Gå til innhold

Babymas og annet ræl


sitronkake

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Leviora skrev:

@sitronkake PM kommer :tommelopp: Ville @Weebs også følge? Jeg har ikke pinnet på lenge, men nå ble jeg i skikkelig pinnehumør :jepp: 

Vi kunne lett flyttet sammen! :nigo: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

31 minutter siden, sitronkake skrev:

Hvem prøver jeg å lure egentlig? Jeg elsker dill :ler: 

Jeg dauer :hoho:

Ei venninne fikk sånne pyntebokstaver til jul. "Home". Jeg husker ikke hvem hun fikk de av, men det kan ikke ha vært noen som kjente henne veldig godt. Hun er liksom ikke den typen. Hun fjernet M-en da, så ble hun fornøyd :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Weebs skrev:

 

Ei venninne fikk sånne pyntebokstaver til jul. "Home". Jeg husker ikke hvem hun fikk de av, men det kan ikke ha vært noen som kjente henne veldig godt. Hun er liksom ikke den typen. Hun fjernet M-en da, så ble hun fornøyd :fnise:

:hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sitronkake skrev:

Oi, hvis du mener at pynteputer i sofaen går under kategorien dill så må jeg nok moderere meg selv til å si at jeg er veldig glad i dill :ler: Jeg er ikke så fan av sånne wallstickers jeg heller, men jeg har flust av diverse vaser og duftlys og krukker og gudvethva som egentlig ikke har noen annen funksjon enn å se fine ut :plystre: Så det er vel egentlig ekstreme mengder jeg ikke er så glad i, sånn når folk henger opp sju dyrehoder, en million wallstickers, to hyller og fjorten knagger på en kvm. 

Hvem prøver jeg å lure egentlig? Jeg elsker dill :ler: 

Haha! 
Ja det er vel mengdene jeg mener også (ikke med wallstickers, det blir for mye med bare en) men med puter og sånt. 
Jeg har puter i sofaen jeg også (når vi får gjester) men det er snakk om 2-4 stykker, ikke så mange at man ikke klarer å sitte I sofaen uten å være borti 14 stykker samtidig. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pynteputer er bare for bilder og når man har besøk, det nytter jo ikke å ha sånt i sofaen til vanlig :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med oppdatering, og for en morsom beskrivelse av rulling og forflytning :P lo godt. Gratulerer med nytt hus og lykke til med oppussingen :)

Jeg elsker rene og ryddige flater. Det eneste nippset du finner her er gjemt bak en skapdør eller innerst i en skuff. Jeg får regelrett fnatt av slike pyntegjenstander, og det er så lite kult når jeg får slikt i gave. Må ha det fremme en liten stund i starten før jeg på magisk vis finner plass i et av de allerede overfylte skapene. Og så forsvinner det noe her og der når jeg har slike oppryddingsperioder (omtrent hver måned) Jeg har puter i sofaen, stygge som juling, men de er gode å legge hodet på. Jeg overdriver litt da. Har faktisk to lysestaker stående fremme, men det er virkelig de eneste to fine pyntegjenstandene jeg har sett. Jeg får en trang til å rydde bort nipps og annet ræl hos foreldre, svigerforeldre og besteforeldre. Hva skjer med å fylle hver minste ledige flate med noe som aldri burde vært laget, kjøpt eller satt frem. Det gjør litt vondt å se på. 

