Gå til innhold

Terror i Nice?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, debattanten skrev:

Mitt syn er at det er masse crap på begge sider, men flertallet er ikke i denne gruppen du skisserer. 

Har hørt utallige ganger om terroristene som drikker alkohol og har sex før ekteskapet. Denne siste personen i Nice virket også som en slik fyr. Men jeg er veldig skeptisk til å ta noe av hva hans muslimske bekjentskaper mener om han. Det viser seg gang på gang at de vil alltid bagatellisere gjerningsmennene som "ikke muslimer, mentalt forstyrret" osv osv for å unngå fokus på kulturen og religionen de selv er en del av.

Anonymkode: 51162...de0

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har hørt utallige ganger om terroristene som drikker alkohol og har sex før ekteskapet. Denne siste personen i Nice virket også som en slik fyr. Men jeg er veldig skeptisk til å ta noe av hva hans muslimske bekjentskaper mener om han. Det viser seg gang på gang at de vil alltid bagatellisere gjerningsmennene som "ikke muslimer, mentalt forstyrret" osv osv for å unngå fokus på kulturen og religionen de selv er en del av.

Fyren var ikke muslim. Han var antagelig psykisk syk.

Anonymkode: b02d3...0e1

Skrevet

Jeg har ikke lest hele tråden, men jeg merket at mange snakket om hvorfor div. personer "bare går rundt og filmer" istedet for å hjelpe mennesker. Jeg ville bare svare på akkurat dét.

Nå var jeg ikke der selv, og har heller (heldigvis) aldri vært i en lignende situasjon. Men det er viktig å huske på at når folk opplever et så stort og forferdelig sjokk som det der helt sikkert er, så reagerer folk forskjellig.

- Noen fryser helt opp. Klarer ikke å si noe eller røre på seg. De blir like hjelpesløse som de som ligger på bakken bevisstløs.
- Noen slipper alt de har og løper rundt og hjelper folk. De sjekker puls, pust, brukne bein, blødninger osv.
- Noen begynner å hyle og kollapser. Kanskje de også slår vilt rundt seg fordi deres første insinkt er å beskytte seg selv, koste hva det koste vil.
- Også har man noen som tar opp mobilen. Noen ringer noen for å snakke om det. Jeg kan nesten garantere at noen, kanskje mange, i den situasjonen som oppsto da det skjedde, ringte sin mor, far, kjæreste eller venn, for å si hva som skjedde og spørre om hva i all verden de skal gjøre nå.
- Også har vi selvsagt de som tar opp telefonen for å filme. Hva kan de gjøre? Hva skal de gjøre? Hva burde de gjøre? Har noen ringt til politi? Ambulanse? "... Filme. Jeg kan filme. Det kan jeg gjøre. Det gjør folk. Jeg kan gjøre det."

Så å rakke ned på noen fordi de gikk rundt og filmet situasjonen synes jeg blir feil. Vi vet ingenting om hva slags kompetanse disse folka (som filmet) hadde når det kom til nødhjelp. Kanskje har de aldri vært borti et enkelt førstehjelpskurs en gang, og da hadde det vært litt dumt om de hadde begynt å pirke og flytte på de skadde på bakken. Jeg vet iallefall at jeg mest sannsynlig hadde gjort mer skade enn godt hvis jeg skulle begynne å hjelpe folk på bakken, med så store skader som det vi så på videoen det ble snakket om.

En annen mulighet er at de er journalister eller lignende. Da blir det veldig naturlig å filme/dokumentere det som skjer. Det er kanskje den ene "nyttige" tingen de kan ta seg til, og jeg mener å ha hørt flere ganger at det også kan fungere som en slags overlevelsesmekanisme. (Coping mechanism? Blir det rett oversettelse? Tenker bare på engelsk om dagen, så forbeholder meg retten for at det er feil uttrykk.) De folka kan enten ta opp kameraet og filme og dokumentere det som skjer gjennom en skjerm, eller de kan bryte helt sammen og få panikk.

