Gå til innhold

Babymas og annet ræl


sitronkake

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Beccy87 skrev:

What?! 
En hel runde på IKEA uten noe ekstra? 
Du skremmer meg!!! :hakeslepp:

Haha, enkelte fordeler er det tydeligvis med å dra på Ikea når man er i litt døll form, det blir mye billigere :ler: Bare tanken på å tråle hylle for hylle og kikke på alt gjorde meg helt matt, så her var det rett inn - plukke med meg det som sto på lista - rett ut. Gikk ikke engang gjennom hele avdelingen oppe, siktet meg rett inn på barneavdelingen før jeg gikk ned igjen :overrasket: Jeg skremmer meg selv også. Tenk om jeg har mistet Ikea-shoppinggenet mitt også?! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er en sånn som aldri bruker lenger tid på IKEA enn jeg må, tydeligvis helt motsatt av deg. Eneste ekstra jeg har tatt med i det siste var gavepapir liksom. Må dit og kjøpe et par ekstra overmadrasser til frøkna (bruker de som underlag i vår seng siden hun gulper) og gruer meg allerede :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Jeg er stiv av skrekk hver gang jeg må på IKEA! Gruer meg i dagesvis på forhånd, og er som en sur og trassig unge så lenge vi er der. Ikke noe problem for meg å holde meg til listen, for å si det sånn :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke gå på IKEA bare for å se. Jeg må ha en plan, men det betyr ikke at jeg ikke klarer å plukke med meg en del småplukk fra kjøkkenavdelingen f.eks. Mannen er en sånn som kan gå bare for å se. Jeg blir smågal :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, A4-livet skrev:

Jeg er en sånn som aldri bruker lenger tid på IKEA enn jeg må, tydeligvis helt motsatt av deg. Eneste ekstra jeg har tatt med i det siste var gavepapir liksom. Må dit og kjøpe et par ekstra overmadrasser til frøkna (bruker de som underlag i vår seng siden hun gulper) og gruer meg allerede :fnise: 

Du må jo være drømmedama til mannen min :ler: Han hater Ikea over alt på jord og blir helt hvit i ansiktet om jeg sier at han må være med. Pleier å ta med meg søsteren eller den faste Ikea-venninnen min om jeg ikke drar alene, og så hanker jeg bare inn mannen om jeg vet at vi skal ha noe tungt. 
Skal ta med meg et par overmadrasser til deg neste gang jeg skal innom jeg, a4, vi kan bytte de mot noe hvetebakst :fnise: 
 

12 timer siden, miore skrev:

:ler: Jeg er stiv av skrekk hver gang jeg må på IKEA! Gruer meg i dagesvis på forhånd, og er som en sur og trassig unge så lenge vi er der. Ikke noe problem for meg å holde meg til listen, for å si det sånn :hoho: 

Du er med andre ord den kvinnelige versjonen av mannen min! Forrige gang han var med måtte vi opp i barneavdelingen en tur, tror nesten han begynte å gråte da han skjønte at vi ikke kunne gå rett til markedsavdelingen sånn som vi pleier :fnise: 
 

11 timer siden, Pentu skrev:

Jeg kan ikke gå på IKEA bare for å se. Jeg må ha en plan, men det betyr ikke at jeg ikke klarer å plukke med meg en del småplukk fra kjøkkenavdelingen f.eks. Mannen er en sånn som kan gå bare for å se. Jeg blir smågal :P 

Jeg drar ikke på Ikea uten en plan jeg heller, men jeg kan gjerne ta meg en tur i den avdelingen oppe bare for å se :P (I mitt hode er alle Ikea-er utformet helt likt, med utstilling og sånn oppe og markedsavdeling nede - vet ikke om det faktisk er sånn jeg? :klo:) En gang hadde jeg og søsteren så god tid siden vi skulle bli hentet på et bestemt klokkeslett at vi slo oss ned i en sofa og satt der og slappet av i et kvarters tid før vi tuslet videre :ler: @miore og @A4-livet gråter sikkert bare av tanken :nigo: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og apropos Ikea, jeg fikk avsluttet første fase av Prosjekt ny oppbevaringsløsning på barnerommet i dag :5: Mens mannen lå og purket på gjesterommet (forviste ham dit siden jeg ikke orket tanken på å bli vekket av en stinkende øl-ånde) fikk jeg satt opp en haug med trådkurver og garderobestang og hele pakka i det nye skapet til Mini. Med god hjelp av Mini sjøl, selvsagt. Han synes det er innmari stas å hjelpe til med alt mulig, og tydeligvis er gjøremål som inkluderer en skrutrekker eller to ekstra interessant. Ting tok minst dobbelt så lang tid som vanlig siden lille hjelper stakk av med skrutrekkerne og skruene hver gang jeg snudde ryggen til :rolleyes: Han er nå søt da. "Se mamma! Jeg skrur!" :fnise: 