Veggord eller disse grusomme trebokstavene og slikt er bare det verste. Virkelig det verste. Tror jeg har skrevet et innlegg i en tråd inne på et eller annet underforum her om hvilke interiørting som er fælt. Jeg kunne kanskje bare skrevet alt

 

Endret av Askmeagain89
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Weebs skrev:

Jeg dauer :hoho:

Ei venninne fikk sånne pyntebokstaver til jul. "Home". Jeg husker ikke hvem hun fikk de av, men det kan ikke ha vært noen som kjente henne veldig godt. Hun er liksom ikke den typen. Hun fjernet M-en da, så ble hun fornøyd :fnise:

:fnise: 
En venninne av meg er veldig glad i både pyntebokstaver, wallstickers med sitater, små skilt med oppskrift på vennskap og den slags dill. Ikke helt min greie, men hos henne sklir det neesten umerkelig inn. Nesten ;) 
 

2 timer siden, Beccy87 skrev:

Haha! 
Ja det er vel mengdene jeg mener også (ikke med wallstickers, det blir for mye med bare en) men med puter og sånt. 
Jeg har puter i sofaen jeg også (når vi får gjester) men det er snakk om 2-4 stykker, ikke så mange at man ikke klarer å sitte I sofaen uten å være borti 14 stykker samtidig. :fnise:

51 minutter siden, Leviora skrev:

Pynteputer er bare for bilder og når man har besøk, det nytter jo ikke å ha sånt i sofaen til vanlig :fnise: 

 Vi har vel aldri hatt så mange pynteputer i sofaen som det vi har akkurat nå. De ble liksom bare liggende der etter fotografering og visning, og så havnet de som lå til pynt i dobbeltsenga også oppi her og så bare ballet det på seg :tongue: Sofaen vår er ikke så myk da, så jeg pleier som oftest å ha et par puter i ryggen når jeg ligger her. Vi får se om jeg synes det er like nødvendig når vi flytter, vi har nemlig bestilt oss en ny og mykere sofa. En gigantisk en! :nigo: 

Må bare presisere at vi ikke er helt på nivå med visse andre interiørbloggere altså. Det er fremdeles god overvekt av sofa i forhold til pute! :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Askmeagain89 skrev:

Så koselig med oppdatering, og for en morsom beskrivelse av rulling og forflytning :P lo godt. Gratulerer med nytt hus og lykke til med oppussingen :/

Jeg elsker rene og ryddige flater. Det eneste nippset du finner her er gjemt bak en skapdør eller innerst i en skuff. Jeg får regelrett fnatt av slike pyntegjenstander, og det er så lite kult når jeg får slikt i gave. Må ha det fremme en liten stund i starten før jeg på magisk vis finner plass i et av de allerede overfylte skapene. Og så forsvinner det noe her og der når jeg har slike oppryddingsperioder (omtrent hver måned) Jeg har puter i sofaen, stygge som juling, men de er gode å legge hodet på. Jeg overdriver litt da. Har faktisk to lysestaker stående fremme, men det er virkelig de eneste to fine pyntegjenstandene jeg har sett. Jeg får en trang til å rydde bort nipps og annet ræl hos foreldre, svigerforeldre og besteforeldre. Hva skjer med å fylle hver minste ledige flate med noe som aldri burde vært laget, kjøpt eller satt frem. Det gjør litt vondt å se på. 

Veggord eller disse grusomme trebokstavene og slikt er bare det verste. Virkelig det verste. Tror jeg har skrevet et innlegg i en tråd inne på et eller annet underforum her om hvilke interiørting som er fælt. Jeg kunne kanskje bare skrevet alt

 

Takk for det! :) 

Håhå, merker at jeg får noen gode ideer her til hva du og @Beccy87 skal få til jul :nigo: Wallstickers, englefigurer og sølvkongler kommer snart deres vei! :nissevink:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært alene hjemme med J; mannen stakk på guttetur og Mini er på overnattingsbesøk hos mamma :nigo: Vi har hatt besøk av svogeren min og kona hans hele helgen, så lyd- og trengselsnivået har vært en smule høyere enn jeg liker de siste dagene. For øyeblikket er huset vårt smekkfullt av flytteesker og hauger med "ting som skal sorteres og ryddes opp i for så å kanskje bli pakket ned", så jeg kjenner at det gjør noe med trivselen når man må vasse i ting og folk i dagevis. Hilsen semisosial ryddefrik :ler: 

