AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #42 Skrevet 14. juli 2016 Hva med det som skjedde i Irak for noen dager tilbake? Da ble muslimer drept. Flere hundre. Av IS. I ramadan måneden, noen dager før eid. Hva med angrepet i Istanbul? Det florerer av muslimer der og. det IS gjør påvirker hele menneskeheten. IS er en terrororganisasjon som består av en gjeng med tapere som endelig får tilhøre en gruppe, som ikke representerer noe som helst. Jeg som muslim tar avstand fra dette, egentlig burde jeg ikke forsvare meg selv hele tiden, det går bare ikke. IS er ikke islam og islam er ikke IS og jeg som muslim er ikke terrorist. Flere av min families venner, bekjente og familie har blitt drept av IS i Irak, alle er muslimer, både sunni og shia, religiøse og lite religiøse. IS har som mål å herje og ødelegge og drepe de uskyldige. Så nei, disse er ikke muslimer. De er udyr. Anonymkode: 99f4e...292 31
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #43 Skrevet 14. juli 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva med det som skjedde i Irak for noen dager tilbake? Da ble muslimer drept. Flere hundre. Av IS. I ramadan måneden, noen dager før eid. Hva med angrepet i Istanbul? Det florerer av muslimer der og. det IS gjør påvirker hele menneskeheten. IS er en terrororganisasjon som består av en gjeng med tapere som endelig får tilhøre en gruppe, som ikke representerer noe som helst. Jeg som muslim tar avstand fra dette, egentlig burde jeg ikke forsvare meg selv hele tiden, det går bare ikke. IS er ikke islam og islam er ikke IS og jeg som muslim er ikke terrorist. Flere av min families venner, bekjente og familie har blitt drept av IS i Irak, alle er muslimer, både sunni og shia, religiøse og lite religiøse. IS har som mål å herje og ødelegge og drepe de uskyldige. Så nei, disse er ikke muslimer. De er udyr. Anonymkode: 99f4e...292 veldig bra innlegg da. Anonymkode: 34f69...f1a 2
Psilocybe Skrevet 14. juli 2016 #44 Skrevet 14. juli 2016 Alle dere som nå er sjokkerte og sinte på "Isis" (og muslimer generelt) kan jo tenke nøye over hvor smart det var av norske myndigheter å sende soldater til Syria for å trene opp (og væpne) "moderate opprørere". 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #45 Skrevet 14. juli 2016 Et øyeblikk siden, Psilocybe skrev: Alle dere som nå er sjokkerte og sinte på "Isis" (og muslimer generelt) kan jo tenke nøye over hvor smart det var av norske myndigheter å sende soldater til Syria for å trene opp (og væpne) "moderate opprørere". Sukk. Jeg som allerede er nevrotisk til vanlig. Anonymkode: d2786...e76
Purple Basil Skrevet 14. juli 2016 #46 Skrevet 14. juli 2016 Vi skulle til Nice på ferie, nå får jeg rett og slett revurdere. Frister ikke å dra nå. Stakkars mennesker
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #47 Skrevet 14. juli 2016 Synes flere her bør slutte å snakke om dette som om det er politikk, bruke begreper som naive sosialister etc, som at de som tilhører islam må komme seg tilbake osv. Har dere glemt 22 juli 2011? Det var ingen islamist som stod bak...Hva om vi nordmenn blir stadig dømt ut ifra hans handlinger, sånn som mange med islamsk bakgrunn blir pga de mange terrorangrepene i det siste. Det som har skjedd er forferdelig! Ondskap finnes i alle kulturer og med folk fra alle slags bakgrunner. Anonymkode: 5e941...c03 10
Snof Skrevet 14. juli 2016 #48 Skrevet 14. juli 2016 Vil bare poengtere at vi enda ikke vet hvem som står bak. Liker bare å ha det helt 100% klart før man... går videre i debatten. 2
debattanten Skrevet 14. juli 2016 #49 Skrevet 14. juli 2016 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Utrolig sjokkerende og overraskende. Dette hadde jeg aldri forventet. Nå må vi sannelig invadere Syria for å "ta et oppgjør med terroristene", gitt. Kanskje vi tilogmed må finansiere og trene opp noen flere "moderate opprørere" som kan ta opp kampen mot "Isis", som oppsto spontant og av seg selv, uten backing fra f.eks. USA. Anonymkode: dc594...344 Selvsagt gjør det det. De rettferdiggjør sine handlinger med religion. Profeten har talt og dette er helt etter boka som er hans ord. 