Etter skapskruinga tok vi toget til sentrum for å gå på biblioteket en tur. Tydeligvis var jeg ikke den eneste som hadde tenkt den tanken i dag, der var det smekkfullt av barn i alle aldre. Får litt fnatt av det lydnivået jeg, kjenner at jeg har enorm respekt for alle som jobber i barnehage :P Mini kosa seg glugg da, og han satt faktisk helt stille på fanget mitt i en halvtime mens jeg leste bok for ham. Ikke verst for en som vanligvis har lopper i blodet. Mulig den rosinbolla jeg ga ham mens vi leste hadde noe med saken å gjøre.. 

Shitman, nå ble klokka masse :overrasket::natti: Godt jeg ikke har noen planer i morgen, annet enn å omorganisere litt nede i kjelleren. Mannen insisterte på at vi måtte ta vare på kommoden som sto på rommet til Mini "siden den er så fin", men vi har egentlig ikke sånn kjempegod plass til den. Så akkurat nå ser kjelleretasjen vår helt bomba ut etter x antall forsøk på å få den kommoden på plass på et fornuftig sted. Vi trenger større hus :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, sitronkake skrev:

Du er med andre ord den kvinnelige versjonen av mannen min! Forrige gang han var med måtte vi opp i barneavdelingen en tur, tror nesten han begynte å gråte da han skjønte at vi ikke kunne gå rett til markedsavdelingen sånn som vi pleier :fnise: 

Jeg drar ikke på Ikea uten en plan jeg heller, men jeg kan gjerne ta meg en tur i den avdelingen oppe bare for å se :P (I mitt hode er alle Ikea-er utformet helt likt, med utstilling og sånn oppe og markedsavdeling nede - vet ikke om det faktisk er sånn jeg? :klo:) En gang hadde jeg og søsteren så god tid siden vi skulle bli hentet på et bestemt klokkeslett at vi slo oss ned i en sofa og satt der og slappet av i et kvarters tid før vi tuslet videre :ler: @miore og @A4-livet gråter sikkert bare av tanken :nigo: 

Hahaha, jeg dør litt av tanken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har folk så mye imot ikea?! Jeg skjønner det ikke. Ikea er himmelen. Vi var der her om dagen og mannen nektet å gå igjennom avdelingen oppe (ja alle varehuset må være sånn :P ) selv om jeg tok fram mine største dådyrøyne. De funker alltid. Kanskje han er blitt immun mot min søthet etter å ha blitt pappa..:fnise: Hadde tenkt å grabbe med meg noe derfra og, så må tilbake en annen dag:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var vi på IKEA for å kjøpe en overmadrass og så hadde de ikke! Da ble jeg skuffa da :dry: Syns det var gøy å gå og kikke der før men nå er det jo bare stress. Og hva er greia med at det er så sykt mye folk der på dagtid? I dag var køen 20 meter lang, vi endte med å legge tilbake den dørmatta vi hadde tatt med oss for vi orka ikke stå i den køen  (eller de, det var jo tre stk). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Strikkesokken skrev:

Hvorfor har folk så mye imot ikea?! Jeg skjønner det ikke. Ikea er himmelen. Vi var der her om dagen og mannen nektet å gå igjennom avdelingen oppe (ja alle varehuset må være sånn :P ) selv om jeg tok fram mine største dådyrøyne. De funker alltid. Kanskje han er blitt immun mot min søthet etter å ha blitt pappa..:fnise: Hadde tenkt å grabbe med meg noe derfra og, så må tilbake en annen dag:sjenert:

Strikkesokken, du har skjønt det :5: :ler: Jeg får heller aldri lov til å gå gjennom avdelingen oppe hvis mannen er med, tror det har skjedd kanskje én gang på den tiden vi har vært sammen. Og da skulle vi ha noe spesifikt som vi skulle se på først. Nå har han skjønt at man kan finne lagerplasseringen på tingen vi skal ha både på nett og på pcene i butikken, så nå er vel den tiden over :P 
 

17 timer siden, A4-livet skrev:

I dag var vi på IKEA for å kjøpe en overmadrass og så hadde de ikke! Da ble jeg skuffa da :dry: Syns det var gøy å gå og kikke der før men nå er det jo bare stress. Og hva er greia med at det er så sykt mye folk der på dagtid? I dag var køen 20 meter lang, vi endte med å legge tilbake den dørmatta vi hadde tatt med oss for vi orka ikke stå i den køen  (eller de, det var jo tre stk). 

