Gå til innhold

Babymas og annet ræl


sitronkake

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Etter en skikkelig dårlig dag i går fikk jeg mannen til å levere Mini i dag, så da de forsvant ut døra la jeg meg til å sove igjen. Føler meg litt teit som "sløser bort" halve dagen på soving, men om det er det som skal til for at jeg ikke blir så kvalm så får det vel bare være ;) Tror jaggu jeg har begynt å bli som pappa; det stikker i samvittigheten både når jeg sover kjempelenge og hvis jeg er inne når det er fint vær. Alltid en god ting det der, når jeg innser at jeg bare blir likere og likere foreldrene mine med årene :ler::bond:

Blir mye dårlig søvn om dagen. Mini har begynt å våkne midt på natta, tar med seg dyna si og tusler inn på rommet vårt, så jeg våkner minst fire ganger hver natt av en fot oppi ansiktet eller av at jeg plutselig ligger og klamrer meg fast til lakenet for ikke å dette ut. Pleier å legge ham tilbake i sin egen seng, men han finner liksom veien tilbake likevel. Legg til en stk mann som snakker i søvne, så er nattesøvnen sikret :natti: I går våknet jeg av at mannen dyttet borti meg og bare "igjen? Nå igjen?" og da jeg kikket bort på ham lå han og stirret på meg med crazy eyes og et digert, creepy glis. Tenk i retning han fra Ondskapens Hotell :overrasket: Blir godt å få en liten til inn på rommet her :fnise: 

Frokost-tid! Og ryddings, vaskedama kommer etterpå :biggrin:  Har ikke helt bestemt meg for om jeg skal ta meg en luftetur eller om jeg skal gjemme meg på et rom mens hun vasker. Føler meg alltid så teit når jeg er hjemme mens hun er her. "Ligger her og slapper av mens du vasker hele huset vårt jeg" :plystre: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg haaater å være hjemme når vaskehjelpen er her! Føler meg akkurat som deg - "jeg er så lat at jeg betaler for å sitte å se deg vaske huset mitt". Jeg vet der er irrasjonelt, men gah - jeg må bare komme meg ut av huset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, miore skrev:

Jeg haaater å være hjemme når vaskehjelpen er her! Føler meg akkurat som deg - "jeg er så lat at jeg betaler for å sitte å se deg vaske huset mitt". Jeg vet der er irrasjonelt, men gah - jeg må bare komme meg ut av huset :)

Jeg endte opp med å bli hjemme, gjemte meg på soverommet mens de var her :plystre: Følte meg sykt dum, men.. Det var så grått, trist og tåkete ute, så alt i alt var det verdt det. Resten av huset er jo strøkent! Eller, var. Det tok vel nøyaktig to minutter uti middagen før Mini hadde dekorert gulvet under spisebordet med diverse fisk og poteter :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen stakk ut for å møte en kompis, så jeg nyter ro, fred og sovende Mini (bank i bordet). I ettermiddag har lunta vært ekstremt kort og tålmodigheten ikke-eksisterende, så jeg nyter foråsiresånn. Tok meg en fem-minutter på badet i stad og latet som jeg var på do, bare for å få litt fred :plystre: Skulle jo trodd at jeg hadde fått nok alenetid i dag, men tydeligvis ikke :fnise: 

Det her kvalme-spy-greiene begynner å bli litt slitsomt, merker at jeg ikke har så veldig mye energi til overs om dagen. I kveld har jeg fått kynnere bare av å reise meg opp eller stå for lenge, så jeg kjenner at kroppen er sliten. Begynner å grue meg litt til fødsel, tenk om jeg skal spy helt frem til det? :overrasket: Var jo helt utmattet forrige gang (og helt sykt støl i armene etter å ha hengt over prekestolen i flere timer :ler: ). Satser på at det går over til februar. 84 dager igjen ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, sitronkake skrev:

Jeg endte opp med å bli hjemme, gjemte meg på soverommet mens de var her :plystre: Følte meg sykt dum, men.. Det var så grått, trist og tåkete ute, så alt i alt var det verdt det. Resten av huset er jo strøkent! Eller, var. Det tok vel nøyaktig to minutter uti middagen før Mini hadde dekorert gulvet under spisebordet med diverse fisk og poteter :P 

:ler: Vi kjører samme opplegg hjemme, og har lært oss forskjellen på "rent" og "nyvasket" :hoho: 

9 timer siden, sitronkake skrev:

