Gå til innhold

Fungerer egentlig forhold i mellom "utenlandske" og "etnisk norske" eller er det hele en stor bløff i det "utenlandske samfunnet"?


fuglekvitter__

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var sammen med en meksikaner. Han ville ikke ha norsk pass og han tok aldri pengene mine eller noe. Jeg stolte veldig mye på han og fikk gjøre stort sett som jeg ville og han likeså. Foreldrene hans i Mexico var veldig glade i meg.

Forholdet tok slutt fordi i Mexico så er utroskap en greie som blir sett på som "ok", og jeg fant ut at han hadde vært det mot meg flere ganger. Så ja. 

Anonymkode: b5f99...b78

Ok. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du ikke klar over at den latinamerikanske kulturer er ekstremt macho og at utroskap er helt vanlig i de landene?

Anonymkode: ec487...0f9

Nei, men da har jeg lært noe nytt. Fortell gjerne mer om den kulturen også. Det kan godt hende at de er like som pakistanske og iranske altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er gift med en mann fra Polen og angrer ikke et sekund. En så familiekjær/orientert mann i ung alder er en svært sjelden kost å finne blant norske menn. (Vi bor i Norge, kommer til å fortsette å gjøre det og han snakker norsk).

Anonymkode: 5d081...1c1

Det kan vel ikke sammenlignes med pakistan, iran og eventuelt sør-amerika? De har jo veldig lik kultur som oss mener nå jeg. Det er min oppfattning av dem, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stadig flere tilårskomne damer som gifter seg med tunisiske guttunger som kunne vært sønnen deres. 

Anonymkode: 288bd...6cb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det er fryktelig mange politisk korrekte her, så er det selvsagt muslimske menn TS mener. Ikke svensker, polakker osv. 

Jeg er enig, skjønner meg ikke på norske jenter som frivillig blir sammen med en muslim. Pga kulturen og kvinnesynet, ikke hudfargen (før noen kaller meg rasist).

De jentene jeg kjenner/vet om, som er sammen med slike har en del fellestrekk. De er ofte under gjennomsnittet pene, har lav selvtillit og blir veldig smigret av guttenes pågåenhet. Slike gutter er i forhold til norske, mye mer flørtete, overøsende med komplimenter og pågående. Enkelte jenter faller for det, og syns det er tiltrekkende. 

Anonymkode: c5e73...813

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Osv skriver du... Tenker du også på latinamerikanere?

Anonymkode: ff022...763

Land i Sør/mellom Amerika regnes som vestlige land. Det er Land i Afrika, Asia og midtøsten som regnes for ikke-vestlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min far er utenlandsk, min mor er norsk. Min far har aldri behandlet min mor eller datteren sin (meg) på denne måten du beskriver. Aldri. Han kaller oss aldri stygge ting, han nekter oss aldri å gjøre noe, han støtter og hjelper der det trengs. 

Tror utsagnene dine er mer preget av egne fordommer enn av realiteten.

Anonymkode: 4eff8...e32

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min far er utenlandsk, min mor er norsk. Min far har aldri behandlet min mor eller datteren sin (meg) på denne måten du beskriver. Aldri. Han kaller oss aldri stygge ting, han nekter oss aldri å gjøre noe, han støtter og hjelper der det trengs. 

Tror utsagnene dine er mer preget av egne fordommer enn av realiteten.

Anonymkode: 4eff8...e32

Kommer jo helt an på hvilket land din far er i fra, sikkert et vestlig land.

Anonymkode: 29753...f7d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, fuglekvinnen__ skrev:

Nei, men da har jeg lært noe nytt. Fortell gjerne mer om den kulturen også. Det kan godt hende at de er like som pakistanske og iranske altså.