• Liker 2
Gjest Tekola
Skrevet

Ryddet for spekulasjoner og svar til dette.

Tekola, admin.

AnonymBruker
Skrevet
Den 15.7.2016 at 8.56, PetterPanne skrev:

For å si det slik, om muslimer virkelig var støttende om terror og syns det var en ok greie, så hadde det vært full krig i vesten idag. Slik er det faktisk ikke. Selvfølgelig er det en eller annen fyr som blir rabiat og dreper folk. Det skjer jo hele tiden i USA, og de er jo aldeles ikke muslimer. Det skjedde i Norge også. Ingen peker på religion som gruppe. Hvor var demonstrasjonene om bedre oppfølging av barn og bedre psykisk helsevern da ABB gikk amokk? Sier seg selv at det er lett å si at en gruppe skal ta ansvar og demonstrere, men når man selv ikke gjør det med sine egne, så blir det nesten litt komisk.

Til tross for at det er så mange muslimer som lever under dårlige kår, så skjer det faktisk veldig lite terror i forhold til antallet muslimer i landet. Å si at alle disse muslimene støtter om terror er bare tull. Faktisk så viste en rapport fra FBI for en stund tilbake at muslimer kun har stått for 3%(!) av alle terrorangrep på amerikansk jord. Hvis det var slik at "fredens religion" faktisk støttet og oppfordret til terror, ville dette tallet vært vesentlig mye høyere. Syns du ikke det er rart at dette tallet er lavt, til tross for at USA faktisk blir sett på som verdens satan? 

Nå har det jo seg at disse menneskene har bodd i landet siden 60?70? tallet. Det er jo ikke så enkelt som å "bare flytte om du ikke liker landet". Mange vil jo prøve å få et godt liv. Og til tross for det du måtte tro, så klarer de fleste seg. Det er bare det at det alltid finnes noen som det rabler for. Og så dreper de. Det å bli gal som menneske er ikke begrenset til religion, kjønn, nasjonalitet eller hudfarge.

Du er nok latterlig naiv i tankegangen din Petter. IS supporterne vokser i lynraskt tempo! Vesten kan sitte på ræva og tørke tårer og vise empati og solidaritet. Det vi ikke forstår er at vi allerede er i krig. Og når den ene parten i krig syntes det er viktigere å fremstå som den riktige, demokratiske gode siden, bryr den andre siden seg døyten om regler og følser og utnytter vårt samfunns godhet og tålmodighet, til å drepe uskyldige kvinner og barn. Samtlige vestlige demokratiske land bør lære av Sveits. Der viser de ut innvandrere dersom de på noen som helst måte nekter å delta i samfunnet der. Enten det er burka eller håndhilsing på kvinner. `Tilpass dere vårt samfunn her dere har fått lov å komme som gjester, eller ryk og reis tilbake der dere kommer fra`. Det er bare rettferdig. Vi ville tenkt samme dersom vi var i stor nød, flyktet fra krig og trengte asyl i Danmark eller Sverige. Det dreier seg om taknemlighet til de som tar imot og gir dem husly og mat.

https://muslimstatistics.wordpress.com/2014/11/01/27-of-young-french-muslims-1-62-million-back-the-islamic-state-poll-finds/

Det finnes ikke noe som heter moderat muslim. Men det finnes feige muslimer som er redde for å bli hatet og lynsjet dersom de åpenlyst støtter IS og ekstremismen. Og det finnes muslimer som driter litt i hvordan vesten fungerer, bare de får være ifred og drive på med sitt kvinnesyn og sine eldgamle barbariske metoder. Lærere omkring i Norge har fortalt åpenlyst om hvordan vanlige muslimske barn klappet og klemte hverandre mens de ropte Allahs navn, når Nice nyheten rystet samfunnet vårt. Og dette er `vanlige muslimer`. Disse muslimene våger eller ønsker ikke selv å dø i forsøket på å undergrave vesten, men innerst inne støtter de saken tror jeg.

