Gå til innhold

Babymas og annet ræl


sitronkake

Anbefalte innlegg

Ssssss-sexy! :xpb_knuddel:

Så ei som absolutt IKKE brydde seg om det for en stund siden. Høygravid men nektet å bruke gravidklær... :sjokkbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 17.12.2016 den 18.26, Beccy87 skrev:

Man må jo bare elske den snasne mageglippen som kommer etterhvert da! :fnise:

Snasen er ordet :ler: Er for det meste mannen som får nyte synet siden jeg prøver å dekke meg til litt når jeg skal ut i offentligheten. Hjemme er det skyhøy joggebukse- og mageglipp-faktor for tiden :P 
 

På 17.12.2016 den 23.11, LilleMy1989 skrev:

Ssssss-sexy! :xpb_knuddel:

Så ei som absolutt IKKE brydde seg om det for en stund siden. Høygravid men nektet å bruke gravidklær... :sjokkbla:

Hehe, skjønner henne godt jeg. Det er jo SÅ kjedelig å bruke penger på klær man vet at man ikke kan bruke så lenge :tongue: Har kjøpt meg et par gravidkjoler som jeg kan bruke nå i jula, ellers trøkker jeg meg inn i de mest stretchy skjørtene jeg har når jeg skal ut blant folk. Vi har jo ikke planer om flere barn etter han her, så å drive og kjøpe masse fine gravidklær.. snork :fnise: Rangerer det enda lavere enn truseinnlegg og strømpebukser; ting som er kjekt å ha, men som er sykt døllt å bruke penger på :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 dager igjen ifølge tickeren, snart høygravid jo! :bond: Nå kjenner jeg at nesting-syndromet har begynt å melde seg, det klør i fingrene etter å ordne og fikse i huset til baby kommer. I helgen fikk jeg ryddet i skapene i gangen, så nå er det plass til å legge noen babydresser og -luer der ute :rodmer: Gleder meg til å få satt opp et skap til på barnerommet i romjulen, sånn at jeg kan begynne å vaske og sortere tøy. Og så må vi få satt opp bedside criben. Og kjøpe madrass. Og, og.. Godt jeg har en liste over ting vi må fikse, for gravidhjernen min klarer ikke helt å henge med i svingene om dagen kjenner jeg. Tror ikke jeg klarte å kjøpe alt på handlelisten på butikken én eneste gang forrige uke :fnise: 

I dag hadde jeg min foreløpig siste time hos psykologen. Tror kanskje ikke jeg har nevnt at jeg har vært der annet enn før jeg skulle dit første gang? :klo: Det har gått fint iallefall, hun konkluderte med at jeg ikke er helt gæren :tongue: Neida. Vi kom vel fram til at superdårlig form, 150% jobb og familieliv ikke var en veldig god kombo, og at det at jeg følte at jeg var to cm fra å gå på veggen da jeg ba om henvisning hos fastlegen mest sannsynlig hadde noe med nevnte kombo å gjøre. Og ikke nødvendigvis svangerskapsdepresjon, som jeg var redd for. For jeg merket jo forskjell bare på de to ukene fra jeg var hos legen og til jeg kom til psykologen første gang, 100% sykemelding og masse hvile gjorde nok godt for kropp og psyke. 

Jeg er fremdeles litt redd for å gå på en smell etter fødselen, sånn som jeg gjorde sist, men nå er iallefall terskelen veldig mye lavere for å ta kontakt med noen om det skulle skje. Forrige gang snakket jeg jo ikke med noen, og det var vel ikke akkurat med på å gjøre ting så mye bedre :riste: Og så kjenner jeg at forventningene til barseltiden er veldig mye lavere enn de var da jeg gikk gravid med Mini, jeg så jo bare for meg rosa skyer og sovebaby. Kolikktendenser, ammetrøbbel og manglende morsfølelse de første månedene var jo ikke det jeg hadde tenkt mest over, så da var det vel ikke så rart at fallhøyden ble stor. 

