Gå til innhold

Terror i Nice?

Fremhevede innlegg

Gjest Uchiha Madbrah
Skrevet (endret)
42 minutter siden, Psilocybe skrev:

Tortur for mennesker som sprenger seg i lufta?

Hva snakker du om? Mener du at enhver terrorist sprenger seg i lufta? Kunne godt startet med ABB for min del, for han har jo ikke sprengt seg. 

Endret av Uchiha Madbrah
Videoannonse
Annonse
Gjest NotNaomi
Skrevet

Det er ganske horribelt å lese en del av innleggene her. Alt mange av dere uttrykker er misnøye og kritikk av religionen Islam. Det passer seg ikke her,for dette handler ikke om normal praksis blant muslimer! Dere skjønner vel det eller? Ta religiondebatt et annet sted.

Hva tror dere flykninger rømmer fra egentlig? 

Det er mye en kan kritisere religiøs praksis for,men dette handler om terror. Og gjerningsmennene misbruker religionen Islam. Forstå det.

Jeg tenker på Frankrike,og syns det er grusomt at de er rammet så hardt enda en gang.

Gjest HarryDotter
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med det som skjedde i Irak for noen dager tilbake? Da ble muslimer drept. Flere hundre. Av IS. I ramadan måneden, noen dager før eid. Hva med angrepet i Istanbul? Det florerer av muslimer der og. 

det IS gjør påvirker hele menneskeheten. IS er en terrororganisasjon som består av en gjeng med tapere som endelig får tilhøre en gruppe, som ikke representerer noe som helst. 

Jeg som muslim tar avstand fra dette, egentlig burde jeg ikke forsvare meg selv hele tiden, det går bare ikke. IS er ikke islam og islam er ikke IS og jeg som muslim er ikke terrorist. 

Flere av min families venner, bekjente og familie har blitt drept av IS i Irak, alle er muslimer, både sunni og shia, religiøse og lite religiøse. IS har som mål å herje og ødelegge og drepe de uskyldige. Så nei, disse er ikke muslimer. De er udyr. 

Anonymkode: 99f4e...292

Du har rett i dette. IS er ekstremister som har bommet totalt på allt religion står for. Islam er ikke IS. Det jeg dog savner dypt, er ett samlet Islam som står opp mot terroren og hjelper vesten med å bekjempe dem. Både psykisk og fysisk. Det regnes ca.1.6 milliarder muslimer idag. Om det da bare er ett bittelite fåtall som er ekstremister, så syntes jeg det er skremmende få fra fredens Islam, som fordømmer terroren! Jeg hører så godt som aldri om en stor samling muslimer som møter samlet opp og krever terroren stoppet og støtter vesten og dens verdier. Verden trenger virkelig ett stort felleskap MOT IS og terroren. Jeg føler ikke det er tilfelle. Jeg føler det er veldig veldig stille fra alle de 1.5 milliarder muslimene som virkelig er fredens islam, etter slike terrorangrep. Det skremmer meg og det skuffer meg voldsomt! Jeg tror dette vil bli værre og værre. Flere og flere slutter seg til ekstrem Islamisme.

Vesten er feige! De gjemmer seg bak geneva konvensjoner og menneskrettigheter, og bryr seg mer om å fremstå som ett glansbilde enn å ta grep og sikre sine innbyggere mot jævelskapen fra disse hjernevaskede neandertalerne. Dette bør og kan ikke fortsette. Fortsetter det i samme tempo vil det være millioner av uskyldige mennesker som blir drept og lemlestet av feige djevler verden over, iløpet av få år. Bare vent til dette kommer til Norge. Jeg er spendt på hvordan nordmenn og politikere her vil håndtere situasjonen. For det vil komme. Det er bare spørsmål om tid. Når det kommer mange nok ekstremister inn portene, vil det bli grobunn for ett lite jihadistsamfunn gjemt bort i krokene, og det som skjer 3 hver måned i Frankrike vil også skje her.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes flere her bør slutte å snakke om dette som om det er politikk, bruke begreper som naive sosialister etc, som at de som tilhører islam må komme seg tilbake osv. Har dere glemt 22 juli 2011? Det var ingen islamist som stod bak...Hva om vi nordmenn blir stadig dømt ut ifra hans handlinger, sånn som mange med islamsk bakgrunn blir pga de mange terrorangrepene i det siste.

