Zero (slanke kaffe, AB) 

Batiste tørrshampo (Komikerfrue og CBE) 

Get Inspired og andre treningstøymerker (Sofie Elise og CBE  

Elle 

Betakaroten 

My muse (undertøyet som Linni reklamerer for i en salig overeksponering av mindreårig) 

Vortemiddel (AB) 

Hjelp meg gjerne å komme på flere! 

 

Du glemte bloggbunaden fra Nelly😂

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt ærlig legger jeg ikke særlig merke til reklamen. Og det skal mye til for at noe jeg leser på en blogg skal påvirke hvilke produkter jeg velger. Men samtidig synes jeg det er tull å kategorisk boikotte produkter eller butikker bare fordi bloggere reklamerer.

Et eksempel er Storytel som mange bloggere har reklamert for i år. Jeg abonnerte på tjenesten lenge før bloggreklamen kom og jeg kunne ikke tenke meg å avslutte abonementet kun på grunn av at bloggere reklamerer for det. Det er det kun jeg selv som vil tape på i og med at det er en tjeneste jeg setter pris på.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Storytel har betalt Caroline Berg Eriksen 250 000 for innlegg der blant annet barnet er med i den ene reklamen. Det holder for meg. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Truka

Jeg har ikke lest tråden, og svarer ut fra overskriften.

Jeg boikotter ikke bloggere. Jeg bryr meg lite om hva de reklamerer for, hvem de tar bilder av, om de eksponerer barna sine - jeg lar meg «underholde» av enkeltes «galskap» , og hvor høye de er på seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Yann skrev:

Du glemte bloggbunaden fra Nelly😂

Nelly har blitt så overfokusert, særlig via den ekstreme shoppingen til Isabel, så de har jeg fått aversjon mot for lenge siden. Er veldig mot overforbruk generelt  😊

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentekvinne

Det er naivt å tro at bloggere ikke har eller vil få mindre tyngde som reklame-kanal for merker og nettbutikker. Hvis det er en blogger jeg liker og hun reklamerer eller anbefaler et produkt så er det høy sannsynlig at jeg kjøper det eller får øynene opp for det. Men jeg boikotter ikke en nettbutikk selv om de bruker en blogger jeg ikke liker. Synes det var merkelig at Get Inspired (eller  Kari Traa) brukte Anna Rasmussen til å reklamere for klærne sine siden AR er ganske kontroversiell, men hvis de har klær jeg liker til en konkurransedyktig pris så kommer jeg fortsatt til å handle hos de. Det ser ut til at de uansett stoppet samarbeidet for jeg har ikke sett AR på bildene deres på veldig lenge. Det betyr vel at skjønte at hun ikke er en god reklamefigur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...