Og så hjelper det ikke at stakkars Mini har vært et lite mareritt hele helgen :riste: Han er jo vant til å få full oppmerksomhet av onkelen og tanten sin når de er her, så det var nok veldig uvant at J fikk sin del av kaka han og. Stikkord: hyling, skriking, trassing, furting, kasting av ting.. :daane: Jeg håper det hjalp litt med en tur til House of Bortskjemming (aka min mor, om det var uklart ;)), og så tror jeg at jeg skal overlate J til mannen i noen timer på tirsdag, sånn at jeg og Mini kan ha litt alenetid :jepp: Bare synd at J blånekter å ta flaske om dagen, da begrenser det seg liksom litt hvor lenge jeg kan være borte.. 

I morgen har jeg igla til meg en playdate med ei i barselgruppa, semisosial til tross så holdt det visst med en halv dag alene :fnise: På et tidspunkt i dag endte jeg opp med å fotfølge naboen som drev og stelte plantene sine, bare for å ha noen å snakke med :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår godt at det kan bli frustrerende for Mini å ikke få all oppmerksomheten lengre, godt at dere har muligheten til å sende ham bort da (selv om det hørtes veldig feil ut! :fnise:

Har dere begynt med mat til J forresten, eller skal du fullamme lenge? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at det var litt action i denne dagboken igjen :)  

Den pakke-rydde-kaste-prosessen er ganske slitsom! Jeg synes det er gøy en stund, men så står man igjen med så mye pikk (!) og pakk som man ikke helt vet hva man skal gjøre med, og da går det så sykt tregt på slutten og det blir dørgende kjedelig! :Gjesp: Men det er jo deilig å få gått gjennom ALT, man finner jo ofte ut at man eier en hel del ræl som man ikke vil ha med videre i livet. Men nå er jo jeg nesten litt buddhist når det gjelder å ha ting. I must never own more than seven things, er litt motto mitt. Mannen er ikke sånn! Han vil helst bygge en stor bod for å få plass til mer ræl. Jeg vil heller bo på et bøttekott med mine sju ting enn i Flateby med 400 kvm stort hus. Det verste jeg kan tenke meg er nemlig folk som flytter ut av byen fordi de har for mange ting! Da snakker vi om at tingene eier menneskene ass! :roll: 

Dere er ikke alene med å slite med trass. Her har det vært ganske ekstremt så langt i sommer. Ufordragelig oppførsel, rampestreker, stygge ord.. Jeg er så drittlei at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre lenger. Både mannen og jeg er helt på randen! Hjelper liksom ikke at lillebror er verdens søteste og blideste gutt når søsteren hans oppfører seg som om hun kommer rett fra helvete. Da blir det liksom fort til at man forskjellsbehandler, og det skal man jo ikke gjøre. Men altså... what the f... Føler meg som et ræva menneske som ikke klarer å få skikk på min egen unge :sad: Håper virkelig det bare er en fase! Eller at det hele kun bunner i søskensjalusi som på et tidspunkt går litt over av seg selv! Hva gjør man ellers liksom?! 

Høres jo ut som du koser deg med J da :) Kan virkelig ikke tro at han er blitt 5 måneder!!!! :sjokkbla:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.7.2017 den 10.52, Beccy87 skrev:

Forstår godt at det kan bli frustrerende for Mini å ikke få all oppmerksomheten lengre, godt at dere har muligheten til å sende ham bort da (selv om det hørtes veldig feil ut! :fnise:

Har dere begynt med mat til J forresten, eller skal du fullamme lenge? :) 

Jeg tror han setter veldig stor pris på å bli skjemt bort og på å få all oppmerksomhet innimellom, både av oss og andre :Nikke: Jeg er veldig glad for at vi har familie i nærheten som har lyst til å henge med ham innimellom! 