Det som har skjedd er forferdelig!

Ondskap finnes i alle kulturer og med folk fra alle slags bakgrunner. 

Anonymkode: 5e941...c03

Det er sant som du sier, men også veldig naivt desverre.

Dersom enkeltmenn eller små grupper av hvite etniske kristne nordmenn til stadighet sprengte seg selv i luften og lemlestet og kvestet/drepte barn, babyer og andre uskyldige mennesker, verden over, ville jeg hatt den største forståelsen i verden for at alle land og folkeslag HATET oss nordmenn. Hvorfor skal jeg ikke forstå det? Hvorfor skal ikke muslimer ha forståelse for det? Men nå er det nå engang slik at det er ekstremt sjeldent hvite kristne mennesker sprenger seg. Går man blandt disse menneskene i byer er man naturligvis ikke redd 24timer i døgnet for at en slik person skal sprenge seg på t-banen. Det er naturlig og logisk, utifra det vi vet, erfarer og ser rundt oss.

Instinktet for å overleve er det sterkeste som bor i mennesket. Da går man ikke nær noe som potensiellt kan være en dødelig felle. Derfor er frykten for Islam så fryktelig stor idag. Vi kan ikke se hvem som er en fredelig muslim og hvem som bærer bombevest og ønsker oss alle i graven. Derfor tar man heller ikke sjansen til å nærme seg eller forstå Islam. Det er frykten for å dø som forhindrer dette. Du forstår at den er så sterk?

Gjest Sobril
Skrevet

Når jeg våkner om morgenen, før jeg går inn på nettavisene, tenker jeg; hva har skjedd i natt? Vært noe terror i et europeisk land? Og sannelig...

Utrolig deprimerende. Merker jeg begynner å bli redd og paranoid. 

AnonymBruker
Skrevet

Nå MÅ de stenge grensene

Avvikle EU

Ha strengere grensekontroller, a la Australia. Sånt skjer ikke i Australia.

Anonymkode: 188af...73a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men herrejesus da, IS har ingenting med islam å gjøre. Man må separere religion og politikk her. IKKE kjeft på muslimene for det IS gjør, muslimene får nemlig svi av dem de også. Jævlig mye faktisk. 

Anonymkode: 55439...d52

Det er jo nettopp det Islam ikke har gjort; å selarere religion og politikk. Så IS er en del av islam.

Grusom video, skulle ønske jeg aldri så den. En mann som skrek i smerte med begge bena smurt ut som butterdeig. Alt fordi en tunisisk muslim hater innbyggerne i landet han har migrert til. Fordi han er mislykket. Jævla narsissist. Håper helvete eksisterer og at han brenner der til evig tid. De jomfruene kan han nok se langt etter. Det er en like stor bløff som resten av den religionen.

Anonymkode: 56e11...342

• Liker 8
Gjest PetterPanne
Skrevet

Nå har jeg ikke lest hele tråden, men syns det er forferdelig trist at en feiging dreper så mange uskyldige mennesker.

Men Frankrike har et problem med dette, og mye kan de ta skylden for selv. De brukte nordafrikanske soldater for å kjempe i sine kriger, og tok inn masse nordafrikanere til å bygge opp landet. Disse bodde i ghettoer og ble lovet at dette bare skulle være midlertidig, og at den franske stat skulle sørge for at de fikk bedre boforhold og livssituasjon. Slik ble det ikke. De satt igjen med ingenting, og det er barna deres igjen som er sinna for hvordan folket deres har blitt behandlet.

Videre blir det jo vanskeligere for disse barna igjen å komme seg opp i samfunnet. Sosial mobilitet er så og si ikke-eksiterende. Så da skjer det som må skje, folk blir radikalisert.

Ja, mesteparten av skylden ligger hos de som faktisk utfører handlingene, men noe av skylden ligger også i Frankrikes historikk og hvordan de har behandlet disse menneskene. 

Kilde: Kompis som har bodd i frankrike i mange år, er fra nordafrika og samtidig studerer her. Greit å få litt innsikt i hvorfor ting er som de er.

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sier det samme til deg som jeg sa til den andre glupingen lenger oppe. Separer religion og politikk, please! Muslimene lider under IS de og.

