Gå til innhold

Babymas og annet ræl


sitronkake

Anbefalte innlegg

Fødselshistorie  :rodmer:  Hørtes ut som en fin fødsel da, til tross for at det ble litt intenst på slutten. Skjønner godt dere ikke turte å vente lenger pga rushen, kanskje du hadde endt med å føde i bilen om dere hadde ventet lenger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For en fin historie, høres ut som en deilig (det blir kanskje feil ord men jeg orker ikke finne et annet) fødsel. :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fødsel! :rodmer: Så godt å se at dere har hatt det koselig på barsel :) Kos dere masse videre, storebror blir nok mer vant etterhvert :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fødselshistorie! De er alltid best når de er lange ;) Det hørtes ut som en flott og kjapp fødsel! :biggrin: Synd med det badekaret :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en relativt fin fødsel! :rodmer: Skjønner at den siste timen ble litt intens. Det er litt sånn "ut av deg sjæl"-opplevelse når det står på som verst! Takk for at du deler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye: 

Hallo fra babybobla! KG har blitt sørgelig nedprioritert de siste dagene gitt. Eller, jeg leser nå gjennom dagbøkene her inne med et halvt øye, en unge på puppen og ammeinnlegg som flakser i alle retninger, men å sette av tid til å klore ned noe mer eller mindre fornuftig i min egen - neh. Som jeg sa til mannen i dag; til at vi gjør helt sykt lite i løpet av en dag, så går tiden jamen fort altså! I dag rakk jeg å dusje og spise noen brødskiver før vi gikk ut døra, og brått var klokka tre. Skjønner ikke hvordan vi får det til :klo: 

Dagene er med andre ord veldig preget av vi har fått en nyfødt baby i hus - pupping, soving, bleiebytting, hive i seg litt mat (og enorme mengder sjokolade) mellom slagene, prøve å gi litt oppmerksomhet til Mini, mer pupp, mer bleiebytting. Dere skjønner tegninga :ler: 

J er en ganske bedagelig baby hittil. Vi glemte tydeligvis å bestille med den funksjonen som gjør at han liker å sove alene, så den siste uka har han ligget på meg som et lite klistremerke på nettene. Selv det å ligge ved siden av meg er ikke bra nok :rolleyes: Ellers spiser han bra (thank god for at vi slapp gulsott/spisenekt-problematikken til Mini), men fittikatta så såre de stakkars puppene mine er! :daane: Hadde helt glemt hvor vondt det ammegreiene kan gjøre! Det begynner heldigvis å gå seg til nå, etter iherdig smøring og lufttørking og saltvannsbading og hele pakka. Håper jeg ikke jinxet det nå.. 

Nå er det noen som gløtter på et halvt øye og smatter i søvne her, regner med at det er boobsa som må i ilden igjen. Tuddeluu :skya: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yeey! :mynona:
Jeg har ventet på en oppdatering her inne. 
Så godt å høre at det går seg til så fint hos dere og ja det er helt utrolig hvor mye tid man greier å bruke på å egentlig ikke gjøre noen ting. De dagene jeg vasker håret er for eksempel ekstra travle! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med oppdatering! Husker hvor kaotisk det hele var :)  Man trenger litt tid på å bare komme inn i babyboblen igjen. Krysser fingrene for at sårheten avtar! Jeg hadde masse problemer i begynnelsen, en del av de skulle det nesten være umulig å bli kvitt mente folk - men det gikk seg til :) Men den sårheten i begynnelsen, altså AU! Føler virkelig med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble liksom med den ene oppdateringen, @Beccy87 og @Carouselle :fnise: Jeg hater å skrive på KG fra mobilen, så det blir til at jeg leser litt i andres dagbøker, tenker at jeg burde oppdatere min egen.. og så skjer det ikke noe mer ;) 

