Gå til innhold

Babymas og annet ræl


sitronkake

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, sitronkake skrev:

Ehe. Med ett følte jeg meg veldig navlebeskuende :rodme: Herregud, jeg skal virkelig ikke klage. Sånn satt i litt perspektiv så var det ikke så innmari mye venting, selv om det føltes litt langdrygt der og da. Det gikk jo ganske raskt. Sånn egentlig. Tenk før du snakker, kake, come oon :klaske: 

Satser på en akkurat passe radig fødsel for oss nå neste gang :5: 

Venting er venting uansett da. Jeg syns jo min fødsel var lang, men så forteller en venninne om innleggelse på en tirsdag med rier og 4 cm. Hun fødte ikke før fredagen :ohmy:

Ja nå skal det gå fort, men ikke for fort. Vil ikke føde i bilen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan jeg også få PM? :nigo:

Jeg syntes det hørtes ut som mye venting altså, men min fødsel gikk veldig fort til å være førstegangs, med bare 3.5 time aktiv fødsel. Det @Pentu beskriver over her er virkelig marerittet, men på den andre siden høres det ikke så fristende å ende opp som venninna mi og føde alene på badegulvet fordi mannen "bare skulle levere i barnehagen før de skulle på sykehuset"! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dere har vært ganske heldige med fødsel jeg altså, ut fra beskrivelsene ovenfor :vetikke: har bestilt meg noe lignende til frøkna skal komme her i mars :pasha:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i alle fall veldig klar over at jeg var heldig - rask og ukomplisert, men ikke så rask at vi ikke rakk sykehuset! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke klar over at fødselen min var i gang før etter halvannen time :fnise: Hadde ikke kynnere gjennom svangerskapet, så trodde murringene jeg hadde var det. Fra jeg forstod hva som var i gjerde til hun var født tok det vel to timer, 3 timer og 20 minutter fra første murring. Ble ambulansefødsel på meg, parkert utenfor huset vårt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte fire timer fra 5-6 cm sist (var da jeg kom inn på sylehuset). Det syns jeg var helt passe, det gikk greit unna og jeg følte jeg hadde kontroll hele veien. Du får trøste mannen med at dere bor vel et par minutter nærmere så om det skulle gå like fort så rekker dere kanskje helt frem til føden og ikke bare det undersøkelsesrommet på legevakta :ler: Han må bare ikke være redd for å tråkke på gassen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, Pentu skrev:

Venting er venting uansett da. Jeg syns jo min fødsel var lang, men så forteller en venninne om innleggelse på en tirsdag med rier og 4 cm. Hun fødte ikke før fredagen :ohmy:

Ja nå skal det gå fort, men ikke for fort. Vil ikke føde i bilen :P

Innleggelse på tirsdag, fødsel på fredag :overrasket: Stakkars jente!

Sier nei takk til bilfødsel her og! Ligge og skreve i fire minus med mannen som jordmor, nooope :daane: 
 

12 timer siden, miore skrev:

Kan jeg også få PM? :nigo:

Jeg syntes det hørtes ut som mye venting altså, men min fødsel gikk veldig fort til å være førstegangs, med bare 3.5 time aktiv fødsel. Det @Pentu beskriver over her er virkelig marerittet, men på den andre siden høres det ikke så fristende å ende opp som venninna mi og føde alene på badegulvet fordi mannen "bare skulle levere i barnehagen før de skulle på sykehuset"! 

Jepp til PM! 

Skjønner forsåvidt mannens ønske om å få junior ut av veien, når jeg prøver å se for meg den kommende fødselen er ikke Mini inkludert i noen av scenarioene :fnise: Bare synd at man ikke kan velge selv hvor lang tid man har på seg før baby kommer. Og så alene da, herregud. Da hadde jeg vært bra panikkslagen! :sjokkbla:
 

10 timer siden, j86 skrev:

Synes dere har vært ganske heldige med fødsel jeg altså, ut fra beskrivelsene ovenfor :vetikke: har bestilt meg noe lignende til frøkna skal komme her i mars :pasha:

Selv om jeg fjaser litt om "venting", så er jeg i grunn veldig fornøyd med fødselen altså :Nikke: Sånn alt i alt var det en god opplevelse, og jeg gruer meg ikke til neste gang. Håper på samme flaks i februar ;) 
 