Kjenner fremdeles på at det er litt skummelt at jeg ikke gleder meg like mye til baby som jeg gjorde da jeg ventet Mini. Men jeg tenker at det kan ha noe med lite overskudd og dårlig form i mange måneder på rad = ikke så mye overskudd til å glede seg, OG at jeg syntes at forrige barseltid var noe crap, rett og slett. Jeg merker jo at jeg gleder meg mer til lillebolla nærmer seg året, det var jo egentlig da jeg syntes at det ble gøy å ha barn. Kanskje jeg rett og slett ikke er en babyperson? :vetikke: 
Om ikke annet kjenner jeg nå på en forventningsfølelse og jeg koser meg jo med å ordne og styre og gjøre klart til fødsel.. men det kan jo hende at det bare er planlegger-listefrik-sitronkake som snakker :fnise: Neida. Joda. Det blir sikkert fint. Det er vanlig å kjenne på den "hva i huleste er det vi har gjort nå?!"-følelsen innimellom, sant? :P 

Nok babling fra meg, nå må jeg rydde litt her. Helt utrolig hvor mye rot tre personer klarer å generere, jeg er veeldig spent på hvordan det blir seende ut her om noen måneder. Neat freaken i meg gråter allerede :tongue: 

Endret av sitronkake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig der altså, gleder meg helt klart til denne tiden neste år for babyer er liksom ikke det helt store.. :vetikke:

Godt du har hatt fine timer med psykologen, har du noen plan for videre oppfølging med tanke på barselsperioden som kommer nå da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Beccy87 skrev:

Jeg er enig der altså, gleder meg helt klart til denne tiden neste år for babyer er liksom ikke det helt store.. :vetikke:

Godt du har hatt fine timer med psykologen, har du noen plan for videre oppfølging med tanke på barselsperioden som kommer nå da eller?

De er søte på bilder da ;) Nei, jeg må si at jeg har et litt ambivalent forhold til babytiden. Krysser fingrene for at lillebror dropper gulsott, puppenekt og kvasi-kolikk i det minste. Forbereder meg på det verste og håper på det beste mao :tongue: 

Planen er foreløpig å la det gå noen uker etter fødsel for å se an hvordan det går før jeg eventuelt fortsetter hos psykologen. Jeg har en time i begynnelsen av mars som jeg kan benytte meg av om jeg føler at jeg trenger det, og så var det bare å ta kontakt før den tid om jeg føler behov for det. Sånn akkurat nå føler jeg ikke at jeg trenger noe mer oppfølging, så nå tenker jeg at jeg bare drøyer til etter fødsel og ser hvordan ståa er da :Nikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gledet meg ikke til babytiden denne gangen, foreløpig er jeg veldig positivt overrasket. Nesten alt er annerledes denne gangen, til og med morsfølelsen kom fort denne gangen :Nikke: (forrige gang tok det lang tid) Men det er jo mye morsommere når de er litt større. Toåringer er morsomme! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 20.12.2016 den 9.46, A4-livet skrev:

Jeg gledet meg ikke til babytiden denne gangen, foreløpig er jeg veldig positivt overrasket. Nesten alt er annerledes denne gangen, til og med morsfølelsen kom fort denne gangen :Nikke: (forrige gang tok det lang tid) Men det er jo mye morsommere når de er litt større. Toåringer er morsomme! 