Nei, de er egentlig ganske ulike. I Latin-Amerika så kan kvinner kle seg slik de vil, de kan snakke med hvem de vil og familiene tar deg i mot uansett hvem du er. De aller fleste har vestlig syn på de aller fleste ting, og de er lette å komme i kontakt med. Dessverre har jeg hørt om ALT for mange jenter fra Europa som har blitt forelsket i dem, og etterpå opplevd at hele bankkontoen deres har blitt tømt eller at pass har blitt stjålet. Min bestevenninne mistet for eksempel 20 000 kr når hun var sammen med en fra Ecuador. Han spurte om å låne, og siden har vi ikke hørt et ord fra han... Utroskap er VELDIG utbredt der, både blant kvinner og menn. Kanskje ikke middelaldrende kvinner, men de fleste venninnene mine (mellom 20 og 30 år) fra Latin-Amerika har vært utro mot kjærestene sine flere ganger, og kjærestene sikkert likeså... Utroskap er det dessverre ikke mindre av i Europa, men her er det jo normalt å gå fra den som var utro. Skilsmisser er ikke normalt.

Jeg vet ikke om menn fra midtøsten stjeler, men jeg vet at de er ekstremt kontrollerende på hvordan en kvinne skal gå kledd, oppføre seg og de er svært streng med å straffe... Dessuten får ikke kvinner nærme seg andre menn, og blir sett ned på om de gjør det, mens mennene kan pule hvem de vil, og det er helt i orden...

Pappaen min er fra midtøsten, men han er verdens herligste og snilleste mann. Han har egentlig bare tilpasset seg til norsk kultur og væremåte. Han er fortsatt troende og på den måten kjenner jeg mange menn fra midtøsten som bor i Norge og er gift med norske kvinner som er gode fedre og ektefeller. 

Anonymkode: b5f99...b78

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, de er egentlig ganske ulike. I Latin-Amerika så kan kvinner kle seg slik de vil, de kan snakke med hvem de vil og familiene tar deg i mot uansett hvem du er. De aller fleste har vestlig syn på de aller fleste ting, og de er lette å komme i kontakt med. Dessverre har jeg hørt om ALT for mange jenter fra Europa som har blitt forelsket i dem, og etterpå opplevd at hele bankkontoen deres har blitt tømt eller at pass har blitt stjålet. Min bestevenninne mistet for eksempel 20 000 kr når hun var sammen med en fra Ecuador. Han spurte om å låne, og siden har vi ikke hørt et ord fra han... Utroskap er VELDIG utbredt der, både blant kvinner og menn. Kanskje ikke middelaldrende kvinner, men de fleste venninnene mine (mellom 20 og 30 år) fra Latin-Amerika har vært utro mot kjærestene sine flere ganger, og kjærestene sikkert likeså... Utroskap er det dessverre ikke mindre av i Europa, men her er det jo normalt å gå fra den som var utro. Skilsmisser er ikke normalt.

Jeg vet ikke om menn fra midtøsten stjeler, men jeg vet at de er ekstremt kontrollerende på hvordan en kvinne skal gå kledd, oppføre seg og de er svært streng med å straffe... Dessuten får ikke kvinner nærme seg andre menn, og blir sett ned på om de gjør det, mens mennene kan pule hvem de vil, og det er helt i orden...

Pappaen min er fra midtøsten, men han er verdens herligste og snilleste mann. Han har egentlig bare tilpasset seg til norsk kultur og væremåte. Han er fortsatt troende og på den måten kjenner jeg mange menn fra midtøsten som bor i Norge og er gift med norske kvinner som er gode fedre og ektefeller. 

Anonymkode: b5f99...b78

Hvor er moren din i fra?

Jeg visste ikke alt dette om de i fra Latin-Amerika, spesielt ikke dette med utroskap. Jeg leste en historie om latinamerika og noe om noe kalt faela-fester. Det så helt jævlig ut. Kvinnene gikk kledd i truser og de sang bare om sex. Nå er dette sikkert et spesielt tilfelle siden det ble tatt opp i all offentlighet, og tror nok ikke alle er så perverse, men allikevel.

