Gå til innhold

Babymas og annet ræl

sitronkake

Anbefalte innlegg

Samme båt (nesten) her ja og jeg er enig; mer synd på deg enn Mini. :P  
Håper du får sove litt innimellom og at mannen kan ta kort dag, god bedring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for omtanke for meg (og litt for Mini) @A4-livet @Carouselle @Beccy87:fnise: 

Dagen gikk helt greit, fordelen med at Mini er syk er at aktivitetsnivået ikke er helt på topp - veldig innafor når a mor er slækk ;) Ble mye nettbrett og tv i dag gitt. Burde sikkert hatt litt dårligere samvittighet enn det jeg har, men.. Naive sitronkake pre baby hadde nok ristet misbilligende på hodet om hun hadde sett meg nå, jeg og mannen var veldig enige om før Mini var født at vi ikke skulle plassere ham foran tven i tide og utide. Velvel, nok et prinsipp som gikk åt skogen da det møtte virkeligheten :plystre::ler: 

Blir hjemmedag for lille snik i morgen også, han har bikket 40 i feber flere ganger så formen er ikke helt på topp. Nå har han akkurat hatt en ny våkenraptus og sprettet rundt i senga her, før han til slutt bredde dyna over meg ("sånn, mamma"), snudde seg rundt og sovnet igjen. Rare ungen :rodmer: 

I morgen kveld skal jeg hente babynest! Forrige gang sydde jeg selv, men det hadde mistet fasongen helt og var modent for utbytting. Tanken på å begynne helt fra scratch og gjennomgå nok en runde med pirkearbeid, banning og kasting av strikksnor veggimellom fristet særdeles lite (hva da utålmodig?), så da ble det ferdigkjøpt denne gangen :P 

Og så har jeg saumfart nettet for ull i små størrelser i dag, får se om jeg får noe napp hos finn-folka. Tror ikke jeg gidder å kjøpe ull i de minste størrelsene nytt, ikke før jeg ser hva jeg får tak i brukt iallefall. Det er vel grenser for hvor mye vi egentlig trenger av ull også, ser jo ikke for meg at vi kommer til å være såå mye ute? :vetikke: Eller hva tror dere, dere som har babyer nå som det er kaldt? Jeg har jo glemt alt fra da Mini var liten, så jeg klarer jo søren meg ikke å finne ut av hva som er fornuftig å bruke penger på og ikke :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det også (for) mye i tv når Trollet er pjusk (og ellers). 
Han eeeeeeeeelsker Barnesanger ala puddingtv på youtube så den går i loop hele dagen for tiden. 
Eneste positive er at mammaen også nå kan alle sangene utenat så da kan vi utvide repertoaret vårt når vi er ute på kjedelige bussturer. :hoho:

Hvor kjøper du nestet fra? 
Jeg sitter og lurer på om vi også kanskje skulle hatt et nytt et til Bølla, men husker ikke hvor jeg fikk det forrige fra... 

Og jeg har ingen svar ang. ull tøy... Vi har vel 3-4 sett i 50/56 enn så lenge så får vi se hvor langt det rekker når hun kommer... :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også en hel del mer skjermtid enn de 0 minuttene per dag vi hadde sett for oss på forhånd ;) Her vil mini for øvrig BARE høre dyrene i afrika for tiden :blink: "Mamma! mamma! Oia ahhaha!" *peke på sonos* 

mr. Miore plystrer den HELE tiden uten å merke det, og jeg er sikker på at jeg synger den i søvne. Bilen begynner automatisk å spille den hver gang jeg setter meg inn :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte tre sett med ull i 50 (samme dag vi kom hjem fra sykehuset) og det har holdt til nå :) Nå har jeg jo bare tre uker med erfaring, så du bør kanskje høre med noen andre :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Beccy87 skrev:

Her går det også (for) mye i tv når Trollet er pjusk (og ellers). 
Han eeeeeeeeelsker Barnesanger ala puddingtv på youtube så den går i loop hele dagen for tiden. 
Eneste positive er at mammaen også nå kan alle sangene utenat så da kan vi utvide repertoaret vårt når vi er ute på kjedelige bussturer. :hoho:

Hvor kjøper du nestet fra? 
Jeg sitter og lurer på om vi også kanskje skulle hatt et nytt et til Bølla, men husker ikke hvor jeg fikk det forrige fra... 