I dag har jeg min første dag alene med J, mannen er tilbake på jobb. Foreløpig har begge to overlevd, men jeg fikk kjenne litt på den derre "det var sånn det var å ha baby ja" i stad. J skrek og nektet å ligge alene, mens jeg gikk rundt i ammetopp og truse mens jeg prøvde å skjære meg en brødskive og ta på meg bukser med J på armen, samtidig som klokka tikket seg stadig nærmere legetimen vår. Stappet inn en pupp til slutt og fikk lagt J i bilstolen, så vi rakk timen med ett minutts margin :tongue: 

Og jada, jeg jinxet det puppegreiene i den forrige oppdateringen min gitt. Sårheten ga seg.. og så kom den tilbake. For nå har vi fått trøske :snurt: Så da ble det legetime i dag gitt. Satser på at vi fikk tatt det tidlig denne gangen, da jeg fikk det med Mini gjorde det noe helt satans vondt. Håper det ikke går så langt! Amming ass, at det skal være så mye styr! At menneskeheten har overlevd når det her er sånn vi har foret ungene våre i tusener av år, det er meg et mysterium :ler: 

Nå kommer mannen snart hjem igjen, han kjører en sånn lett oppvarming på jobblivet med kort dag i dag og i morgen. Så jeg slipper unna både levering og henting av Mini i barnehagen denne uken, så får vi se hvordan vi gjør det til uka. Jeg er litt spent på hvordan det blir når J skal være med. Og da tror jeg ikke at det er J som blir problemet. Foreløpig er han fornøyd så lenge han er mett og har en ren bleie, og på dagtid sover han gjerne i 3 timer i strekk før han våkner, spiser, bæsjer litt og sover videre.

Mini derimot.. Man kan jo si det sånn at vi merker at han har fått et søsken og at han ikke lenger får vår udelte oppmerksomhet 24/7 :daane: Mini er kjempesnill og god mot J, og han elsker å kose, susse og "leke" med ham (les: stappe diverse leker oppi ansiktet hans mens han snakker entusiastisk om det han holder i hånda), men han tar ut all trassen og alle de negative følelsene på oss i stedet. Det er jo selvsagt bra at det ikke er omvendt, men gudbedre så sliten jeg blir av alle raserianfallene, pøbelstrekene og "neiiii!" vi blir møtt med (@A4-livet, nå tror jeg vi trenger de brosjyrene du fikk i barnehagen :fnise:). Jeg håper det går seg til! 

Nå grynter det fra bilstolen her. På tide å slenge ut puppen! :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som funker hver morgen her er at han får leke at han er en hund. Henter klær i skuffen og bærer de til badet i munnen. Mor sier "flink hund!" og klør han bak øret. Helt sikkert pedagogisk riktig :hoho:  Her har det faktisk gitt seg altså, helt uten at vi trengte faglitteratur fra barnehagen (det begynte å gi seg ca dagen før vi skulle snakke med pedleder). Det som reddet morgenene her var at M sov i bilstolen til, i og fra barnehagen, så jeg kunne fokusere fullt og helt på jr og trassanfallene hans. Er liksom ille nok å skulle ta seg av én i den situasjonen om man ikke skal ha en hylende baby i tillegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koselig med oppdatering :) Godt at det går så bra med lille J. 

Kjipt med trass. Det holder frøkna på med her også. Veldig slitsomt, så kan forestille meg det er tungt når de er to :( men høres ut som han er en super storebror :)

Greit med rolig start på livet med to. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper trøsken gir seg med en gang, høres ikke særlig godt ut! 