Mannen stakk ut for å møte en kompis, så jeg nyter ro, fred og sovende Mini (bank i bordet). I ettermiddag har lunta vært ekstremt kort og tålmodigheten ikke-eksisterende, så jeg nyter foråsiresånn. Tok meg en fem-minutter på badet i stad og latet som jeg var på do, bare for å få litt fred :plystre: Skulle jo trodd at jeg hadde fått nok alenetid i dag, men tydeligvis ikke :fnise: 

Det her kvalme-spy-greiene begynner å bli litt slitsomt, merker at jeg ikke har så veldig mye energi til overs om dagen. I kveld har jeg fått kynnere bare av å reise meg opp eller stå for lenge, så jeg kjenner at kroppen er sliten. Begynner å grue meg litt til fødsel, tenk om jeg skal spy helt frem til det? :overrasket: Var jo helt utmattet forrige gang (og helt sykt støl i armene etter å ha hengt over prekestolen i flere timer :ler: ). Satser på at det går over til februar. 84 dager igjen ;) 

Hvis jeg går på do, står mini utenfor og hamrer på døren og roper etter meg :rolleyes: Hvis døren ikke er smelt igjen, kommer hun inn og setter seg på fanget. Så... ja ;)

Det høres utrolig slitsomt ut med kvalmen som aldri forsvinner. Jeg husker så sliten jeg var av den, og jeg var bare kvalm frem til uke 12 :sprettoy: Slitsomt å ikke gjøre noen av de "vanlige" tingene sine, ikke få trene noe, ikke orke noe sosialt... Får håpe det kommer seg snart :klem: Min fødsel var kort og enkel, men selv da var jeg takknemlig for at jeg kunne trene helt frem til siste slutt, for det var en skikkelig "treningsøkt" å skulle føde! Men man pleier jo å mobilisere alle slags utrolige reserver man ikke aner at man har i akkurat den situasjonen, så det går nok veldig bra :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, miore skrev:

:ler: Vi kjører samme opplegg hjemme, og har lært oss forskjellen på "rent" og "nyvasket" :hoho: 

Hvis jeg går på do, står mini utenfor og hamrer på døren og roper etter meg :rolleyes: Hvis døren ikke er smelt igjen, kommer hun inn og setter seg på fanget. Så... ja ;)

Det høres utrolig slitsomt ut med kvalmen som aldri forsvinner. Jeg husker så sliten jeg var av den, og jeg var bare kvalm frem til uke 12 :sprettoy: Slitsomt å ikke gjøre noen av de "vanlige" tingene sine, ikke få trene noe, ikke orke noe sosialt... Får håpe det kommer seg snart :klem: Min fødsel var kort og enkel, men selv da var jeg takknemlig for at jeg kunne trene helt frem til siste slutt, for det var en skikkelig "treningsøkt" å skulle føde! Men man pleier jo å mobilisere alle slags utrolige reserver man ikke aner at man har i akkurat den situasjonen, så det går nok veldig bra :) 

Samme opplegg som på klærne til Mini; "rent" og "barnehage-rent". En liten flekk på genseren? Barnehage-ren, bare å kjøre på med en dag til i barnehagen, så er den som oftest moden for vaskemaskinen når den kommer hjem igjen :ler: 

Ja, det derre kvalmegreiene kan du få billig av meg :dry: Får satse på at jeg i det minste får noen spyfrie uker på slutten av svangerskapet som sist, så jeg får ladet opp litt til fødsel. Hadde en grei fødsel forrige gang, men den var jaggu en oppvisning i hvor lite trent jeg er :fnise: Hadde en plan om å være fit og sprek til neste gang, men det blir visst med tanken gitt :plystre: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tar spenningsnivået i livet mitt seg opp til nye høyder assa. Var så innmari kvalm og dårlig etter å ha sendt avgårde mann og barn i dag tidlig at jeg gikk og la meg igjen, våknet for en time siden.. :rolleyes: Har tilbragt den siste halvtimen på sofaen med en iskaffe (første på minst en måned!) og et par knekkebrød, mens jeg har vekslet mellom å lese på KG og holde øye med meisebollene utafor :ler: Jeg og Mini laget jo våre egne for et par uker siden og de har blitt suksess hos småfuglene. Så nå har jeg blitt DEN pensjonisten som driver og kikker ut med jevne mellomrom for å se hvordan det går der ute og som dunker litt på vinduet innimellom for å jage bort skjærene. Dette er egentlig ganske flaut å skrive. 30 år og crazy bird lady :hoho: 

