Gå til innhold

Jeg boikotter - pga bloggere. Gjør du?


Veslefrikk

Anbefalte innlegg

Jeg burde nok vært flinkere til å la være å klikke innom diverse blogger. Ingen av dem engasjerer og skriver vel egentlig om noe jeg bryr meg om, så som min mann sier hvorfor gir jeg dem klikk. Jeg kunne like greit lest Se og Hør, like uinteressant. Men jeg har tidvis vært fascinert over eksponering, reklamering av privatliv, barn og kropp og derfor lest av nysgjerrighet. Lurer faktisk på om en del av lesertallet til noen bloggere består a slike som meg. Det beste ville vært hvis jeg og flere med meg bare stoppet å lese, av nysgjerrighet eller kjedsomhet. Media gjør jo i tillegg bloggere til kjendiser, og jeg vil slutte å bygge opp om denne såkalte viktigheten av bloggere som i bunn grunn bidrar med niks. Hvis CBE, SE eller lignende damer stoppet å blogge på dagen ville jo ikke akkurat verden gått under :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

50 minutter siden, eksiltronder skrev:

Null Bianca, Asos eller Nelly (det er jo uansett bare tacky) for meg. Droppa også Netthandelen.no etter at jeg skjønte at Lossius sto bak. Polarn O. Pyret (heter det det?) blir det neppe noe særlig av til kiddo heller.

Kunne ikke falle meg inn å kjøpe produkter som var plastret med verken navn eller tryne til noen av bloggerne.

Null Bianco, Get inspired, Fotballfrue/CP saftis,  Adax vesker by CBE, og Adams Matkasse.  Ville aldri falle meg inn å gå rundt i sko "designet" av ei Fotballfrue.. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Attami skrev:

Null Bianco, Get inspired, Fotballfrue/CP saftis,  Adax vesker by CBE, og Adams Matkasse.  Ville aldri falle meg inn å gå rundt i sko "designet" av ei Fotballfrue.. 

Så enig, så enig. Kjøpte av en eller annen grunn isen tidlig i sommer, fikk bekreftet at sååå fantastisk var den ikke, men det er bare meg. Men når det gjelder vesker, sko og andre produkter så ville det ikke falt meg inn. Og det mest komiske er jo at modellene er så utrolig kjedelige etter min smak at jeg tror det er kun navnet som selger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boikotter alt som er nevnt fram til nå, klikker meg ikke inn artikler som handler om bloggere. Handler ikke hos knerten og Caroline. 

Endret av Varma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 12. august 2016 at 21.42, Veslefrikk skrev:

I lang tid nå har jeg blitt mer og mer provosert over diverse bloggere. Bl.a for eksponering av barn, kropp, manglende reklamemerking osv. Mannen min sier. at jeg er sær og kanskje har han rett. Saken er at jeg boikotter både det ene og det andre og det går sikkert ikke utover andre enn meg selv. 

Jeg har bl.a sluttet å handle hos Kappahl og Til Bords pga Anne-Brith. Sa også opp VG+ abonnementet mitt pga den 1000,- kroners-artikkelen om henne. Sluttet å handle hos Bianco pga CBE. Helt uaktuelt å handle hos Paradiset Interiør takket være Glade Hjem. Ønsker ikke å handle fra MilleMoi pga Villa Paprika osv.

Listen er mye lengre, men dette var i grove trekk. 

Er det flere enn meg som tenker over hvor de handler fordi de ikke ønsker å bidra til dette blogghysteriet? Eller er det kun jeg som er sær og vanskelig, som mannen i huset sier :fnise:  

Hvis ja, hvem boikotter dere og hvorfor?

Jeg skjønner tankegangen. Men det er jo også litt synd å begrense seg sånn. Til slutt har man få butikker å velge fra...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Xstrella skrev:

Enig. De har da råd til slike ferier selv. Gi beskjed til Ving om det. 

Ving fikk beskjed da jeg meldte meg av nyhetsbrevet :-)

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det ville bli for dumt å boikotte en bedrift som fører varer jeg trenger/ liker, bare fordi en blogger selger reklameplass til dem. Uansett en lite aktuell problemstilling, stort sett er det reklame for bedrifter som av ulike årsaker er uinteressante for meg.   

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de er åpne om det: mer ok enn når jeg observerer skjult reklame (Lindex feks). Å sponse ferier og store investeringer for rike bloggere synes jeg heller ikke noe om, da skygger jeg unna. Ving har mistet noen hundre tusener på oss de siste årene.

tillegg: å late som man designer noe, gjør også at jeg ikke kjøper fra involvert firma. Nå boikottet jeg Bianco fra før, pga manglende etisk politikk på produksjon og manglende offentliggjøring av hvor de produserer, så den var enkel å videreføre. 

Endret av Francis
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg boikotter ikke noe direkte.

Når det er sagt vinnes ikke jeg som forbruker av skjult markedsføring, eller at bloggere jeg mener har et troverdighetsproblem reklamerer for et produkt.

