Gå til innhold

Babymas og annet ræl


sitronkake

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Pentu skrev:

Myk seng og myke puter er mye bedre enn hard seng og harde puter 😜  Vår seng er medium, men putene mine er ganske myke. Mannen sine er hardere. Men vi har dun begge to. Både putene og dynene. Jeg er seng og sengetøysnobb 😜

Enig i det egentlig! Men den dyna her var seriøst altfor fluffy, den fløffet seg liksom rundt i alle retninger og nektet å ligge fint. Og putene var så myke at det kjentes ut som jeg lå rett på madrassen selv om jeg hadde stablet to stk oppå hverandre :P Vi har dunputer vi også, og jeg har dundyne. Mannen derimot har den billigste fiberdyna fra IKEA, alt annet er visstnok for varmt. Han er en sånn som kunne sovet i en iglo i bare bokseren :sprettoy: 

 

2 timer siden, A4-livet skrev:

Dere får ikke parkeringssensorer på nye bilen da? Jeg har ikke det på min, men mannen har og det er veldig behagelig å parkere med altså :Nikke: 

Bra at du har overlevd turen da. Høres litt slitsomt ut. Vi er heldige og har all familie innen en times kjøretur unna (dvs, alle unntatt én bor innen 20 minutter unna) så vi trenger ikke lange besøk. Ikke har jeg noen svigermor heller så jeg slipper unna hele den problematikken...

Parkeringssensor! Det hadde jeg ikke tenkt på! Jeg er litt usikker på om det er sensor eller kamera eller begge deler (jeg falt litt av lasset da mannen snakket om det her), men en av delene er det iallefall :jepp: Da er det sikkert håp for gressklipperen. 

Min familie bor, med enkelte perifere unntak, innen en halvtimes kjøring fra oss, mens mannens er spredd utover halve landet. Så her blir det mye fly og kjøring hit og dit for å besøke slekta. Men noe annet er det vel nesten ikke å forvente når jeg fant meg en vestlending å gifte meg med ;) 

 

2 timer siden, miore skrev:

Jeg digger beinhard madrass og tjukke men harde puter :nigo:

You be crazy, woman :riste: Da velger jeg glatt senga her i stedet, selv om jeg følte at jeg ble kvalt av all fluffynessen. Sånn medium mykt er perfekt! Og passe myke puter. Vi har to forskjellige putetyper i senga vår, men jeg tror ikke mannen har lagt merke til det engang. Det ligger liksom stadig vekk feil puter på min plass :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er så deilig å være hjemme igjen :jepp: Ikke noe mas, ingen potpurri-krukker i alle hjørner og ingen som bryr seg om lekebiler i sofaen eller på spisebordet. Merker at svigers er ferdig med småbarnsperioden (naturlig nok), det er så mye i det huset som er "den må vi være forsiktige med" og "bare se, ikke røre". Ikke alltid like lett å forklare en toåring at ting han får lov til hjemme ikke er lov hos farmor, og heller ikke så lett for en 30-åring å huske på coastere hver gang man setter fra seg et glass :plystre: 

I morgen skal jeg på svangerskapskontroll hos legen igjen, kom på nå at jeg verken har kontroll på hvor helsekortet mitt er eller har husket å kjøpe nye urinprøveglass. Æsj. Synes fremdeles det er kleint å tasse gjennom venteværelset hos legen med en urinstinkende plastkopp jeg, selv etter ett og et halvt svangerskap med x antall urinprøver :fnise: 

Nå håper jeg at Mini tar kvelden for godt snart (jinxa visst det der med at det pleier å gå fint å legge ham etter at han har sovet borte), nå er jeg lei av oppvåkninger og fjas. Typisk at han tar det akkurat når mannen er ute og reiser, de har en tendens til å time det bra sånn. Sov nå, lille snik :dry::filer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ææh nå kom jeg på at jeg og har glemt urinprøveglass. Alltid like kjipt å komme til legen etter å ha holdt seg i tusen år :sprettoy: heldigvis har de eget toalett på laben så jeg slipper å vandre langt med glasset :fnise:

Håper du og mini fikk sove godt til slutt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmoren min har kontor på forskjellige steder. Ene stedet er på spesialistsenteret i kommunen. Så der er barnevernet, helsestasjon, legekontor, legevakt, medicus og spesialister på rekke og rad. Tenk deg hvor gøy det er å gå ut i lobbyen der for å ta urinprøve du :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nesten stressa av å lese om svigersene dine. Svigerfar har også en haug med nips forresten, heldigvis har ikke jr vist alt for mye interesse for det. Er sikkert hundrevis av messingting i stua i tillegg til noen skjøre glassting. Hadde vi vært der mer enn noen timer av gangen hadde jeg sikkert blitt utslitt, man får jo ikke akkurat slappet av når man konstant er på vakt i tilfelle ungen skulle finne på å klå. 

