Gå til innhold

Fungerer egentlig forhold i mellom "utenlandske" og "etnisk norske" eller er det hele en stor bløff i det "utenlandske samfunnet"?


fuglekvitter__

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det du snakker om? Pakistan har en helt annen kultur enn Iran og Tyrkia forsåvidt, og disse landene har ingen slik tilknytning som det Norge, Danmark og Sverige har. Du startet tråden med utenlandske kjærester som snyltet av damene sine i Norge og den norske stat, og nå eskalerte det til IS. Jeg nevnte IS fordi du nevnte muslimer tidligere, og det mest ekstreme jeg kom på innen det feltet er IS. Altså, ja, det finnes mannfolk der ute fra midtøsten som ønsker å snylte på nordmenn og ja, mange har gått i den fella, men ikke kom hit og si at det er kun noen få iranere som er "gode".

 

Da lurer jeg på hvorfor du lagde denne tråden i det hele tatt? Med din stilling til denne hele situasjonen så kommer du aldri til å forstå noe av det folk skriver her om å være i et forhold med noen fra et annet land enn de du regner som dine egne. Så egentlig har alle kastet bort tiden sin på å svare deg :) 

Anonymkode: b5f99...b78

Nei, det sto det ikke. Det ble ikke skrevet at de snyltet på damer. Hahaha. Jeg skrev at de ikke ønsker å integrere seg og overhode ikke har en et vestlig synspunkt på verden i en vestlig verden, ei heller viljen eller lysten til å integrere seg mer i vesten enn nødvendig. Ellers hadde du aldri måtte bruke IS/ISIL som et argument for at du har pult.

Anonymkode: cdfab...e7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

????????????

Anonymkode: f0692...05d

Jeg siterte bare det du skrev om oss vestlige mennesker. At Iranere fordømmer oss og har jævlig mye dritt å si om oss fordi vi drikker så mye alkohol.

Det stemmer ikke i mitt tilfelle. Snakk for deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, fuglekvinnen__ skrev:

Ikke for å generalisere, men jeg tenker mer på pakistanske, iranske, libansere, også videre.

Akkurat det som er poenget mitt. :P

Ikke for å generalisere? Når hele innlegget er basert på en generalisering om slike utenlandske (les mørkhudete muslimer) ? Jojo, ser logikken din. 
For å svare: Noen velger feil partnere, det skjer blandt alle raser, religioner, land, kjønn, seksuell orientering, osv. Det som er greia er vel at dere som er skeptiske til "utenlandske" velger fokusere på en sub-gruppe, og ikke den datende menneskeheten som en helhet.  

Anonymkode: 6df07...31b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, fuglekvinnen__ skrev:

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du er så opphengt i Iranere. Jeg diskuterer den østlige kulturen som har ekstremt mange likhetstrekk og fellestrekk i østen. Pakistan, Iran, Irak, Tyrkia, osv.
Nei, ikke alle Iranere på hele denne jordkloden - like lite som det er alle tyrkerne på hele denne jordkloden. Poenget mitt er at dere har utrolig mange likshetstrekk i deres kultur, som stenger av og ikke åpner opp for den vestlige kulturen. Dere vil ikke integrere dere mer enn hva dere må. Tyrker eller Iraner. Det går for det samme (som i  svenske/norske). Å drikke alkohol er f.eks ikke ensbetydig med å være vestlig. Er det å røyke heroin ensbetydig med det å være i fra Iran? Nei, ikke sant ikke? Eller?

Det er du som påstår at ut i fra hva enn du måtte mene om vestlige mennesker at vi drikker så fælt og at dere fordømmer det også. Ikke jeg, så du er like trangsynt som meg i allefall. Det er du som generaliserer de i fra Iran. Ikke jeg...

Hvem sa at vi som svarte for oss i denne tråden er iranere? Unnskyld meg, men nå må du virkelig lese i historiebøker og google en del på disse landene. Du har kanskje ikke vært langt utenfor Skandinavia, men Pakistan, Iran, Irak og Tyrkia er land som aldeles ikke ligner på hverandre. 
Tyrkere åpner ikke opp for den vestlige kulturen? De lever av turisme, og turistene kommer fra vesten... Og jo, de drikker i de landene også? 