Jeg krysser fingrene for at jeg får samme opplevelse som deg :jepp: Minus den fødselen! Den sitter fremdeles i altså, har tenkt ut minst femten forskjellige skrekk-scenarioer der alle ender med at mannen må ta i mot baby :ler: 

Toåringer er morsomme ja! Det er så gøy å se hvordan Mini skjønner mer og mer, og hvordan språket har tatt seg skikkelig opp den siste måneden. Og alle de rare påfunnene og tankene han har :fnise: Gleder meg til å oppleve julaften i år med ham, lurer på om den står til forventningene han har bygget opp. Vi har jo snakket litt om jul og gaver og mat og nisser både hjemme og i barnehagen, og han jo tydeligvis et slags bilde på hva som skal skje. "Mamma får rød gave, pappa får blå, jeg får grønn. Inni gaven er det masse dyr! Masse elefanter!" :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg akkurat landet i sofaen etter å ha vært på julefrokost i barnehagen. Julefrokost og påfølgende "kanefart" i 2 plussgrader og striregn, tjohei. Skikkelig julestemning! :nisse::tree: Mini koste seg noe verre, så sånn sett var det jo vellykket. Den følelsen når hestene og vogna kom kjørende med Mini og de andre barna oppi (det var ikke plass til foreldrene) og han satt med det lykkelige ansiktsuttrykket og vinket og ropte stolt mens de kjørte forbi. Smelt :rodmer: 

I dag var egentlig planen å sette i gang med litt baking sånn ca nå, men etter å ha stått opp tidlig OG prøvd meg på frokost litt for tidlig kjenner jeg at formen egentlig er sånn passe crap. Så jeg går nok for litt mer sofaslækking før jeg tester bakeskillsa mine. I går malte jeg 1 kg mandler på pappas smårustne mandelkvern, noe som egentlig kan kategoriseres som hard trening i min verden. Så nå må jeg nesten få bakt disse "gule bombene" som jeg hadde planer om, for jeg nekter å ha slitt så mye for ingenting :tongue:
Etterpå skal jeg hente Mini tidlig i barnehagen sånn at vi kan bake pepperkaker. Har hatt den deigen liggende i kjøleskapet i en evighet og siden vi drar på fredag må vi jo nesten få ut fingeren. Ute i god tid i år? Eh, nei :fnise: 
 

Endret av sitronkake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å lese at det er flere som er sent ute :) Det blir kjøpepepperkaker på meg i år, synes uansett de er best :erter: 

Julefrokost hørtes veldig koselig ut.:nisselue:  Vi har dessverre misset alle juletilstelningene i barnehagen i år, sykdom eller andre planer :( Får ta det igjen neste år! 

Ikke unormalt å mislike babytiden, de fleste jeg kjenner foretrekker faktisk tiden når de er blitt litt større :) Jeg elsker lillebror og at han er baby, så er ganske overrasket over meg selv :fnise::ninuskapus:  Men altså, det er skummelt å gå fra én til to! Særlig når livet med én plutselig er ganske greit de fleste dager :)  Så skal man liksom snu alt på hodet igjen med nattevåk og en liten bebis som ikke kan kommunisere! Særlig når babyen som i mitt tilfelle ikke sover på natta! :bond:

Jeg skal forsøke å få en psykolog nå, men spørs hvor lang ventetid det er! Ungen er vel myndig før jeg får time :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter ikke at det nå er snart bare to dager igjen til jul! 
Jeg foreslår å utsette julaften med en uke sånn at vi kan rekke å få gjort unna alt. Men uten at det forlenger graviditeten da, jeg orker ikke gå en uke lengre gravid! :P 

Hvor/hvem skal dere feire jul hos? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Carouselle skrev:

Godt å lese at det er flere som er sent ute :) Det blir kjøpepepperkaker på meg i år, synes uansett de er best :erter: 

Julefrokost hørtes veldig koselig ut.:nisselue:  Vi har dessverre misset alle juletilstelningene i barnehagen i år, sykdom eller andre planer :( Får ta det igjen neste år! 