Vi har begynt med grøt og smaksprøver. Fikk beskjed på 5 mnd-kontrollen om at det bare var å kjøre på, siden han hadde flatet ut litt på vekta. Så han får så mye grøt han vil ha pluss en smaksprøve eller to ila dagen. Som oftest deler han broderlig med både gulvet og klærne også :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.7.2017 den 21.40, Carouselle skrev:

Så hyggelig at det var litt action i denne dagboken igjen :)  

Den pakke-rydde-kaste-prosessen er ganske slitsom! Jeg synes det er gøy en stund, men så står man igjen med så mye pikk (!) og pakk som man ikke helt vet hva man skal gjøre med, og da går det så sykt tregt på slutten og det blir dørgende kjedelig! :Gjesp: Men det er jo deilig å få gått gjennom ALT, man finner jo ofte ut at man eier en hel del ræl som man ikke vil ha med videre i livet. Men nå er jo jeg nesten litt buddhist når det gjelder å ha ting. I must never own more than seven things, er litt motto mitt. Mannen er ikke sånn! Han vil helst bygge en stor bod for å få plass til mer ræl. Jeg vil heller bo på et bøttekott med mine sju ting enn i Flateby med 400 kvm stort hus. Det verste jeg kan tenke meg er nemlig folk som flytter ut av byen fordi de har for mange ting! Da snakker vi om at tingene eier menneskene ass! :roll: 

Dere er ikke alene med å slite med trass. Her har det vært ganske ekstremt så langt i sommer. Ufordragelig oppførsel, rampestreker, stygge ord.. Jeg er så drittlei at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre lenger. Både mannen og jeg er helt på randen! Hjelper liksom ikke at lillebror er verdens søteste og blideste gutt når søsteren hans oppfører seg som om hun kommer rett fra helvete. Da blir det liksom fort til at man forskjellsbehandler, og det skal man jo ikke gjøre. Men altså... what the f... Føler meg som et ræva menneske som ikke klarer å få skikk på min egen unge :sad: Håper virkelig det bare er en fase! Eller at det hele kun bunner i søskensjalusi som på et tidspunkt går litt over av seg selv! Hva gjør man ellers liksom?! 

Høres jo ut som du koser deg med J da :) Kan virkelig ikke tro at han er blitt 5 måneder!!!! :sjokkbla:

 

 

Vi er fremdeles på den morsomme delen av sortere/rydde/pakke/kaste-prosessen :jepp: Det verste er egentlig når man har flyttet alt det morsomme, og så er det fremdeles et lass og to igjen av sånne kjedelige ting som står igjen i boder og som liksom bare ble liggende igjen etter første runde. Gruer meg allerede :tongue: 

Selvfølgelig skikkelig kjipt at dere også har det sånn, men takk gud for at dere også har det sånn :ler: Godt at man ikke er alene! Det er jo selvsagt ikke lov å si, men jeg gleder meg litt til barnehagen begynner igjen jeg :plystre: Men altså, et par timer hver dag der han kan løpe rundt og få ut litt energi og ikke trenger å se på at jeg holder lillebror i live også. Give it to me! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå ble det sjokkerende nok litt stille på denne kanten igjen gitt. Vi er på ferie og kosær vårs glugg, om noen lurte. Litt glugg, iallefall :ler: De siste dagene har vi vært på Sørlandet og i Dyreparken, det var suksess! Mini var litt crazy innimellom, men stort sett har han oppført seg fint. Har bare latet som han var noen andre sitt barn noen få ganger, liksom :plystre:

Nå er vi hos svigers igjen, kjørte hit i går direkte fra Dyreparken. 6 timer i bil, hvorav 4 1/2 av dem ble tilbrakt i baksetet, inneklemt mellom de to barnesetene. Anbefales ikke. Anbefaler forøvrig ikke svigers heller, jeg er sliten allerede. Snart onsdag :skya: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh, nå blir den ungen her snart måkemat! J altså. Han har begynt med en sånn ny greie der han lurer oss til å tro at han har tatt kvelden sånn i 19-tida, for så å våkne etter en halvtime-time og holde det gående med fjas i en time eller to. Han er egentlig stuptrøtt, men synes tydeligvis at det er helt innafor å ligge og glise som en tulling, leke med føttene sine, praktisere rulle-skillsa sine og forsøke å kvele seg selv med en pute. Om ikke annet så gråter han ikke :dry: 

