ElinX0Xpoliti Skrevet 20. juli 2016 #181 Skrevet 20. juli 2016 (endret) 1 time siden, PetterPanne skrev: ...De kommer jo hit fordi det er vanskelig å bo i landene de bor i. Er du uenig i det eller? Akkurat som at det var vanskelig for nordmenn å bo i Norge på den tiden, og dro til USA. Det er jo ikke akkurat noe nytt at folk reiser dit det er bedre kår? Du er ingen lykkejeger fordi du flytter innenlands, men du søker fortsatt et bedre liv, i form av bedre jobb og mer penger.Du generaliserer noe voldsomt her. Har selv snakket med endel muslimer fra Oslo som jeg ble kjent med i studietiden. De forteller om hvordan imamer regelrett skjelte ut de som satt og drev dank i moskeen. At de burde bidra i samfunnet og samtidig ta bedre vare på sin familie. Så det er jo ikke alle imamer som er helt lost, men bare de mest ekstreme som kommer i media. Disse holdningene du beskriver kommer jo ikke fra moskeen. Hvor mange 14-20 år gamle gutter sitter dag inn og dag ut, og hører på imamen hjernevaske de i moskeen? Det er jo de som går rundt og er moralpolitet eller? Ifølge hva jeg leste i VG ihvertfall.SELVFØLGELIG ER DE HER FOR PENGENE. Det er jo penger som er selve målet på hvor godt liv man kan leve. Som igjen er grunnen til at de forlot landet sitt. Hvis de kunne tjene penger i et fredlig land, og fortsatt ha venner og familie der de bor, så hadde de aldri flyttet hit. Kulturen er kjent, folket er kjent, språket er kjent, de tjener penger og kan leve gode liv. Men det er mangelen på dette som gjør at de velger å komme til kalde Norge. Eller resten av Europa. Det er jo ingen som med vilje velger å forlate sine hjem, hvis alt ligger til rette for at de kan leve godt der de er?Jeg omgås med nok av utlendinger hver dag. Jeg forstår selvsagt frustrasjonen til folk flest. Det er skremmende å gå i Oslo og se så mange innvandrere. Man tenker; hvor er alle etnisk hvite mennesker? Tar de over snart eller? Vet ikke helt hvem som lever i et ekkokammer her.Men jeg er i motsetning til deg ikke redd. For i motsetning til deg, så ser jeg på tall og fakta, og betrygger meg med at de tikke blir noe grunnlovsendring der sharia blir gjeldende, i den nærmeste fremtid. "De kommer jo hit fordi det er vanskelig å bo i landene de bor i. Er du uenig i det eller? Akkurat som at det var vanskelig for nordmenn å bo i Norge på den tiden, og dro til USA. Det er jo ikke akkurat noe nytt at folk reiser dit det er bedre kår? Du er ingen lykkejeger fordi du flytter innenlands, men du søker fortsatt et bedre liv, i form av bedre jobb og mer penger." Hvorfor er det så vanskelig å bo der de kommer ifra, kan det ha med strukturelle problemer med islam? Så importere disse mennesker med slik kultur vill løse problememnede demmes, hva med norske folk skal vi bare akseptere dette? Du drar fremdeles det argumentet selv om jeg har vist selv motsigelsen i det at det ikke sammenlignbart, både i motivasjon og intensjonen. Jeg har immigrert til annen kultur som har noen forskjeller til den jeg voskte opp i, der jeg tilpasset meg og bidro økonomisk, den argumentasjon rekken er mindre søkt en din originale. Der premissene dine som vist ikke samlingbart. Det som er forskjellig med meg og f.eks en i fra Somalia er at jeg koster ikke gjennomsnittlig 5,7 millioner kr for den norske stat og jeg må betale skatte penger til hun eller han. "Du generaliserer noe voldsomt her. Har selv snakket med endel muslimer fra Oslo som jeg ble kjent med i studietiden. De forteller om hvordan imamer regelrett skjelte ut de som satt og drev dank i moskeen. At de burde bidra i samfunnet og samtidig ta bedre vare på sin familie. Så det er jo ikke alle imamer som er helt lost, men bare de mest ekstreme som kommer i media. Disse holdningene du beskriver kommer jo ikke fra moskeen. Hvor mange 14-20 år gamle gutter sitter dag inn og dag ut, og hører på imamen hjernevaske de i moskeen? Det er jo de som går rundt og er