Slitsomt med trass, har ingen råd å komme med der bortsett fra å bite tenne sammen og håpe de har rett de som sier at det går over. :P 
Hvordan kommer dere dere til og fra barnehagen med begge ungene tenker du da? :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æhh trøske er kjedelige greier! Lurer på om jeg hadde det med Mini, men ble ikke noe problem for min del.. Så bare at hun hadde dette berømmelige belegget på tungen. Godt du fikk hjelp raskt :) Herregud så mye mer komplisert og styrete amming er enn hva jeg trodde før jeg fikk barn. For meg virket det mer som et spørsmål om man ville eller ikke amme barnet sitt, ikke at det skulle bli et styr uten like med såre brystvorter, barn som kaver, betennelser, infeksjoner og helvetes smerter.. Håper det går raka (eller var det straka) vegen heretter :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Håper det går bra med dere :) Savner oppdateringer - men vet hvor stress det kan være. Jeg rakk ikke annet enn å lese de første ukene. Tenker på dere :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 16.3.2017 den 14.41, Beccy87 skrev:

Hvordan går det med dere? :) 

På 21.3.2017 den 12.00, Carouselle skrev:

Håper det går bra med dere :) Savner oppdateringer - men vet hvor stress det kan være. Jeg rakk ikke annet enn å lese de første ukene. Tenker på dere :kose:

Hallo! :goodbye: 

Jeg datt visst av KG-lasset en stund jeg. Har drevet og snoket her inne med et halvt øye de siste ukene (månedene!), men har liksom ikke fått somlet meg til å oppdatere noe. Tenk at det har gått to (!!!) måneder siden sist jeg oppdatere noe. Shit, hvor ble tiden av?! 

Dagene går med andre ord sabla fort, kan ikke huske at tiden raste så fort avgårde da Mini var baby. Merker at jeg ikke helt vet hvor jeg skal begynne, for det har jo skjedd litt siden sist jeg var her inne.

J er straks 3 måneder, og er fremdeles en ganske ålreit baby. Han har hatt sine perioder der han nekter å sove noe annet sted enn på meg eller i en trillende vogn, men ellers er han ganske så grei å ha med og gjøre altså (bank i bordet!). Spiser godt, sover fint om natten og piper litt når han ikke får oppmerksomhet eller er sulten, men ikke så mye ellers. Til uka skal vi på 3 måneders-kontroll, jeg er spent på om han vokser som han skal. Lengdemessig tror jeg han ligger godt an iallefall, vi har allerede pakket vekk alle klærne han har i 62. Ser ut som han blir som broren sin; lang og tynn :tongue: 

Ellers har vi både kjøpt og solgt hus siden sist! :biggrin: Innflytting blir ikke før etter sommeren, så vi har litt tid på oss til å pakke og forberede både oss og Mini. Vi har fått ny barnehageplass til Mini, gruer meg litt til å forklare ham at han ikke skal gå i samme barnehage som de andre etter sommeren :( Han stortrives jo, og er blitt skikkelig bestekompis med en av barna der. Stakkars Mini, det blir mange forandringer for ham på kort tid. Det virker heldigvis som han har begynt å venne seg til J, så jeg er glad for at det fremdeles er noen måneder igjen til vi snur oppned på tilværelsen hans igjen. 

Nå våknet J her, så jeg får fortsette oppdateringen en annen dag.. måned? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen du! 
Så kjekt med oppdatering. :)  
Tiden går myyyye fortere med baby nr 2, helt enig der! Men så godt å høre at dere har det fint da. :) 

Gratulerer med kjøp og salg av hus (fikk det jo med meg på face, og er bare kjempe misunnelig på nyhuset ditt, tenker meg dere kommer til å få det kjempe fint der!) 
Veldig greit at dere kan bruke hele sommeren på å pakke og flytte da, skal mannen ta seg ut noe ferie i den forbindelse? Eller skal dere kanskje reise bort? 
Vi også kjenner på samme problemstilling med ny barnehage og bestevenn.. Får vondt inni meg når jeg tenker på at Trollet kommer til å savne spesielt to av barna når han skal bytte til høsten.. 
Men så tenker jeg at det er jo ikke noe i veien for at man kan prøve å fortsette å holde kontakten selv om de ikke går i samme barnehage? Kanskje treffes på en lekepark i nærheten en helgeformiddag eller noe? 
Mulig jeg har bommet helt her nå, men dere flytter vel ikke så alt for langt unna, kanskje dere kan gjøre det samme? :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...