https://muslimstatistics.wordpress.com/2015/03/19/sweden-77-6-percent-of-all-rapes-in-the-country-committed-by-muslim-males-making-up-2-percent-of-population/

Snu, vend og bruk den politiske korrektheten så mye du orker. Statistikken begynner å bli skummel og svært farlig for vesten! Dette handler ikke om rasisme eller gammel fremmedfrykt fra vår side. Det dreier seg om klare fakta. Det handler om ett urgammelt og livsfarlig religionssyn/kvinnesyn som blir podet ned i barna fra de kan forstå språk. De blir tuftet til å hate vestens verdier. De følger slavisk Koranen, og gir blaffen i om andre mennesker kommer til skade langs veien.

En siste ting. Hvorfor kommer de til vesten som de hater så sterkt? Hva vil de her dersom de føler behov for å drepe vanntroe og de som lever med sex utenfor ekteskap osv?

Anonymkode: 834d4...1d8

• Liker 3
Gjest PetterPanne
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du er nok latterlig naiv i tankegangen din Petter. IS supporterne vokser i lynraskt tempo! Vesten kan sitte på ræva og tørke tårer og vise empati og solidaritet. Det vi ikke forstår er at vi allerede er i krig. Og når den ene parten i krig syntes det er viktigere å fremstå som den riktige, demokratiske gode siden, bryr den andre siden seg døyten om regler og følser og utnytter vårt samfunns godhet og tålmodighet, til å drepe uskyldige kvinner og barn. Samtlige vestlige demokratiske land bør lære av Sveits. Der viser de ut innvandrere dersom de på noen som helst måte nekter å delta i samfunnet der. Enten det er burka eller håndhilsing på kvinner. `Tilpass dere vårt samfunn her dere har fått lov å komme som gjester, eller ryk og reis tilbake der dere kommer fra`. Det er bare rettferdig. Vi ville tenkt samme dersom vi var i stor nød, flyktet fra krig og trengte asyl i Danmark eller Sverige. Det dreier seg om taknemlighet til de som tar imot og gir dem husly og mat.

https://muslimstatistics.wordpress.com/2014/11/01/27-of-young-french-muslims-1-62-million-back-the-islamic-state-poll-finds/

Det finnes ikke noe som heter moderat muslim. Men det finnes feige muslimer som er redde for å bli hatet og lynsjet dersom de åpenlyst støtter IS og ekstremismen. Og det finnes muslimer som driter litt i hvordan vesten fungerer, bare de får være ifred og drive på med sitt kvinnesyn og sine eldgamle barbariske metoder. Lærere omkring i Norge har fortalt åpenlyst om hvordan vanlige muslimske barn klappet og klemte hverandre mens de ropte Allahs navn, når Nice nyheten rystet samfunnet vårt. Og dette er `vanlige muslimer`. Disse muslimene våger eller ønsker ikke selv å dø i forsøket på å undergrave vesten, men innerst inne støtter de saken tror jeg.

https://muslimstatistics.wordpress.com/2015/03/19/sweden-77-6-percent-of-all-rapes-in-the-country-committed-by-muslim-males-making-up-2-percent-of-population/

Snu, vend og bruk den politiske korrektheten så mye du orker. Statistikken begynner å bli skummel og svært farlig for vesten! Dette handler ikke om rasisme eller gammel fremmedfrykt fra vår side. Det dreier seg om klare fakta. Det handler om ett urgammelt og livsfarlig religionssyn/kvinnesyn som blir podet ned i barna fra de kan forstå språk. De blir tuftet til å hate vestens verdier. De følger slavisk Koranen, og gir blaffen i om andre mennesker kommer til skade langs veien.

En siste ting. Hvorfor kommer de til vesten som de hater så sterkt? Hva vil de her dersom de føler behov for å drepe vanntroe og de som lever med sex utenfor ekteskap osv?