Og jeg har ingen svar ang. ull tøy... Vi har vel 3-4 sett i 50/56 enn så lenge så får vi se hvor langt det rekker når hun kommer... :vetikke:

Huff, pudding-tv :sprettoy: Det går på repeat her også, sammen med hjulene på bussen på engelsk fra Little baby bum eller hva det nå heter + masse jalla traktor- og andre store maskiner-videoer. Har blitt rimelig kokt i hodet de siste dagene! :daane: 

Jeg skal kjøpe nestet fra ei dame som syr på finn, kan sende deg en link og gi deg en tilbakemelding når jeg har hentet det. Det ser fint ut på bildet iallefall! Gjerrigknarken meg gikk for et av de rimeligste jeg fant, synes det er helt vilt å skulle bruke 900 spchenn på et nest :haar:  Så da blir det en halvtimes kjøretur mot din kant av byen for å hente det i kveld ;) 

Har kjøpt en body og noen tights i str 56 nå, synes det ser helt sykt lite ut. Jeg har ikke trua på at lillebolla får plass inni der, ender vel med at stakkaren drukner i alt jeg har kjøpt nytt til ham. Merker at jeg er skikkelig gnien på babyklærne denne gangen, har vel noe med at jeg har en og en halv plastboks med klær i str. 56 stående i kjelleren. :tongue: 

8 timer siden, miore skrev:

Vi har også en hel del mer skjermtid enn de 0 minuttene per dag vi hadde sett for oss på forhånd ;) Her vil mini for øvrig BARE høre dyrene i afrika for tiden :blink: "Mamma! mamma! Oia ahhaha!" *peke på sonos* 

mr. Miore plystrer den HELE tiden uten å merke det, og jeg er sikker på at jeg synger den i søvne. Bilen begynner automatisk å spille den hver gang jeg setter meg inn :grine:

"Det er bare en fase, det er bare en fase, det er bare en fase" :ler: Vi hadde faktisk en Dyrene i Afrika-fase for noen måneder siden. Det blir bedre, lover. Akkurat nå er det Mikkel Rev som er tingen, men da i selvsunget versjon. Kan si mye fint om han Mini'n min, men når det kommer til sangtekster og melodier er han ikke et direkte naturtalent..

3 timer siden, Weebs skrev:

Vi kjøpte tre sett med ull i 50 (samme dag vi kom hjem fra sykehuset) og det har holdt til nå :) Nå har jeg jo bare tre uker med erfaring, så du bør kanskje høre med noen andre :fnise:

Tre uker mer erfaring med nyfødt vinterbaby enn det jeg har ;) 

Endret av sitronkake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nysgjerrig på nestet jeg også :jepp:

Hadde ikke til E men skal ha denne gangen. Har funnet et jeg liker, men 900 kr er altfor mye! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi også hatt en heftig fase med Pudding TV. Første gang jeg hørte og så det lurte jeg på hva slags makkverk Mini hadde ramlet inn på. Dessverre ble hun jo hektet. Utrolig masete greier, men Mini eeeelsket det. Fant senere ut at det finnes langt verre ting rettet mot barn enn Pudding TV :bond: Det verste er en YouTube-kanal hvor det er en far og to døtre (tipper de er mellom 7 og 10 eller noe i den duren.. er helt clueless på barn som er eldre enn Mini :fnise:) - de har noen forkastelige videor hvor barna kler seg ut som babyer og skriker ord som "diarée". Helt absurd. I tillegg til at de vandaliserer hjemmet sitt. Alt i regi av pappa. Syk verden denne Youtube-galaksen som retter seg mot de minste. En annen favoritt er en liten jente som heter Emily som går rundt med dukkevognen sin. Jenta har jo en zillion views! Det er en rar rar verden! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Carouselle skrev:

Her har vi også hatt en heftig fase med Pudding TV. Første gang jeg hørte og så det lurte jeg på hva slags makkverk Mini hadde ramlet inn på. Dessverre ble hun jo hektet. Utrolig masete greier, men Mini eeeelsket det. Fant senere ut at det finnes langt verre ting rettet mot barn enn Pudding TV :bond: Det verste er en YouTube-kanal hvor det er en far og to døtre (tipper de er mellom 7 og 10 eller noe i den duren.. er helt clueless på barn som er eldre enn Mini :fnise:) - de har noen forkastelige videor hvor barna kler seg ut som babyer og skriker ord som "diarée". Helt absurd. I tillegg til at de vandaliserer hjemmet sitt. Alt i regi av pappa. Syk verden denne Youtube-galaksen som retter seg mot de minste. En annen favoritt er en liten jente som heter Emily som går rundt med dukkevognen sin. Jenta har jo en zillion views! Det er en rar rar verden! 

Takk for advarselen, vi holder oss til Pudding tv enn så lenge! :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke noe særlig i ull! 2 bodyer i 56 som fortsatt er for store, èn pysj i 50 og en i 60, og 4 strømpebukser hvorav to er små nok:fnise: også hjelmlue og en dress til å ha på i vognen da. Og en god del sokker. Her har jeg følt det har vært for varmt med ull foreløbig da! Kun sokkene som har blitt flittig brukt. Glad jeg ikke har kjøpt stort mer i de minste størrelsene, er mellom 5-10 grader her nå og vi er ikke så mye ute, og når vi er det er hun godt innpakket uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh ja. Vi har brukt ull siden august vi. O har kun sokker i ull for de sitter best. Han blir så god i ull pg så slipper han å bli klam, våt og kald. Spesielt når siklingen begynner....Så jeg ville sagt mye ull :P Men ikke i de aller minste str. Kjøp i 62 som du bruker fra 56. Så er det jo forskjell på ull og, noe er tynt og fint å ha under andre klær eller når det er varmere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.12.2016 den 22.57, Småkjekset skrev:

Nysgjerrig på nestet jeg også :jepp:

Hadde ikke til E men skal ha denne gangen. Har funnet et jeg liker, men 900 kr er altfor mye! 

Skal sende deg finn-linken :jepp: 

Jollyroom har noen på tilbud nå så jeg, de var forsåvidt ganske fine i pris i utgangspunktet også. Vi hadde nest til Mini også, og hvis vi bruker det like mye til lillebolla som vi gjorde med ham så kunne jeg forsåvidt forsvart å kjøpe et til 900 kr :P 

På 10.12.2016 den 9.59, Carouselle skrev:

Eh, what the hells? :klo: Mini har heldigvis ikke rotet seg inn på noe sånt, men han synes det er skikkelig stas å se på barn som pakker ut nye leker og sånn. Og så er det en gutt som har en bilseng, det er visst skikkelig fascinerende. "Han sover i bilen sin!" :fnise: 

På 10.12.2016 den 17.26, Strikkesokken skrev:

Vi har ikke noe særlig i ull! 2 bodyer i 56 som fortsatt er for store, èn pysj i 50 og en i 60, og 4 strømpebukser hvorav to er små nok:fnise: også hjelmlue og en dress til å ha på i vognen da. Og en god del sokker. Her har jeg følt det har vært for varmt med ull foreløbig da! Kun sokkene som har blitt flittig brukt. Glad jeg ikke har kjøpt stort mer i de minste størrelsene, er mellom 5-10 grader her nå og vi er ikke så mye ute, og når vi er det er hun godt innpakket uansett.

Det var vel det jeg også innså, at vi ikke kom til å være så innmari mye ute den første tiden. Mannen er jo hjemme de to første ukene og kan levere og hente i barnehagen, og jeg tviler på at jeg kommer til å være veldig klar for lange trilleturer sånn med en gang. Det er jo sikkert kaldt og snø her når lilleboll kommer, er vel grenser for hvor fristende det er å dra med seg vogna ut da :fryser: 
Har kjøpt litt ull i 56 nå, dropper å kjøpe noe i 50 før jeg eventuelt vet at jeg kommer til å trenge det. Mini var 53 cm lang, så da klarte vi oss fint med to bodyer eller noe i 50 :) 

På 10.12.2016 den 19.19, LilleMy1989 skrev:

Eh ja. Vi har brukt ull siden august vi. O har kun sokker i ull for de sitter best. Han blir så god i ull pg så slipper han å bli klam, våt og kald. Spesielt når siklingen begynner....Så jeg ville sagt mye ull :P Men ikke i de aller minste str. Kjøp i 62 som du bruker fra 56. Så er det jo forskjell på ull og, noe er tynt og fint å ha under andre klær eller når det er varmere. 