Æsj, det der er irriterende. Jeg synes ikke det er så stas å gå på Ikea at det veier opp for at de ikke har den ene tingen man har sett seg ut. 
Synes alltid det er mye folk på Ikea jeg, men desember er kanskje verst? :vetikke: Nå som jeg er sykemeldt er det veldig greit å kunne dra dit midt på dagen, ellers pleier jeg å legge besøkene til sent på dagen. Ettermiddag og helg holder jeg meg unna, da synes til og med jeg at det er for mye folk der til at det er hyggelig å gå der ;) 

Endret av sitronkake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31+3! I morgen er det to måneder igjen til termindato. Hun ene i termingruppa mi hadde blitt lagt inn på føden i helgen fordi fødselen hadde startet :bond: Og så er det en haug med folk som allerede har begynt å pakke fødebagen fordi de fødte så tidlig sist, kjenner at jeg blir helt småsvett jeg. Vi har heldigvis ikke noen historie med for tidlig fødsel verken på min eller mannens side, så jeg regner egentlig med at lillebolla holder seg inne helt til februar. Og godt er det, for jeg føler at jeg ikke har noen ting klart!

Har samlet alt vi hadde av klær i størrelse 50 og 56 på ett sted, men enn så lenge har vi ikke noe sted å legge de. Og så må vi kanskje ha litt mer ull? :klo: Og babynest. Og madrass til bedside criben. Og så må jeg lokalisere alt det andre babystæsjet vi har stappet inn på boden, alle delene til vogna og bilsetet og sånn. Kjenner at jeg blir imponert over meg selv om jeg har klart å ta vare på nyfødtinnleggene til bilsetet, det lå selvsagt ikke i nærheten av setet. Har vel lagt de på et lurt sted.. 
Satser på at det holder at vi får ut fingeren etter jul. Vennligst ikke få noen ideer, lilleboll :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen problemer med IKEA jeg. Selv på en lørdag formiddag i 14-tiden. Da er det jo egentlig helt krise der, ikke én parkeringsplass å oppdrive. Men det går helt fint :) Bare pust med magen! En tidligere sjef av meg fikk derimot helt hetta da han var der med familien og rømte ut med sønnen via en nødutgang. Det er jo virkelig strengt forbudt! Tror det var full alarm på hele varehuset! :fnise:

Klart lillebolla skal holde seg i magen litt til! Virkelig ingen vits å komme før jul! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Carouselle skrev:

Har ingen problemer med IKEA jeg. Selv på en lørdag formiddag i 14-tiden. Da er det jo egentlig helt krise der, ikke én parkeringsplass å oppdrive. Men det går helt fint :) Bare pust med magen! En tidligere sjef av meg fikk derimot helt hetta da han var der med familien og rømte ut med sønnen via en nødutgang. Det er jo virkelig strengt forbudt! Tror det var full alarm på hele varehuset! :fnise:

Klart lillebolla skal holde seg i magen litt til! Virkelig ingen vits å komme før jul! :) 

Er generelt ikke så glad i masse folk jeg :ler: Synes det er helt pyton å gå på butikken eller på kjøpesenteret på ettermiddagene og i helgene, når man må albue seg vei gjennom folkemengden for å komme seg dit man skal. Folk står jo i veien overalt og parkerer handlevognene sine på teite steder :P 

Nå er den første februarbabyen i termingruppa født :overrasket: Heldigvis ikke noe som skulle tilsi at han her skal komme før tiden! Forrige gang var jeg helt ekstremt utålmodig og begynte å håpe på fødsel tre uker før termin. Denne gangen er det helt motsatt :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Legetimen er vel overstått, heldigvis hadde jeg ikke utslag på noen ting i urinen i dag :biggrin: Fikk +1 på glukose da jeg var på sykehuset i forrige uke så jeg måtte tilbake for en ekstra sjekk i dag. Da var det vel bare alle de labre larvene jeg spiste kvelden før som gjorde utslaget, puh! Feiret de gode nyhetene med en solskinnsbolle fra Kiwi, så nå er jeg sykt kvalm. Hvordan er det mulig å bare ha cravings på ting jeg vet jeg kommer til å bli kvalm av? :klo: Jeg kommer til å bli så tjukk atte hjælp etter fødsel om dette fortsetter, kommer jo til å velte meg i sjokolade og hvetebakst hver eneste dag :fnise: 