Anonymkode: 834d4...1d8

Hadde faktisk tenkt å svare deg seriøst, så ser jeg denne. 

Ja okei sier jeg bare. Forresten kommer de som alle andre som utvandrer på jakt etter et bedre liv. Lykkejegere kalles de. På samme måte som nordmenn og europeere en gang i historien også har vært lykkejegere.

Skrevet
37 minutter siden, PetterPanne skrev:

Hadde faktisk tenkt å svare deg seriøst, så ser jeg denne. 

Ja okei sier jeg bare. Forresten kommer de som alle andre som utvandrer på jakt etter et bedre liv. Lykkejegere kalles de. På samme måte som nordmenn og europeere en gang i historien også har vært lykkejegere.

Norske lykkejegere fikk ikke penger, husly eller mat fra staten. Dette har bilt debunket i detalj flere ganger på forumet, med tilmed dødsraten bland immigrasjonen og faktiske krav for bli amerikansk. Argumentet dit er urimelig, siden du sammenligner epler og pærer.      

• Liker 3
Gjest PetterPanne
Skrevet
9 minutter siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Norske lykkejegere fikk ikke penger, husly eller mat fra staten. Dette har bilt debunket i detalj flere ganger på forumet, med tilmed dødsraten bland immigrasjonen og faktiske krav for bli amerikansk. Argumentet dit er urimelig, siden du sammenligner epler og pærer.      

Grunnen til at de dro var fortsatt den samme. Jakten på et bedre liv for seg selv og sin familie. Vet jo selvsagt at det ikke kan sammenliknes i samme grad hva de fikk av goder, for det var jo lenge siden. Men at de ville ha et bedre liv, det var helt sikkert, og derfor kan det også sammenliknes til en viss grad.

Skrevet (endret)

Hvis du tar motivasjon "Grunnen til at de dro var fortsatt den samme" så er det forsatt ikke riktig, som sagt før immigranter fra Norge til USA for en jobb, Immigranter fra ME og Afrika kommer ikke for en jobb. Om du sier at de kommer får et bedre liv, karakteriserer du feil siden dette kan sies om alle og ikke direkte underliggerne motivasjon. Jeg flyttet til Tromsø, for et bedre liv via en jobb. Anser du meg som lykkejeger når jeg immigrerte fra Oslo til Tromsø? 

Hadde immigrasjonen ikke ført med seg holdinger og rett og slett ukultur, og enorme kostnader til norske statsborgere. Da hadde det vært helt greit for meg, men Imamer i Norge forteller muslimer at pengene fra nav kommer fra alla og norske damer er kafir og fritt vilt siden de kler seg løsere enn de tolerer (whatbist og suffi imamer). Da er det noe helt galt. 

De er ikke her for kulturen, da hadde de ikke segregert seg. De er ikke her for freden, da hadde vært i nabolandene. De er her for pengene og det sier dem selv, dette ville du ha sett på youtube siden de sier det selv isteden å få all infoen din fra et ekkokammer. Har du faktisk med våre nye landsmenn å gjøre, har du vært den enste estniske norske på et foreldre møte? Lever du et blenda hvit boliglag som føler at det er riktig å signalisere at du ikke har feile meninger?  

Endret av ElinX0Xpoliti
  • Liker 3
Gjest PetterPanne
Skrevet
2 timer siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Hvis du tar motivasjon "Grunnen til at de dro var fortsatt den samme" så er det forsatt ikke riktig, som sagt før immigranter fra Norge til USA for en jobb, Immigranter fra ME og Afrika kommer ikke for en jobb. Om du sier at de kommer får et bedre liv, karakteriserer du feil siden dette kan sies om alle og ikke direkte underliggerne motivasjon. Jeg flyttet til Tromsø, for et bedre liv via en jobb. Anser du meg som lykkejeger når jeg immigrerte fra Oslo til Tromsø? 

