Gå til innhold

Babymas og annet ræl

sitronkake

Anbefalte innlegg

Sjakk er... ja.. den merkeligste sporten. Ever. Husker vi så på VM da Mini ble født. Det gikk og surret konstant i bakgrunnen.  Snork meg i øret var meget treffende :fnise:

Hvor kjøpte du den fine vognlenken? Og hva måtte du betale? Supersøt! Selv om jeg nå har fått min fra NatureZoo, veldig fornøyd med den altså :) Men kunne fint kjøpt en slik du bestilte! Kan ikke tro at noen klarer å lage slike selv :hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 timer siden, Carouselle skrev:

Oj, såpass mye over ja! Jeez... Hvilket område ser dere i? Og hvor er "landet"? Kan ta det på PM hvis du vil dele :) Slår et slag for hovedstaden jeg altså. Heller et bøttekott i byen enn 350 kvm på bygda sier nå jeg :tommelopp: 

Tar det på PM jeg ;) Budrunden endte på en million over :overrasket: Holy shit. 

22 timer siden, Carouselle skrev:

Sjakk er... ja.. den merkeligste sporten. Ever. Husker vi så på VM da Mini ble født. Det gikk og surret konstant i bakgrunnen.  Snork meg i øret var meget treffende :fnise:

Hvor kjøpte du den fine vognlenken? Og hva måtte du betale? Supersøt! Selv om jeg nå har fått min fra NatureZoo, veldig fornøyd med den altså :) Men kunne fint kjøpt en slik du bestilte! Kan ikke tro at noen klarer å lage slike selv :hakeslepp:

Jeg kjøpte den av ei jente som har en konto på instagram; garn for barn het den. Masse fint! :jepp: Betalte ca 400,- så det var ikke den rimeligste vognlenken jeg har sett.. Men så fin! Og så bruker vi jo ikke så mye på babyutstyr denne gangen siden vi har så mye fra før, så da tenker jeg at det er lov med noen utskeielser ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29+0 i dag! 11 uker igjen, holy macarony. Dette går unna! :biggrin: 

I dag våknet jeg først kl. 08 av at et eller annet ukjent nummer prøvde å ringe meg. Orket ikke ta telefonen, men søkte opp nummeret etterpå. Tydeligvis en telefonselger av noe slag, haha. Ringe rundt kl. 8 om morgenen på en lørdag, da er du litt vel optimistisk :ler: Samme med han karen som gikk rundt og prøvde å selge alarmer på Halloween :fnise: 

Formen i dag er så langt supercrap. Var på julebord i går med venner og gamle kollegaer, så i dag får jeg igjen for en veldig koselig kveld. Ga meg relativt tidlig, men selv om jeg kom hjem i tolv-ett-tiden klarte jeg selvsagt ikke gå og legge meg med en gang. Må alltid "lande litt" først, runde internett fra sofaen og sånn :klaske: Velvel, kvelden var absolutt verdt dårlig form i dag :jepp: Og så fikk jeg testet ut den nye ebay-kjolen, terningkast godkjent! Masse plass til mage, nå kan julaften bare komme.

Nå skal jeg snaaart stå opp, og så må jeg rydde litt i huset, pakke og freshe meg opp litt. Tar turen over til det glade Vestland i dag, svigersbesøk og full rulle :skya: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble også oppringt rundt åtte. Mannen sjekket nr for meg og sa det var svindel. Uansett rart å ringe så tidlig en lørdag. Kos deg på Vestlandet! Hvor lenge blir dere borte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, A4-livet skrev:

Jeg ble også oppringt rundt åtte. Mannen sjekket nr for meg og sa det var svindel. Uansett rart å ringe så tidlig en lørdag. Kos deg på Vestlandet! Hvor lenge blir dere borte?