Anonymkode: 55439...d52

Om muslimene lider under at de ikke separerer religion og politikk, så får de faen meg begynne med det. Slutt å anklage oss andre for å ikke gjøre det, når det er politisk islam som er problemet. Islam trenger en reformasjon, som kritstendommen gjennomgikk for århundrer siden. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, PetterPanne skrev:

Nå har jeg ikke lest hele tråden, men syns det er forferdelig trist at en feiging dreper så mange uskyldige mennesker.

Men Frankrike har et problem med dette, og mye kan de ta skylden for selv. De brukte nordafrikanske soldater for å kjempe i sine kriger, og tok inn masse nordafrikanere til å bygge opp landet. Disse bodde i ghettoer og ble lovet at dette bare skulle være midlertidig, og at den franske stat skulle sørge for at de fikk bedre boforhold og livssituasjon. Slik ble det ikke. De satt igjen med ingenting, og det er barna deres igjen som er sinna for hvordan folket deres har blitt behandlet.

Videre blir det jo vanskeligere for disse barna igjen å komme seg opp i samfunnet. Sosial mobilitet er så og si ikke-eksiterende. Så da skjer det som må skje, folk blir radikalisert.

Ja, mesteparten av skylden ligger hos de som faktisk utfører handlingene, men noe av skylden ligger også i Frankrikes historikk og hvordan de har behandlet disse menneskene. 

Kilde: Kompis som har bodd i frankrike i mange år, er fra nordafrika og samtidig studerer her. Greit å få litt innsikt i hvorfor ting er som de er.

Du glemmer at de norafrikanske landene tok hundretusener av europeiske slaver i århundrer. Dette er en glemt del av historien, men den burde bli mer kjent. Så hvem som utnyttet hvem, kan nok diskuteres.

• Liker 9
Gjest PetterPanne
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du glemmer at de norafrikanske landene tok hundretusener av europeiske slaver i århundrer. Dette er en glemt del av historien, men den burde bli mer kjent. Så hvem som utnyttet hvem, kan nok diskuteres.

Hvordan er dette relevant for de som faktisk bor i Frankrike idag? Hvordan øker dette terrorfaren for de i Frankrike, at de nordafrikanske landene tok en drøss med folk som slaver for lenge siden? Jeg skjønner ikke helt hva du skal frem til her.

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes flere her bør slutte å snakke om dette som om det er politikk, bruke begreper som naive sosialister etc, som at de som tilhører islam må komme seg tilbake osv. Har dere glemt 22 juli 2011? Det var ingen islamist som stod bak...Hva om vi nordmenn blir stadig dømt ut ifra hans handlinger, sånn som mange med islamsk bakgrunn blir pga de mange terrorangrepene i det siste.

Det som har skjedd er forferdelig!

Ondskap finnes i alle kulturer og med folk fra alle slags bakgrunner. 

Og der kom det. Noen måtte jo bare dra frem AAB også denne gangen i forbindelse med et muslimsk terrorangrep. Selv om muslimske terrorangrep er mye mer dagligdags og har med et politisk og religiøst problem å gjøre, noe som gjelder en hel folkegruppe. ABB var en psykopatisk narsissist som ble sviktet som barn, og det fikk katatrofale følger. Men det handler om noe annet enn en religion som er ute av kontroll, en krig der terror er slagmarken.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, PetterPanne skrev:

Hvordan er dette relevant for de som faktisk bor i Frankrike idag? Hvordan øker dette terrorfaren for de i Frankrike, at de nordafrikanske landene tok en drøss med folk som slaver for lenge siden? Jeg skjønner ikke helt hva du skal frem til her.

Fordi det handler om holdningen disse menneskene har til vesteuropeere. Og historien har så absolutt relevans for det som skjer i dag. Tillater vi oss å bli historieløse, så vil historien gjenta seg.

• Liker 4
Skrevet

Å, jeg blir helt matt og deprimert av sånne nyheter:tristbla:

Hva skjer med menneskeheten.. 

• Liker 1
Gjest PetterPanne
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det handler om holdningen disse menneskene har til vesteuropeere. Og historien har så absolutt relevans for det som skjer i dag. Tillater vi oss å bli historieløse, så vil historien gjenta seg.