Hadde immigrasjonen ikke ført med seg holdinger og rett og slett ukultur, og enorme kostnader til norske statsborgere. Da hadde det vært helt greit for meg, men Imamer i Norge forteller muslimer at pengene fra nav kommer fra alla og norske damer er kafir og fritt vilt siden de kler seg løsere enn de tolerer (whatbist og suffi imamer). Da er det noe helt galt. 

De er ikke her for kulturen, da hadde de ikke segregert seg. De er ikke her for freden, da hadde vært i nabolandene. De er her for pengene og det sier dem selv, dette ville du ha sett på youtube siden de sier det selv isteden å få all infoen din fra et ekkokammer. Har du faktisk med våre nye landsmenn å gjøre, har du vært den enste estniske norske på et foreldre møte? Lever du et blenda hvit boliglag som føler at det er riktig å signalisere at du ikke har feile meninger?  

...

De kommer jo hit fordi det er vanskelig å bo i landene de bor i. Er du uenig i det eller? Akkurat som at det var vanskelig for nordmenn å bo i Norge på den tiden, og dro til USA. Det er jo ikke akkurat noe nytt at folk reiser dit det er bedre kår? Du er ingen lykkejeger fordi du flytter innenlands, men du søker fortsatt et bedre liv, i form av bedre jobb og mer penger.

Du generaliserer noe voldsomt her. Har selv snakket med endel muslimer fra Oslo som jeg ble kjent med i studietiden. De forteller om hvordan imamer regelrett skjelte ut de som satt og drev dank i moskeen. At de burde bidra i samfunnet og samtidig ta bedre vare på sin familie. Så det er jo ikke alle imamer som er helt lost, men bare de mest ekstreme som kommer i media. Disse holdningene du beskriver kommer jo ikke fra moskeen. Hvor mange 14-20 år gamle gutter sitter dag inn og dag ut, og hører på imamen hjernevaske de i moskeen? Det er jo de som går rundt og er moralpolitet eller? Ifølge hva jeg leste i VG ihvertfall.

SELVFØLGELIG ER DE HER FOR PENGENE. Det er jo penger som er selve målet på hvor godt liv man kan leve. Som igjen er grunnen til at de forlot landet sitt. Hvis de kunne tjene penger i et fredlig land, og fortsatt ha venner og familie der de bor, så hadde de aldri flyttet hit. Kulturen er kjent, folket er kjent, språket er kjent, de tjener penger og kan leve gode liv. Men det er mangelen på dette som gjør at de velger å komme til kalde Norge. Eller resten av Europa. Det er jo ingen som med vilje velger å forlate sine hjem, hvis alt ligger til rette for at de kan leve godt der de er?

Jeg omgås med nok av utlendinger hver dag. Jeg forstår selvsagt frustrasjonen til folk flest. Det er skremmende å gå i Oslo og se så mange innvandrere. Man tenker; hvor er alle etnisk hvite mennesker? Tar de over snart eller? Vet ikke helt hvem som lever i et ekkokammer her.

Men jeg er i motsetning til deg ikke redd. For i motsetning til deg, så ser jeg på tall og fakta, og betrygger meg med at de tikke blir noe grunnlovsendring der sharia blir gjeldende, i den nærmeste fremtid.

Skrevet
1 minutt siden, PetterPanne skrev:

...

Men jeg er i motsetning til deg ikke redd. For i motsetning til deg, så ser jeg på tall og fakta, og betrygger meg med at de tikke blir noe grunnlovsendring der sharia blir gjeldende, i den nærmeste fremtid.

Som egoister flest, gir du fullstendig F i dem som kommer etter deg. De som skal overta samfunnet etter deg.

• Liker 1
Gjest PetterPanne
Skrevet
Et øyeblikk siden, Gothminister skrev:

Som egoister flest, gir du fullstendig F i dem som kommer etter deg. De som skal overta samfunnet etter deg.