Det var forresten helt sykt glatt ute i dag, underkjølt regn er noe dritt! Kjørte Mini til barnehagen før jeg dro til legen og hadde skyhøy puls hele veien. Asfalten var helt skøytebane, og bilen bare sklei avgårde selv om jeg kjørte i noe sånt som 15 km/t :daane: Håper det smelter innen Mini skal hentes, hvis ikke får mannen pent komme tidligere hjem fra jobb så han kan hente :tongue: Begynner nesten å grine av tanken på å måtte kjøre ut igjen, selv om sannsynligheten for at det skjer noe annet enn at jeg muligens havner i grøfta er ganske liten. Pysete når det kommer til bilkjøring, jeg? Hæ? :ler:  

Endret av sitronkake
ordleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje de labre larvene er litt lugubre likevel? :ler: Bra alt så perfekt ut i dag, i alle fall!

Det er skummelt med underkjølt regn :haar: Naboen kjørte rett i veggen på vei ut av garasjen i dag  :overrasket: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, sitronkake skrev:

Er generelt ikke så glad i masse folk jeg :ler: Synes det er helt pyton å gå på butikken eller på kjøpesenteret på ettermiddagene og i helgene, når man må albue seg vei gjennom folkemengden for å komme seg dit man skal. Folk står jo i veien overalt og parkerer handlevognene sine på teite steder :P 

Problemet mitt er ikke Ikea, men folk. Folk er TEITE! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

43 minutter siden, miore skrev:

Kanskje de labre larvene er litt lugubre likevel? :ler: Bra alt så perfekt ut i dag, i alle fall!

Det er skummelt med underkjølt regn :haar: Naboen kjørte rett i veggen på vei ut av garasjen i dag  :overrasket: 

Underkjølt regn heter det selvsagt! Synes det var et eller annet som skurret med "nedkjølt", men gadd ikke finne ut av det :fnise: 
Skikkelig skummelt ja, akkurat her jeg bor er det masse bakker i alle retninger. Det er så ekkelt når du prøver å bremse og så fortsetter bilen rett frem. Eller enda verre; sidelengs. Fikk meg en støkk da jeg skulle parkere hos legen og bilen bare sklei sidelengs mot en bratt skråning :haar: Gleder meg til våren jeg!
 

15 minutter siden, Pentu skrev:

Problemet mitt er ikke Ikea, men folk. Folk er TEITE! :fnise:

Haha :ler: Etter noe sånt som fem år som butikkansatt så sier jeg meg veldig enig i det! 

Endret av sitronkake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen i dag var å sove lenge etter at gutta var sendt avgårde til bhg og skole - etter noe sånt som tidenes verste natt var det veldig etterlengtet. Mini har nemlig vært våken i flere timer i natt. Etter første oppvåkning nektet han plent å sove i sin egen seng og har breia seg og kastet på seg og stukket kroppsdeler oppi ansiktet mitt halve natta. Men soving kan jeg visst bare glemme, for den lille sniken har nå fått feber og må være hjemme fra barnehagen i dag :cry3: Vet ikke om jeg synes mest synd på ham eller meg selv jeg :fnise: 

Nå har jeg rigget til Mini i senga med nettbrett, kjeks og vann. Håper han har lyst til å ta seg en liten lur etterhvert sånn at jeg kan sove litt lenger. Jeg er så trøtt! Og kvalm :dry: Håper mannen kan komme tidlig hjem i dag når han er ferdig med kundemøtene sine, hvis ikke har dette potensiale til å bli en lang dag.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jr har også akkurat hatt feber. Er visst mye sykdom ute og går om dagen, alle de voksne på avdelingen i bhg har vært syke også. Feber hos jr betyr heldigvis at han sovner på dagen, får håpe det er sånn hos dere også :)  (jeg synes mest synd på deg :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest synd på deg! Helt klart! Mini får jo den oppvartningen og er så godt i varetatt atte :) Er mor som kunne trengt omsorg og stell nå :) God bedring til Mini og håper du får lagt deg nedpå litt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...