Gå til innhold

Babymas og annet ræl

sitronkake

Anbefalte innlegg

Føler med deg! Ventingen er til å bli koko av! :bond:  Jeg syntes det var helt forferdelig å vente!  Jeg var jo så innstilt på termindato, og trodde han skulle komme før. Samtidig ville jeg at han skulle holde seg der inne lengst mulig for jeg visste jo hvordan livet skulle snus på hodet igjen og akkurat den biten var jeg ikke klar for.  Åhhh jeg er så spent på dine vegne! :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, Leviora skrev:

Skjønner du begynner å bli utålmodig! Jeg kommer sikkert til å bli ekstra utålmodig siden jeg fødte 11 dager før termin sist. "Wtf, skal ikke du også komme i uke 38?? Men i h..." :ler: Jeg skulle gjerne hatt en dato å forholde meg til, tidenes kontrollfrik. Håper det skjer noe hos deg snart, men jeg tar kraftige kynnere og modningsrier som et godt tegn på at noe er i ferd med å skje i nær fremtid! :jepp:

Venninna mi fødte nesten tre uker før tiden med førstemann og gikk fire dager over med nummer to. Da var hun riiimelig utålmodig på slutten kan du si :P 
Skulle gjerne hatt en konkret dato jeg også. Og et tidspunkt :fnise: Jeg prøver å fortelle meg selv at det kommer til å skje i nær fremtid uansett (sånn med tanke på at det er en bitteliten dag igjen til termin), men hittil har jeg ikke latt meg lure av mine egne forsøk på å ikke være utålmodig :ler: 

3 timer siden, Carouselle skrev:

Føler med deg! Ventingen er til å bli koko av! :bond:  Jeg syntes det var helt forferdelig å vente!  Jeg var jo så innstilt på termindato, og trodde han skulle komme før. Samtidig ville jeg at han skulle holde seg der inne lengst mulig for jeg visste jo hvordan livet skulle snus på hodet igjen og akkurat den biten var jeg ikke klar for.  Åhhh jeg er så spent på dine vegne! :yvonne:

Akkurat nå skulle jeg ønske at jeg var der jeg var for noen uker siden; ikke mentalt klar for å få ham ut og egentlig ganske fornøyd med å fremdeles være gravid :P Eller, jeg vet ikke helt om jeg noensinne blir helt mentalt klar, for omg. Det er faktisk en baby jeg venter på her! :bond:  Men når jeg ser på kalenderen og VET at det er én dag igjen, da klarer jeg ikke å la være å gå inn i vente(/galskaps)modus gitt :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippeliste:

03.02: Carouselle
04.02: Meg

05.02: Leopanter - Weebs
06.02: Leviora
07.02: OUL-termin - bippo
08.02: Askmeagain89 
09.02: Mannen - Mumsy - Pappa 
10.02: Frøkenanonym
11.02: Menstermin - LilleMy1989 - A4-livet
12.02: Beccy87 - Småkjekset
13.02: miore
14.02: Carouselle

Sorry @Leopanter og @Weebs. Null baby og ingen premie på dere :fnise: 

I dag hadde jeg min siste sjekk hos fastlegen, neste timeavtale nå er overtidskontroll på sykehuset en uke etter termin. Håper jeg slipper å benytte meg av den! :jepp: 

Det begynte å snø igjen da jeg var på vei tilbake fra legen, så i dag har jeg faktisk satt bilen i garasjen for første gang. Orket ikke tanken på å måtte børste og styre når jeg skal hente Mini etterpå, så da brukte jeg en evighet på å komme meg ut av verdens trangeste garasje istedet. Tipper det er en mann som har designet den der altså, vedkommende har iallefall ikke hatt høygravide damer med null magemuskler i tankene da den ble bygget foråsiresånn :P Måtte måke litt snø også, siden jeg må bruke sidedøra på garasjen for å få satt i laderen, så nå føler jeg at jeg har fått gjort unna dagens treningsøkt :tongue: 

Og ja, det kom fire og et halvt snøfnugg, så sluttet det å snø :klaske: 

Endret av sitronkake
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motherf... :raven:

Da tipper jeg heller den 11. Men det er jo dødslenge til :P Gi oss noe action!  ;) Er du begynt med tips og triks for å sette i gang ting? Hos oss ble det en haug med liggings i slutten :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Weebs skrev:

Er du begynt med tips og triks for å sette i gang ting? Hos oss ble det en haug med liggings i slutten :fnise:

Jeg kan skrive under på at en haug med liggings og mannevæsker kan fungere :fnise: Stakkars mannen, han gikk ned sikkert to kilo dagene før fødsel :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Leviora skrev:

Jeg kan skrive under på at en haug med liggings og mannevæsker kan fungere :fnise: Stakkars mannen, han gikk ned sikkert to kilo dagene før fødsel :hoho: 

:ler: ser for meg en dehydrert, sliten men lykkelig mann på fødestua :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, miore skrev:

:ler: ser for meg en dehydrert, sliten men lykkelig mann på fødestua :hoho: 

Han klarte fint å vente noen uker før han måtte fyre av på nytt, ja :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Weebs skrev:

Motherf... :raven:

Da tipper jeg heller den 11. Men det er jo dødslenge til :P Gi oss noe action!  ;) Er du begynt med tips og triks for å sette i gang ting? Hos oss ble det en haug med liggings i slutten :fnise:

11.! Hællemåne, 5 dager, hva gir du meg? :daane::P 

Blir litt liggings her også, men leste et sted at det ikke holder med litt liggings om man virkelig skal få fart på sakene. Mulig man må gå for @Leviora-varianten der man nesten ligger mannen til døde, og det vet jeg ikke om jeg orker ass :fnise: 