Nå trooor jeg at han har sluknet (for sjette gang), men jeg velger å gå rundt med ham i noen minutter til før jeg tar sjansen på å legge ham ned. Prøvde å la ham finne roen selv i stad, men det endte bare med masse piping, rulling helt uti kanten av dobbeltsenga og en tåspise-fest uten like. Kjører på med pupp og byssing en stund til med andre ord. Det er en fest å ha barn altså :danser: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkt neste sommer, da blir det vin og avslapping på hu mor mens mannen løper fra rom til rom og prøver å legge barn :nori:Det gleder jeg meg til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Måkemat :fnise:

Kjempe slitsomt når de skal holde på med den luringen der altså! 
Men heldigvis for oss er vi erfarne tobarnsmødre nå og VET at det bare er en teit fase, det går over. 
Også henger jeg meg på fantasien til @A4-livet om neste sommer! :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, A4-livet skrev:

Tenkt neste sommer, da blir det vin og avslapping på hu mor mens mannen løper fra rom til rom og prøver å legge barn :nori:Det gleder jeg meg til!

Neste år skal jeg ta husmorferie hele juli. So long, mannen. Lykke tiiil :nigo: 

47 minutter siden, Beccy87 skrev:

Måkemat :fnise:

Kjempe slitsomt når de skal holde på med den luringen der altså! 
Men heldigvis for oss er vi erfarne tobarnsmødre nå og VET at det bare er en teit fase, det går over. 
Også henger jeg meg på fantasien til @A4-livet om neste sommer! :yvonne:

Det er masse måker her hos svigers, så den trusselen der skal han ikke ta lett på altså :fnise: 

"Deterbareenfase" var fast mantra da Mini var baby! Lærte det av den første i vennegjengen som fikk barn :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guud, nå gleder jeg meg til å komme hjem. Hællemåne. Merker at jeg har hengt med svigers opptil flere ganger de siste månedene, det er jaggu ikke sunt for sjela. Beklager at jeg like godt kunne døpt om denne dagboka til "Sitronkakes svigers-klagebok" forresten :rolleyes: 

Nyeste påfunn her i gården er å prøve og prakke på meg alskens ræl og pyntegjenstander og nips og skatter fra fordums tider, siden de skal flytte i leilighet om en halv evighet. Føler meg som verdens mest utakknemlige, surmaga svigerdatter som takker nei til stort sett alt, men hallo. Nå har jeg gjort DEN innsatsen med å kvitte meg med masse greier siden vi skal flytte, jeg orker ikke fylle opp huset med julenissedrakter fra 90-tallet ("jamen, tenk om Mini skal kle seg ut som nisse om en 5-6 år a"), krystallvaser med 3D-roser inni glasset ("de er sykt dyre altså!") eller fjorten puslespill som mangler noen biter hver, limegrønne liftgardiner og hårete veggtepper. Herremin, så mye greier det er her :daane: 

Jaja. I morgen skal vi hjem. Mannen kjører herfra i morgen tidlig, mens jeg skal ta flyet hjem med kidsa. Syv timer alene i bilen vs en hel dag til med svigers for så å ta det flyet som går akkurat så sent at Mini rekker å tippe over og bli overtrøtt.. jeg vet hvem jeg synes mest synd på :fnise: 

Endret av sitronkake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigers-klaging er lov! Jeg er også god på det..:rolleyes: Ville du ikke ha søppelet til andre folk altså? Utakknemlig :P

Ønsker deg en riktig fin flytur hjemover i dag, hørtes kanskje ut som mannen trakk det lengste strået angående hjemreisen :fnise: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...