Ah, konkrete råd, I like it ;) Har kjøpt inn litt i 56 og 62, så nå tenker jeg at vi har så vi klarer oss den første tiden. Så får jeg heller supplere litt etterhvert. Glemmer litt at butikkene fremdeles er åpne etter fødsel, merker jeg :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en semi-KG-fri helg er over :P De siste helgene har gått så innmari fort, så jeg har liksom aldri fått satt meg ned med pcen og oppdatert. Får helt fnatt av å skrive på mobilen siden mine lange slanke fingre blir forvandlet til ti stk. pølser med en gang jeg skal skrive på telefonen :tongue: Tror ikke jeg noensinne har skrevet en hel setning uten at det blir noe krøll, og den derre autocorrect-saken er jeg ikke helt venner med ass.

Anywho. Helgen har vært fin, men slitsom. Kort oppsummert: Startet helgen litt småsliten og ør i hodet etter to dager alene med syk og sutrete Mini, ble ikke bedre av at mannen stakk på guttetur fredag kveld og at foreldrene mine avlyste "hente Mini tidlig på lørdag for å ta ham med til Oslo". Eller, jeg avlyste, mens jeg gråt inni meg, siden 39 i feber ikke er helt forenlig med Oslo-tur.. :dry: 
De kom heldigvis og plukket ham opp på ettermiddagen, så da fikk jeg med meg jentejulebord lørdag kveld. En veldig hyggelig kveld som gjorde at jeg ikke var i seng før nærmere to, men med huset for meg selv fikk jeg i det minste en lang og uforstyrret natts søvn :biggrin: Med vekt på lang der altså, fikk egentlig ikke tid til å gjøre noe fornuftig i går før det var rett i familiemiddag. Og deeet var helgen. 

Mini fikk feber igjen i går kveld, så jeg holdt ham hjemme i dag også for sikkerhets skyld. Angret vel allerede i 12-tiden, da var feberen borte og allmenntilstanden på topp. Les: hopp og sprett og mengder av uforløst energi etter altfor mange dager med hangling :daane: Tror det skal bli godt for både ham og meg at han skal i barnehagen i morgen foråsiresånn.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så viktig at de får komme seg før de drar i barnehagen og, men det er utrolig kjipt å være dårlig selv med en turbounge hjemme som egentlig er i tipp topp form. Problemet man ofte treffer på som ansatt i barnehage er at en del foreldre ikke respekterer sykdomsreglene, så vi blir aldri kvitt sykdommen. Heia deg! :roser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syke barn er slitsomt! Jeg husker jeg var så misunnelig på kollegaer som var hjemme med sykt barn! Før jeg fikk barn selv... Jeg trodde jo det bare var kos og hygge. Hadde hørt rykter om at syke barn bare lå på sofaen og var slappe. Ja, så feil kan man ta! :fnise:

Her i området herjer omgangssyken. Jeg er helt hysterisk for å få den på besøk! Vurderer nesten å ta Mini ut av barnehagen for å unngå smitte :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konkrete tips ja :) Tynne ullsokker fra Safa/Sparkjøp har vi sverget til siden dag en... er det varmt så bruker vi de på dagen (altså "uten strømpebukse-varmt) men nå har han de på natten. Alt annet sparkes av! Disse har aldri dettet/datt/dattet? Av.  Ellers er de utapå strømpebukse. 

Endret av LilleMy1989
God bedring :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
9 timer siden, Pentu skrev:

Det er så viktig at de får komme seg før de drar i barnehagen og, men det er utrolig kjipt å være dårlig selv med en turbounge hjemme som egentlig er i tipp topp form. Problemet man ofte treffer på som ansatt i barnehage er at en del foreldre ikke respekterer sykdomsreglene, så vi blir aldri kvitt sykdommen. Heia deg! :roser:

Enig i det, selv om jeg angret litt i går :ler: Tenkte at det var greit at han kom seg helt sånn at han slapp å hangle halve jula, men med tanke på hvor mye sykdom som går i barnehagen nå er det vel bare et tidsspørsmål før han blir dårlig igjen. I dag var 8 av 14 barn på plass :overrasket: 

8 timer siden, Carouselle skrev:

Syke barn er slitsomt! Jeg husker jeg var så misunnelig på kollegaer som var hjemme med sykt barn! Før jeg fikk barn selv... Jeg trodde jo det bare var kos og hygge. Hadde hørt rykter om at syke barn bare lå på sofaen og var slappe. Ja, så feil kan man ta! :fnise:

Her i området herjer omgangssyken. Jeg er helt hysterisk for å få den på besøk! Vurderer nesten å ta Mini ut av barnehagen for å unngå smitte :sjenert: 

Torsdag forrige uke var ganske smooth sailing, for da hadde han skikkelig høy feber og orket ingenting :P Går mye sykdom her også, men heldigvis bare feber og forkjølelse *bank i bordet*. Orker ikke en runde med omgangssyke også! Kjenner jeg nesten begynner å grine bare av tanken :tongue: 

2 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Konkrete tips ja :) Tynne ullsokker fra Safa/Sparkjøp har vi sverget til siden dag en... er det varmt så bruker vi de på dagen (altså "uten strømpebukse-varmt) men nå har han de på natten. Alt annet sparkes av! Disse har aldri dettet/datt/dattet? Av.  Ellers er de utapå strømpebukse. 