1 time siden, Leviora skrev:

:ler: Mannen klager på at han har lagt på seg noen kilo de siste månedene, så han hadde sikkert ikke vært vond å be.. sånn generelt hadde han vel ikke vært vond å be om jeg hadde foreslått et ligge-regime ut av en annen verden for å få ut den ungen :hoho: Vi får se hvor utålmodig jeg blir om det drøyer mot helgen :tongue: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så rart å få satt opp time for overtidskontroll, man håper jo ofte at det er en time man slipper møte opp til! Jeg har møtt opp til alle mine, trege bebiser jeg produserer altså.. Men møtte aldri opp til igangsettelsen min da :gravid::plystre: Lurte litt på om jeg måtte ringe og si fra at jeg ikke kom likevel?! Jeg mener.. jeg hadde jo født og var hjemme igjen da igangsettelsen min egentlig skulle starte. Det rare er at jeg egentlig gledet meg til å bli satt i gang, for da hadde jeg litt kontroll over min egen fødsel. Men etter å ha hørt litt historier, så tenker jeg at det er best når de finner veien ut selv :babygutt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå syns jeg slimproppen din kan gå eller du kan begynne å få vondter eller hvordan det nå funker, dette har jeg nemlig planer om å vinne :lur:

Nå vet ikke jeg hvordan en slimpropp ser ut, men jeg fikk et veldig rart bilde i hodet av en vandrende slimpropp. Med flosshatt. :icon_lol:

Endret av bippo
slimpropp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, bippo skrev:

Nå syns jeg slimproppen din kan gå eller du kan begynne å få vondter eller hvordan det nå funker, dette har jeg nemlig planer om å vinne :lur:

Nå vet ikke jeg hvordan en slimpropp ser ut, men jeg fikk et veldig rart bilde i hodet av en vandrende slimpropp. Med flosshatt. :icon_lol:

Tips: IKKE google slimpropp! :opplyser::spy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Leopanter skrev:

Tips: IKKE google slimpropp! :opplyser::spy: 

Takk for tips! Jeg hadde faktisk planer om å gjøre det :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj, tippelista mi føkket opp hele formateringa her, så siteringsfunksjonen er helt ute å kjøre. 

@Carouselle: Jeg slapp unna den forrige overtidskontrollen og krysser fingrene for at jeg får sneket meg unna denne også. Om ikke annet så hadde det jo absolutt vært fint med en igangsettelses-dato og noe konkret å forholde seg til, kontrollfrik som jeg er :tongue: 

@Beccy87: Mannen ble blekere enn jeg hadde trodd da jeg foreslo litt liggings for å få fart på sakene. Betryggende å vite at han er klar som et egg for baby :fnise: 

@bippo Jeg støtter @Leopanters forslag om å ikke google slimpropp! Skjønt, er du som meg så gjør du det sikkert likevel, bare for å sjekke om det er så ekkelt som det høres ut som :ler: 

Og for øyeblikket så håper jeg at @bippo (eller til nøds @Askmeagain89) får rett på tippinga :ninja: Har hatt mensmurringer, småvonde kynnere og generelt mer kynnere enn vanlig siden i ettermiddag, og da jeg var på do istad så hadde jeg litt blodtilblandet utflod i trusa (det ække TMI før man legger ut bilde, ikke sant? :fnise:). Det første tegnet på at fødselen til Mini var i gang var jo en tegningsblødning, så forventningene er aaabsolutt ikke høye i kveld, neiiida. Nå skal jeg liksom sove. Kommer sikkert til å ligge våken og kjenne etter murringer og vondter og andre tegn i stedet, for så å bli sykt skuffet når det ikke skjer noe mer i natt :P Galskapsmodus.no :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eventuelt ikke sovne før 04.30 for så å våkne av påbegynt fødsel 6.30.. Du trenger søvnen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Porcelain skrev:

Eventuelt ikke sovne før 04.30 for så å våkne av påbegynt fødsel 6.30.. Du trenger søvnen! 

Eventuelt bli vekket av Mini med voksesmerter i beina, for så bli holdt våken av smårier akkurat idet jeg holder på å sovne igjen :tongue: 

Noe er definitivt på gang, blødningen har tatt seg litt opp og jeg får vonde sammentrekninger med ujevne mellomrom. Nå skal jeg prøve å sove litt igjen. Jeg er spent på morgendagen! :yvonne::bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
14 minutter siden, miore skrev:

Ojojoj! Så spennende! :nori:

Det VAR spennende :P Har hatt uregelmessige rier i hele natt, men det var ikke noe problem å sovne igjen mellom slagene. Våknet for en time siden, og har ikke kjent på annet enn mensmurringer etter det. Nå har jeg sendt mann og Mini avgårde til jobb og barnehage, så da er det vel egentlig bare å vente da. Krysser fingrene for at det skjer noe action i løpet av dagen :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, sitronkake skrev:

Det VAR spennende :P Har hatt uregelmessige rier i hele natt, men det var ikke noe problem å sovne igjen mellom slagene. Våknet for en time siden, og har ikke kjent på annet enn mensmurringer etter det. Nå har jeg sendt mann og Mini avgårde til jobb og barnehage, så da er det vel egentlig bare å vente da. Krysser fingrene for at det skjer noe action i løpet av dagen :jepp: 

Det blir hyppig sjekking av KG i dag merker jeg :ler: Flaks at jeg må ta et nettbasert, obligatorisk kurs jeg har tatt tusen ganger før i dag, så jeg sitter og koper på internett uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojoj, dette blir spennende! Håper ting tar seg opp. Eller, det kan jo vente en dag eller to så svigermor er trygt hjemme før noe skjer :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...