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #50 Skrevet 14. juli 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med det som skjedde i Irak for noen dager tilbake? Da ble muslimer drept. Flere hundre. Av IS. I ramadan måneden, noen dager før eid. Hva med angrepet i Istanbul? Det florerer av muslimer der og. det IS gjør påvirker hele menneskeheten. IS er en terrororganisasjon som består av en gjeng med tapere som endelig får tilhøre en gruppe, som ikke representerer noe som helst. Jeg som muslim tar avstand fra dette, egentlig burde jeg ikke forsvare meg selv hele tiden, det går bare ikke. IS er ikke islam og islam er ikke IS og jeg som muslim er ikke terrorist. Flere av min families venner, bekjente og familie har blitt drept av IS i Irak, alle er muslimer, både sunni og shia, religiøse og lite religiøse. IS har som mål å herje og ødelegge og drepe de uskyldige. Så nei, disse er ikke muslimer. De er udyr. Anonymkode: 99f4e...292 Hvor mye død og terror og grusomme voldtekter skal vanlige folk finne seg i Europa egentlig? Det går en grense et sted, og det må muslimer snart forstå. De største demonstrasjonene blant muslimer har vært MOT karikaturtegninger. Terror og grusomme massevoldtekter av vantro skaper ikke demonstrasjoner av betydning. Folk ser dette og tenker sitt! Du må sette deg inn i hvordan folk tenker. Dersom kristne hadde tryglet et muslimsk land om å få komme til landet, og disse reagerte med voldsomme terrorangrep og massevoldtekter av landets muslimske kvinner, hvordan tror du den opprinnelige befolkningen i landet hadde oppfattet dette? Anonymkode: 51162...de0 11
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #51 Skrevet 14. juli 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes flere her bør slutte å snakke om dette som om det er politikk, bruke begreper som naive sosialister etc, som at de som tilhører islam må komme seg tilbake osv. Har dere glemt 22 juli 2011? Det var ingen islamist som stod bak...Hva om vi nordmenn blir stadig dømt ut ifra hans handlinger, sånn som mange med islamsk bakgrunn blir pga de mange terrorangrepene i det siste. Det som har skjedd er forferdelig! Ondskap finnes i alle kulturer og med folk fra alle slags bakgrunner. Anonymkode: 5e941...c03 Spør deg selv hvorfor disse angrepene ikke finner sted på Island eller Japan eller Sør Korea...Hvordan kan folk sitte og se på terrorangrep etter terrorangrep mot uskyldige vantro snart hver UKE og grusom terrorisering av forsvarløse jenter som blir voldtatt og likevel mene at man skal kjøre på med innvandring fra disse radikale landene med full styrke? Dette er TOTALT uansvarlig og dette ser vi er å gamble med folks sikkerhet! Anonymkode: 51162...de0 11
Purple Basil Skrevet 14. juli 2016 #52 Skrevet 14. juli 2016 Uansett hvem som har gjort dette så er det helt forjævlig! Terrorangrep mot uskyldige er så kvalmt at det ikke finnes stygge nok ord for det!! Søsteren min skulle vært i den folkemengden, hun er på rivieraen og skulle se på fyrverkeri i Nice, heldigvis ombestemte de seg og ble i nabobyen. 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #53 Skrevet 14. juli 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor mye død og terror og grusomme voldtekter skal vanlige folk finne seg i Europa egentlig? Det går en grense et sted, og det må muslimer snart forstå. De største demonstrasjonene blant muslimer har vært MOT karikaturtegninger. Terror og grusomme massevoldtekter av vantro skaper ikke demonstrasjoner av betydning. Folk ser dette og tenker sitt! Du må sette deg inn i hvordan folk tenker. Dersom kristne hadde tryglet et muslimsk land om å få komme til landet, og disse reagerte med voldsomme terrorangrep og massevoldtekter av landets muslimske kvinner, hvordan tror du den opprinnelige befolkningen i landet hadde oppfattet dette? Anonymkode: 51162...de0 Du mangler tydeligvis endel kunnskaper om hvorfor folk begår terror. Det handler ofte om utenforskap ifra samfunnet, mangel på å bli sett ( starter gjerne hjemmefra ), mangel på å finne sin plass. Når folk er villig til å sette på seg sprengstoff for å være selvmordsbomber, sier det seg selv at dette er mennesker med dype emosjonelle sår. Anonymkode: 5e941...c03 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #54 Skrevet 14. juli 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes flere her bør slutte å snakke om dette som om det er politikk, bruke begreper som naive sosialister etc, som at de som tilhører islam må komme seg tilbake osv. Har dere glemt 22 juli 2011? Det var ingen islamist som stod bak...Hva om vi nordmenn blir stadig dømt ut ifra hans handlinger, sånn som mange med islamsk bakgrunn blir pga de mange terrorangrepene i det siste. Det som har skjedd er forferdelig! Ondskap finnes i alle kulturer og med folk fra alle slags bakgrunner. Anonymkode: 5e941...c03 Fordi det ER politisk. Ingen har glemt 22. Juli... men det har ingenting med de terrorangrepene som har skjedd nå og gjøre. Det var ett angrep I Norge av en norsk mann, men hvor mange terrorangrep har blitt utført av "muslimer", bare de siste to åra? Frankrike har opplevd terrorangrep 5 (!) ganger på halvannet år, fire av dem (hittil) utført av "muslimer". Tyrkia, Irak, Pakistan, Belgia, USA (Orlando), og mange andre steder har de siste to åra opplevd terror som har opphav I Islam. Jeg VET at ikke alle muslimer er terrorister, men og nekte for at Al Quaeda, Taliban og IS ikke har opphav I Islam, er bare naivt og viser en utrolig sløv tankegang. Anonymkode: 33d13...1da 12