Kan du ikke servere meg regnestykket da. Jeg antar at muslimer er de store synderne her. Kan du ikke regne ut hvor mange år det tar for muslimer å bli 51% av befolkningen, slik at de kan få flertall på stortinget.

Virker som at du har lite å gjøre, så det kan være en interessant greie nå på morran

Skrevet
Et øyeblikk siden, PetterPanne skrev:

Kan du ikke servere meg regnestykket da. Jeg antar at muslimer er de store synderne her. Kan du ikke regne ut hvor mange år det tar for muslimer å bli 51% av befolkningen, slik at de kan få flertall på stortinget.

Virker som at du har lite å gjøre, så det kan være en interessant greie nå på morran

Om alle er religiøse, vet ingen egentlig noe om. Det handler om invasjon av ikke vestlige. Som kommer med en kultur som er uforenlig med vår frihetstanker og demokrati. Hvor lang tid det vil ta før de bruker demokratiske prinsipper i mot oss. Vet vi ikke. Likt som vi ikke vet om eller når en miljøkatastrofe vil inntreffe, pga. menneskelig forurensning. Men vi bruker, føre var prinsippet. Et prinsipp jeg mener vi også skal bruke i forhold til ikke vestlig innvandring. Det handler om dem som kommer etter oss. De du blåser fullstendig i. Kun pga. din egoisme.

Gjest PetterPanne
Skrevet
1 minutt siden, Gothminister skrev:

Om alle er religiøse, vet ingen egentlig noe om. Det handler om invasjon av ikke vestlige. Som kommer med en kultur som er uforenlig med vår frihetstanker og demokrati. Hvor lang tid det vil ta før de bruker demokratiske prinsipper i mot oss. Vet vi ikke. Likt som vi ikke vet om eller når en miljøkatastrofe vil inntreffe, pga. menneskelig forurensning. Men vi bruker, føre var prinsippet. Et prinsipp jeg mener vi også skal bruke i forhold til ikke vestlig innvandring. Det handler om dem som kommer etter oss. De du blåser fullstendig i. Kun pga. din egoisme.

Altså HÆ?

En ting er at våre demokratiske prinsipper ikke kan forsvinne over natta. Grunnloven og det politiske systemet, pluss alle andre instanser i staten lever i beste velgående. For at de skal få gjennomslag for å endre samfunnet slik de vil ha det, så må de ta det politisk. Ihvetfall slik jeg ser det. Derfor er det viktig at 51% av befolkningen er muslimer, og at ALLE de stemmer på shariapartiet. 

En annen potensiell greie kunne vært kupp, men lykke til med å få arrangert kupp i et land som Norge. Hvor de fleste har det greit, og egentlig ikke har noen grunn til å klage.

Så igjen, hvor er regnestykket mitt? Kan jo være greit å vite hvor mange generasjoner vi har igjen før berikelsen tar over.

Skrevet
3 minutter siden, PetterPanne skrev:

Altså HÆ?

En ting er at våre demokratiske prinsipper ikke kan forsvinne over natta. Grunnloven og det politiske systemet, pluss alle andre instanser i staten lever i beste velgående. For at de skal få gjennomslag for å endre samfunnet slik de vil ha det, så må de ta det politisk. Ihvetfall slik jeg ser det. Derfor er det viktig at 51% av befolkningen er muslimer, og at ALLE de stemmer på shariapartiet. 

En annen potensiell greie kunne vært kupp, men lykke til med å få arrangert kupp i et land som Norge. Hvor de fleste har det greit, og egentlig ikke har noen grunn til å klage.

Så igjen, hvor er regnestykket mitt? Kan jo være greit å vite hvor mange generasjoner vi har igjen før berikelsen tar over.

Du er blant dem som selv må erfare for og forstå.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, PetterPanne skrev:

SELVFØLGELIG ER DE HER FOR PENGENE. 