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det sto det ikke. Det ble ikke skrevet at de snyltet på damer. Hahaha. Jeg skrev at de ikke ønsker å integrere seg og overhode ikke har en et vestlig synspunkt på verden i en vestlig verden, ei heller viljen eller lysten til å integrere seg mer i vesten enn nødvendig. Ellers hadde du aldri måtte bruke IS/ISIL som et argument for at du har pult.

Anonymkode: cdfab...e7c

Ok?

Anonymkode: b5f99...b78

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, fuglekvinnen__ skrev:

Nei, asiatere. Pakistanske, Iranske, Palestinere, Tyrkere, men...
Jeg mener selv at svensker, latin-amerikanere og diverse er veldig vestlige og trives som regel i den vestlige kulturen, men det er ikke til å stikke under en stol at asiatere, Pakistanere, Iranere, Palestinere, Tyrkere ikke har så mye til overs for den vestlige kulturen.

Så du mener muslimer?? Asia er en enorm verdensdel, både Iranere og Pakistanere er fra Asia. Selv er jeg sammen med en mann fra Asia, og vi har et veldig fint forhold, jeg for gjøre akkurat som jeg vil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, fuglekvinnen__ skrev:

Nei - ikke bare for det, men for oppholdtillatelse, pass. Jeg tenker mer på de asiatiske landene.
Mange av dem er ofte gift og har barn og ønsker å ha sin egen familie innad i fra deres egen nasjonalitet.

ja mener du Uzbekere? Indere? Kinesere? Iranere? Japanere?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å gi et seriøst svar til en idiotisk tråd:  Kommer helt an på individ, bakgrunn, religion, kultur etc om forhold mellom folk fra forskjellige land lykkes, for noen gjør det, for andre ikke. For meg funker det veldig bra, er samboer med en herlig mann fra Asia, vi prøver å ta hensyn til begges kultur, i den grad vi trenger det, og er flinke til å kommunisere.  Og siden muslimer har blitt nevnt her inne såpass mye, det er jo store forskjeller mellom muslimer, muslimer i land som Tyrkia, Quatar, Kazakhstan, Iran og Indonesia er jo ikke like, kultur, historie spiller jo en betydelig stor rolle også.   

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PetterPanne
10 timer siden, fuglekvinnen__ skrev:

Ja, i min verden så. Jeg har forsøkt å være åpen i mot disse kulturene. Når de fleste jeg kjenner til ikke ønsker å være her, drar til Brazil og Dubai, og hjemlandene sine i stedet for å være her samt at jeg selv ikke kan være meg selv i min norske kultur så oppleves det sånn. Mange av de jeg var venner med da jeg var enda yngre enn nå har flyttet i fra Norge, savner hjemlandet og har kun etnisk norske som bekjente. Når det angår kjærester og venner er de venner med folk i fra samme land som dem, og sjeldent med nordmenn.
Flere av de presiserer at de ønsker å være gift med noen i fra sitt eget land, og det må de jo få lov til men da vil man helst ikke bli kalt rasist hver dag på grunn av det. Det er ikke til å stikke under en stol at de helst vil gifte seg og å skape et liv videre med sine "egne landsmenn". Jeg forstår det, for sånn tenker jeg også til tider.

Det er to tilfeller i denne diskusjonen i 2016 da noen er "lykkelig gift" med en Iraner eller en Pakistaner (eller en latin-amerikaner). Sånn rent bortsett i fra det så er det ikke mange norske menn eller kvinner som er gift og i forhold med dem på land sikt. En del norske kvinner har barn med en del av dem, men de ser faktisk ikke snurten av barnefaren og sånt da jeg ser at en del av de benekter kjennskapet til barna og sånt. I verste fall tar de barna sine med tilbake til hjemlandet sitt.

I bresjen for dette har man Abid Raja og Tajik som stemmer for flere arrangerte ekteskap - de som leder ann til flere av dem for dem har det jo så innmari fint må skjønne. Og det er greit og veldig flott det også, men da må man selv få bestemme selv om man er rasist eller ikke i det minste.

Det er ikke norskkunnskapene det går på - det er det at de i deres kultur lukker igjen for andre etnisiteter, stenger av og åpner ikke opp for det ytre, for den norske kulturen (kun på komishow og sånt eller via en liten tale som Abid Raja holder). Det er en meget lukket "gruppe" om man kan kalle det det. Hva måtte den dattern igjennom får å få giftet seg med den nordmannen? I såfall tipper jeg han må ha den beste utdannelsen og en koffert med jævlig mye penger i. ;)

Jeg tror du ser det du vil se.

Ja, det er mange som vil ha en person fra sitt eget hjemland. Men det er ikke alle. For å ta et eksempel fra de arrangerte ekteskaps land; nemlig pakistan og India, så er det blitt mer vanlig med "love marriage". Unge velger i større og større grad hvem de vil gifte seg med ut fra kjærlighet. Tanken bak arrangerte ekteskap er jo at foreldre og familie skal fungere som en slags giftekniv, for å finne menn og damer som er på ditt nivå. Tanken er god, men kjemien mellom parene er ikke alltid der fra starten av. Tanken er at de skal bygge et godt samliv sammen, i og med at forutsetningene de har er bra. Det har fungert i mange år, noen av de arrangerte ekteskapene har havarert. Men ting går fremover.

Du ser bare 1 og 2 generasjons innvandrere. Hvis du tar en titt på england, så har de begynt å blande seg som aldri før. Dette er strengt talt ikke noe problem. Du kan ikke ta utgangspunkt i 2 svar i en tråd på KG, og så si at det er representativt for tingenes tilstand i Norge. Barna som vokser opp blir påvirket av norsk kultur, de lærer å tenke selv, og de følger hjertet.

Ja, det finnes tilfeller med tvangsekteskap. Det er en fin forskjell mellom tvang og arrangert. Jeg er sikker på at mange damer her hadde dødd etter tanken å få noen til å hjelpe finne en mann til de. Istedet for at alt ansvar skal ligge på de.

Det at mange flytter vekk fra Norge er ikke så rart, er det? Det er kaldt, været suger, alt er dyrt, mennesker er lukkede. Når man kommer fra slike kulturer hvor de fleste er utvadvendte, man er mye mer sosial enn det man er i Norge, så er det jo ikke rart man vil vekk, eller? I slike kulturer er det ikke uvanlig at naboer drar hjem til hverandre, familie besøker hverandre hele tiden, man er mye mer knyttet. Norge ER et kaldt land, både sosialt og fysisk. Hvorfor ikke bare leve livet som konger i Dubai eller Brasil? Jeg skjønner de godt.

Det at barefar stikker av med barna, skjer ikke så ofte når faren faktisk er født i Norge. Men henter du deg en fra Iran eller Pakistan, som kanskje har de verdiene derfra, så sliter du. 

Det hele handler om å velge menn med omhu. Idiotiske menn er ikke forbeholdt etnisitet. Og når det kom til hun som giftet seg med en nordmann, så kan jeg meddele at han jobber på fabrikk og har ikke høyere utdannelse selv. Hun tjener mer enn ham. Men hun ble kjent med ham da hun var 17, og de datet/var sammen i 8 år, før de omsider giftet seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Loki Laufeyson skrev:

Jeg har  veldig vanskelig å skjønne at noen vil innlede et forhold med muslimer.

Tenker for eksempel på det råtne kvinne synet de har.

Sier jo mye om jenter som blir sammen med muslimske menn. Noe har de gått glipp av på veien. Det har jo blitt advart i mange tiår om at jenter ikke må gå inn i forhold med muslimske menn. Så hva som er galt med enkelte jenter. Er jo av stor interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès

 

10 minutter siden, Gothminister skrev:

Sier jo mye om jenter som blir sammen med muslimske menn. Noe har de gått glipp av på veien. Det har jo blitt advart i mange tiår om at jenter ikke må gå inn i forhold med muslimske menn. Så hva som er galt med enkelte jenter. Er jo av stor interesse.

Det samme lurer jeg på. Kanskje de er veldig naive og tenker at akkurat han ikke er som de andre muslimske menn.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Loki Laufeyson skrev:

 

Det samme lurer jeg på. Kanskje de er veldig naive og tenker at akkurat han ikke er som de andre muslimske menn.

 

De er nok naive også er det litt inn i tiden vet du og ha muslimske venner eller kjæreste. Jentegjenger der ei bærer hijab er jo også stas. Ikke for at jeg har sett den oppskrytte serien SKAM. Men har sett at der er det ei med hijab i gjengen. Ingen stiller spørsmål om det politiske plagg hun bærer og hva hun faktisk representerer. Kun stas og moro med ei slik i gjengen. Det er en galskap vi er vitne til som ingen våger og ta tak i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès
13 minutter siden, Gothminister skrev:

De er nok naive også er det litt inn i tiden vet du og ha muslimske venner eller kjæreste. Jentegjenger der ei bærer hijab er jo også stas. Ikke for at jeg har sett den oppskrytte serien SKAM. Men har sett at der er det ei med hijab i gjengen. Ingen stiller spørsmål om det politiske plagg hun bærer og hva hun faktisk representerer. Kun stas og moro med ei slik i gjengen. Det er en galskap vi er vitne til som ingen våger og ta tak i.

Ja, det ligger nok noe der med at det er stas. Men det er jo nesten ingen som forstår at hijab er et politisk plagg, de blir jo lært at der er religiøst, men det står ingen plass i koranen at kvinnene skal dekke seg til, og de blir hjernevasket fra de er små til å tro at de velger hijaben eller et av de andre hodeplaggene frivillig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Loki Laufeyson skrev:

Ja, det ligger nok noe der med at det er stas. Men det er jo nesten ingen som forstår at hijab er et politisk plagg, de blir jo lært at der er religiøst, men det står ingen plass i koranen at kvinnene skal dekke seg til, og de blir hjernevasket fra de er små til å tro at de velger hijaben eller et av de andre hodeplaggene frivillig.

Helt riktig det. Hijab symboliserer det politiske ekstreme islam. Men naive Norske jenter løper og holder hender og synes det er flott og ha ei slik i gjengen. Ingen spørsmål, ingen som tenker, bare stas og moro. Er det rart vi kommer til og gå til H til slutt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, fuglekvinnen__ skrev:

Ikke for å generalisere, men jeg tenker mer på pakistanske, iranske, libansere, også videre.

Akkurat det som er poenget mitt. :P

Du mener muslimer.

Det er noen bra muslimer. De lever moderne i den forstand at de mener kvinnefrihet er bra, de tror ikke klærne har noe å si for kvinnene, de spiser ikke svin selv, men gjør ikke noe stort oppstuss om det. For eksempel ville de ikke dra den helt ut og nekte å spise mat som er tilberedt på et kjøkken hvor det også er tilberedt svin. Barna deres omgås andre barn. De er helt som oss, bare med en annen religion og noen forskjeller som ikke skader samfunnet på noen måte.

De ber hjemme, trenger ikke bønnerom, hvis de vil be på jobb gjør de det i en røykepause og gjør ikke mer ut av det. De faster hvis de kan og vil, men gjør ikke det til en stor sak heller.

De blir lei seg og oppgitt over fanatikerene.

Slike muslimer liker jeg.

Alle andre muslimer mener jeg er rene katastrofen å komme i et forhold til. Mina Bai forteller det godt her: http://minabai.blogg.no/1470228627_aner_ikke_hva_sekular.html

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès
12 minutter siden, Gothminister skrev:

Helt riktig det. Hijab symboliserer det politiske ekstreme islam. Men naive Norske jenter løper og holder hender og synes det er flott og ha ei slik i gjengen. Ingen spørsmål, ingen som tenker, bare stas og moro. Er det rart vi kommer til og gå til H til slutt?

Hadde skolen lært dem om det politiske ekstreme islam også, så hadde de nok tenkt anderledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Loki Laufeyson skrev:

Hadde skolen lært dem om det politiske ekstreme islam også, så hadde de nok tenkt anderledes.

Og nei, på Norske skoler skal man da ikke læres korrekt om islam. Her skal man holde hender og synge fine sanger om samhold og vennskap. En systematisk måte og læres opp til og bli naive fjols.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Catalina Culès
7 minutter siden, Gothminister skrev:

Og nei, på Norske skoler skal man da ikke læres korrekt om islam. Her skal man holde hender og synge fine sanger om samhold og vennskap. En systematisk måte og læres opp til og bli naive fjols.

Ja selvfølgelig

Endret av Catalina Culès
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, PetterPanne skrev:

Jeg tror du ser det du vil se.

Ja, det er mange som vil ha en person fra sitt eget hjemland. Men det er ikke alle. For å ta et eksempel fra de arrangerte ekteskaps land; nemlig pakistan og India, så er det blitt mer vanlig med "love marriage". Unge velger i større og større grad hvem de vil gifte seg med ut fra kjærlighet. Tanken bak arrangerte ekteskap er jo at foreldre og familie skal fungere som en slags giftekniv, for å finne menn og damer som er på ditt nivå. Tanken er god, men kjemien mellom parene er ikke alltid der fra starten av. Tanken er at de skal bygge et godt samliv sammen, i og med at forutsetningene de har er bra. Det har fungert i mange år, noen av de arrangerte ekteskapene har havarert. Men ting går fremover.

Du ser bare 1 og 2 generasjons innvandrere. Hvis du tar en titt på england, så har de begynt å blande seg som aldri før. Dette er strengt talt ikke noe problem. Du kan ikke ta utgangspunkt i 2 svar i en tråd på KG, og så si at det er representativt for tingenes tilstand i Norge. Barna som vokser opp blir påvirket av norsk kultur, de lærer å tenke selv, og de følger hjertet.

Ja, det finnes tilfeller med tvangsekteskap. Det er en fin forskjell mellom tvang og arrangert. Jeg er sikker på at mange damer her hadde dødd etter tanken å få noen til å hjelpe finne en mann til de. Istedet for at alt ansvar skal ligge på de.

Det at mange flytter vekk fra Norge er ikke så rart, er det? Det er kaldt, været suger, alt er dyrt, mennesker er lukkede. Når man kommer fra slike kulturer hvor de fleste er utvadvendte, man er mye mer sosial enn det man er i Norge, så er det jo ikke rart man vil vekk, eller? I slike kulturer er det ikke uvanlig at naboer drar hjem til hverandre, familie besøker hverandre hele tiden, man er mye mer knyttet. Norge ER et kaldt land, både sosialt og fysisk. Hvorfor ikke bare leve livet som konger i Dubai eller Brasil? Jeg skjønner de godt.

Det at barefar stikker av med barna, skjer ikke så ofte når faren faktisk er født i Norge. Men henter du deg en fra Iran eller Pakistan, som kanskje har de verdiene derfra, så sliter du. 

Det hele handler om å velge menn med omhu. Idiotiske menn er ikke forbeholdt etnisitet. Og når det kom til hun som giftet seg med en nordmann, så kan jeg meddele at han jobber på fabrikk og har ikke høyere utdannelse selv. Hun tjener mer enn ham. Men hun ble kjent med ham da hun var 17, og de datet/var sammen i 8 år, før de omsider giftet seg.

Kort oppsummert. SÅ du mener og tror at de tilfellene jeg snakker om er sjeldne?
At de færrste blir tvangsgiftet, at de færrste reiser vekk i fra landet dem en gang valgte å dra til frivillig? Norge f.eks, eller Sverige? Og at de fleste kan og vil gifte seg med vestlige mennesker? Det er sjeldent at dem ikke har norske venner og ikke innvolverer seg i den vestlige livsstilen? Det jeg henviser til er bare tull rett og slett og en haug med fordommer jeg plutselig har fått?

Så her er det bare 1 og 2 generasjonen - og de er fortsatt gammeldagse og holder seg til dem selv, men omtrent om 30 år så har folk begynt å blande seg mer? Jeg husker den slik diskusjon her inne for en del år siden, og da ble dette med 1 og 2 generasjonen brukt som et argument. Det har slik jeg ser det ikke blitt noe bedre eller noe verre siden den gang.

Jeg er fullstendig klar over at nordmenn kan være helt skadet i hodet også. Å dra med seg ungene til Danmark i mot deres vilje og tvinge de til å lære masse om KRL og sånt, tvinge dem til å spille fotball og å turne og tvinge dem til å bare ha norske venner, tvinge de til å ha norske kjærester osv. Som heller ikke er åpne for islam eller andre nasjonaliteter innad i familien deres. Litt slik du beskriver det du mene rer muslimer.

Ei skrev i denne diskusjonen: Jeg kjenner familien til eksen min (en i fra Iran eller Pakistan). Dem er kjempe hyggelige og man får komme på besøk og sånn. Er ikke det en selvfølge og strengt talt ikke noe å hoppe i taket av hvis man "får lov" til det? :sprettoy:

Endret av fuglekvinnen__
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ops2 skrev:

Du mener muslimer.