Urinprøveglass er no herk. Hos jordmor får man jo et nytt hver gang, men jeg glemte alltid hvor jeg la de så jeg har to eller tre sånne glass liggende rundt omkring nå. Kjekt å ha liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg skal være glad for mine svigerforeldre. Vi hadde vannlekkasje i huset i sommer, og svigerfar stod på dag og natt for å finne ut av det. Etterpå bygget han opp igjen terrassen vår som vi hadde måtte rive, og så tok han og svigermor og malte huset vårt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Strikkesokken skrev:

Ææh nå kom jeg på at jeg og har glemt urinprøveglass. Alltid like kjipt å komme til legen etter å ha holdt seg i tusen år :sprettoy: heldigvis har de eget toalett på laben så jeg slipper å vandre langt med glasset :fnise:

Håper du og mini fikk sove godt til slutt ;)

Jeg hadde ikke sjans til å holde meg gjennom matpakke- og frokostlaging til Mini, påkledning og levering i barnehagen, så jeg endte opp med å ta the urin walk of shame :fnise: Var heldigvis bare et lite barn og pappaen hans som var der da jeg kom, og de var mer opptatt av lekebilene enn av meg. 

Mini sovnet som en stein til slutt.. i min seng. Oops. Det derre "ikke noe Mini i vår seng"-prinsippet har en tendens til å ryke når jeg er trøtt og vil sove ;) 
 

3 timer siden, Pentu skrev:

Jordmoren min har kontor på forskjellige steder. Ene stedet er på spesialistsenteret i kommunen. Så der er barnevernet, helsestasjon, legekontor, legevakt, medicus og spesialister på rekke og rad. Tenk deg hvor gøy det er å gå ut i lobbyen der for å ta urinprøve du :fnise:

"Hallo folkens, her kommer jeg og tisset mitt" :fnise: Her er det heldigvis bare legekontor og ikke noe annet!
 

43 minutter siden, A4-livet skrev:

Blir nesten stressa av å lese om svigersene dine. Svigerfar har også en haug med nips forresten, heldigvis har ikke jr vist alt for mye interesse for det. Er sikkert hundrevis av messingting i stua i tillegg til noen skjøre glassting. Hadde vi vært der mer enn noen timer av gangen hadde jeg sikkert blitt utslitt, man får jo ikke akkurat slappet av når man konstant er på vakt i tilfelle ungen skulle finne på å klå. 

Urinprøveglass er no herk. Hos jordmor får man jo et nytt hver gang, men jeg glemte alltid hvor jeg la de så jeg har to eller tre sånne glass liggende rundt omkring nå. Kjekt å ha liksom...

Mini er ikke så interessert i alt dill og dall lenger, heldigvis. Men han er jo f.eks. vant til å kjøre lekebilene sine overalt (virkelig overalt. Her om dagen fant jeg en traktor i undertøyskuffen min :P), og hos svigers er det ikke lov å kjøre de andre steder enn på gulvet. Sofaen og bordet kan få riper vett. Litt slitsomt å forholde seg til, selv om jeg egentlig skjønner de godt. Man kan jo ikke akkurat forvente at de skal være som oss, som tenker at vi skal bytte ut spise- og salongbordet etter endt småbarnstid, og at det ikke er så farlig om det kommer et hakk til her og der.

Jeg har fremdeles ikke somlet meg til jordmor igjen jeg, har bare vært der en gang. Nå henger jeg jo hos legen og på sykehuset stadig vekk, så jeg vet liksom ikke helt hva jeg skulle snakket med henne om. Snakker jo nok om graviditets- og babyting med venninner og her inne føler jeg ;) 
 

26 minutter siden, Småkjekset skrev:

Kjenner jeg skal være glad for mine svigerforeldre. Vi hadde vannlekkasje i huset i sommer, og svigerfar stod på dag og natt for å finne ut av det. Etterpå bygget han opp igjen terrassen vår som vi hadde måtte rive, og så tok han og svigermor og malte huset vårt!

Det er svigerforeldrene sine det :nigo: Svigerfar (de er skilt) er ikke så verst altså, det er for det meste svigermor og den nye mannen hennes som går meg på nervene. De skal ha at de er helt supre med Mini når vi er på besøk, tar ham med på tur og leker med ham, så det er ikke bare sorgen heller :P Blir bare litt mye når jeg må være med de i flere dager i strekk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svangerskapskontroll overstått og jeg fikk endelig somlet meg til å hente terminbekreftelsen min sånn at jeg kan sende inn foreldrepenge-søknaden. Bare fire uker etter at jeg begynte å tenke på det. Bra jobbet, meg selv :5: 

Måtte som nevnt ta urinprøve hos legen siden jeg ikke hadde noe egnet å tisse i, klarte såvidt å skvise ut fire dråper. Hadde utslag på både leukocytter, proteiner og ketoner, så de måtte sende den inn til dyrking. Men da var selvsagt ikke de fire dråpene bra nok, så jeg må tilbake i morgen med en ny en :murvegg:
Bolla har det tilsynelatende helt fint der inne, selv om SF-målet mitt er heeelt ute på viddene. Vet ikke om det er legen min som måler feil jeg, men hun turte nesten ikke sette kryss engang fordi det er så lavt. Det var like lavt forrige gang hun prøvde, og da sa de jo på sykehuset at han vokste fint. Skal på ny vekstkontroll neste uke, satser på at han fremdeles vokser som han skal :Nikke: Orker ikke begynne å bekymre meg helt ennå, det er vel ikke så mye jeg får gjort fra eller til uansett.. :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tester ut kjerringråd 101; en halv løk på rommet til Mini for å stoppe hosten. Når jeg sier rommet til Mini mener jeg egentlig rommet vårt, for etter en time med hosting og fjas kastet jeg nok en gang alle prinsipper på båten og la ham i senga vår. Kommer sikkert til å angre en eller annen gang (f.eks. i morgen når jeg må overbevise ham om at gårsdagens utskeielser ikke kan gjenta seg hver kveld), men fader ass. Det var så deilig å sette seg i sofaen at det føles innmari verdt det. I morgen kveld er jo uansett mannen tilbake, så da kan han ta seg av leggingen :fnise: 
Må prøve å flytte Mini tilbake i sengen sin etterhvert, for nå synes jeg det lukter løk overalt. Åj, tenk om han stinker skikkelig løk i morgen når han skal i barnehagen? De må jo tro at vi ikke bader ham.. :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj en halv løk?! Blææh:blink: jeg får noia bare det lukter løk av søppelet på kjøkkenet:fnise: må ut med det med en gang! Lukter sikkert nydelig imorgen tidlig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj. Sove i løklukt. *Grøss*

krysser fingrene for at Mini sover natten gjennom selv med løklukt :P 

Lille lukter ofte hvitløk når vi sender henne i barnehagen. Hun elsker alt av hvitløk. Hun spiser aioli med skje :fnise:  Husker hun var helt manisk etter morsmelk når jeg hadde spist mye hvitløk :P Heller løklukt enn en sur kar som ikke har sovet sier nå jeg :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering 02.44: Fjernet løken jeg gikk og la meg for et par timer siden og Mini har hostet som en gærning den siste timen. Han hostet faktisk ikke så mye rett etter leggetid. Han har også tisset ut bleia si, selvsagt med stumpen godt trøkket inntil meg, sånn at jeg våknet av at jeg plutselig ble veldig varm og våt på armen. Vurderer å hente den andre løkhalvdelen.. :dry: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Pentu skrev:

Usj. Sove i løklukt. *Grøss*

krysser fingrene for at Mini sover natten gjennom selv med løklukt :P 

Lille lukter ofte hvitløk når vi sender henne i barnehagen. Hun elsker alt av hvitløk. Hun spiser aioli med skje :fnise:  Husker hun var helt manisk etter morsmelk når jeg hadde spist mye hvitløk :P Heller løklukt enn en sur kar som ikke har sovet sier nå jeg :opplyser:

Mini-m eeelsker aioli hun også :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, Strikkesokken skrev:

Usj en halv løk?! Blææh:blink: jeg får noia bare det lukter løk av søppelet på kjøkkenet:fnise: må ut med det med en gang! Lukter sikkert nydelig imorgen tidlig ;)

Kaaan ha noe med at jeg sov i løklukt i hele natt, men tenkte faktisk ikke noe over da det jeg våknet :P 
 

14 timer siden, Pentu skrev:

Usj. Sove i løklukt. *Grøss*

krysser fingrene for at Mini sover natten gjennom selv med løklukt :P 

Lille lukter ofte hvitløk når vi sender henne i barnehagen. Hun elsker alt av hvitløk. Hun spiser aioli med skje :fnise:  Husker hun var helt manisk etter morsmelk når jeg hadde spist mye hvitløk :P Heller løklukt enn en sur kar som ikke har sovet sier nå jeg :opplyser:

Det tok forbausende kort tid før jeg ble vant til lukta :fnise: Som du ser over sov han IKKE hele natten gjennom, tror det ble fire timers søvn på meg i natt før han våknet og proklamerte at det var på tide å "tå opp". Den lille sniken.
 

4 timer siden, miore skrev:

Mini-m eeelsker aioli hun også :ler: 

Tror faktisk aldri Mini har smakt aioli jeg :overrasket: Det er egentlig ganske sjelden vi spiser det, så det er vel ikke så rart. Han elsker hvitløksbaguetter, så det hadde sikkert falt i smak ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøtt i trynet! Mannen kom hjem sent sent i går kveld og som den sykt snille kona jeg er lot jeg ham sove nede på gjesterommet i stedet for å dele seng med hoste-mini, snorke-kone og løklukt. Tror Mini vekket meg minst fjorten ganger i natt, så det ble ikke mye sammenhengende søvn på meg. Ti over sju erklærte Mini at det var morgen, så da vekket vi mannen ved å ringe ham. Ansiktsuttrykket til Mini da mannen kom opp trappa og inn på rommet var ubetalelig. "Pappan min! Pappan min er hjemme!" :rodmer: 

Fikk heldigvis sovet litt etter at gutta hadde dratt i barnehagen og på jobb, så i 12-tiden var jeg klar for å starte dagen :fnise: Fikk svippet innom legekontoret med den nye urinprøven min, og nå har jeg en aldri så liten sofapause før jeg skal hente Mini tidlig i barnehagen. Både han og jeg skal klippe oss i dag, det kan bli spennende. Tror jeg får lurt ham til å sitte stille mens han blir klippet, men jeg er spent på om jeg får overbevist ham om at det er gøy å sitte stille i en times tid etterpå mens jeg klipper meg. Tror jeg må pakke med meg en ipad og masse snacks :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, spennende med frisørbesøk da! 
Hvordan gikk det? 
Trollet her begynner å bli vel langhåret nå og etter at jeg ''bare skulle stusse luggen hans'' for noen uker siden og det ikke endte helt heldig så har jeg fått forbud av mannen mot å prøve meg noe mer.. :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Beccy87 skrev:

Oi, spennende med frisørbesøk da! 
Hvordan gikk det? 
Trollet her begynner å bli vel langhåret nå og etter at jeg ''bare skulle stusse luggen hans'' for noen uker siden og det ikke endte helt heldig så har jeg fått forbud av mannen mot å prøve meg noe mer.. :P  

Han ble nå klippet til slutt :P Det gikk veldig fint de første fem minuttene, men så begynte han å vri seg unna og vifte vekk frisøren med en gang hun nærmet seg ørene eller nakken hans. Og så var det en del andre folk der, så han satt jo og snudde seg hele tiden for å se hva som laget lyd eller hvem som gikk forbi og sånn. Men nå har han iallefall relativt jevn lengde på håret, jeg skulle også "bare stusse litt" for noen uker siden :ler: 

***

Nå sitter jeg og saumfarer internett for Black Friday-tilbud for å finne ut hva som kommer på tilbud. Ikke fordi jeg har tenkt å shoppe så innmari masse, men fordi jeg vil finne ut om jeg kan spare nok på de tingene jeg faktisk trenger (f.eks. vinterjakke til Mini) til at det veier opp for påkjennelsen det er å nærme seg kjøpesenterne på dager som denne :fnise: 