Bebis våknet akkurat skikkelig til liv inne i magen. Ser ut som han har bestemt seg for å kjøre samme taktikk som storebroren; mose ribbeina mine mest mulig før han kommer ut :sprettoy: Noen ganger må jeg passe på sitte skikkelig rett i ryggen når jeg sitter oppreist, hvis ikke kjennes det ut som han driver og stapper diverse kroppsdeler bak der. Skjønner ikke hvordan han får det til, går magen så langt opp inni der? :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt utrolig hva de får til inni der. Sliter når jeg sitter i bilen til tider. Føler hun driver med en eller annen form for operasjon :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med småfugler da! Skjønner deg godt. I dag satt jeg i flere minutter og kikket på et ekorn som løp rundt i hagen og spiste noe greier i gresset. Vurderte å filme det, men fant ut at det garantert er dødskjedelig for alle andre i hele verden :tongue:

Ribbeina mine på høyre side har vært ømme i månedsvis :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Pentu skrev:

Er helt utrolig hva de får til inni der. Sliter når jeg sitter i bilen til tider. Føler hun driver med en eller annen form for operasjon :P

Kjenner han godt de første minuttene når jeg kjører bil, etter det tar kynnerne over :P Tror det må være en eller annen sær utforming på bilen vår, for jeg får kynnere hver eneste gang jeg kjører :ler: Godt vi snart får ny bil! 
 

5 timer siden, Weebs skrev:

Koselig med småfugler da! Skjønner deg godt. I dag satt jeg i flere minutter og kikket på et ekorn som løp rundt i hagen og spiste noe greier i gresset. Vurderte å filme det, men fant ut at det garantert er dødskjedelig for alle andre i hele verden :tongue:

Ribbeina mine på høyre side har vært ømme i månedsvis :fnise:

Er vel nesten mer på den "nå bør dere jaggu spise den gode maten jeg har laget til dere, for den brukte jeg litt tid på å lage" enn at jeg synes det er så koselig :ler: Tror jeg må finne meg en hobby om jeg skal fortsette å være sykemeldt, tror jeg kommer til å bli klin sprø hvis ikke :sprettoy:

Akkurat nå driver Bolla på med favorittaktivitet nr. to: Blære-samba :sjokkbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg vognlenka til Bolla i posten og den var såå fin! :biggrin: 

Er5eGYK.jpg

Bestilte den av en jente på Instagram faktisk, tenk at hun har laget den der! For dere som kan sånt er det kanskje ikke så imponerende, men jeg har ca. fjorten tommeltotter når det kommer til strikking og hekling :ler: Som jeg nevnte over her så tror jeg at jeg må finne meg noe å tutle med på dagtid om jeg ikke skal gå på veggen, men jeg er liksom litt usikker på hva. Skal vurdere å ta opp strikkingen i helgen, da skal vi besøke svigermor som er en racer med strikkepinnene. (Ta opp strikkingen = prøve å strikke noe vettugt for andre gang i mitt liv, forrige forsøk var et par babyvotter til Mini i 2013 :fnise:)

Bolla er forresten det nye kallenavnet på baby. Det var det beste vi kom opp med. Haha. Syntes litt synd på ham, for hittil har vi bare kalt ham et av kallenavnene til Mini, bare med "lille" foran. Satser på at det kommer naturlig når han er ute, synd om han skal arve absolutt alt fra storebror, inkludert kallenavnene :P 

Endret av sitronkake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Crazy bird lady! 

Du får begi deg ut på et strikke prosjekt av høy (evt vanlig siden du er super amatør som meg) vanskelighetsgrad da, slik at du kan fordype deg ordentlig i det og slippe å loggføre meisballer og fuglebesøk.  :fnise:

Mulig du har nevnt det før, men har dere tenkt på navn til den nye? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, sitronkake skrev:

I dag fikk jeg vognlenka til Bolla i posten og den var såå fin! :biggrin: 

Er5eGYK.jpg

Bestilte den av en jente på Instagram faktisk, tenk at hun har laget den der! For dere som kan sånt er det kanskje ikke så imponerende, men jeg har ca. fjorten tommeltotter når det kommer til strikking og hekling :ler: Som jeg nevnte over her så tror jeg at jeg må finne meg noe å tutle med på dagtid om jeg ikke skal gå på veggen, men jeg er liksom litt usikker på hva. Skal vurdere å ta opp strikkingen i helgen, da skal vi besøke svigermor som er en racer med strikkepinnene. (Ta opp strikkingen = prøve å strikke noe vettugt for andre gang i mitt liv, forrige forsøk var et par babyvotter til Mini i 2013 :fnise:)

Bolla er forresten det nye kallenavnet på baby. Det var det beste vi kom opp med. Haha. Syntes litt synd på ham, for hittil har vi bare kalt ham et av kallenavnene til Mini, bare med "lille" foran. Satser på at det kommer naturlig når han er ute, synd om han skal arve absolutt alt fra storebror, inkludert kallenavnene :P 

Oj, den var fin! Jeg har tommeltotter på tommeltottene jeg, så jeg er duly impressed ;) Har ikke strikket noe siden barneskolen tror jeg, overlater det til dem som får det til :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender forresten at jeg kaller mini-m for turbo-laila, så det er ikke alltid at de kallenavnene som kommer spontant er så mye å samle på heller :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, Beccy87 skrev:

Crazy bird lady! 

