Gå til innhold

Fungerer egentlig forhold i mellom "utenlandske" og "etnisk norske" eller er det hele en stor bløff i det "utenlandske samfunnet"?


fuglekvitter__

Anbefalte innlegg

Jeg har flere bekjente som er sammen med utenlandske gutter eller menn. Dem får ikke lov til å gjøre noen ting, dem blir kjeftet på mye, dem har ikke sitt eget liv og de blir aldri inkludert i familien/vennene til mannen de er sammen med. De blir mobbet og frosset ut av andre utenlandske kvinner, de blir kalt opp til å være white trash, og horer ekstremt ofte.
Hvorfor er de sammen med disse guttene/mennene? Vil disse mennene bare ha oppholdstillatelse eller norsk pass?

Blir dem bare brukt?
Hvorfor setter disse etniske norske kvinnene seg i en sånn situasjon når de vet at disse mennene bare er ute etter å lure dem og til og med er gift med barn utenfor disse kvinnene.

Jeg forstår det med spanjoler og italienere, men ellers så skjønner jeg det aldri. De liker ikke nordmenn eller norge, skjørtlengde over knærne er skam og alt mulig. Hvorfofr utsette seg for noe sånt?

Endret av fuglekvinnen__
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var en gang sammen med en engelsk mann. Jeg fikk stort sett gjøre akkurat som jeg ville og så vidt jeg vet var han ikke interessert i norsk pass heller. Faktisk ville han ikke bo i Norge for alt i verden.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Whoops skrev:

Jeg var en gang sammen med en engelsk mann. Jeg fikk stort sett gjøre akkurat som jeg ville og så vidt jeg vet var han ikke interessert i norsk pass heller. Faktisk ville han ikke bo i Norge for alt i verden.

Ikke for å generalisere, men jeg tenker mer på pakistanske, iranske, libansere, også videre.

Akkurat det som er poenget mitt. :P

Endret av fuglekvinnen__
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, fuglekvinnen__ skrev:

Ikke for å generalisere, men jeg tenker mer på pakistanske, iranske, libansere, også videre.

Akkurat det som er poenget mitt. :P

Eh... Akkurat hva er egentlig poenget ditt? Ar de ikke vi bo i Norge?

Anonymkode: 2ba35...124

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh... Akkurat hva er egentlig poenget ditt? Ar de ikke vi bo i Norge?

Anonymkode: 2ba35...124

Ja.

Mange av dem er her midlertidig og drar tilbake til hjemlandet, eller bor ofte i landet de opprinnelig er i fra.
Veldig ofte har de null interesse av norske kvinner annet enn et ligg.

Jeg har maks fire bekjente "utenlandske" som jeg kan være venner med av mange hundre i dette landet, men da er de ofte mulatter som noen kalte dem. :P

Endret av fuglekvinnen__
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, fuglekvinnen__ skrev:

Ikke for å generalisere, men jeg tenker mer på pakistanske, iranske, libansere, også videre.

 

Du mener ikke-vestlige. Skriv heller det i hovedinnlegget. "Utenlandske" betyr alt utenfor Norge. 

Anonymkode: 2b283...478

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, fuglekvinnen__ skrev:

Ikke for å generalisere, men jeg tenker mer på pakistanske, iranske, libansere, også videre.

Akkurat det som er poenget mitt. :P

Osv skriver du... Tenker du også på latinamerikanere?

Anonymkode: ff022...763

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès

Jeg har  veldig vanskelig å skjønne at noen vil innlede et forhold med muslimer.

Tenker for eksempel på det råtne kvinne synet de har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, fuglekvinnen__ skrev:

Ja.

Mange av dem er her midlertidig og drar tilbake til hjemlandet, eller bor ofte i landet de opprinnelig er i fra.
Veldig ofte har de null interesse av norske kvinner annet enn et ligg.

Kommer menn langveisfra bare for å ligge med norske damer?

