Gå til innhold

Babymas og annet ræl

sitronkake

Anbefalte innlegg

Håper kvalmen går over snart, det unner jeg ingen. 
Har dere noen ''regler'' for det nye navnet da? Typ; skal ha samme bokstav som Mini, dobbeltnavn, oppkalling osv? 

Også stemmer jeg ja til magebilde! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Beccy87 skrev:

Håper kvalmen går over snart, det unner jeg ingen. 
Har dere noen ''regler'' for det nye navnet da? Typ; skal ha samme bokstav som Mini, dobbeltnavn, oppkalling osv? 

Også stemmer jeg ja til magebilde! :jepp:

Neh, lite regler her i gården altså. Tror vi skal si oss veldig fornøyd om vi finner et navn begge liker, så jeg tror ikke vi skal gjøre det vanskeligere for oss selv :ler: Jeg er egentlig veldig for oppkalling, men det er ikke så mange fine mannsnavn å ta av synes jeg. Har virkelig ingen ønsker om å kalle lillebror for Bjarne eller Olof :fnise: 

Skal ta en liten mageselfie til helgen! :jepp: 

2 timer siden, Strikkesokken skrev:

Jaaa til magebilde! Du har jo fått varmet opp litt nå ;)

Tar´e på fredag! :5: 

I morgen skal jeg møte en haug med eks-kollegaer for å spise middag, og det er vel bare hun ene der som vet at jeg er preggers. Lurer på om de andre tør å si noe hvis jeg ikke sier noe først :fnise: Merker at de i barnehagen stirrer litt ekstra på magen, men hittil har de vært høflige nok til å ikke si noe. Hadde jo en slags plan om å nevne det for de, men så har jeg liksom ikke klart å komme inn på temaet på en naturlig måte. Blir jo litt rart om jeg bare buser ut med "jeg er graviiiiid!" sånn helt ut av det blå :ler:

Men det er vel ikke så rart at folk glor på magen min, for det har nok skjedd et eller annet på magefronten de siste ukene. Her om dagen pekte Mini på magen min og bare "mamma stoooooor mage!" Og så konstaterte han at han selv hadde "liten mage" og etter litt betenkningstid kom han fram til at pappaen også hadde "liiiten mage". Takk for den :hoho: 

Endret av sitronkake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Beccy87 skrev:

Haha barn kan få sagt det! :fnise:

Ja, huff :fnise: Mini har blitt så sinnsykt opptatt av kroppsdeler, og synes det er kjempefascinerende at jeg har "stooore pupper" (nuvel :ler:), mens han og pappaen har små. Begynner å bli rimelig flaut å ta ham med i damegarderoben i svømmehallen f.eks., for han driver og kommenterer på at andre har "store pupper" og peker på "damas rompe" og sånn :flau: Ikke såå lett å få ham til å skjønne at vi ikke kommenterer på andre menneskers utseende.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19+6 i dag og veldig snart halvveis! :hoppendeglad: Klinker til med en liten preggis-update, stjålet fra bla.a. @Beccy87 og @A4-livet.

Termin
7. februar

Hvor langt på vei
Halvveis i morgen!

Dager igjen
En hel haug.. 144 dager igjen, sier appen min.

Kjønn
:babygutt:

Navn
Åh, navn. Vi har 144 dager foran oss med heftige diskusjoner :ler: 

Babys størrelse
Som en banan, sier baby pics-appen.

Liv i magen
Noen dult her og der. I går kjente mannen liv for første gang! :rodmer: 

Form
Kvalm og sliten :sukk:

Plager
Kvalme. Begynner å få litt småvondter i rygg og hofter etter noen timer på jobb.

Cravings
Vann med kullsyre. Grønn farris, spesielt! :nigo: 

Humør
Veldig lett-antennelig i følge mannen :ler: Og sipper av alt, reklamer og rørende bilder og Fødeavdelingen og hele pakka. 

Vektøkning
+2 kg, i følge den lettere ustabile vekta på badet vårt. 

Strekkmerker
Ingen ennå. Håper jeg slipper unna denne gangen også *krysskryss*

Innkjøp og utstyr
Har kjøpt en bitteliten Lillelam-dress :rodmer: Fikk ikke lov av mannen å kjøpe noe før etter OUL, men røk på en liten smell der. Kjøpte den brukt da, så det må jo være innafor :fnise: 
Trenger litt ull i små størrelser og har lyst på en bedside crib og et leketeppe, ellers har vi det aller meste etter Mini.

Barnerom
Vet ikke helt hva vi gjør her ennå. Det første året sover han vel på vårt rom uansett, men etter det må han enten dele med Mini eller så må vi flytte to etasjer ned.. :klo: Ønsker meg egentlig et nytt hus med flere soverom i samme etasje, men det kan jo bli litt dyrt :ler: 

Fødselsforventninger
Gleder meg! :nigo: Håper på en fødsel i samme gate som den forrige, gjerne med litt kortere tid fra full åpning til pressriene starter. Men den må ikke gå for raskt, for jeg nekter å bli sittende fast i rushen og føde på E18 :hoho: 

Utålmodig
Litt.. :sjenert: Som forventet ble det litt antiklimaks etter OUL, nå er det liksom bare å vente på februar. Vurderer 3D-UL likevel.. 