Googla nå, tydeligvis gikk vi glipp av at "Microsoft" fikset noe virusgreier for oss :ler: 

Jeg og Mini blir til mandag, mannen drar hjem i morgen. Takk, vi skal kose oss her i pøsregnet! :regn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess. Vestland Vestland. Startet friskt med å te meg som ei bymus i kassa på Kiwi da jeg ble stående som en uforstående idiot da den stakkars kassemannen prøvde å spørre om jeg trengte pose. Gjentatte ganger. "Påså" eller hva han nå sa ga liksom ingen mening i mitt hode, og det var først da jeg la merke til at han holdt fingeren klar over pose-knappen på kassa at det gikk et lys opp for meg :klaske::ler:

Har vært her i noen timer nå og holder på å bli sprø av svigerforeldrene mine allerede. Jeg og svigermor er dessverre ikke en veldig god match personlighetsmessig fra før av, legg til litt preggishormoner og en dæsj slitenhet etter gårsdagens eskapader så er vi der :dry: Skravla går konstant, mas og kjas om alt fra jentebabyer og nye hus til om noen på tv har gått ned i vekt eller fått grått hår eller whatnot. Det er jo litt synd at vi ikke får jente denne gangen heller, er det ikke? Blir jo trist å ikke kunne kjøpe kjoler, hæ? Synd at vi ikke har råd til digert hus, er det ikke? Dumt at vi ikke bor her, eller hva, her er det skikkelig billig! Tenk så mye vi kunne fått for pengene her a. Kunne fått et barn til. Kanskje en jente. Åj, sjekk hu´a. Gått ned i vekt, har´a ikke? :daane::cry3: 

Toppet seg da jeg dro frem smågodtposen jeg sikret meg på nevnte Kiwi. Stesvigerfar kastet seg over med begge hender, for så å plukke ut ALLE de sure bitene og ALLE krokodillene. Sa ingenting, men inni meg freste jeg. Ikke kødd med smågodtet til gravide damer liksom :frustrert:

Satser på en bedre dag i morgen. Bare halvannen dag igjen :danser:

Endret av sitronkake
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det dårlig av meg at jeg er litt glad for st jeg ikke er den eneste med en svigerfamilie som jeg ikke klaffer med? Svigermor er grei hun, bare litt ehm "svak". Fint lite av egne meninger og de meningene hun har kommer fra svigerinnen min. Så lenge hun har sagt at det er topp eller hva det nå måtte være så lever svigermor etter det. Rimelig frustrerende når jeg og svigerinnen min er veldig forskjellige. Svigerfar derimot er en bølle. Kjenner jeg bare blir sint av å tenke på han. Eneste tingen jeg og mannen krangler om er de (og kanskje at mannen syns litt for mye synd på seg selv til tider :P

godt dere bor et stykke vekke. Her er det snakk om 10 min å kjøre. Heldigvis er de ikke like opptatt av oss som resten av familien. For svigerinnen min er nemlig favorittbarnet deres :dry:

smågodttyver er ikke greit! Tror jeg hadde blitt skikkelig lei meg. Tårene hadde nok trilt. For er ikke helt stabil for tiden. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig gjort å ta smågodtet ditt. Jeg hadde smekket ham på fingrene :fnise:

Jeg har heldigvis en god svigerfamilie! Eller, svigermor er litt sånn som din, jabber i ett sett og avbryter og har alltid rett. Er VELDIG påståelig og kan alt best. Det irriterer meg grenseløst. Er slitsomt å være med henne for lenge. Gruer meg litt til å ta baby med dit og feire jul for jeg gjør nok alt galt. Man må liksom bare lukke igjen til slutt. Men blir det for ille i julen håper jeg mannen tør å si ifra.. ellers kan det bli lite pent :PMen svigerfar tar igjen for alt med å være en knupp da! Han er klovnen i familien :fnise: og resten av gjengen er veldig ålreit :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Pentu skrev:

Er det dårlig av meg at jeg er litt glad for st jeg ikke er den eneste med en svigerfamilie som jeg ikke klaffer med? Svigermor er grei hun, bare litt ehm "svak". Fint lite av egne meninger og de meningene hun har kommer fra svigerinnen min. Så lenge hun har sagt at det er topp eller hva det nå måtte være så lever svigermor etter det. Rimelig frustrerende når jeg og svigerinnen min er veldig forskjellige. Svigerfar derimot er en bølle. Kjenner jeg bare blir sint av å tenke på han. Eneste tingen jeg og mannen krangler om er de (og kanskje at mannen syns litt for mye synd på seg selv til tider :P

godt dere bor et stykke vekke. Her er det snakk om 10 min å kjøre. Heldigvis er de ikke like opptatt av oss som resten av familien. For svigerinnen min er nemlig favorittbarnet deres :dry:

smågodttyver er ikke greit! Tror jeg hadde blitt skikkelig lei meg. Tårene hadde nok trilt. For er ikke helt stabil for tiden. :fnise:

Din svigermor kan få noen meninger av min, for hun har altfor mange :ler: Hun høres litt ut som @Strikkesokken sin, hun har alltid rett og vet best og kan alt, og ingenting av det jeg gjør i hele verden er godt nok om jeg ikke gjør akkurat sånn som henne. Mannen er heldigvis veldig enig med meg i at hun er en smule slitsom, selv om toleransegrensen min for mas er en del lavere enn hans. Jeg har jo ikke 30 års erfaring i å takle det :P 

Håper ikke svigerforeldrene dine lar det gå ut over Lille da, at mannen ikke er favorittbarnet. Mine besteforeldre var ikke noe flinke på det, jeg merket godt at det var tanten min som var favoritten der i gården. Tror ikke jeg tenkte så mye over det der og da, det var jo det jeg var vant til. Men sånn i ettertid føles det litt sårt, nesten mest på mammas vegne. Så kjipt det måtte føles for henne at all oppmerksomhet gikk til de andre barnebarna, og ikke sine egne barn. 

Og jeg må presisere at jeg satte frem smågodtet til alle altså, men likevel. Hva skjedde med smågodt-etikette? Man kan ikke ta ALLE av en ting :angry:

3 minutter siden, Strikkesokken skrev:

Dårlig gjort å ta smågodtet ditt. Jeg hadde smekket ham på fingrene :fnise:

Jeg har heldigvis en god svigerfamilie! Eller, svigermor er litt sånn som din, jabber i ett sett og avbryter og har alltid rett. Er VELDIG påståelig og kan alt best. Det irriterer meg grenseløst. Er slitsomt å være med henne for lenge. Gruer meg litt til å ta baby med dit og feire jul for jeg gjør nok alt galt. Man må liksom bare lukke igjen til slutt. Men blir det for ille i julen håper jeg mannen tør å si ifra.. ellers kan det bli lite pent :PMen svigerfar tar igjen for alt med å være en knupp da! Han er klovnen i familien :fnise: og resten av gjengen er veldig ålreit :nigo:

Som jeg nevnte i svaret til Pentu så fikk han jo lov til å ta.. jeg hadde bare ikke regnet med at en tredjedel av posen ble støvsuget opp av ham før jeg hadde satt den fra meg :glare: Han er ikke så verst sånn ellers altså, tydeligvis bare enkelte antenner som ikke fungerer :fnise: 

De høres litt like ut, min og din svigermor. Det verste er at hun hele tiden skal belære meg om alt mulig. En gang begynte hun å instruere meg i hvordan man vasker klær liksom (sortere ut mørkt og lyst tøy og temperaturer og sånn). Og så legger hun seg oppi ALT. Hvilket oppvaskmaskinmiddel bruker vi? Kjøper vi karbonadedeig eller kjøttdeig? Skal du spise det smågodtet der, vet du ikke at det er e-stoffer i det? Har du gått av deg alle gravidkiloene etter Mini? Knurr. Jeg blir sprø. :angry:

Hun har sine gode sider også altså. Og så er hun visstnok ikke så masete når jeg ikke er med over hit. Tror hun synes det er kjipt at mine foreldre får sett mye mer til Mini enn det hun gjør, og så skal hun liksom overkompensere ved å vise meg at hun er "den perfekte bestemor/svigermor-bestevenninne" når vi først er her. Eller noe sånt. Fungerer sånn medium.. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigers er litt som bier; jeg forstår at de er nødvendige for at naturen skal gå rundt men de gjør seg absolutt best på avstand! :opplyser:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Beccy87 skrev:

Svigers er litt som bier; jeg forstår at de er nødvendige for at naturen skal gå rundt men de gjør seg absolutt best på avstand! :opplyser:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det som er et av hovedproblemene. Hun liker farmor og farfar veldig godt, men de prioriterer alltid de andre barnebarna. Mannen ringte til svigers fordi jeg var utrolig dårlig i forrige uke. Han spurte om han og Lille kunne komme en tur fordi deres høygravide svigerdatter nettopp hadde operert. Nei det gikk ikke fordi de skulle passe de andre barna. Hvorfor kunne ikke mannen og Lille være med på det? 