Jeg har hørt om to lignende tilfelle med stjeling av penger og pass. De var visstnok i fra Tyrkia, så dette kommer nok an på person til person dette også. For når det er sagt gjorde naboen dems det samme og han er "etnisk norsk". Det jeg vil frem til med de i fra Iran, Tyrkia, Pakistan osv er at de har ekstremt mange fellestrekk med tanke på religion og kultur. De er veldig strenge slik du beskriver dem - det er ikke alle som har friheten til å gjøre som dem vil (strenge foreldre, venner, tvangsekteskap), og de er kun "venner" med norske i perioder av forskjellige grunner. Det kan bero på utnyttelse eller støtte til noe i fra staten eller UDI - altså: det å få en ny kone hit eller dra å besøke den nye konen sin.
Få støtte til å få deres egen families venner hit i perioder av forskjellige grunner.
Hvis mennene fester så er konene dems hjemme, ellers samler mennene seg rundt 20 stykker på cafeer og sitter i sammen og røyker heroin. Det er ofte helt vanlig for dem.

Etniske nordmenn kan ikke gjøre annet enn å henvise dem til UDI hvis det er tilfellet, men å bli sammen med en som står utenfor UDI 24 timer i døgnet hadde jeg virkelig revurdert altså.

Det kam også være at de engasjerer seg i det såkalte vestlige livet fordi dem ikke har funnet seg selv enda, og fordi de skal motbevise noe de har gjort eller ikke gjort. Æreskrenkelser i familien, tvangsekteskap som gjør at dem ikke kan annet enn å være med nordmenn som de egentlig ikke liker, osv.

Jeg vet at ikke alle er sånn, men dæven så mange det er.

Endret av fuglekvinnen__
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min far er utenlandsk, min mor er norsk. Min far har aldri behandlet min mor eller datteren sin (meg) på denne måten du beskriver. Aldri. Han kaller oss aldri stygge ting, han nekter oss aldri å gjøre noe, han støtter og hjelper der det trengs. 

Tror utsagnene dine er mer preget av egne fordommer enn av realiteten.

Anonymkode: 4eff8...e32

Jeg snakker ikke om de som har en norsk mor og en utenlandsk far. Jeg snakker om de som kom hit som flyktninger med to utenlandske foreldre. Mange av dem liker ikke den vestlige kulturen og kommer aldri til å gjøre det.

Endret av fuglekvinnen__
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, fuglekvinnen__ skrev:

Ja, det er det jeg skal frem til. Alle har ikke det, og hvis man ser litt vekk i fra religion og heller fokuserer på deres kultur så er det vedlig lite i den vestlige kulturen som er likt den generelle asiatiske kulturen for eksempel. Og asiaterne vil ikke ha dette inn i sin kultur. Greit nok det, men hvorfor vil de da innlede kortvarige forhold eller vennskap med noen for deretter å reise helt frivllig tilbake til iran, pakistan og lignende? For deretter å høre bekjente bli kalt white trash og sånt?
 

Hvaforno??

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, applestories skrev:

Hvaforno??

Ja? Nordmenn har ikke ære?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest PetterPanne
7 minutter siden, fuglekvinnen__ skrev:

Jeg snakker ikke om de som har en norsk mor og en utenlandsk far. Jeg snakker om de som kom hit som flyktninger med to utenlandske foreldre. Mange av dem liker ikke den vestlige kulturen og kommer aldri til å gjøre det.

Tror de utallige ingeniørene, advokatene, legene fra utenlandske familier vil slå av en prat med deg. 

Dessuten er det noe som heter integerering, og at verdier endrer seg innad i en familie over tid. En familie jeg kjenner kom til Norge på begynnelsen av 80 tallet med en koffert og 50 dollar. Idag har de reist jorden rundt, har to biler, et hus som er nedbetalt, snakker god norsk, skriver ok norsk, og har norske venner. Barna deres har tatt både mastergrader og bachelorgrader, og den ene datteren er gift med en nordmann.

Si meg, er det virkelig så svart/hvitt som du skal ha det til?

Endret av PetterPanne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, de er egentlig ganske ulike. I Latin-Amerika så kan kvinner kle seg slik de vil, de kan snakke med hvem de vil og familiene tar deg i mot uansett hvem du er. De aller fleste har vestlig syn på de aller fleste ting, og de er lette å komme i kontakt med. Dessverre har jeg hørt om ALT for mange jenter fra Europa som har blitt forelsket i dem, og etterpå opplevd at hele bankkontoen deres har blitt tømt eller at pass har blitt stjålet. Min bestevenninne mistet for eksempel 20 000 kr når hun var sammen med en fra Ecuador. Han spurte om å låne, og siden har vi ikke hørt et ord fra han... Utroskap er VELDIG utbredt der, både blant kvinner og menn. Kanskje ikke middelaldrende kvinner, men de fleste venninnene mine (mellom 20 og 30 år) fra Latin-Amerika har vært utro mot kjærestene sine flere ganger, og kjærestene sikkert likeså... Utroskap er det dessverre ikke mindre av i Europa, men her er det jo normalt å gå fra den som var utro. Skilsmisser er ikke normalt.

Jeg vet ikke om menn fra midtøsten stjeler, men jeg vet at de er ekstremt kontrollerende på hvordan en kvinne skal gå kledd, oppføre seg og de er svært streng med å straffe... Dessuten får ikke kvinner nærme seg andre menn, og blir sett ned på om de gjør det, mens mennene kan pule hvem de vil, og det er helt i orden...

Pappaen min er fra midtøsten, men han er verdens herligste og snilleste mann. Han har egentlig bare tilpasset seg til norsk kultur og væremåte. Han er fortsatt troende og på den måten kjenner jeg mange menn fra midtøsten som bor i Norge og er gift med norske kvinner som er gode fedre og ektefeller. 

Anonymkode: b5f99...b78

Vanlig at latinamerikanske menn stjeler fra sine europeiske kjærester? Hva slags omgangskrets henger du egentlig i? Er venninna di denne bestemora som sitter fengslet i Ecuador? Eller har de funnet kjærestene sine på nettet som "trenger" penger (såkalt Nigeria-svindlereeller hva det enn kalles)? Jeg har bodd flere år i Latin-Amerika, og har aldri blitt frastjålet noe, og kjenner ingen som har blitt frastjålet noe fra venner/kjæreste/vertsfamilier. Om det er mer utroskap i Latin-Amerika enn i Norge skal jeg ikke si noe om da jeg ikke har sett noen forskringsrapporter som avdekker det ene eller det andre. Men jeg vet om utro folk både i Latin-Amerika og i Norge.

Denne machokulturen som noen nevner over eksisterer i liten grad i store byer og blant min generasjon (folk i 20-30-årene). Men sikkert mer av det i små landsbyer og blant eldre folk (men nå generaliserer jeg). Mine venninner som er gift med latinamerikanere reiser på shoppingturer/jenteturer, går ut på byen mens mennene passe på barna - jeg vet ikke om noen som ikke får gjøre noe pga sjalu partner. Har derimot en norsk venninne som må spørre sin norske mann om tillatelse til å gå ut med venninner. Hun har aldri blitt med på venninneturer, ikke engang helgeturer på fjellet.

Selvom jeg nå bor i norge, og har en norsk mann, så henger jeg mye med latinamerikanere, og har mange nære venner, både menn og kvinner. De elsker å ha det moro, gå på konserter og arrangere store middagskvelder. De elsker å bli kjent med nye folk, og dersom jeg er invitert på fest er mannen min en selvskreven gjest, og jeg kan også ha med venner de ikke kjenner.

Anonymkode: ff022...763

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var sammen med en meksikaner. Han ville ikke ha norsk pass og han tok aldri pengene mine eller noe. Jeg stolte veldig mye på han og fikk gjøre stort sett som jeg ville og han likeså. Foreldrene hans i Mexico var veldig glade i meg.

Forholdet tok slutt fordi i Mexico så er utroskap en greie som blir sett på som "ok", og jeg fant ut at han hadde vært det mot meg flere ganger. Så ja. 

Anonymkode: b5f99...b78

Det er like "ok" å være utro i Mexico som i Norge. Altså ikke sosial akseptert i det hele tatt. Hilsen ei som har bodd i Mexico i fire år, og har mange mexikanske venner. 

Anonymkode: ff022...763

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, fuglekvinnen__ skrev:

Hvor er moren din i fra?

Jeg visste ikke alt dette om de i fra Latin-Amerika, spesielt ikke dette med utroskap. Jeg leste en historie om latinamerika og noe om noe kalt faela-fester. Det så helt jævlig ut. Kvinnene gikk kledd i truser og de sang bare om sex. Nå er dette sikkert et spesielt tilfelle siden det ble tatt opp i all offentlighet, og tror nok ikke alle er så perverse, men allikevel.

Jeg har hørt om to lignende tilfelle med stjeling av penger og pass. De var visstnok i fra Tyrkia, så dette kommer nok an på person til person dette også. For når det er sagt gjorde naboen dems det samme og han er "etnisk norsk". Det jeg vil frem til med de i fra Iran, Tyrkia, Pakistan osv er at de har ekstremt mange fellestrekk med tanke på religion og kultur. De er veldig strenge slik du beskriver dem - det er ikke alle som har friheten til å gjøre som dem vil (strenge foreldre, venner, tvangsekteskap), og de er kun "venner" med norske i perioder av forskjellige grunner. Det kan bero på utnyttelse eller støtte til noe i fra staten eller UDI - altså: det å få en ny kone hit eller dra å besøke den nye konen sin.
 

Moren min er norsk. 

Ja, vel, mye av musikken, spesielt reggaeton (fra Colombia), er av seksuell sjanger. Latin-Amerikanske kvinner er vakre, og de hylles jo for det, og mye av kulturen går jo i å gå kledd så sexy som mulig som om de skal forføre når som helst. Latin-Amerikanske gutter derimot er veldig glade i blonde jenter btw, noe de i midtøsten også er forsåvidt...

Vil se for meg at om mannen trenger penger og slik, så kommer han til å stjele fra og manipulere naive jenter fra Norge uansett kultur og tro. 

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vanlig at latinamerikanske menn stjeler fra sine europeiske kjærester? Hva slags omgangskrets henger du egentlig i? Er venninna di denne bestemora som sitter fengslet i Ecuador? Eller har de funnet kjærestene sine på nettet som "trenger" penger (såkalt Nigeria-svindlereeller hva det enn kalles)? Jeg har bodd flere år i Latin-Amerika, og har aldri blitt frastjålet noe, og kjenner ingen som har blitt frastjålet noe fra venner/kjæreste/vertsfamilier. Om det er mer utroskap i Latin-Amerika enn i Norge skal jeg ikke si noe om da jeg ikke har sett noen forskringsrapporter som avdekker det ene eller det andre. Men jeg vet om utro folk både i Latin-Amerika og i Norge.

Denne machokulturen som noen nevner over eksisterer i liten grad i store byer og blant min generasjon (folk i 20-30-årene). Men sikkert mer av det i små landsbyer og blant eldre folk (men nå generaliserer jeg). Mine venninner som er gift med latinamerikanere reiser på shoppingturer/jenteturer, går ut på byen mens mennene passe på barna - jeg vet ikke om noen som ikke får gjøre noe pga sjalu partner. Har derimot en norsk venninne som må spørre sin norske mann om tillatelse til å gå ut med venninner. Hun har aldri blitt med på venninneturer, ikke engang helgeturer på fjellet.

Selvom jeg nå bor i norge, og har en norsk mann, så henger jeg mye med latinamerikanere, og har mange nære venner, både menn og kvinner. De elsker å ha det moro, gå på konserter og arrangere store middagskvelder. De elsker å bli kjent med nye folk, og dersom jeg er invitert på fest er mannen min en selvskreven gjest, og jeg kan også ha med venner de ikke kjenner.