Ikke unormalt å mislike babytiden, de fleste jeg kjenner foretrekker faktisk tiden når de er blitt litt større :) Jeg elsker lillebror og at han er baby, så er ganske overrasket over meg selv :fnise::ninuskapus:  Men altså, det er skummelt å gå fra én til to! Særlig når livet med én plutselig er ganske greit de fleste dager :)  Så skal man liksom snu alt på hodet igjen med nattevåk og en liten bebis som ikke kan kommunisere! Særlig når babyen som i mitt tilfelle ikke sover på natta! :bond:

Jeg skal forsøke å få en psykolog nå, men spørs hvor lang ventetid det er! Ungen er vel myndig før jeg får time :sprettoy:

Det her er vel første jula etter at jeg flyttet hjemmefra at jeg har bakt pepperkaker på eget insj, og det var bare fordi jeg hadde et lite håp om en koselig stund sammen med Mini :tongue: I fjor ble det kjøpepepperkaker, smakte minst like godt de altså! 

Litt kjedelig at dere har gått glipp av så mange barnehagetilstelninger, men det kommer jo flere sjanser. Tenker at det sikkert er enda hyggeligere å delta på sånne ting neste år, når de små begynner å skjønne litt mer selv :jepp: 

Det er ganske skremmende at vi har valgt å begynne helt fra scratch igjen :ler: Nå som Mini har blitt et ordentlig lite menneske som skjønner ganske mye og som endelig har blitt litt selvstendig (han har vært som et lite klistremerke i omtrent to år), og så velger vi å bare hive alt det på båten og begynne på´an igjen med en ny liten klump :daane: 
Slitsomt at han ikke sover på natta, det håper jeg virkelig at han her som kommer gjør. Jeg blir jo så sykt gretten av å få lite søvn. Stakkars mannen. Ni måneder med Hormonella-zilla og så rett på søvnmangel og Zombiezilla i stedet :fnise:  
 

3 timer siden, Beccy87 skrev:

Jeg fatter ikke at det nå er snart bare to dager igjen til jul! 
Jeg foreslår å utsette julaften med en uke sånn at vi kan rekke å få gjort unna alt. Men uten at det forlenger graviditeten da, jeg orker ikke gå en uke lengre gravid! :P 

Hvor/hvem skal dere feire jul hos? :) 

Ja, jeg vet! :sjokkbla: To dager, det er jo ingenting! Jeg føler vel egentlig at jeg er ganske greit i rute i år. Alle julegavene er innkjøpt og pakket inn, juletreet er satt opp og pepperkakene venter bare på å bli pyntet.. og det er det mannen og Mini som skal gjøre :5: Er jo ikke like mye styr når vi ikke skal feire jul hjemme, jeg gidder iallefall ikke legge sjela mi i verken julevask og nipynting av huset. 

Vi skal feire med den ene halvdelen av mannens familie i år, den delen som er helt sjukt høylytte og generelt bare veldig.. mye :ler: De er en trivelig gjeng altså, selv om man blir rimelig svett i øra i løpet av den første halvtimen, så jeg gleder meg. Og så bor de noen timer herfra i retning nord, så jeg har et lite håp om at det kommer litt julesnø i løpet av helgen:kalle:Ser ikke sånn innmari lovende ut på pent.no, men det er jo lov å håpe ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pokker heller. I morgen skal jeg på årets siste vekstkontroll på sykehuset, aka. må jeg ha med meg urinprøve. Forrige gang jeg var der fikk jeg utslag på sukker i urinen, noe som mest sannsynlig skyldtes at jeg hadde glefset i meg et halvt tonn labre larver kvelden før. Så da tenkte jeg jo å holde meg helt unna sukker dagen før ny kontroll, sånn at jeg slipper enda flere ekstrakontroller. Mm. Gjett hvem som har prøvesmakt på ALT hun har bakt i dag? :klaske: Pepperkakedeig, pepperkaker, marengs, makronmasse, ferdig makronbunn, gul krem.. oops. 