Det har skjedd flere ganger at vi har truffet de sammen med ungene og spurt om de ikke kunne la Lille være med i 30 min. Glemmesak! Så sitter jeg igjen med et barn som griner. 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Beccy87 skrev:

Haha :ler: Nå har jeg jo faktisk svigers langt unna, så sånn sett skal jeg ikke klage. Men siden vi må bo her i noen dager når vi først kommer på besøk så blir det jo til gjengjeld veldig intenst når jeg først ser de. Hadde ikke byttet det ut med å ha svigermor rett i nærheten da, hun hadde sikkert stått på døra i tide og utide, kjenner jeg henne rett ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, Pentu skrev:

Det er det som er et av hovedproblemene. Hun liker farmor og farfar veldig godt, men de prioriterer alltid de andre barnebarna. Mannen ringte til svigers fordi jeg var utrolig dårlig i forrige uke. Han spurte om han og Lille kunne komme en tur fordi deres høygravide svigerdatter nettopp hadde operert. Nei det gikk ikke fordi de skulle passe de andre barna. Hvorfor kunne ikke mannen og Lille være med på det? 

Det har skjedd flere ganger at vi har truffet de sammen med ungene og spurt om de ikke kunne la Lille være med i 30 min. Glemmesak! Så sitter jeg igjen med et barn som griner. 😕

Æsj, det er skikkelig dårlig gjort av de. En ting er at de har favoritter, det er det vel ikke så mye å gjøre noe med, men det skal jo ikke gå ut over barnebarna. Iallefall ikke på en sånn måte at Lille rett og slett blir avvist, det er ikke greit. Hun merker kanskje ikke noe til at de er sammen med de andre barnebarna (selv om det er dårlig gjort det og, det er ikke det), men å ikke engang ta henne med seg sammen resten av bølingen i en halvtime.. :dry: Og jeg kan skjønne at de synes det er slitsomt å passe alle på en gang, men når mannen tilbyr seg å være med eller det bare er for noen minutter.. 

Kjenner jeg blir sint og såret på dine vegne jeg. Håper for Lilles skyld at hun ikke skjønner så mye av det ennå, og at de klarer å skjerpe seg litt i årene som kommer. Det er ikke så gøy når man merker at man hele tiden er en god nummer to. Eller fem, for den saks skyld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal vi hjem :biggrin: Gleder meg til å sove i egen seng, alt er så mykt her. Myk seng, myke puter, altfor fluffy dyne. Og så nekter Mini å sove hele natta i reisesenga, så han har sovet halve natta i senga mi. Til å være så liten tar han jaggu stor plass! 

Som spådd ble svigermor hakket mer overlevbar etter en god natts søvn og fravær av slitenhet fra julebord og andre utskeielser dagen i forveien ;) Tror jeg har potensiale til å overleve dagen uten de helt store irritasjonsutbruddene :fnise: 

Mannen skulle egentlig hente den nye bilen vår i dag, men den har selvsagt blitt forsinket. Så da blir det lånebil i stedet. Jeg gruer meg litt, plutselig blir det to nye biler å forholde seg til på kort tid :daane: Jeg er ikke SÅ glad i bilkjøring liksom, og nå har jeg endelig lært meg hvor lang bilen vår er foran sånn at jeg slipper å kjøre ned gressklipperen hver gang jeg parkerer i garasjen :fnise: Vi har nemlig verdens minste og trangeste garasje, jeg tror faktisk ikke at jeg kommer til å klare å parkere i garasjen OG komme meg ut av bilen når magen blir større. Det er praktisk vett, med vinter, kuldegrader og is på vei :klaske: Håper for guds skyld lånebilen har automatgir. Sist jeg kjørte med manuelt klarte jeg å kvele motoren midt i en rundkjøring siden jeg glemte å gire :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha til fluffyness :fnise: Men alltid godt å komme hjem, egen seng er jo alltid best! :enig: 