7 timer siden, Småkjekset skrev:

Jeg var ikke klar over at fødselen min var i gang før etter halvannen time :fnise: Hadde ikke kynnere gjennom svangerskapet, så trodde murringene jeg hadde var det. Fra jeg forstod hva som var i gjerde til hun var født tok det vel to timer, 3 timer og 20 minutter fra første murring. Ble ambulansefødsel på meg, parkert utenfor huset vårt ;)

Om legen (jordmoren?) til @Strikkesokken har rett i at andre fødsel tar halvparten så lang tid som den første, så blir det ratt styrtfødsel à la @A4-livet på både deg og Sokken :fnise: 

En venninne av meg skjønte heller ikke hva som var på gang før etter flere timer. "Dumme kynnere som ikke går over selv om jeg legger meg ned og slapper av". Det var først da mannen hennes begynte å ta tiden på disse "kynnerne" at hun skjønte hva som skjedde :ler: 
 

1 time siden, A4-livet skrev:

Jeg brukte fire timer fra 5-6 cm sist (var da jeg kom inn på sylehuset). Det syns jeg var helt passe, det gikk greit unna og jeg følte jeg hadde kontroll hele veien. Du får trøste mannen med at dere bor vel et par minutter nærmere så om det skulle gå like fort så rekker dere kanskje helt frem til føden og ikke bare det undersøkelsesrommet på legevakta :ler: Han må bare ikke være redd for å tråkke på gassen....

Jeg var sikker på at jeg skulle dø under åpningsfasen :fnise: Kom inn med 4 cm og brukte to timer til full åpning, så det gikk ganske radig. Og så dabbet det av etter det da. Så jeg er litt spent på om jeg bruker like lang tid på åpningsfasen, og hvor lang tid det tar før det dukker opp noen skikkelige pressrier neste gang. Om tre måneder har jeg fasiten ;) 

Passer bra at vi får oss ny bil før februar da, mannen kommer jo til å være livredd for å bulke den. "Jada, jeg hører du sier at hodet kommer, men nå ser jeg en litt krapp sving foran oss her så da er det best å kjøre i 20" :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tredje trimester, tjoho! :bolledeig: Tenk at det er et halvt år siden jeg sto med en positiv test i hånda, det har gått så fort!

Dagen har vært veldig hyggelig :jepp: Overrasket ei venninne med babyshower i dag, og tror faktisk vi klarte å ta henne litt på senga. Hun lukter vanligvis alt sånt på to mils avstand, så det er jo helt umulig å holde ting hemmelig for henne. Det var kjempekoselig å samle så mange av jentene igjen, med barn og familie og jobber og litt flytting i alle retninger er det ikke så ofte vi får til å sees alle sammen lenger. Ble sittende og skravle i nesten fem timer før jeg dro hjem til duplobygging med Mini, pizza til middag og sofaslanging resten av kvelden, og vips så hadde dagen gått gitt.

I morgen er planen å stå opp med Mini, bake eplekake og lage frokost til mannen, kitte Mini avgårde for litt kvalitetstid med besteforeldrene sine og dra på visning igjen :nigo: Den derre euforiske "dette huset vil vi ha"-følelsen har dempet seg litt, så nå drar vi dit med litt mer kritiske øyne. Tror jeg :fnise: 
Og så har jeg en slags plan om å pusse opp en tripp trapp-stol vi kjøpte brukt for et par hundringser, får se om jeg får ut fingeren i morgen. Stakkars Mini. Ikke nok med at det snart kommer en liten en som stjeler all oppmerksomhet, men han blir jaggu nedgradert på stolfronten også. Vi gadd nemlig ikke kjøpe en helt ny en, siden vi strengt tatt bare trenger at én av stolene passer med nyfødt-setet. Hardt liv :snurt:;) 

Endret av sitronkake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tredje trimester og looking good! :tommelsmil: Alle er så flotte her inne, og her kommer jeg rullende rundt i mannens joggebukser :ohmy:

Takker ja til eplekake forresten! For en heldig mann :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig bump! :hjerte: Og nydelig skjørt, hvor får du tak i sånt? Er det preggersskjørt? Og hvordan styler du det med strømpebukse og sko? :ninja: Jeg kan liksom finne skjørt og topp som ser bra ut, men jeg er eleeendig til å finne strømpis og sko som passer :flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Weebs skrev:

Tredje trimester og looking good! :tommelsmil: Alle er så flotte her inne, og her kommer jeg rullende rundt i mannens joggebukser :ohmy:

Takker ja til eplekake forresten! For en heldig mann :Nikke:

Takk :biggrin: Og døh, tror du jeg ser sånn ut hver dag eller? :hoho: Skyhøy joggebuksefaktor her i gården også, drar på meg strømpis og skjørt kun de gangene jeg faktisk skal noe utenfor huset. Måtte gjemme meg i stad da mannen facetimet med pappaen sin. Kunne fint vist frem joggebuksa liksom, men følte at det ble litt drøyt å vase rundt i bakgrunnen med gjennomsiktig ulltopp som viser både pupp og nippel :ler: 
 

4 timer siden, Strikkesokken skrev:

Fin mage!:rodmer:

Sender du litt eplekake vestover?:nigo: lykke til på visning idag!

Takk :) 

Skal se om jeg får holdt av litt eplekake, men lover ingenting. Jeg og mannen har allerede tjuvstartet mens Mini er på besteforeldre-besøk.. :plystre: 
 

2 timer siden, miore skrev:

Fin mage og fint skjørt :) Kanskje bilturen heller blir sånn, "knip, knip! Ikke no' fostervann på interiøret!"

Takk og takk :hjerte: 

Forrige gang kjørte jeg på med gigantbleie fra sykehuset samt plastpose og håndkle i bilsetet, denne gangen insisterer han sikkert på å pakke meg inn i en presenning om vannet går først :ler: 
 

2 timer siden, Leopanter skrev:

Nydelig bump! :hjerte: Og nydelig skjørt, hvor får du tak i sånt? Er det preggersskjørt? Og hvordan styler du det med strømpebukse og sko? :ninja: Jeg kan liksom finne skjørt og topp som ser bra ut, men jeg er eleeendig til å finne strømpis og sko som passer :flau:

Tusen takk :helen:

Det er ikke preggersskjørt nei, men det er helt vilt stretchy. Tror jeg kjøpte det på Zara for noen år tilbake. Har også noen skjørt fra Vero Moda og ebay som er superelastiske, klarte å presse meg inn i de helt frem til fødsel forrige gang. Så en smule sprengt ut etterhvert da :fnise: Vurderte å kjøpe preggersskjørt på ebay denne gangen, men siden jeg er sykemeldt og ikke helt vet om/når jeg er tilbake i jobb, så har jeg lagt det på is foreløpig. Trenger ikke se SÅ fin ut liksom. Har kjøpt meg to kjoler da :jepp: Denne og denne (tiltenkt jule-greier). Spent på kvaliteten, erfaringsmessig er den litt varierende ;)

Jeg kjører bare på med svarte, tynne strømpebukser jeg, og flate ballerinasko. Hvis jeg skulle gått inne på jobb med det altså. Ute blir det ankelstøvletter om jeg ikke skal gå mye ute, eller tjukk tights og grelle skinnstøvler som leder tankene i retning Uggs :nigo: Har aldri prøvd meg på strømpebukser i andre farger, hender av og til at jeg slår ut håret og tar på en gjennomsiktig en :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden det var farsdag (og min tur til å stå opp tidlig..) lot vi mannen sove lenge i dag. Rakk både en klesvask, å pakke inn gave og å lage eplekake før vi vekket ham. Jeg baker egentlig veldig sjelden, men spørs om jeg må puste liv i det bakegreiene, for Mini synes det var sykt stas å hjelpe til :jepp: Det aller morsomste var vel riktignok å smake på deigen og kvalitetssikre epleskivene før de ble lagt på kaka ;) 

Og så har vi vært på visning igjen. Herre jemini, så mye folk! Måtte parkere langt borti veien og følte at vi gikk i tog der vi turet rundt fra rom til rom. Tydeligvis ikke bare vi som syntes at det her var et snasent objekt :cry3: Snakket litt med meglerkompisen vår, og han mente at det kom til å gå over prisantydning, men at det ikke kom til å ta helt av heller. Hvis han har rett har vi jo en fair sjanse, men jeg vet ikke helt om jeg tør å tro på ham. Det krydde jo av mennesker! Vi kommer uansett til å legge inn bud i morgen, så får det gå som det går :bond::nigo: Hjælp, der fikk jeg klamme hender. Hva pokker er det vi driver med? :ler: 

Nå har jeg huset for meg selv i en times tid til, Mini er hos besteforeldrene sine og mannen er og trener. Planen er å ligge i horisontalen på sofaen så lenge jeg kan. Ble litt kvalm og uggen av å stå opp så tidlig og gjøre så "mye", fikk jo ikke den faste luren min eller noe :fnise: Blir helt kake av å sove på ettermiddagen, så vet ikke helt om jeg tør å ta sjansen nå.. Skal, skal ikke. First world problems, tror jeg det kalles :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, spennende med bud uansett om det går deres vei eller ikke :jepp:

Veldig gøy å bake med disse små. Hadde det ikke vært for at ut var dødssliten og klikka i vinkel for så å sovne en halvtime før vi fikk besøk i dag skulle han fått bake blåbærmuffins med meg. Blir så fornøyd om han får måle opp litt, helle i og så sleike på vispa etterpå. Bollebaking er også stas, men har ikke helt tålmodigheten til at deigen skal heve.....

Du har en nydelig bump da :rodmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, A4-livet skrev:

Oj, spennende med bud uansett om det går deres vei eller ikke :jepp:

Veldig gøy å bake med disse små. Hadde det ikke vært for at ut var dødssliten og klikka i vinkel for så å sovne en halvtime før vi fikk besøk i dag skulle han fått bake blåbærmuffins med meg. Blir så fornøyd om han får måle opp litt, helle i og så sleike på vispa etterpå. Bollebaking er også stas, men har ikke helt tålmodigheten til at deigen skal heve.....

Du har en nydelig bump da :rodmer: 

Bake blåbærmuffins?! Skal ikke du være en nisliten barselkvinne som drukner i et kaos av melkespreng og babybæsj? :ler: Hva er du laget av, kvinne?! 

Og takk :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, sitronkake skrev:

Bake blåbærmuffins?! Skal ikke du være en nisliten barselkvinne som drukner i et kaos av melkespreng og babybæsj? :ler: Hva er du laget av, kvinne?! 

Og takk :hjerte: 

Denne gangen har jeg faktisk fått en sånn baby man kan legge fra seg/gi til pappaen. Har til og med fått spist middag hver dag. Likner ikke på storebror i det hele tatt :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, A4-livet skrev:

Denne gangen har jeg faktisk fått en sånn baby man kan legge fra seg/gi til pappaen. Har til og med fått spist middag hver dag. Likner ikke på storebror i det hele tatt :ler: 

En sånn en vil jeg også ha! Tror du det er for sent å begynne å ønske seg det nå? :ler: 

***

..og der var hus-eventyret over før det i det hele tatt hadde startet :dry: En eller annen gærning la inn et bud mange hundre tusen over takst i kveld :overrasket: Vi har IKKE planer om å bla opp nærmere en million ekstra foråsiresånn. Jaja. Farvel hus. Får håpe det dukker opp noe annet gøy snart, jeg hadde begynt å drømme om mer gulvplass :cry3: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt med huset, men som jeg sa tidligere..det kommer alltid et nytt drømmehus hus :) Men herregud sååå frustrerende med slike som kaprer hele budrunden :dry: Men hold ut, du skal få den ekstra gulvplassen din skal du se :)

Og for en vakker bump :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Carouselle skrev:

Kjipt med huset, men som jeg sa tidligere..det kommer alltid et nytt drømmehus hus :) Men herregud sååå frustrerende med slike som kaprer hele budrunden :dry: Men hold ut, du skal få den ekstra gulvplassen din skal du se :)

Og for en vakker bump :rodmer:

Ja, det var skikkelig nedtur :dry: Velvel, nå er siste bud på over en million (!!!) over prisantydning, så vi hadde blitt slått ut på et eller annet tidspunkt uansett. Vi vurderer å iverksette plan B; flytte enda litt lenger ut på landet og kjøpe noe helt nytt i stedet. Gjør litt vondt i sjela for en som innerst inne savner Oslo litt :daane::ler: 

Og takk! :blomst: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...