Gå til innhold

Babymas og annet ræl


sitronkake

Anbefalte innlegg

Ååh kino, middag og hotell høres fantastisk digg ut! Kos dere:nigo: De hormonkvisene derimot..hadde en periode med det men det gikk heldigvis over! Blir sikkert masse ammekviser på meg heller :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kos dere på date! Det hørtes utrolig digg ut, må få til noe liknende før midten av november selv. Så treige vi er spørs det om vi klarer det da......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hormonkvisene mine forsvant en gang ute i andre trimester. Husker ikke helt når, en dag la jeg plutselig merke til det. Det var en god dag ;) Myten med at jentebaby stjeler skjønnheten stemte på en prikk med meg. Fikk både kviser og flass :fnise: Begge deler er heldigvis vekke nå :) 

Kino, middag og hotell. Herregud, det hørtes fantastisk ut :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 17. september 2016 at 12.53, Weebs skrev:

Hormonkvisene mine forsvant en gang ute i andre trimester. Husker ikke helt når, en dag la jeg plutselig merke til det. Det var en god dag ;) Myten med at jentebaby stjeler skjønnheten stemte på en prikk med meg. Fikk både kviser og flass :fnise: Begge deler er heldigvis vekke nå :) 

Kino, middag og hotell. Herregud, det hørtes fantastisk ut :biggrin:

En dag ute i andre trimester, interessant! Da er det baren krysse fingrene for at det skjer any day now, fy fader jeg er lei av kviser :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daten var herlig! :strix: Ble ikke noe kino på oss, fant ikke noe begge ville se, og siden jeg ikke var helt i form så ble det til at vi slappet av noen timer med "Side om side" på hotellrommet i stedet. Og for et rom - badekar, badstue, seng som var bredere enn den var lang og utsikt over halve byen :nigo: Mannen mente at vi burde skaffe oss sånn seng asap, han er nemlig veldig glad i litt space når han sover :fnise: 

Ellers spiste vi god mat, kjøpte en nesten helt kalorifri Oreo-kake på Deli de Luca på vei hjem ( :ler: ) og bare nøt barnefri til det fulle :sjarmor: Helt innafor! Må gjentas før februar.. ;) 

Nå skal jeg fortsette med prosjekt soving, hadde første økt fra 19-21.30 i kveld :biggrin: Jeg er døll om dagen ass! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj, litt syting. Jeg er så lei av å være kvalm! :bond: De siste ukene har vært skikkelig ille, og jeg kaster opp etter nesten hvert eneste måltid. Og det har ikke noe med mengder å gjøre heller (kanskje etter den date-kvelden da, full middag og kake var jo ikke noe sjakktrekk), for jeg blir skikkelig kvalm bare jeg prøver meg på et halvt, tørt knekkebrød. Begynner å bli lei av å gå rundt i kvalmekoma, og av å bli sliten og få hodepine fordi jeg ikke får i meg nok mat. Skulle ikke dette gå over i andre trimester?! :cry3: 

I morgen tar jeg ut sykedagen min heldigvis, skal bli deilig å ikke sminke seg og måtte være blid og hyggelig hele dagen :fnise: Og så slipper jeg unna alle de ekle luktene på kontoret, kaffe og sånn. Gleder meg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff slitsomt med kvalme! Har aldri vært så plaget av det selv, men har så medfølelse for de som faktisk kaster opp! 

Hotelldate hørtes deilig ut! Rommet hørtes jo helt vidunderlig ut! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 20.9.2016 at 17.02, Weebs skrev:

Så vondt at dette skal plage deg såpass. Har du snakket med lege om å få kvalmestillende? Det er viktig med nok næring!

Har legetime neste uke, så tenkte jeg skulle høre med henne da :Nikke: Fikk afipran eller noe sånt forrige svangerskap. Husker ikke helt om de hjalp så mye på kvalmen, men de fungerte iallefall utmerket som sovepiller :fnise: 

***

Sykedag var veldig deilig! Tenkte jeg skulle prøve å få unna litt skolearbeid siden jeg har en innlevering i morgen, men det ble så som så med det gitt.. Er virkelig ikke i form om dagen, så selv det å sitte oppreist var litt slitsomt. Satser på at kvalmestillende kan hjelpe, noe må iallefall gjøres. Nå har vekten nærmest stått stille siden jeg veide meg i uke 12, det er vel ikke helt bra. :riste: 

Mannen stakk avgårde på jobbreise i dag, så jeg hanket inn søsteren som barnevakt sånn at jeg fikk gått på foreldremøte i barnehagen. Yay! :fart2: :laugh: Synes sånne settinger er superkleine, spesielt når jeg ikke kjenner noen av de andre foreldrene. I tillegg var vi flere avdelinger samlet, og jeg har ikke sjans til å skille de foreldrene som hører til min avdeling fra de andre. Så det ble mye nikk og smil og klein småprating mens jeg febrilsk prøvde å finne ut hvorvidt den andre hadde et barn på min avdeling eller ikke :ler: Satser på litt lenger fartstid i denne barnehagen enn i den forrige, så får jeg sikkert en slags oversikt etterhvert. 
Føyde meg også pent inn i den kategorien foreldre som gjør sitt beste for å gjøre seg usynlige når FAU-representantene skal velges :fnise: Neida, det hadde sikkert ikke vært såå ille det altså. Men med jobb, studier OG baby på vei så kjente jeg at det å være den som skal hanke inn de andre foreldrene til dugnad, kakebaking og 17. mai-komité fristet særdeles lite.. :ph34r:

Nå skal jeg runde KG og rydde litt i huset før jeg tar kvelden. Som jeg gleder meg til å legge meg i senga! To timer på en døll konferansestol har ikke akkurat gjort underverker for bekkenet.. :overrasket: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen har vært bortreist siden i går, og i ettermiddag kjente jeg at jeg gruer meg litt til å få to :ler: Morgenen gikk som smurt. Mini var i godt humør, ingen grensetesting eller trassanfall da vi skulle ut døra, leveringen i barnehagen tok to minutter (trikset: levere idet frokosten blir servert) og jeg kom meg på jobb i rimelig tid. Det kunne jo selvsagt ikke vare :fnise: Fra jeg hentet ham i barnehagen har det bare vært gnåling og grining, høylytte fake-gråte-utbrudd blant annet fordi han ikke fikk mer ost ("nei, du får ikke mer ost når du deler osteskiva i tusen småbiter og kjører på den med lastebilen din etterpå") og generelt bare trass. Tenk dere en sånn ettermiddag´a, men baby i tillegg! Ghaaa, gi meg styrke :daane: 

Nå kommer heldigvis mannen hjem hvert øyeblikk, og så er det bare en liten jobbdag før det er helg :danse: Helgeplanen er å kjøpe madrass til juniorsenga vi kjøpte til Mini denne uka, og å dra på åpen dag på brannstasjonen. Vet ikke om det er Mini eller mannen som gleder seg mest jeg :nigo: Så drar mannen på hyttetur med en gjeng kompiser, mens jeg og Mini skal sjekke ut tøffetog og mini-tivoli i sentrum. Og så må vi legge noen planer for søndag.. Lurer på om jeg skal finne noen vi kan besøke, da går dagen liksom så mye fortere ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn var jr her i går også. Bare tulla med vannet sitt og klikka i vinkel når vi etter ørten advarsler tok det fra han. Og så klikka han fordi jeg var tre sekunder for seint ute med å komme for å se på barnetv og så begynte han å grine igjen fordi han ville ligge og se på tv i stedet for å sitte :rolleyes: Var bare dødssliten etter barnehagen stakkars, men det er ikke særlig trøst i det når man står midt oppi det.

Hm, tøffetog i sentrum sier du? Der var helgeplanene lagt kjenner jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjedelig at du er så dårlig fortsatt! Håper du kan få noe for kvalmen. Her har Zofran vært redningen! Men tror man må ha vært innlagt for å få dem for de er visst supersterke. Gleder meg til å slippe å ta kvalmestillende hver dag for å fungere. I tillegg gjør de meg suuuperforstoppet:fart2:

Åpen dag på brannstasjonen er alltid gøy! Men både ifjor og i år treffer det på akkurat den helgen L skal til faren. Typisk:dry: kan ikke gå alene liksom:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, A4-livet skrev:

Sånn var jr her i går også. Bare tulla med vannet sitt og klikka i vinkel når vi etter ørten advarsler tok det fra han. Og så klikka han fordi jeg var tre sekunder for seint ute med å komme for å se på barnetv og så begynte han å grine igjen fordi han ville ligge og se på tv i stedet for å sitte :rolleyes: Var bare dødssliten etter barnehagen stakkars, men det er ikke særlig trøst i det når man står midt oppi det.

Hm, tøffetog i sentrum sier du? Der var helgeplanene lagt kjenner jeg :fnise:

Sliten Mini her også, men som du sier så er det ikke så innmari mye trøst i det når han ligger på gulvet og illskriker fordi det er tomt for brunost :dry:

Og jada, tøffetog og mini-tivoli og full baluba :skya: Vi testet tøffetoget forrige gang det var der også, tror egentlig Mini synes det er morsommere å se på at det kjører enn å sitte på. Men blir sikkert nok å se på i morgen, da flyr tiden. Er liksom litt redd for at han skal kjede seg merker jeg, for jeg ooorker ikke trasse-gnure-Mini alene :fnise: 
 

4 timer siden, Strikkesokken skrev:

Så kjedelig at du er så dårlig fortsatt! Håper du kan få noe for kvalmen. Her har Zofran vært redningen! Men tror man må ha vært innlagt for å få dem for de er visst supersterke. Gleder meg til å slippe å ta kvalmestillende hver dag for å fungere. I tillegg gjør de meg suuuperforstoppet:fart2:

Åpen dag på brannstasjonen er alltid gøy! Men både ifjor og i år treffer det på akkurat den helgen L skal til faren. Typisk:dry: kan ikke gå alene liksom:fnise:

Tror ikke jeg er Zofran-dårlig altså, jeg fungerer jo sånn medium i hverdagen denne gangen ;) Med Mini var jeg mye dårligere, men fremdeles ikke sånn intravenøs-innleggelse-på-sykehuset-dårlig. Så jeg skal ikke klage FOR mye.. men må jo innrømme at det at noen andre har det verre enn meg gjør det egentlig ikke så veldig mye bedre :fnise:

Det er viktig å lære barna brannsikkerhet fra tidlig alder vett, så hvorfor ikke begynne allerede før hun er ute av magen? :opplyser::ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh herregud jeg HATER å være kvalm, og begriper ikke hvordan dere klarer å gnu gjennom jobb og foreldremøter mens man ligger halvveis oppi spybøtta annenhver time liksom :sprettoy: 

Sender ekstremt mye sympati for både det, bekkenløsning og andre pest&koleraliknende symptomer!

Men man må jo faktisk være gravid for å få ideen om å dytte i seg full middag og Oreokake i viten om at man er ganske så uggen - det der klarer man bare med hormoner innabords :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 23.9.2016 at 20.14, Ludodama skrev:

Åh herregud jeg HATER å være kvalm, og begriper ikke hvordan dere klarer å gnu gjennom jobb og foreldremøter mens man ligger halvveis oppi spybøtta annenhver time liksom :sprettoy: 

Sender ekstremt mye sympati for både det, bekkenløsning og andre pest&koleraliknende symptomer!

Men man må jo faktisk være gravid for å få ideen om å dytte i seg full middag og Oreokake i viten om at man er ganske så uggen - det der klarer man bare med hormoner innabords :P 

Jeg begynner av alle ting å venne meg til den følelsen av å alltid være littegranne uggen :ler: Det går litt opp og ned da, og i timene før vi dro på date lå jeg jo bare helt stille i en hotellseng i to timer og slappet av, sånt hjelper jo på formen. Og når jeg føler meg ørlite grann mindre uggen, så er veien kort til Oreo-kake og sjokolade og alskens ting som jeg er helt garantert å spy opp etterpå.. lærer aldri :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helg! :nigo: Mini startet dagen ti på halv sju, så jeg og mannen stakk til ham en ipad og noen maiskaker før vi snorket videre.. i TO timer! :hakeslepp: Herregud, dårlig samvittighet. Håper virkelig at Mini sov litt innimellom der, og at han ikke har sittet og glodd vekselvis på traktorer og sovende foreldre i de to timene i strekk.. :overrasket: 

Etterpå dro vi en tur på åpen dag på brannstasjonen. Jeg vet ikke hva som var mest stas for Mini jeg, alle de store brannbilene og ambulansene, eller at crushet hans fra barnehagen også var der. Han ble iallefall overlykkelig da han så henne, og brukte noen gode minutter på å hoppe rundt og gjøre seg til hver gang vi møtte på henne :fnise: 
Mannen dro hjem med bilen for å dra videre på guttetur, så jeg og Mini vaset rundt i sentrum, spiste hamburger og svele, før jeg dro det stuntet å GÅ hele veien hjem. Det tar ikke mer enn 20-25 minutter, men med bekken som begynte å krangle, tissetrang og småkynnere hele veien angret jeg vel etter de første 5 :rolleyes: Mini sovnet da, og det var det som var målet med gåturen :biggrin: 

Nå: Sofa, vann (crazy) og Matador-mix. Det kjipe med den mixen er at det ikke er noe godt i den etter at de oransje og brune pinnene er spist opp. Men mmm. Pinner. Vel anvendte penger. :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og fy fader. Gikk ned i kjelleren i stad for å sette på en vask med regntøy og rydde vekk de klærne vi har hengende til tørk på dusjkabinettet der nede.. og midt i dusjen sitter VERDENS STØRSTE edderkopp!! :sjokkbla::grine: Ikke en sånn stankelbein, men en sånn skikkelig feit en med hårete bein. Etter fem minutter med opp-psyking fikk jeg knertet den med en Milo-flaske, men omg omg. Får helt hjertebank og grøsninger bare av å gjenoppleve øyeblikket. I vårt neste hus skal vi IKKE ha kjeller! :riste::spy: 

Endret av sitronkake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, Lille har også en helt spesiell barnehagecrush! Og den er gjensidig, det er så nydelig å se dem sammen :hjerte:  Han har forresten et godt øye til to av mammaene i barnehagen også, så mannfolk er tydeligvis ikke gamle før de kan identifisere en god milf eller to :ler:

 

Og :grine: av edderkoppopplevelsen din! Jeg synes du var tøff som torde å oppsøke den igjen, hadde det vært meg hadde det vært rett ut nærmeste rømningsvei og påfølgende krampegråt :P

 

Btw, ikke gidd å ha dårlig samvittighet ang. de to timene i morges. Han koste seg garantert, og dere fikk to timer med velfortjent, sikkert etterlengtet søvn :opplyser: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...