Anonymkode: ff022...763

Jeg skrev ikke at det var vanlig, men at det er alt for mange til det det egentlig burde vært. Eksen min stjal aldri noe fra meg, han var fra en helt vanlig meksikansk, hardtarbeidende familie. Han ene kompisen til eksen min stjal 600 euro fra sin tyske kjæreste for eksempel, og ei jeg kjenner bodde i Cuba, fant lykken der, men kom hjem med kjærlighetssorg og ingen penger på konto... Møtte utrolig mange gutter og jenter mens jeg bodde i Mexico som hadde en tankegang som sa at folk fra Europa og USA som bosetter seg i Mexico har utrolig mye penger og at det ikke gjør noe om de mister litt... Dette gjelder jo uansett hvor og hvem, ikke bare for Latin-Amerika. Kan se for meg at mange kunne utnyttet ei jente fra Norge for å snylte på NAV og slikt.

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er like "ok" å være utro i Mexico som i Norge. Altså ikke sosial akseptert i det hele tatt. Hilsen ei som har bodd i Mexico i fire år, og har mange mexikanske venner. 

Anonymkode: ff022...763

I så fall bodde jeg i en sykt råtten by, for både vertsmor hadde to kjærester, og vennene av meg og eksen sa at det var ikke en big deal at han var utro fordi han elsket meg og det var en "feil". Venner og familie i Norge ba meg om å gå fra han med en gang. 
Jeg droppet ene bestevenninnen min i Mexico når jeg fant ut at hun hadde vært utro flere ganger mot kjæresten sin. Hun skjønner fortsatt ikke hva problemet er... 

Anonymkode: b5f99...b78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, fuglekvinnen__ skrev:

Jeg har flere bekjente som er sammen med utenlandske gutter eller menn. Dem får ikke lov til å gjøre noen ting, dem blir kjeftet på mye, dem har ikke sitt eget liv og de blir aldri inkludert i familien/vennene til mannen de er sammen med. De blir mobbet og frosset ut av andre utenlandske kvinner, de blir kalt opp til å være white trash, og horer ekstremt ofte.
Hvorfor er de sammen med disse guttene/mennene? Vil disse mennene bare ha oppholdstillatelse eller norsk pass?

Blir dem bare brukt?
Hvorfor setter disse etniske norske kvinnene seg i en sånn situasjon når de vet at disse mennene bare er ute etter å lure dem og til og med er gift med barn utenfor disse kvinnene.

Jeg forstår det med spanjoler og italienere, men ellers så skjønner jeg det aldri. De liker ikke nordmenn eller norge, skjørtlengde over knærne er skam og alt mulig. Hvorfofr utsette seg for noe sånt?

Jeg skjønner ikke helt hvilke utlendinger du sikter til?Jeg har aldri opplevd noe sånt som du beskriver med noen utlendinger. Halvparten av mine kjærester har ikke vært norske. Men de har vært fra Europa riktignok. Vil si de har behandlet meg langt bedre enn mine norske kjærester som stort sett har vært noen forvokste drittunger som vil du skal være mammaen deres, når du ikke er hora deres og jevnt over aldri blir voksen. Bedre erfaring med utlendinger som gjerne jobber hardere i livet generelt fordi ting ikke kommer gratis i ett annet land. På alle plan. 

Anonymkode: 918ec...8fb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Stadig flere tilårskomne damer som gifter seg med tunisiske guttunger som kunne vært sønnen deres. 

Anonymkode: 288bd...6cb

Ja, disse stakkars kvinnene som trenger omsorg og bekreftelse fra en ung afrikaner som ikke eier nåla i veggen. Eller prostitusjon mao.

Anonymkode: 7abe5...722

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du i fullt alvor at der vanlog at menn fra midtøsten samles på caféer og røyker heroin? Hva slags caféer er dette? 

Og hva mener du med den generelle asiatiske kulturen? Det som er felles for japanere, nepalesere, thailendere, iranere, jøder og mongoler? Det er font lite, altså......

Jeg har knapt sett maken til fordomsfulle holdninger her inne! Jeg er fascinert!

Anonymkode: 6cad7...20f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...