Det er noen bra muslimer. De lever moderne i den forstand at de mener kvinnefrihet er bra, de tror ikke klærne har noe å si for kvinnene, de spiser ikke svin selv, men gjør ikke noe stort oppstuss om det. For eksempel ville de ikke dra den helt ut og nekte å spise mat som er tilberedt på et kjøkken hvor det også er tilberedt svin. Barna deres omgås andre barn. De er helt som oss, bare med en annen religion og noen forskjeller som ikke skader samfunnet på noen måte.

De ber hjemme, trenger ikke bønnerom, hvis de vil be på jobb gjør de det i en røykepause og gjør ikke mer ut av det. De faster hvis de kan og vil, men gjør ikke det til en stor sak heller.

De blir lei seg og oppgitt over fanatikerene.

Slike muslimer liker jeg.

Alle andre muslimer mener jeg er rene katastrofen å komme i et forhold til. Mina Bai forteller det godt her: http://minabai.blogg.no/1470228627_aner_ikke_hva_sekular.html

Nei i utgangspuktet mener jeg ikke bare muslimer, men hvis det er det det hele er definert som så er det vel det jeg mener. Så etnisitet har ingenting med saken å gjøre da antar jeg.

SÅ de som er i sammen med og venner med de vestlige er ikke muslimer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, fuglekvinnen__ skrev:

Hvor er moren din i fra?

Jeg visste ikke alt dette om de i fra Latin-Amerika, spesielt ikke dette med utroskap. Jeg leste en historie om latinamerika og noe om noe kalt faela-fester. Det så helt jævlig ut. Kvinnene gikk kledd i truser og de sang bare om sex. Nå er dette sikkert et spesielt tilfelle siden det ble tatt opp i all offentlighet, og tror nok ikke alle er så perverse, men allikevel.

Jeg har hørt om to lignende tilfelle med stjeling av penger og pass. De var visstnok i fra Tyrkia, så dette kommer nok an på person til person dette også. For når det er sagt gjorde naboen dems det samme og han er "etnisk norsk". Det jeg vil frem til med de i fra Iran, Tyrkia, Pakistan osv er at de har ekstremt mange fellestrekk med tanke på religion og kultur. De er veldig strenge slik du beskriver dem - det er ikke alle som har friheten til å gjøre som dem vil (strenge foreldre, venner, tvangsekteskap), og de er kun "venner" med norske i perioder av forskjellige grunner. Det kan bero på utnyttelse eller støtte til noe i fra staten eller UDI - altså: det å få en ny kone hit eller dra å besøke den nye konen sin.
Få støtte til å få deres egen families venner hit i perioder av forskjellige grunner.
Hvis mennene fester så er konene dems hjemme, ellers samler mennene seg rundt 20 stykker på cafeer og sitter i sammen og røyker heroin. Det er ofte helt vanlig for dem.

Etniske nordmenn kan ikke gjøre annet enn å henvise dem til UDI hvis det er tilfellet, men å bli sammen med en som står utenfor UDI 24 timer i døgnet hadde jeg virkelig revurdert altså.

Det kam også være at de engasjerer seg i det såkalte vestlige livet fordi dem ikke har funnet seg selv enda, og fordi de skal motbevise noe de har gjort eller ikke gjort. Æreskrenkelser i familien, tvangsekteskap som gjør at dem ikke kan annet enn å være med nordmenn som de egentlig ikke liker, osv.

Jeg vet at ikke alle er sånn, men dæven så mange det er.

Dette er det dummeste jeg har lest! Nok en gang lirer du ut av deg noe du ikke har greie på. Er du klar over at svært mange av våre innvandrere er 3.generasjons? Og at svært mange av dem har høy utdannelse? Min far har bakgrunn fra Iran. Han er lege og har vært gift med min norske mor i over 30 år.  Han har aldri nektet min mor eller noen av oss barna frihet.  Tvert imot, så lærer han oss selvstendighet. Han har også søsken som bor i Norge, Tyskland og Storbritannia.  De er alle høyt utdannet og lar barna sine leve vestlige liv. Nå vil du sikkert si at det ikke er vanlig , men det er mye vanligere enn du tror. Vi kjenner mange flerkulturelle familier hvor den ene parten er norsk, og vet du hva, vi ser på det som en berikelse.  

Anonymkode: df59d...420

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...