Vurderer nettshopping, men jeg må få somlet meg til å poste et brev i morgen (utsettelse av foreldrepermisjonen pga. ferie - innmari praktisk at denne måtte sendes pr. post gitt), så jeg må uansett ut av huset. Vi får se - kjenner jeg blir litt småsvett bare av tanken på å albue meg vei gjennom horder av tilbudslystne folk som dasker meg med paraplyene sine for å sikre seg godbitene. True story, da det var crazy days eller noe for noen år siden var det en dame som smekket til meg med paraplyen da hun syntes at jeg kom for nærme "hennes del" av klesstativet :sprettoy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dristet meg ut på kjøpesenteret i dag, men siktet meg strategisk inn på et kjøpesenter i litt mer rurale strøk for å slippe unna folkemengden. Strategien fungerte; fikk kjøpt en vinterjakke til Mini, to ullstrømpebukser til meg selv samt årets første julegave uten verken paraplystikking eller andre tumulter :5: 

Ingen vill shopping eller slåssing over skoeskene her altså. Leste en sak i TV2 eller VG om black friday på outleten i Vestby, kjenner at jeg får en skikkelig flau smak i munnen jeg altså. "Hei, jeg sov i telt utafor her i dag jeg, sånn at jeg kunne være med og krige om de beste tilbudene og græbbe til meg gratis bukser som ble kastet ned fra taket, og sjekk her´a, fikk kjøpt meg fem par sko! Alle er ikke til meg assa, de er bare tilfeldigvis i min størrelse alle sammen, og så bare selger jeg de som jeg ikke vil ha likevel på finn" :dry: Jeg påstår ikke at jeg er et prakteksemplar på moderat forbruk og grønn shopping, for det havner noen ting inn i huset her som jeg (eller Mini/baby) strengt tatt kunne klart meg uten, men jeezes. Jeg velger å tro at jeg har et stykke igjen før jeg er der at jeg slåss som et vilt dyr for å sikre meg glittersko i feil størrelse bare fordi det var sykt billig. 

Og sånn apropos IKKE et prakteksemplar så fikk jeg endelig hentet bedside criben som jeg bestilte for en evighet siden. Dro optimistisk avgårde og så for meg en søt liten eske med crib inni, men endte opp med å måtte buksere et monster av en eske inn i bagasjerommet på bilen helt alene. I nedoverbakke, mens jeg prøvde å holde fast tralla jeg fikk låne med den ene foten :daane: Fikk så sterke kynnere på vei tilbake at jeg vurderte å stoppe bilen.. Men jeg hadde jo fått i oppdrag i å hente med meg en pizza fra Pizzabakeren på veien (sunn og ernæringsrik fredagsmiddag.. :sjenert:), og lukten fra den var motivasjon nok til å kjøre hjem uten å stoppe. 
Vel hjemme parkerte jeg bilen rett utenfor døra sånn at mannen kunne løfte inn monstercrib-esken og Mini gjorde store øyne da han fikk se esken: "Åjjjj! En kjempestor pizza!" :hoho: 

Endret av sitronkake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: til minis reaksjon, og bildet av deg som bakserer den enorme esken!

Jeg tenker også ofte litt på miljø når det kommer til forbruk, hvor mye vi egentlig kaster, og hvor mye av det vi kjøper vi egentlig trenger. Da jeg sto og kopet i dusjen her i dag morges etter å ha lest psycho black friday-saker (jeg holdt meg laaangt unna butikker i går) begynte jeg å lure - hva er egentlig verst, de som kjøper som gale uten å reflektere over det og uten å bry seg, eller de som er som meg, som faktisk vet at det skader miljøet men strengt tatt kjøper en GOD del mer enn jeg absolutt trenger likevel? :vetikke: Jeg følte meg ikke akkurat som den moralske vinneren da jeg kom ut av dusjen, til tross for at jeg ikke var med på kjøpefesten i går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, kjempe pizza!! :hoho:

Som den sunnmøringen jeg er så vet jeg å sette pris på en ''god deal'' og liker salg sånn sett, selv om jeg ikke fikke kjøpt noe i år. :P  
Men jeg lar meg fascinere av hvor hykleriske alle blir... Hvert år er det kjempe mye skriverier i alle media om hvor grusomt det er med Halloween som er en amerikansk tradisjon og har ingenting her å gjøre blablabla, men det at Black Friday er like amerikansk og en mye nyere tradisjon er heeeeeeeeeelt ok. :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...