Anonymkode: ec487...0f9

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambo er svensk, han er ganske grei. Får stort sett gjøre som jeg vil. Er sammen med han fordi han er veldig ålreit. Han vil helst beholde sitt svenske pass, og jeg tror ikke han bruker meg.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil de ha pass/oppholdstillatelse om de bare vil være midlertidig i Norge?

Jeg synes "utenlandske menn" var et realtivt vidt begrep om du vare mente menn fra noen få land. De fleste pakistanske, iranske og libanesiske menn jeg kjenner er forresten 2. eller 3 generasjon nordmenn og er statsborgere allerede, godt integrert og har ofte helt "norske" liv.

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer menn langveisfra bare for å ligge med norske damer?

Anonymkode: ec487...0f9

Nei - ikke bare for det, men for oppholdtillatelse, pass. Jeg tenker mer på de asiatiske landene.
Mange av dem er ofte gift og har barn og ønsker å ha sin egen familie innad i fra deres egen nasjonalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Osv skriver du... Tenker du også på latinamerikanere?

Anonymkode: ff022...763

Nei, asiatere. Pakistanske, Iranske, Palestinere, Tyrkere, men...
Jeg mener selv at svensker, latin-amerikanere og diverse er veldig vestlige og trives som regel i den vestlige kulturen, men det er ikke til å stikke under en stol at asiatere, Pakistanere, Iranere, Palestinere, Tyrkere ikke har så mye til overs for den vestlige kulturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sist jeg sjekket fikk man ikke pass og oppholdstillatelse av å være sammen med en norsk kvinne (eller mann). Tenker du nå på det samme som at menn får seg unge thailandske koner og hun skiller seg etter at de har vært gift i noen år slik at hun får bli i landet?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Loki Laufeyson skrev:

 

Tenker for eksempel på det råtne kvinne synet de har.

Ja, det er det jeg skal frem til. Alle har ikke det, og hvis man ser litt vekk i fra religion og heller fokuserer på deres kultur så er det vedlig lite i den vestlige kulturen som er likt den generelle asiatiske kulturen for eksempel. Og asiaterne vil ikke ha dette inn i sin kultur. Greit nok det, men hvorfor vil de da innlede kortvarige forhold eller vennskap med noen for deretter å reise helt frivllig tilbake til iran, pakistan og lignende? For deretter å høre bekjente bli kalt white trash og sånt?
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du mener ikke-vestlige. Skriv heller det i hovedinnlegget. "Utenlandske" betyr alt utenfor Norge. 

Anonymkode: 2b283...478

Ja okey. Sorry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Whoops skrev:

Sist jeg sjekket fikk man ikke pass og oppholdstillatelse av å være sammen med en norsk kvinne (eller mann). Tenker du nå på det samme som at menn får seg unge thailandske koner og hun skiller seg etter at de har vært gift i noen år slik at hun får bli i landet?

Før har det vært noe som heter proforma ekteskap, men det er ikke det jeg skal frem til nå. Nei, det er ikke det jeg skal frem til i denne diskusjonen. :) Jeg har skrevet flere svar på det hvis du leser de jeg har svart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sammen med en meksikaner. Han ville ikke ha norsk pass og han tok aldri pengene mine eller noe. Jeg stolte veldig mye på han og fikk gjøre stort sett som jeg ville og han likeså. Foreldrene hans i Mexico var veldig glade i meg.

Forholdet tok slutt fordi i Mexico så er utroskap en greie som blir sett på som "ok", og jeg fant ut at han hadde vært det mot meg flere ganger. Så ja. 

Anonymkode: b5f99...b78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du ikke klar over at den latinamerikanske kulturer er ekstremt macho og at utroskap er helt vanlig i de landene?

Anonymkode: ec487...0f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gift med en mann fra Polen og angrer ikke et sekund. En så familiekjær/orientert mann i ung alder er en svært sjelden kost å finne blant norske menn. (Vi bor i Norge, kommer til å fortsette å gjøre det og han snakker norsk).

Anonymkode: 5d081...1c1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...