Jeg fikk med andre ord somlet meg til å lage de gule bombene jeg hadde planer om (tenk suksessterte i småkake-variant), selv om jeg ikke begynte før Mini hadde lagt seg. Tidsoptimisten meg var jo overbevist om at bakinga kom til å være unnagjort i en fei, bare å smekke det sammen liksom. Ble ferdig for en time siden eller noe :tongue: Velvel, i følge mannen ble de visst veldig gode, så da får det være verdt alt strevet. Jeg ble så kvalm av all prøvesmakingen, så jeg har ikke testet det ferdige resultatet enda. Eller, det nesten-ferdige resultatet - i morgen skal jeg dyppe de i sjokolade også :nigo: Tror jeg må spare noen i fryseren til februar, mistenker at jeg kommer til å bli litt småuggen om jeg spiser for mange av de nå.. 

Nå er det straaaks kveld, må bare runde resten av mine innlegg først. Viktig å ikke gå glipp av noe! Hallo lakenskrekk :rolleyes: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo! I dag var jeg på ny vekstkontroll på sykehuset. Det gikk.. greit? :vetikke: Han er ikke noen tjukkasbaby, han derre lillebror, og han lå visst under snittet på magemål. Legen skravlet i vei som en foss under ultralyd-undersøkelsen, men da hun begynte å taste inn tallene på pcen kom den berømte stillheten, kun avbrutt av en og annen "hmm". Kjente at jeg ble litt småsvett i henda, og det ble ikke noe bedre av at jeg måtte kle av meg igjen så overlegen kunne ta en kikk hun også. Hun målte ham bittelitt høyere heldigvis, men jeg må likevel tilbake både til uka og uka etter der igjen for å sjekke ståa :(

Jeg er altfor dårlig til å stille spørsmål sånn in the moment, så alt jeg gjorde var jo bare å nikke og smile og spørre om jeg burde være bekymret ("njeeei, men du må ikke nøle med å ringe om du kjenner lite liv altså, ring føden der du er på juleferie om nødvendig!" - betryggende).
Så jeg vet jo ikke helt hvor stort avvik det er snakk om eller hva som er planen videre om det fortsetter å være lavt. Prøvde å google litt (dårlig idé!), men jeg ble vel egentlig ikke så mye klokere, bare enda mer nervøs. Ord som "misdannelser" og forumtråder om igangsetting har liksom ikke en beroligende effekt. Får spørre litt mer neste uke! :sukk: 

Nå skal jeg veldig straks pakke, så bærer det avgårde til julefeiring hos mannens slektninger i morgen tidlig. På veien stopper vi for å levere noen gaver og snuse litt på en uke gammel liten baby i samme slengen :rodmer:  Jeg er litt spent på hvor liten hun egentlig er, har vel ikke sett noen nyfødte siden mai tror jeg :tongue: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg møtte en som var en uke gammel i går :) Utrolig søt liten sak!

Vi får satse på at lillebror legger på seg litt juleflesk som de fleste andre :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du det går sikkert veldig fint! Men jeg skjønner at du blir nervøs! Den stillheten som er til å ta og føle på er helt forferdelig! Har opplevd den selv, så jeg kjenner til følelsen! Og jeg er også veldig dårlig til å stille spørsmål.. Kjenner meg veldig godt igjen. Var det slik at du opplevde noe lignende sist gravidtet også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, miore skrev:

Jeg møtte en som var en uke gammel i går :) Utrolig søt liten sak!

Vi får satse på at lillebror legger på seg litt juleflesk som de fleste andre :hjerte: 

Hun vi møtte i dag var en søt liten sak hun også :rodmer: Tenk at Mini har vært så liten! Og så sov hun hele tiden, those were the days :tongue: 

Jeg skal iallefall gjøre mitt beste for å fete opp lillebror denne helgen. I morgen er det pinnekjøtt på menyen, tennene løper i vann allerede :sikle:

 

1 time siden, Carouselle skrev:

Du det går sikkert veldig fint! Men jeg skjønner at du blir nervøs! Den stillheten som er til å ta og føle på er helt forferdelig! Har opplevd den selv, så jeg kjenner til følelsen! Og jeg er også veldig dårlig til å stille spørsmål.. Kjenner meg veldig godt igjen. Var det slik at du opplevde noe lignende sist gravidtet også? 