Vent litt. Så det at de nordafrikanerne tok inn masse slaver for lenge siden, er nå grunnen til at Frankrike sliter med terror? Forstår jeg deg rett? Eller kan det være som jeg sier, at de som bor der faktisk lever under dårlige forhold, og at de som opprinnelig kom dit først har blitt brukt og kastet? Vet ikke jeg, hva syns du høres mest fornuftig ut?

Er enig i at vi ikke må være historieløse. Det betyr også at man ikke skal forkaste deler av historien man ikke liker.

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå var det ikke meg du kommenterte, men føler for å svare. Har du aldri hørt om ekstremisme før? Det handler IKKE om religion...

Har du ikke hørt om religiøse fanatikere? Ergo religiøs ekstemisme.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, PetterPanne skrev:

Vent litt. Så det at de nordafrikanerne tok inn masse slaver for lenge siden, er nå grunnen til at Frankrike sliter med terror? Forstår jeg deg rett? Eller kan det være som jeg sier, at de som bor der faktisk lever under dårlige forhold, og at de som opprinnelig kom dit først har blitt brukt og kastet? Vet ikke jeg, hva syns du høres mest fornuftig ut?

Er enig i at vi ikke må være historieløse. Det betyr også at man ikke skal forkaste deler av historien man ikke liker.

Ja, det handler om holdningene til flertallet av muslimer, vil jeg si. Hvor er de store demonstrasjonene mot terror fra de såkalte moderate muslimene? Jeg ser bare demonstrasjoner mot karikaturer og andre forhold der de føler seg støtt og krenket. Ikke særlig sjarmerende, for å si det mildt. Skremmende er det.

Og om de nordafrikanerne som i dag lever i Frankrike synes de lever under så dårlige forhold, så kan de jo bare dra tilbake til sine opprinnelsesland, synes du ikke? Der kan de bli en del av den kulturen de så varmt omfavner. Eller de kan faktisk stå opp for seg selv og demonstrere mot terror. Har ikke sett noe av det heller fra deres side.

• Liker 4
Gjest Sobril
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og der kom det. Noen måtte jo bare dra frem AAB også denne gangen i forbindelse med et muslimsk terrorangrep. Selv om muslimske terrorangrep er mye mer dagligdags og har med et politisk og religiøst problem å gjøre, noe som gjelder en hel folkegruppe. ABB var en psykopatisk narsissist som ble sviktet som barn, og det fikk katatrofale følger. Men det handler om noe annet enn en religion som er ute av kontroll, en krig der terror er slagmarken.

Ja, den fyren blir dratt fram hver gang. Latterlig!

AnonymBruker
Skrevet

Slik denne situasjonen er i dag, så dytter vi egentlig alle disse problemene videre til den neste generasjon som kommer etter oss. Politikerne blir populære her og nå, og vil heller kaste pengene våre etter problemene. Dermed har det sikret sitt egen internasjonale karriere.

I fremtiden (når det er mange fleire muslimer i Europa) så kommer dette til å være minst like dagligdagse hendelser akkurat som i Somalia, Irak eller Afghanistan.

Anonymkode: 751bb...1db

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Veldig merkelig at muslimene som har svart i denne tråden ikke kan svare på hvorfor muslimer ikke står tydelig opp mot islamsk terror? Hvorfor svarer de ikke på at religionen er svært kvinneundertrykkende, og at de i mange land steiner og pisker voldteksofte til døde? For ikke å snakke om homohat og kvinner som ikke får lov til å ta menn i hånda. Kan dere forsvare dette?

Anonymkode: 33c0a...ce3

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Veldig merkelig at muslimene som har svart i denne tråden ikke kan svare på hvorfor muslimer ikke står tydelig opp mot islamsk terror? Hvorfor svarer de ikke på at religionen er svært kvinneundertrykkende, og at de i mange land steiner og pisker voldteksofte til døde? For ikke å snakke om homohat og kvinner som ikke får lov til å ta menn i hånda. Kan dere forsvare dette?

Anonymkode: 33c0a...ce3

Ja, hvor er alle de moderate muslimene? Blir spennende å se om de denne gangen samler seg i store demonstrasjonstog til støtte for terrorofrene. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...