Sokker og baby er gøy :fnise: Husker ikke helt hvilke merker vi endte opp med å bruke mest sist, men det er jaggu utrolig hvordan halvparten detter av bare du snur ryggen til.
Noterer Safa bak øret sånn i tilfelle jeg kommer over en butikk som selger det ;) Kan ikke komme på noen i området her, dessverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vært en skikkelig dårlig dag på kvalmefronten, sånn ca alt jeg har spist i dag har funnet veien opp igjen. Nå begynner jeg å bli lei! :sur: Håper virkelig jeg får en kvalme- og spyfri periode før fødsel sånn som jeg hadde sist, for jeg kjenner at energinivået er temmelig lavt om dagen etter noen måneder med litt mindre mat innabords enn vanlig. Merker at jeg gleder meg mer og mer til fødsel, da vet jeg iallefall at kvalmen forsvinner :tongue: 

Hadde egentlig håpet på en stille og rolig sofadag i dag, men siden vaskedamene kom fant jeg ut at jeg like godt kunne rømme huset og ta meg en tur på senteret for å handle julegaver. Orker ikke den kleine stemningen der jeg gjemmer meg på et rom og prøver å late som ingenting, mens jeg egentlig bare sitter og kjenner på hvor pinlig det egentlig er at jeg har betalt disse damene for å vaske etter oss. Godt jeg ikke kapret krompen før Mette-Marit tok ham, tror ikke jeg hadde blitt komfortabel med en hel stab som jobbet for meg :ler: 

Julegavehandelen gikk så som så, siden jeg ikke var helt i form gikk alt mye saktere enn vanlig :dry: Det irriterer vettet av meg at jeg må ta så hensyn hele tiden, det er jeg nemlig altfor utålmodig til! Jeg er jo vant til å ture avgårde i 100 km/t, nå må jeg gå skikkelig sakte for at kynnerne ikke skal ta helt overhånd, og så blir jeg fjorten ganger kvalmere om jeg blir sliten. I dag måtte jeg kaste inn håndkleet halvveis, noe som betyr at jeg må ta en ny runde før jul for å få unna siste rest. Så mye for å bli ferdig med julegavene i god tid siden jeg uansett er sykemeldt :rolleyes: 

Velvel. Satser på en ny og bedre dag i morgen. Bare to dager til mannen kommer hjem igjen, jeg gleeeder meg (til å få avlastning.. :fnise::skya:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 uker i dag! :bond::hoppe: Jeez, synes det bare er en uke siden jeg gravde frem adventsstaken fra boden, og nå er det bare en uke igjen til jul. Tiden går så innmari fort denne gangen! Kjenner jeg blir litt småsvett av tanken, samtidig som jeg begynner å bli litt utålmodig. Jeg er en liiiten smule lei av å være kvalm og spy foråsiresånn :dry: 

Lillebolla har virkelig vokst seg stor de siste ukene, noen ganger kjennes det ut som han prøver å flytte på hele meg når han sparker. Og magen begynner å bli i veien gitt, går konstant rundt med en en eller annen flekk på magen siden jeg feilberegner hvor stor den egentlig er :ler: Må få kjøpt meg noen nye singleter snart også, de jeg har har på mystisk vis begynt å krype oppover magen og sidene.. 

Nå venter jeg på at mannen skal komme hjem fra konsert og hotell-overnatting, blir helt sprø av Mini i dag. Skravla går konstant, alt foregår på maks volum og så syter han for aaalt. Mulig at kvalm og sliten mamma ikke er den artigste å være sammen med :P Jaja, snart er mannen hjemme og da er det pepperkakebaking og juletrepynting som står på planen. Får se om vi faktisk gjennomfører sistnevnte, tror jaggu vi må ommøblere litt for å få plass til juletreet. Minis leker har liksom tatt over halve rommet :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...