Opplevde ingenting sånt forrige gang. Selv om jeg kastet opp mye da også gikk jeg greit opp i vekt og Mini var vel litt over snittet sånn vektmessig da han ble født. Så det her er en ny opplevelse :tongue: Krysser fingrene for at det går fint, jeg er spent på neste uke. Trøster meg med at de sikkert ikke hadde sendt meg hjem om det hadde vært skikkelig krise.. 

***

Vi har kommet oss frem til mannens slektninger, glad det ikke var flere timer å kjøre :fnise: Mini gikk lei etter en halvtime og gnålte og sutra i evigheter før han til slutt sluknet. Skal sørge for å hamstre bestikkelser før vi drar hjem igjen :P 

Nå har Mini blitt vartet opp og lekt med av alle andre enn meg og mannen den siste timen, og nå får vi jaggu servert ferdig middag her. Luksus! :jepp::tree: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Slitsomt med sånne bilturer - vi har også en liten bilhater i hus. Sist vi kjørte langt, ropte hun nei! nei! nei! kontinuerlig så høyt hun kunne i over to timer i strekk, uansett hva jeg prøvde meg på av underholdning og bestikkelser :vetikke: 

MEN det er deilig å komme til noen ivrige lekere så man faktisk kan sette seg ned en liten stund! :nigo: God jul til dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God jul :) Godt å være ferdig med bilturen.  Praktisk med bestikkelser. Håper det blir en fin feiring :)

Hvor mye under snittet er lillebror? Vet de hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Småkjekset skrev:

God jul :nisse:

God jul til deg og dine også! :tree:

 

2 timer siden, miore skrev:

Slitsomt med sånne bilturer - vi har også en liten bilhater i hus. Sist vi kjørte langt, ropte hun nei! nei! nei! kontinuerlig så høyt hun kunne i over to timer i strekk, uansett hva jeg prøvde meg på av underholdning og bestikkelser :vetikke: 

MEN det er deilig å komme til noen ivrige lekere så man faktisk kan sette seg ned en liten stund! :nigo: God jul til dere :)

Bestikkelser i form av godteri pleier å funke fett, ulempen er at vi sitter igjen med en grinete, småhyper unge som er helt frynsete og høy på sukker :plystre: Har ladet opp iPaden nå og satser på å få lastet ned noe spennende til vi skal hjem igjen!

Kusina til mannen fortjener en enda større julegave enn det vi har kjøpt til henne foråsiresånn, hun har vel knapt gjort noe annet enn å leke med Mini siden vi kom :nigo: God jul til dere og! :nisse:

 

2 timer siden, Askmeagain89 skrev:

God jul :) Godt å være ferdig med bilturen.  Praktisk med bestikkelser. Håper det blir en fin feiring :)

Hvor mye under snittet er lillebror? Vet de hvorfor?

God jul! Jeg er veldig glad for at vi ikke skal nedover igjen før 2. juledag, den siste halvtimen før vi var fremme føltes som en av de lengste i mitt liv :ler: 

Eh, det var det jeg ikke helt fikk med meg, hvor mange prosent under han var. Og de hadde ikke noen god forklaring på hvorfor. Blodgjennomstrømningen i navlesnoren/morkaken/? :klo: så helt fin ut iallefall. Han har forsåvidt ligget litt under snittet hele veien, men avviket hadde blitt litt større siden forrige kontroll. Tror jeg må spørre og grave litt mer på torsdag. Jeg er litt for dårlig til å stille spørsmål, det er først når jeg har dratt derfra at jeg kommer på ting jeg burde spurt om :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...