Gå til innhold

Jeg boikotter - pga bloggere. Gjør du?


Veslefrikk

Anbefalte innlegg

Nei, det gjør jeg ikke. Er fornøyd kunde hos en del av firmaene som bloggere reklamerer for, så kommer ikke til å slutte handle hos de for det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den ‎12‎.‎08‎.‎2016 at 21.42, Veslefrikk skrev:

I lang tid nå har jeg blitt mer og mer provosert over diverse bloggere. Bl.a for eksponering av barn, kropp, manglende reklamemerking osv. Mannen min sier. at jeg er sær og kanskje har han rett. Saken er at jeg boikotter både det ene og det andre og det går sikkert ikke utover andre enn meg selv. 

Jeg har bl.a sluttet å handle hos Kappahl og Til Bords pga Anne-Brith. Sa også opp VG+ abonnementet mitt pga den 1000,- kroners-artikkelen om henne. Sluttet å handle hos Bianco pga CBE. Helt uaktuelt å handle hos Paradiset Interiør takket være Glade Hjem. Ønsker ikke å handle fra MilleMoi pga Villa Paprika osv.

Listen er mye lengre, men dette var i grove trekk. 

Er det flere enn meg som tenker over hvor de handler fordi de ikke ønsker å bidra til dette blogghysteriet? Eller er det kun jeg som er sær og vanskelig, som mannen i huset sier :fnise:  

Hvis ja, hvem boikotter dere og hvorfor?

Sånn har jeg også gjort. Det er mange butikker jeg ikke går inn i lenger pga bloggere. Man kan risikere at det står 40 jenter på 14 år i en butikk for kvinner der en eller annen random blogger står og skriver autografer til noen ikke aner hvem er pga en "kolleksjon".

Jeg unngår flere nettbutikker pga "blogg-klær" også.
CBE boikottet jeg, Lene Orvik Boikottet jeg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser sjelden rosablogger. Interessen min for det er ikke så stor. Jeg klarer bare ikke å engasjere meg i lengden. Dermed vet jeg ikke hva disse bloggerne reklamerer for heller. Sånn sett er jeg intetanende om alt som "bør" boikottes. Jeg har ingen trang til å skaffe meg en oversikt heller, hvorfor skal jeg det? For å gi meg selv stramme tøyler og dårlig samvittighet for hva som "bør" kjøpes og ikke? Snakk om å få friheten sin begrenset. Slikt gidder jeg rett og slett ikke å bruke tid på! Jeg er ei fri kvinne som kjøper det jeg vil kjøpe. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, student86 skrev:

Jeg leser sjelden rosablogger. Interessen min for det er ikke så stor. Jeg klarer bare ikke å engasjere meg i lengden. Dermed vet jeg ikke hva disse bloggerne reklamerer for heller. Sånn sett er jeg intetanende om alt som "bør" boikottes. Jeg har ingen trang til å skaffe meg en oversikt heller, hvorfor skal jeg det? For å gi meg selv stramme tøyler og dårlig samvittighet for hva som "bør" kjøpes og ikke? Snakk om å få friheten sin begrenset. Slikt gidder jeg rett og slett ikke å bruke tid på! Jeg er ei fri kvinne som kjøper det jeg vil kjøpe. 

Jeg kan kun snakke for meg selv, men føler ikke at å være bevisst på hvem som "fortjener" å få pengene mine begrenser friheten min. Kan være at jeg ikke helt forbinder ordet frihet med dette. Føler meg altså veldig fri, selv om jeg heretter kommer til å unngå f.eks. Bianco. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Asti skrev:

Jeg kan kun snakke for meg selv, men føler ikke at å være bevisst på hvem som "fortjener" å få pengene mine begrenser friheten min. Kan være at jeg ikke helt forbinder ordet frihet med dette. Føler meg altså veldig fri, selv om jeg heretter kommer til å unngå f.eks. Bianco. ;) 

Siden jeg sjelden leser blogger, er det vanskelig å vite hva de reklamerer for. Og det å ha bloggere som basis for hva jeg skal kjøpe og ikke, ser jeg på som en begrensning siden jeg sjelden leser blogger. 😉

Istedet finner jeg kunnskap andre steder. Kan gi et par eksempler; Aftenposten har mange opplysende artikler. Ellers abonnerer jeg på mail fra Amnesty. Jeg er glad for at jeg ikke kjøper ny data/mobil uten at jeg må. Har tenkt først og fremst på miljøet, men nylig leste jeg en artikkel som fortsatt har satt en støkk i meg.  https://www.nrk.no/urix/amnesty-kritiserer-barnearbeid-i-kongo-1.12756520

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, ikke pga bloggere. Men jeg har aldri handlet i noen av de butikkene, eller de produktene som hittil er nevnt i denne tråden :-) Bortsett fra KappAhl og Lindex da, de er jo vanskelige å unngå, men nå er det svært sjelden jeg handler noe der uansett for jeg synes de er litt kjedelige. 

Også kjøpte jeg noe fra Jysk her om dagen, de sponset vel cbe med tur til en leilighet i Danmark eller noe. Burde kanskje ha boikottet, men nei, jeg synes det virker tungvint altså, men all ære til deg ts, om dette er viktig for deg. Det er forsåvidt mange sider en kan mislike med bloggere, spons, forbrukskarusell og manglende merking. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsøker å boikotte coop for sponsing av Petter Northug. Fyllekjører, skyller på kompisen sin, og blir liksom litt hyllet etterpå. I et annet land med flere kjendiser å velge på, tror jeg fyren hadde blitt dumpa fort. Men iblant handler jeg coop likevel, om det ikke er andre butikker i nærheten. Jeg klarer ikke å holde det till 100 % :-/

Forsøker også å boikotte alt som har med CBE å gjøre, pga manglende merking, kroppsfokus og ikke minst for at hun er et miljøsvin. Isen, artikler på nettet (vil ikke la nettaviser tro at det lønner seg å skrive om henne), Bianco, Adax, Daniel Wellington og Jysk (jeg forbinder også alle nå med billiggreier, CBE skriker ikke luksus og kvalitet i mine ører), Storytel (litt synd, for jeg liker konseptet, men finner andre måter), valgte Godt levert heller enn Adams matkasseNelly, Ving, Lindex, og sikkert mer, men det er det jeg kommer på i farten av CBE. Er ikke inn på bloggen lenger (da jeg boikotter den også), men får med meg i blant hva dere skriver her. 

HM og Zara, som eies av noen av de rikeste menneskene i verden, som er lite flinke til å dele med seg eller gi arbeiderne sine nok i lønn til å slippe å sende hele familien inkludert barna i arbeid for å klare seg. Jeg støtter ikke barnearbeid, så de butikkene får ikke min stemme eller et rødt øre fra meg. Det finns sikkert flere butikker som gjør samme sak, men jeg klarer ikke å holde orden på alle. Jeg gjør det jeg kan med å boikotte de jeg vet er drittsekker. 

Gjør det jeg kan for å kjøpe økologisk og nærprodusert for å holde de flinke bøndene våre med arbeid, kjøper ikke mer sko/vesker eller annet enn jeg trenger for å ikke bruke mer av jordens resurser enn nødvendig, søker alltid på finn.no før jeg kjøper nytt. Så jeg boikotter vel masseproduskjon så langt det lar sge gjøre også. 

Herre Gud, det høres jo helt hysteriskt ut, men jeg sover bedre om natten, sparer penger og eier ikke så mye greier :-)

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PetronellaPetrine
5 timer siden, Pellepingpong skrev:

Jeg forsøker å boikotte coop for sponsing av Petter Northug. Fyllekjører, skyller på kompisen sin, og blir liksom litt hyllet etterpå. I et annet land med flere kjendiser å velge på, tror jeg fyren hadde blitt dumpa fort. Men iblant handler jeg coop likevel, om det ikke er andre butikker i nærheten. Jeg klarer ikke å holde det till 100 % :-/

Forsøker også å boikotte alt som har med CBE å gjøre, pga manglende merking, kroppsfokus og ikke minst for at hun er et miljøsvin. Isen, artikler på nettet (vil ikke la nettaviser tro at det lønner seg å skrive om henne), Bianco, Adax, Daniel Wellington og Jysk (jeg forbinder også alle nå med billiggreier, CBE skriker ikke luksus og kvalitet i mine ører), Storytel (litt synd, for jeg liker konseptet, men finner andre måter), valgte Godt levert heller enn Adams matkasseNelly, Ving, Lindex, og sikkert mer, men det er det jeg kommer på i farten av CBE. Er ikke inn på bloggen lenger (da jeg boikotter den også), men får med meg i blant hva dere skriver her. 

HM og Zara, som eies av noen av de rikeste menneskene i verden, som er lite flinke til å dele med seg eller gi arbeiderne sine nok i lønn til å slippe å sende hele familien inkludert barna i arbeid for å klare seg. Jeg støtter ikke barnearbeid, så de butikkene får ikke min stemme eller et rødt øre fra meg. Det finns sikkert flere butikker som gjør samme sak, men jeg klarer ikke å holde orden på alle. Jeg gjør det jeg kan med å boikotte de jeg vet er drittsekker. 

Gjør det jeg kan for å kjøpe økologisk og nærprodusert for å holde de flinke bøndene våre med arbeid, kjøper ikke mer sko/vesker eller annet enn jeg trenger for å ikke bruke mer av jordens resurser enn nødvendig, søker alltid på finn.no før jeg kjøper nytt. Så jeg boikotter vel masseproduskjon så langt det lar sge gjøre også. 

Herre Gud, det høres jo helt hysteriskt ut, men jeg sover bedre om natten, sparer penger og eier ikke så mye greier :-)

@Pellepingpong Like greit! :fnise:

Endret av PetronellaPetrine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må sjekke hvilke bøker det er de betaler CBE 50 000 for å anbefale, for hvis hun faktisk har lest dem og liker dem er jeg ganske sikker på at de ikke er noe for meg. Jeg pleier å være uenig i alt hun mener og mislike alt hun liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eksiltronder
25 minutter siden, antbug skrev:

Jeg må sjekke hvilke bøker det er de betaler CBE 50 000 for å anbefale, for hvis hun faktisk har lest dem og liker dem er jeg ganske sikker på at de ikke er noe for meg. Jeg pleier å være uenig i alt hun mener og mislike alt hun liker.

Det er ikke spesifikke bøker, det er en app for lydbøker. Men Audible sin er både bedre og billigere, og så får man dem på originalspråket i tillegg :)

 

Dette innlegget er ikke sponset :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, eksiltronder skrev:

Det er ikke spesifikke bøker, det er en app for lydbøker. Men Audible sin er både bedre og billigere, og så får man dem på originalspråket i tillegg :)

 

Dette innlegget er ikke sponset :P

Aha! Jeg leste bare overskriftene om boksponsing. Tusen takk for tipset:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sugemerke

Jeg boikotter ikke direkte, men ikke all reklame er god reklame. Mye får et dårlig og tacky stempel av å bli blogget opp og ned i mente, og disse tingene blir jeg ikke å handle fordi jeg er for snobbete, rett og slett. Ingen bevisst tanke, det bare blir slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg ikke har vært innom KappAhl etter at hun bakedama begynte å reklamere for dem, innså plutselig at klærne der er ganske... kjerring.

Men klart, trenger jeg bare en svart t-skjorte eller et annet basisplagg så blåser jeg i hvem sjappa sponser, er jo ikke helt tullerusk heller.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Pga snikreklamen hos bloggere handler jeg ikke hos Getinspired. Tidligere kunne jeg funnet på å gå innom Bianco (selv om jeg sjeldent fant noe å kjøpe), men etter jeg her på forumet fikk vite om måten deres sko blir laget på og måten de svarer sine kunder på insta, så kommer jeg aldri til å gå innom der igjen. 

Så det er ikke så mye på grunn av selve bloggerne, men heller forretningsmoralen deres som kommer til syne og som gjør at jeg skyr unna bedriftenes produkter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Orly skrev:

Risarosa

Kappahl

Hvorfor risarosa forresten? Ble bare litt nysgjerrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt både og.

Kappahl, getinspired, nelly.com, adams matkasse, den kioskromanen alle bloggerne reklamerer for eller coverbrands har jeg ingen intresse i å etterlate meg noen penger hos uavhengig om de sponser bloggere eller ikke.

Men jeg bestilte fjorårets ferietur fra ving, da jeg kom over et kjempebra tilbud. Blir for dumt å spolere ferieplanene, fordi de dealer med fotballfrue.

Men gevir,der klipper jeg meg aldri igjen. Jeg var der av og til før, til tross for at det er svindyrt. Det føles luksus å være der, og de fleste friøsrene er flinke. Men jeg gidder ikke å betale blodpris mens kjendiser får gratis. Det føles for urettferdig rett og slett.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...