Du får begi deg ut på et strikke prosjekt av høy (evt vanlig siden du er super amatør som meg) vanskelighetsgrad da, slik at du kan fordype deg ordentlig i det og slippe å loggføre meisballer og fuglebesøk.  :fnise:

Mulig du har nevnt det før, men har dere tenkt på navn til den nye? 

Dagens observasjon: De har snart spist opp maten sin. Får hente mer på lageret i kjelleren etterpå :ler: 

Jeg tror nok at jeg skal prøve meg på veldig enkle prosjekter først, alt annet tror jeg bare er sløsing av garn :fnise: Hvis ikke får jeg børste støvet av symaskinen min og sy noe i stedet. IKKE babynest, sydde det til Mini og får helt spader bare av tanken på å sy et til. Så mye pirkearbeid! Tror jeg går for å kjøpe ferdig denne gangen :skya: 

Vi har tenkt på navn ja, har hatt uendelig mange diskusjoner siden vi fikk vite at det var en gutt (hadde typisk nok jentenavnet klart). Vi har tydeligvis ikke samme smak i navn i det hele tatt, men tror kanskje vi har endt opp med en J.. Kan sende en PM om du er interessert ;) 
 

3 timer siden, miore skrev:

Oj, den var fin! Jeg har tommeltotter på tommeltottene jeg, så jeg er duly impressed ;) Har ikke strikket noe siden barneskolen tror jeg, overlater det til dem som får det til :ler: 

3 timer siden, miore skrev:

Det hender forresten at jeg kaller mini-m for turbo-laila, så det er ikke alltid at de kallenavnene som kommer spontant er så mye å samle på heller :ler: 

Jeg vurderte i et svakt øyeblikk å lære meg å hekle så jeg kunne lage en selv, men etter å ha googlet litt kom jeg frem til at det mest sannsynlig kom til å bli et prosjekt som ville ende i full frustrasjon og hekletråd og nål flygende veggimellom :ler: 

Turbo-laila :hoho: Skal ikke påstå at vi har de fineste kallenavnene på Mini heller. Prompleif var ikke et av de navnene jeg skrev ned i babyboka til Mini for å si det sånn :P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja til navn på pm!! :hoppe:

Jeg har kalt Trollet mitt for Lus siden han ble født, aner ikke hvor det kom fra men han er og blir min lille lus, selv om det heller egentlig ikke er det mest sjarmerende kosenavnet! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Beccy87 skrev:

Ja til navn på pm!! :hoppe:

Jeg har kalt Trollet mitt for Lus siden han ble født, aner ikke hvor det kom fra men han er og blir min lille lus, selv om det heller egentlig ikke er det mest sjarmerende kosenavnet! :fnise:

Naww, jeg kaller Mini for Lusa jeg og :fnise: Godt at han ikke skjønner hva alt betyr ennå. Haha. 

 

Nå sitter mannen og ser på sjakk igjen. Skjønner virkelig ikke hvordan han kan synes at dette er så spennende at han følger med i flere timer i strekk. Det skjer jo seriøst ingenting. I stad så lå han derre Magnus på en sofa i en evighet mens han andre fyren satt og stirret på sjakkbrettet liksom. Snork meg i øret :natti: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14. november 2016 den 12.26, sitronkake skrev:

Ja, det var skikkelig nedtur :dry: Velvel, nå er siste bud på over en million (!!!) over prisantydning, så vi hadde blitt slått ut på et eller annet tidspunkt uansett. Vi vurderer å iverksette plan B; flytte enda litt lenger ut på landet og kjøpe noe helt nytt i stedet. Gjør litt vondt i sjela for en som innerst inne savner Oslo litt :daane::ler: 

Og takk! :blomst: 

Oj, såpass mye over ja! Jeez... Hvilket område ser dere i? Og hvor er "landet"? Kan ta det på PM hvis du vil dele :) Slår et slag for hovedstaden jeg altså. Heller et bøttekott i byen enn 350 kvm på bygda sier nå jeg :tommelopp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...