Jeg mistet for eksempel lysten på å kjøpe sko fra Bianco etter å ha sett svaret de og eieren av bloggen, gav potensielle kunder. Jeg har jo forstått at jeg egentlig burde mistet lysten på sko fra Bianco lenge før det,men jeg er dessverre ikke så engasjert på det planet. 

Jeg kunne egentlig ønske jeg var flinkere til å boikotte en del merker, og da særlig klær som er laget under uverdige forhold. Jeg holdt meg unna Nike i flere år, etter å ha lest en bok om hvordan arbeiderne hadde det der, men dessverre sliter jeg med å følge opp slikt. Jeg er nok en vassekte kapitalistisk forbruker, og krenkes mer av ussel kundeservice enn at små barnehender har sydd plagget mitt. Herregud, det er virkelig forferdelig, men det er slik det er. 

 

Endret av Evans
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da bedre å slutte å lese alle de meningsløse rosa- og frue-bloggene. Om alle hadde gjort det så hadde de forsvunnet etter hvert og vi hadde sluppet å se de overalt. Problem solved :5:

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 14.8.2016 at 17.28, Evans skrev:

Jeg boikotter ikke noe direkte.

Når det er sagt vinnes ikke jeg som forbruker av skjult markedsføring, eller at bloggere jeg mener har et troverdighetsproblem reklamerer for et produkt.

Jeg mistet for eksempel lysten på å kjøpe sko fra Bianco etter å ha sett svaret de og eieren av bloggen, gav potensielle kunder. Jeg har jo forstått at jeg egentlig burde mistet lysten på sko fra Bianco lenge før det,men jeg er dessverre ikke så engasjert på det planet. 

Jeg kunne egentlig ønske jeg var flinkere til å boikotte en del merker, og da særlig klær som er laget under uverdige forhold. Jeg holdt meg unna Nike i flere år, etter å ha lest en bok om hvordan arbeiderne hadde det der, men dessverre sliter jeg med å følge opp slikt. Jeg er nok en vassekte kapitalistisk forbruker, og krenkes mer av ussel kundeservice enn at små barnehender har sydd plagget mitt. Herregud, det er virkelig forferdelig, men det er slik det er. 

 

Bianco var kult på nittitallet, idag, ikke så mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pga alle disse bloggerne boikotter jeg Nike. Alt treningstøy der i gården skal være enten rosa Nike eller 2xu. Som at Nike er gudsgave til verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 12. august 2016 at 22.51, accountdeleted skrev:

Nå boikotter jeg hovedsaklig av etiske og miljømessige hensyn, men ja - bloggreklame har for meg nøyaktig motsatt virkning enn den tiltenkte. 

Enig i dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Boikotter Boligdrøm og Foreldre og barn. Jeg vet ikke om de er sponset eller ikke, men de ligger alltid "tilfeldigvis" i en pent oppsatt stabel rundt frokostbordet, ved siden av den perfekte jordbærsmoothien og hjemmebakte scones. Det gir et så feil bilde.

Boikotter alt som er sponset til mammabloggere. Jeg syntes det er så forkastelig å eksponere barnet på den måten, og nekter å ta del i det.

Og alle produkter som er tydelig spons. Da snakker jeg selvfølgelig om Shai-barberhøvler, Calender girl (som plutselig alle bloggere leste!), og den ansiktsmasken i sånne merkelige porsjonspakker. Det blir så overkill når alle bloggere plutselig poster om samme greia og ikke kan leve uten det, for det er så opplagt at det ikke skrives for å være hyggelig og tipse leserne. Spesielt når de dedikerer et helt innlegg til det, men nevner det aldri igjen - ikke engang i deres egne ærlige hudpleie rutine, kun et par uker senere. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 12. august 2016 at 23.30, Prorsum skrev:

Jeg har hvertfall ingen planer å spise rødbetsalat i den nærmeste framtid. 

Jeg kjøper det jeg har lyst på uavhengig om noen bloggere reklamerer for det.. Jeg er ikke personen som iler i butikken og kjøper salat fordi noen skriver om dette på nett

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg har sett noe som bloggere reklamerer for som jeg egentlig trenger... Forstår derfor ikke den bekymringen enkelte her i tråden har. ;)

Når det er skrevet så leser jeg ikke fast noen blogger, men kommer jeg over en bloggreklame, så tenker jeg automatisk negativt om produktet. På "samme måten" som jeg gjør vedr. andre reklamekanaler. Det betyr ikke at jeg ikke kan bli påvirket, men prøver altså å bevisstgjøre meg selv vedr valg jeg tar, og hvem som skal få mine penger. 

Tilføyelse: Jeg kommer f.eks. ikke til å besøke nettsiden eller butikkene til Bianco mer. Blir det et savn, for meg som har vært en god kunde. Nei. Jeg finner bare et annet og bedre merke. Ikke verre enn det. 

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...