Noe som ikke er oppholdsgrunnlag i Norge. Da skal de søke seg til Norge via arbeidsinnvandring som spesialist. Å søke seg til Norge for pengenes skyld gjennom asylinstituttet er selve definisjonen på en lykkejeger og svindel. Det er ikke noe galt å være lykkejeger, men det er galt å drive svindel! Polakker som drar til Norge er ærlige fordi de kommer gjennom lovlige kanaler. Å svindle seg til opphold er derimot ikke greit! Om de ønsker trygghet så skal de dra til nabolandene. Ikke halve jorda rundt på jakt etter andre sine penger.

Gjest PetterPanne
Skrevet
Et øyeblikk siden, Gothminister skrev:

Du er blant dem som selv må erfare for og forstå.

Når jeg etterlyser fakta og beregninger, for at du skal kunne bevise at de etter oss kommer til å miste landet, så svarer du med dette? Altså jeg spør jo pent hvor lang tid det vil ta før vi faktisk mister landet...

Hvordan skal jeg liksom erfare at de etter oss mister landet vårt, når jeg er død? :klo:

Skrevet

Når jeg etterlyser fakta og beregninger, for at du skal kunne bevise at de etter oss kommer til å miste landet, så svarer du med dette? Altså jeg spør jo pent hvor lang tid det vil ta før vi faktisk mister landet...

Hvordan skal jeg liksom erfare at de etter oss mister landet vårt, når jeg er død? :klo:

Du burde muligens lære deg å lese svarene. Jeg har svart deg på det. Vi vet ikke. Like lite som vi vet om en mulig miljøkatastrofe. Men vi er føre var. Du som den egoisten du er. Driter fullstendig i dem som kommer etter deg. Kun for å tilfredsstille dine liksom følelser for å hjelpe. Sannsynligheten er stor for at vi alle som lever i dag vil erfare konsekvensene av vår politikk. Se til Frankrike, der erfarer man i disse dager.

• Liker 1
Gjest PetterPanne
Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noe som ikke er oppholdsgrunnlag i Norge. Da skal de søke seg til Norge via arbeidsinnvandring som spesialist. Å søke seg til Norge for pengenes skyld gjennom asylinstituttet er selve definisjonen på en lykkejeger og svindel. Det er ikke noe galt å være lykkejeger, men det er galt å drive svindel! Polakker som drar til Norge er ærlige fordi de kommer gjennom lovlige kanaler. Å svindle seg til opphold er derimot ikke greit! Om de ønsker trygghet så skal de dra til nabolandene. Ikke halve jorda rundt på jakt etter andre sine penger.

Syns du var søt som dro inn Polakker som det kremeksempelet. Polakker sender ut massevis av penger ut av landet ved å jobbe svart, og så gjør de mer skade på økonomien enn noen muslimer kan gjøre. 

Grunnen til at de er her for pengenes skyld er jo fordi det er ugunstig å bo i landet sitt. Det kan være krig, eller at de blir forfulgt politisk. Og da får de hjelp av verden til å finne et bedre sted å bo. Noen ender opp i Europa, og noen ender opp i Norge. 

De som har kommet til Norge fra langtvekkistan har jo kommet fordi de har blitt nødt til det. Somalia, Bosnia, Irak er alle eksempeler på land som har vært i krig. Og da hjelper verden de. Og Norge er forpliktet til å hjelpe de også. Du glemmer også de millionene som faktisk er i flytkningleire i naboland også.... Det er bare en brøkdel som kommer til Norge.

Endret av PetterPanne
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, PetterPanne skrev:

Når islam er i flertall så er jo også oljetiden forbi og man har enorme økonomiske utfordringer. Masseinnvandringen fra islamske land startet ironisk nok omtrent akkurat når oljen ble hentet opp og når oljen er slutt vil Norge ha islamsk flertall med elendige økonomiske forutsetninger. Kombinasjonen av høy arbeidsledighet, svak økonomi, terror, nordmenn i mindretall er kraftfull.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...