Gå til innhold

Jeg boikotter - pga bloggere. Gjør du?


Veslefrikk

Anbefalte innlegg

Nå har Interoptikk også havnet på listen min over boikottede bedrifter. Nå blir det Krogh opptikk. 

Bra å se at det er mange fler enn meg som er bevisste på hvor de legger igjen pengene sine. 

Mener selvfølgelig ikke at man skal gjøre hverdagslivet unødvendig vanskelig ved å boikotte, men der man lettvint  kan finne alternative løsninger så bør man tenke over valgene sine før man legger igjen penger. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er veldig problematisk at den delen av pressen som er bundet av Vær Varsomplakaten og redaktøransvaret mister annonseinntekter til bloggerne. Jeg synes det er helt forferdelig at Aftenposten sliter, mens rosabloggere håver inn annonsekroner å det som i beste fall er hjernetomt vås, og i verste fall eksponering av barn, samtidig som de bruker "influencingen" sin til å normalisere et skyhøyt forbruk.

Samtidig som dette skjer svekkes den kritiske pressen, bl.a fordi annonseinntektene forsvinner, og vi blir alle dummere.

Derfor boikotter jeg alle som annonserer på en blogg. Jeg vil ikke støtte de som bidrar til denne fordummingen, istedet for å bruke annonsekronene i seriøse medier.

Legger inn en lenke til en god kommentar om dette, som sto i aftenposten i går:

http://www.aftenposten.no/kultur/Mediekrisen-Haper-ikke-journalistene-erstattes-av-fem-millioner-fotballfruer-602393b.html

 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interoptikk-butikkene og Brilleland er datterselskaper av Synoptik Norge, og har felles kjedekontor.
Ligger unna begge kjedene.
Ellers boikotter jeg alle som annonserer på blogg, nå også Farris - og Farris var elsket, helt til jeg fattet mistanker om ugler i mosen da Farrisflaskene lå i goodiebag-ene under Adax/cbe-samarbeidslanseringen på Steen & Strøm i fjor.
Anbefaler Taffel fra Rema som et godt og rimeligere alternativ.

#ingenannonse #ubetaltmening #ikkespons #adfree

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23.8.2016 at 9.38, miaw skrev:

 

Men gevir,der klipper jeg meg aldri igjen. Jeg var der av og til før, til tross for at det er svindyrt. Det føles luksus å være der, og de fleste friøsrene er flinke. Men jeg gidder ikke å betale blodpris mens kjendiser får gratis. Det føles for urettferdig rett og slett.

interessant det der. Hvis Ving bruker annonsepenger i en avis eller på tv, er det ingen som tenker noe annet enn at de må jo drive med markedsføring, og de betaler bare for en tjeneste. Men når de sponser rike folk med en flott reise, så er det selvfølgelig fra deres side en iike fornuftig og rasjonell måte å bruke annonsebudsjettet sitt på som å kjøpe tradisjonelle annonser.

Men det er mange lesere som opplever det som urettferdig og usmakelig at rike rosaboggere som har så mye, skal få så mye gratis. Det ser man tydelig i kommentarfeltene rundt omkring.

Rart at den effekten ikke er større egentlig

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 12.8.2016 at 21.42, Veslefrikk skrev:

I lang tid nå har jeg blitt mer og mer provosert over diverse bloggere. Bl.a for eksponering av barn, kropp, manglende reklamemerking osv. Mannen min sier. at jeg er sær og kanskje har han rett. Saken er at jeg boikotter både det ene og det andre og det går sikkert ikke utover andre enn meg selv. 

Jeg har bl.a sluttet å handle hos Kappahl og Til Bords pga Anne-Brith. Sa også opp VG+ abonnementet mitt pga den 1000,- kroners-artikkelen om henne. Sluttet å handle hos Bianco pga CBE. Helt uaktuelt å handle hos Paradiset Interiør takket være Glade Hjem. Ønsker ikke å handle fra MilleMoi pga Villa Paprika osv.

Listen er mye lengre, men dette var i grove trekk. 

Er det flere enn meg som tenker over hvor de handler fordi de ikke ønsker å bidra til dette blogghysteriet? Eller er det kun jeg som er sær og vanskelig, som mannen i huset sier :fnise:  

Hvis ja, hvem boikotter dere og hvorfor?

Jeg har enkelte ting jeg boikotter, og vil gi creds til deg for at du faktisk gjør det! Jeg kjenner jeg får maten litt i vrangstrupen av CBE sin forbinelse med Babyshop, men handler der selv om. 

Men jeg kjøper ikke sminke jeg vet er testet på dyr, nåvel, jeg kjøper ikke sminke i det hele tatt bortsett fra 1 gang i året kanskje. Jeg var mye mer bevisst før, men av personlige årsaker så har jeg ikke hatt muligheten til slikt i det siste. Jeg kjøper dog IKKE Prior.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kalenderpiken

Jeg boikotter bedriften til bloggeren Ramboline - TM Design AS fordi hun virker så dønn useriøs.  Hun har holdt på å lage nettbutikk i et års tid nå, skjer ikke noe der. Alle må forholde seg til henne på epost som hun aldri får (ofte da... ) og en facebook side full av spørsmål og sjeldent svar (fordi det er så overveldende mye spørsmål der) og masse klaging fra kunder og folk som ønsker å handle fra henne. At de gider det fatter jeg bare ikke. Disse showrommene hennes som er plassert (tydeligvis) inne i lageret hennes med masse pappesker rundt virker absolutt ikke noe glamorøst på meg.
Hennes hang til å henge med kjendiser er helt kvalmende, og hennes tidligere instagram konto hvor hun så gjerne flasher pengebruken sin er helt vill. Jeg mener Jimmy Choo sko, Chanel vesker og sko og Hermes og svindyre klær fra Carma.
Hvorfor i all verden skal jeg være med på å betale for en shoppegæren kjærrings lyster?! Men noen digger det tydleigvis. 

Jeg boikotter også alt som har med Camilla Pihl å gjøre rett og slett fordi jeg synes hun virker helt ... fjern.  Fint at hun danser på tv2 nå da, nok en grunn for å ikke gidde og se den kanalen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg boikotter (særlig når bloggerbarn brukes til markedsføring) og sender mail om hvorfor til markedsavdelingene. Jeg tenker at forbrukermakten blir sterkere når man høflig og tydelig forteller hvorfor man ikke ønsker å bruke produkter som markedsføres på den måten. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
11 timer siden, Varma skrev:

Jeg kommer til å boikotte Lindex etter at de velger å bruke en 4 uker gammel baby som reklameplakat i en blogg. Uetisk og unødvendig.

Helt enig! Jeg skal sende de en mail i dag. Ikke fordi jeg tror at det har så stor betydning for dem om jeg handler der eller ikke, men jeg har likevel et stort behov for å fortelle hva jeg syns om valget av reklameplakat. Skal også avslutte medlemsskapet mitt i kundeklubben deres, med samme begrunnelse. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt alle som velger å sponse Villa Paprika velger jeg fra nå av å boikotte. I tillegg boikotter jeg alle som lar bloggere å bruke sine barn i markedsføringen av produktet.

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Blå politibil skrev:

Absolutt alle som velger å sponse Villa Paprika velger jeg fra nå av å boikotte. I tillegg boikotter jeg alle som lar bloggere å bruke sine barn i markedsføringen av produktet.

 

Jepp, jeg også. Jeg oppfordrer folk til å skrive en høflig og saklig Mail til markedsavdelingene i de ulike selskapene for å fortelle hvorfor. Jeg har fått hyggelige svar fra noen og ikke noe svar fra andre. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, pøbelsara skrev:

Jepp, jeg også. Jeg oppfordrer folk til å skrive en høflig og saklig Mail til markedsavdelingene i de ulike selskapene for å fortelle hvorfor. Jeg har fått hyggelige svar fra noen og ikke noe svar fra andre. 

Lyst til å legge ut en klipp og lim kopi av mailen din? Så slipper vi å finne opp kruttet på nytt. Sender gjerne mail jeg også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg gjerne ut mailadresser også, så det blir enklere for de som ønsker å sende avgårde sine synspunkter til de forskjellige aktørene. Nå må vi få en reduksjon på denne ukritiske sponsingen av bloggere. 

Endret av Veslefrikk
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 27.9.2016 at 8.48, Veslefrikk skrev:

Helt enig! Jeg skal sende de en mail i dag. Ikke fordi jeg tror at det har så stor betydning for dem om jeg handler der eller ikke, men jeg har likevel et stort behov for å fortelle hva jeg syns om valget av reklameplakat. Skal også avslutte medlemsskapet mitt i kundeklubben deres, med samme begrunnelse. 

 

Cubus/Ellos/Hm/Benetton mm bruker også barn i reklamekampanjer. Blir disse boikottet også?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Honey Dew skrev:

Cubus/Ellos/Hm/Benetton mm bruker også barn i reklamekampanjer. Blir disse boikottet også?

det har vært endel diskusjon om barnemodeller i reklame vs bruk av barn i blogg, og de fleste er vel enige i at det er en stor forskjell på de som bruker anonyme barnemodeller, som er beskyttet av arbeidsmiljøloven, til å vise barneklær, i motsetning til bruk av bloggerbarn som får privatlivet sitt eksponert og reklamerer for hva som helst fra barberhøvler til leverposteilokk.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Amafalathiel skrev:

det har vært endel diskusjon om barnemodeller i reklame vs bruk av barn i blogg, og de fleste er vel enige i at det er en stor forskjell på de som bruker anonyme barnemodeller, som er beskyttet av arbeidsmiljøloven, til å vise barneklær, i motsetning til bruk av bloggerbarn som får privatlivet sitt eksponert og reklamerer for hva som helst fra barberhøvler til leverposteilokk.

Klarer bare ikke å se at dette er så galt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...