Kjenner meg igjen i problematikken! Mini fikk ødelagt alle gode soverutiner etter vårt siste besøk hos svigermor. Utrolig kjedelig når man endelig har en som sover gjennom natten og i egen seng, og så gå tilbake til nattevåk og nattlig turnoppvisning i vår seng :glare: Det varte i flere måneder og holdt på å ta knekken på oss.. Gikk seg heldigvis til igjen, men det tok som sagt uker og måneder! Samme med sykdom! Da hives også alle gode søvnmønstre ut av vinduet. Ikke lett med disse små :)

Kjenner jeg blir mektig irritert på svigerfar som ikke kjenner skikk og bruk i smågodtposen! :fy_fy: Det går virkelig ikke an å plukke ut ALLE av en sort. Nei, nå ble jeg skikkelig sur og opprørt på dine vegne! Opplevde noe lignende når vi var hos svigermor. Hadde kjøpt inn godteri tidligere på dagen og da vi kom hjem etter en liten tur, så satt hele familien og gaflet i seg vårt smågodt! Skulle selvsagt dele, men synes det er litt småfrekt å kaste seg over det før vi var tilbake når vi tross alt er gjestene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Myk seng og myke puter er mye bedre enn hard seng og harde puter 😜  Vår seng er medium, men putene mine er ganske myke. Mannen sine er hardere. Men vi har dun begge to. Både putene og dynene. Jeg er seng og sengetøysnobb 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere får ikke parkeringssensorer på nye bilen da? Jeg har ikke det på min, men mannen har og det er veldig behagelig å parkere med altså :Nikke: 

Bra at du har overlevd turen da. Høres litt slitsomt ut. Vi er heldige og har all familie innen en times kjøretur unna (dvs, alle unntatt én bor innen 20 minutter unna) så vi trenger ikke lange besøk. Ikke har jeg noen svigermor heller så jeg slipper unna hele den problematikken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Carouselle skrev:

Haha til fluffyness :fnise: Men alltid godt å komme hjem, egen seng er jo alltid best! :enig: 

Kjenner meg igjen i problematikken! Mini fikk ødelagt alle gode soverutiner etter vårt siste besøk hos svigermor. Utrolig kjedelig når man endelig har en som sover gjennom natten og i egen seng, og så gå tilbake til nattevåk og nattlig turnoppvisning i vår seng :glare: Det varte i flere måneder og holdt på å ta knekken på oss.. Gikk seg heldigvis til igjen, men det tok som sagt uker og måneder! Samme med sykdom! Da hives også alle gode søvnmønstre ut av vinduet. Ikke lett med disse små :)

Kjenner jeg blir mektig irritert på svigerfar som ikke kjenner skikk og bruk i smågodtposen! :fy_fy: Det går virkelig ikke an å plukke ut ALLE av en sort. Nei, nå ble jeg skikkelig sur og opprørt på dine vegne! Opplevde noe lignende når vi var hos svigermor. Hadde kjøpt inn godteri tidligere på dagen og da vi kom hjem etter en liten tur, så satt hele familien og gaflet i seg vårt smågodt! Skulle selvsagt dele, men synes det er litt småfrekt å kaste seg over det før vi var tilbake når vi tross alt er gjestene.

Mini sover over hos foreldrene mine titt og ofte, og der forvises pappa gjerne til gjesterommet mens Mini får breie seg i dobbeltsenga med mamma :P Og det pleier å gå helt fint å legge ham i egen seng når han skal sove hjemme igjen, så det virker som han klarer å skille mellom hva som er greit hjemme og borte. Satser på at det går fint nå også, orker ikke flere føtter og bleierumper oppi ansiktet :fnise: Verre med sykdom, da tar det litt tid å overbevise han om at friske barn skal sove i egen seng ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...