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #55 Skrevet 15. juli 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spør deg selv hvorfor disse angrepene ikke finner sted på Island eller Japan eller Sør Korea...Hvordan kan folk sitte og se på terrorangrep etter terrorangrep mot uskyldige vantro snart hver UKE og grusom terrorisering av forsvarløse jenter som blir voldtatt og likevel mene at man skal kjøre på med innvandring fra disse radikale landene med full styrke? Dette er TOTALT uansvarlig og dette ser vi er å gamble med folks sikkerhet! Anonymkode: 51162...de0 Enig!!! Anonymkode: b5011...d4c 4
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #56 Skrevet 15. juli 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spør deg selv hvorfor disse angrepene ikke finner sted på Island eller Japan eller Sør Korea...Hvordan kan folk sitte og se på terrorangrep etter terrorangrep mot uskyldige vantro snart hver UKE og grusom terrorisering av forsvarløse jenter som blir voldtatt og likevel mene at man skal kjøre på med innvandring fra disse radikale landene med full styrke? Dette er TOTALT uansvarlig og dette ser vi er å gamble med folks sikkerhet! Anonymkode: 51162...de0 Du tror altså at : noen nasjonaliteter er sånn, noen sånn, du tror det er så enkelt? At de fra midtøsten en slemme, men vi i vesten er gode? En sort - hvit verden? Tips: les litt mer historie og psykologi for hvorfor folk verver seg til terrorgrupper. Vi er alle mennesker med forbindelser til hverandre. Gå inn i deg selv. Anonymkode: 5e941...c03 3
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #57 Skrevet 15. juli 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du mangler tydeligvis endel kunnskaper om hvorfor folk begår terror. Det handler ofte om utenforskap ifra samfunnet, mangel på å bli sett ( starter gjerne hjemmefra ), mangel på å finne sin plass. Når folk er villig til å sette på seg sprengstoff for å være selvmordsbomber, sier det seg selv at dette er mennesker med dype emosjonelle sår. Anonymkode: 5e941...c03 Det er funnet ut at flere IS medlemmer reiste fra karriere og et ellers bra liv i vesten. Dette handler om psykopati i kombinasjon med en maktgal religion. Jeg har også, som så mange andre, emosjonelle sår men det frister ikke å skyte ned uskyldige mennesker av den grunn. Anonymkode: b5011...d4c 7
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #58 Skrevet 15. juli 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du mangler tydeligvis endel kunnskaper om hvorfor folk begår terror. Det handler ofte om utenforskap ifra samfunnet, mangel på å bli sett ( starter gjerne hjemmefra ), mangel på å finne sin plass. Når folk er villig til å sette på seg sprengstoff for å være selvmordsbomber, sier det seg selv at dette er mennesker med dype emosjonelle sår. Anonymkode: 5e941...c03 Å her kan man også skylde på islam. Er du homofil blir du uglesett, det er helt innafor med vold i muslimske hjem. Mange vet ikke om annet. Anonymkode: cfdab...2ea 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #59 Skrevet 15. juli 2016 Jeg er fra Jugoslavia, og er muslim. Kom til Norge under borgerkrigen på begynnelsen av 90 tallet. Å dra alle muslimer over en kam blir for meg ekstremt merkelig og spesielt. Anonymkode: 29704...531 3
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #60 Skrevet 15. juli 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du mangler tydeligvis endel kunnskaper om hvorfor folk begår terror. Det handler ofte om utenforskap ifra samfunnet, mangel på å bli sett ( starter gjerne hjemmefra ), mangel på å finne sin plass. Når folk er villig til å sette på seg sprengstoff for å være selvmordsbomber, sier det seg selv at dette er mennesker med dype emosjonelle sår. Anonymkode: 5e941...c03 For noe tull. Da hadde vi hatt fullt av terrorangrep i Sør Korea, Island og overalt også. Dette handler om islamsk-religiøs HATPROPAGANDA som spys ut fra moskeene hvor islam ser på seg selv som rett til å dominere og være et herrefolk over andre. De ser ikke på sine ofre som mennesker, men som skitne vantro og griser. Spør deg selv hvordan minoriteter i muslimske land har det. Det er apartheid-system som gjelder. IS er spydspissen men forakten for ikke-muslimer stikker svært dypt for religiøse som ser på seg selv som de "rene". Og de som tar livet av "urene" vantro blir jo lovet paradis og 72 jomfruer! Hvilken annen religion er det som lover 72 jomfruer som belønning! At opplyste nordmenn FORSVARER denne mannsjåvinistiske religionen og påstår den ikke bidrar til radikalisering er bare helt ufattelig. Anonymkode: 51162...de0 12
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå