Gå til innhold

Babymas og annet ræl


sitronkake

Anbefalte innlegg

8 timer siden, Frøkenanonym skrev:

Jeg tipper 10 februar :) Da skulle dere være over sykdommen og fit for fight ;) 

10. februar er notert! Satser på at vi er friske igjen i god tid før det, 10. er jo leeenge til :tongue: I dag har mannen bare sytet bittebittelitt, det tar jeg som et godt tegn på at den verste pjuskheten har gitt seg ;) 
Og velkommen forresten! :biggrin: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Status: Fire dager (holy crap!) igjen og fremdeles ingen baby. Kroppen min har begynt med en sånn artig greie de tre-fire siste dagene der jeg får én vond kynner / maserie / etellerannet etter at jeg har lagt meg, og så blir det med det. Og hver gang blir jeg liggende våken skikkelig lenge etterpå og vente i spenning på at det skal skje noe mer, for så å våkne opp litt småskuffet dagen etter :fnise: 

Om ikke annet så hadde det passet utmerket om han kommer etter den 9., for den dagen kommer svigers hjem fra ferie. Og siden de mellomlander på flyplassen i nærheten her så har de meldt at de mer enn gjerne kommer på besøk om det har kommet en baby innen den tid. Vet ikke helt om jeg orker det altså :tongue: Neida, de skal vel allernådigst få lov til å stikke snuten innom, så lenge det blir med det. Jeg håper virkelig at min meget klare beskjed om at det er uaktuelt med overnattingsbesøk/langvarig besøk den aller første tiden har sunket inn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigers på overnatting den første uken, jeg grøsser bare ved tanken og håper virkelig du slipper det! 
Lille kommer jo 12 så null stress der egentlig. :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Beccy87 skrev:

Svigers på overnatting den første uken, jeg grøsser bare ved tanken og håper virkelig du slipper det! 
Lille kommer jo 12 så null stress der egentlig. :P  

Ja, det var sånn det var. 12. it is! :opplyser: 

Svigermor er ikke snauere enn at hun fort kan late som hun ikke fikk med seg den beskjeden og komme turende med overnattingsbag og stjerner i øynene, så det hadde vært veldig deilig å bare slippe unna hele greia ved at det ikke er noen baby her den 9. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da håper jeg han holder seg inne til etter det. Så da vil jeg endre tippedatoen min til 11. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14. ! :opplyser: (Da må dere kalle ham Valentin :ninja: )

Neida, jeg har 5. som gjett fortsatt, med 14. i backup :jepp:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fortsatt noen timer igjen av dagen da, jeg kan få rett :erter: Neida, men med tanke på svigers og forkjølelsen, så håper jeg det drøyer! 

Mange som hevder at kroppen drøyer fødselen så lenge den kan om man er pjusk. Kroppen er så smart at den venter til den er "fit for fight" før det begynner. Satser på at det er litt sannhet i det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på det tar seg opp etter besøket :) Skjønner meg ikke på folk som må tvinge seg på langvarige besøk hos nybakte foreldre og deres nyfødte.  Det er slitsomt nok å få barn om ikke alle skal henge rundt 24/7. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.2.2017 den 12.25, A4-livet skrev:

Da håper jeg han holder seg inne til etter det. Så da vil jeg endre tippedatoen min til 11. :) 

Det hadde i grunn vært ganske deilig. Sånn bortsett fra at jeg begynner å bli utålmodig.. Tror det har noe med at jeg vet at det bare er noen dager igjen til termin, for sånn egentlig hadde det vært helt innafor med enda en uke med fred, ro og alenetid :tongue: 
 

På 3.2.2017 den 12.35, Leopanter skrev:

14. ! :opplyser: (Da må dere kalle ham Valentin :ninja: )

Neida, jeg har 5. som gjett fortsatt, med 14. i backup :jepp:

 

Neo Valentinius kanskje? :briller2: 

Holder hardt med den 5. også tror jeg, for her skjer det null niks nada :P 
 

På 3.2.2017 den 15.41, Carouselle skrev:

Fortsatt noen timer igjen av dagen da, jeg kan få rett :erter: Neida, men med tanke på svigers og forkjølelsen, så håper jeg det drøyer! 

Mange som hevder at kroppen drøyer fødselen så lenge den kan om man er pjusk. Kroppen er så smart at den venter til den er "fit for fight" før det begynner. Satser på at det er litt sannhet i det :)

Sorry, men ikke noe bebis i går altså! Og jeg tror jeg trygt kan stryke min egen dato også ;) 

Nå er jeg bare litt snufsete og slimete, ellers ser det ut som denne forkjølelsen ikke var av det langvarige slaget :jepp: Heldigvis! Kvalmen og spyinga går fremdeles i bølgedaler her da, så jeg vet ikke helt når denne kroppen her liksom skal bli fit for fight :tongue: 
 

På 3.2.2017 den 15.51, Småkjekset skrev:

Tipper den 12 jeg :jepp: Ekstra morsdagsgave :jepp:

12. er notert! :5: 12. er vel den siste dagen jeg synes at det er innafor at han kommer, én dag etter menstermin. Etter det.. :dry::dry::dry: 
Og oi, morsdag! Lurer på om mannen husker det? Vi pleier å være ekstremt dårlige på sånne ting :fnise: 
 

9 timer siden, Askmeagain89 skrev:

Satser på det tar seg opp etter besøket :) Skjønner meg ikke på folk som må tvinge seg på langvarige besøk hos nybakte foreldre og deres nyfødte.  Det er slitsomt nok å få barn om ikke alle skal henge rundt 24/7. 