Magen
Den kommer seg, den kommer seg! :biggrin: Endte med å droppe middag i går siden jeg var så sliten, og dristet meg en liten tur ut i kveldinga for å se etter preggis-skjørt og andre gravidvennlige klær. Endte opp med en mammabukse og denne kjolen:

*poff*

En bump! :nigo: 

Angrer litt på traskinga på senteret nå da, for jeg er helt ødelagt i dag.. :icon_frown: Har heldigvis fri! Eller, jeg skal jobbe et par timer med jobbting hjemmefra (bare runde KG først), men etter det er det bare avslapning som står på planen :jepp: 

Endret av sitronkake
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fin bump! Hvis mini syns den er stor kommer han til å få sjokk om en fire måneders tid :ler: (hilsen hvalen :sjenert:)

Skal si fra om noen naboer finner ut at de skal flytte jeg, hos oss hadde dere passet fint inn. Og alle soverommene er i samme etg :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, miore skrev:

Fin kjole (hvor er den fra?) og KJEMPEfin bump! :nigo:

Takk og takk! :biggrin: Kjolen er fra HM, basic-avdelingen (herregud, nå fikk jeg flashback til alle shoppingturer på Zara. "Kan Ida komme til basic-avdelingen, takk" :ler:). Kostet bare 149,-! :jepp: 

2 timer siden, j86 skrev:

Flott mage :biggrin: sånn kjole vil jeg også ha!

Takktakk! :blomst:

2 timer siden, Strikkesokken skrev:

Så gøy med oppdatering! Fin bump:biggrin:

Takk! :hjerte:

2 timer siden, A4-livet skrev:

Fin bump! Hvis mini syns den er stor kommer han til å få sjokk om en fire måneders tid :ler: (hilsen hvalen :sjenert:)

Skal si fra om noen naboer finner ut at de skal flytte jeg, hos oss hadde dere passet fint inn. Og alle soverommene er i samme etg :nigo:

Takk! Og ja, fra nå av går det bare én vei :bond: Kan jo hende at Mini får litt mer forståelse for at det er en baby der inne når magen vokser litt mer, for tror ikke han skjønte så mye da vi prøvde å forklare han det denne uken. "Mamma baby magen!" Jepp! "Pappa baby magen!". Eh, nei.. :fnise: 

Ja, det er bare å begynne å legge ut følere i nabolaget :ler: Vi driver og kikker på finn innimellom for å se om det dukker opp noe spennende, selv om vi egentlig ikke har så dårlig tid. Og vi klarer jo oss egentlig helt fint her også! Men maaan, det hadde vært deilig med litt mer plass. Ser f.eks ikke helt hvor jeg skal plassere den vugga vi brukte til Mini, synes det er nok ting her fra før.
Synd at alt er så dyrt! Skulle ønske jeg var litt mer villig til å bo litt mer usentralt, men det frister liksom ikke så veldig å flytte helt borti fylkesgrensa (if you know what I mean) :tunge1:

Endret av sitronkake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, borti der er det ikke usentralt engang, det er helt i gokk :fnise: Kjedelig at det skal være så vanskelig å få tak i en billig nyoppussa enebolig på 200 kvadrat med stor og fin tomt altså. Tenk om man kunne kjøpt noe sånn! *drømme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, A4-livet skrev:

Nei, borti der er det ikke usentralt engang, det er helt i gokk :fnise: Kjedelig at det skal være så vanskelig å få tak i en billig nyoppussa enebolig på 200 kvadrat med stor og fin tomt altså. Tenk om man kunne kjøpt noe sånn! *drømme*

Ja, ikke sant? :ler: 7 millioner pluss er liksom ikke et kupp. Søren at vi har valgt et så dyrt sted å kjøpe den ikke-perfekte boligen :snurt:

Tusen takk @Weebs @Grastusta @Beccy87 @Småkjekset @Leopanter:hjerte: Blir nesten litt flau her jeg sitter. 

Kunne ønske jeg var litt finere fra halsen og opp da. Herregud, den kroppen min har virkelig ikke skjønt noenting, hele ansiktet mitt har eksplodert i hormonkviser :bond: Var sånn med Mini også, så jeg vet jo at det går over, men likevel. Nå tør jeg ikke gå ut av huset uten sminke engang. Kanskje jeg skulle kommet meg til hudpleier? Hudlege? Bah. Gi meg gravidglød! 

Mini sovnet for en halvtime siden etter en lang kamp. Den ungen der ass. De siste ukene har leggingen vært et mareritt, han har alltid en million unnskyldninger for ikke å sove. "Trenger gjavemaskiin". "Vann!" "Ny pute!" "Snørr!".. osv. Og så ender det med masse hyling, forsøk på å legge seg i vår seng, mer hyling, Mini gråter, mor gråter.. La dette være en fase, pretty pliiiis :cry3: 

Kanskje unødvendig å si at jeg gleder meg som unge til i morgen! :biggrin: Planen er å kitte Mini avgårde til foreldrene mine midt på dagen og gjøre minst mulig i noen timer før vi skal på date! Old school kino- og middagsdate før vi runder av kvelden med å sove på hotell :bolledeig: Det skal bli såå deilig! Siste sprell før vi blir fire der altså :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ludodama skrev:

Fin mage :rodmer:

Bor du i Oslo du og? 

Takk! :klovn: (haha, det er noen fine smileyer her altså)

Bor ikke i Oslo, men i sånn passelig pendleravstand utenfor ;) Gikk rett i stakittgjerde og stasjonsvogn-fella da vi ventet Mini :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...