De kommer ikke på besøk med mindre det er en baby her, så det er jo desto større grunn til å håpe på at han ikke kommer før den tid :nigo: 
Og det skjønner virkelig ikke jeg heller. Forrige gang trøkket svigermor seg på bare dager etter at vi kom hjem fra sykehuset, og da var hun på grensen til fornærmet fordi hun måtte vente et par dager før hun fikk komme :rolleyes: Nei, denne gangen får hun pent holde seg unna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippeliste:

03.02: Carouselle
04.02: Meg
05.02: Leopanter - Weebs
06.02: Leviora
07.02: OUL-terminbippo
08.02: Askmeagain89 
09.02: Mannen - Mumsy - Pappa :fnise: 
10.02: Frøkenanonym

11.02: Menstermin - LilleMy1989 - A4-livet
12.02: Beccy87 - Småkjekset
13.02: miore
14.02: Carouselle

Endret av sitronkake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Carouselle skrev:

Jeg tipper på nytt, 14. Valentinsbaby :ninuskapus:

Jeg tror ikke at mannen har fått valentinsgave av meg noen gang, så babyen får isåfall bli den første :fnise: 

Den 14. er herved notert! Og jeg føler meg såpass trygg på at jeg ikke kommer til å føde i løpet av den neste halvtimen at jeg stryker min egen tippedato i samme slengen ;) 
 

53 minutter siden, Beccy87 skrev:

Det bare MÅ bli Neo Valentinius!! :kaklehone:

Hvis han kommer den 14. skal jeg vurdere det :ler: 

Endret av sitronkake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null fødings i natt heller :riste: Jeg begynner å mistenke at han karen her kommer på overtid, for akkurat nå er det veldig lite som tilsier at det er noe på gang. But again, etter å ha snakket med svigers på skype i går så fikk jeg en påminnelse om at det egentlig hadde vært deilig om det drøyer noen dager sånn at vi slipper besøk :tongue: 

I går hadde jeg så innmari halsbrann, så jeg brukte evigheter på å sovne. Fire timers søvn ble det på meg før Mini våknet, så nå er jeg rimelig trøtt i trynet. Fikk meg riktignok en liten time til på øyet siden jeg bestakk Mini med nettbrett og maiskaker, men jeg kjenner at det trengs litt mer koffein enn jeg har godt av for å holde øynene åpne akkurat nå :P 

Nå har mann og Mini tatt seg en tur til en kamerat for å ake i noen timer, deilig! Det frister veldig å sove litt til, men jeg burde vel prøve å holde meg våken til i kveld så jeg slipper å ligge og vri meg til 3 i natt også. De fleste fødsler starter om natta, er det ikke det de sier? Kan ikke ligge våken da vett, da kommer det jo aldri til å skje :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ingen tegn før slimproppen begynte å gå, det var kanskje 12 timer før hun ble født. Så null tegn trenger ikke bety noen ting :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det kan skje brått :) Håper dere slipper langvarig besøk uansett. Deilig med en liten pause. Er det ingenting som hjelper mot halsbrann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, A4-livet skrev:

Jeg hadde ingen tegn før slimproppen begynte å gå, det var kanskje 12 timer før hun ble født. Så null tegn trenger ikke bety noen ting :) 

56 minutter siden, Askmeagain89 skrev:

Det kan skje brått :) Håper dere slipper langvarig besøk uansett. Deilig med en liten pause. Er det ingenting som hjelper mot halsbrann?

Jeg vet jo egentlig at det her er fullstendig bingo, og at null tegn ikke nødvendigvis betyr at det er lenge til fødsel, men jeg klarer jo ikke å la være å lete etter hvert eneste lille kroppslige tegn på at det er noe på gang :fnise: Tror det har litt med at Mini kom dagen etter termin også. Når han kom så presis, hvorfor skal lillebror komme på overtid da liksom? :tongue: 

Nei, jeg må nok på forhånd beklage til de som leser her inne at de neste innleggene kommer til å bære preg av mer eller mindre utålmodig venting altså. Og jeg som var  klar for å beholde ham inne i magen til nærmere sommeren for noen uker siden :ler: 
 

Og @Askmeagain89: Jeg har noen tabletter som hjelper litt mot halsbrannen, men i går var det ingenting som hjalp ordentlig :dry: Har ikke giddet å gå til anskaffelse av noe annet siden jeg ikke har vært så plaget med det tidligere, jeg kan vel telle på én hånd hvor mange ganger det har plaget meg skikkelig i dette svangerskapet. Bank i bordet! ;) 

Endret av sitronkake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra. Jeg håper du slipper for mye av det. Jeg tror aldri jeg har hatt halsbrann noensinne så vet ikke egentlig hva det innebærer heller. Skjønner godt du er utålmodig.  Det er man jo mot slutten, selvfølgelig. Man går gravid veldig lenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner du begynner å bli utålmodig! Jeg kommer sikkert til å bli ekstra utålmodig siden jeg fødte 11 dager før termin sist. "Wtf, skal ikke du også komme i uke 38?? Men i h..." :ler: Jeg skulle gjerne hatt en dato å forholde meg til, tidenes kontrollfrik. Håper det skjer noe hos deg snart, men jeg tar kraftige kynnere og modningsrier som et godt tegn på at noe er i ferd med å skje i nær fremtid! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...