moralpolitet eller? Ifølge hva jeg leste i VG ihvertfall." https://www.youtube.com/watch?v=dVRTXf0avHo Her er normale muslimer, sekulære muslimer som møter i jobb eller uni er ingen ting som dem. I England så støtter 23% ønsker sharia, 52% ønsker homofile forbudt, 27% støtter terror handlinger osv osv.. tror ikke det er så stor forskjell i Norge for å si det sånn. "SELVFØLGELIG ER DE HER FOR PENGENE. Det er jo penger som er selve målet på hvor godt liv man kan leve. Som igjen er grunnen til at de forlot landet sitt. Hvis de kunne tjene penger i et fredlig land, og fortsatt ha venner og familie der de bor, så hadde de aldri flyttet hit. Kulturen er kjent, folket er kjent, språket er kjent, de tjener penger og kan leve gode liv. Men det er mangelen på dette som gjør at de velger å komme til kalde Norge. Eller resten av Europa. Det er jo ingen som med vilje velger å forlate sine hjem, hvis alt ligger til rette for at de kan leve godt der de er?" SELVFØLGELIG ER DE HER FOR PENGENE. Da for du ta din del av ansvaret og brødfø og gi husly til så mange som mulig, For det er ikke statskassa som våre foreldre og besteforeldre som har bygget opp for at du kan signalisere at du er sånn god person ved andres penger. Bruk dine egne penger, ikke felles penger om du ikke forstod det. Hvorfor er de ikke i nabolandene eller søkt asyl der? Hvorfor har de kommet helt til nord Europa, kan de ikke leve i sikkerhet der? Ønsker du at litte mindre tall skal ha et luksusliv i Norge, på bekosting av oss. "Jeg omgås med nok av utlendinger hver dag. Jeg forstår selvsagt frustrasjonen til folk flest. Det er skremmende å gå i Oslo og se så mange innvandrere. Man tenker; hvor er alle etnisk hvite mennesker? Tar de over snart eller? Vet ikke helt hvem som lever i et ekkokammer her." Det tror jeg at du gjør, det gjør jeg også. Men jeg er ikke så trangsynt at jeg ikke ser forskjellen mellom sekulære muslimer og den gjennomsnittlige muslimer. Sentrum av Oslo er ikke skummelt å gå i enda, men har du satt din fot inni Groruddalen, gamle Oslo eller grønnland. Gjerne ta konen \kjæreste i miniskjørt med deg. "Men jeg er i motsetning til deg ikke redd. For i motsetning til deg, så ser jeg på tall og fakta, og betrygger meg med at de tikke blir noe grunnlovsendring der sharia blir gjeldende, i den nærmeste fremtid." Tall og fakta, ok vis dem. Jeg forstår at du ønsker godt, men du lever ikke med de forferdelige konsekvensene som fattige eller unge må gjøre. Du kan flytte bort fra problemene de fattige kan ikke. Endret 20. juli 2016 av ElinX0Xpoliti 1
Gjest HarryDotter Skrevet 20. juli 2016 #182 Skrevet 20. juli 2016 1 time siden, PetterPanne skrev: Hvis vi ikke vet, hvordan kan vi da skrike så høyt om en slik fare? Hvordan kan du i det hele tatt sammenlikne Frankrike med Norge? Noen ganger skjønner jeg bare ikke logikken Da er ikke logikk din sterkeste side. Man sammenligner Frankrike, fordi de har kommet lenger enn oss i innvandring og såkaldt "integrering". Gothminister og andre her er redd for at vi en dag skal få det like ille i Norge. De forsøker å se fremover med den utviklingen vi har idag, og de ønsker å forhindre at vi får Frankrike tilstander her til lands. Er det så skrekkelig vanskelig å forstå? Er du blind for allt som skjer i verden? Du er skremmende naiv. Frankrike var for flere år siden akkurat som oss i Norge. Det var ett fredelig land i harmoni med sin egen kultur. Antall muslimer har vokst meget raskt der de siste årene og vi ser idag konsekvensene av det. Muslimene ønsker ikke tilpasse seg det samfunnet de får flytte inn til og delta i. De ønsker å innføre sine regler og sitt levesett på dem de er gjester hos. Dette er ikke gjetning eller synsing, men ren fakta. Du ser det dersom du følger med. Så godt som alle land det er store konflikter i idag, ligger det islam bak. Uenigheter og mangelen på toleranse ovenfor andre menneskesyn og tro er årsaken. De evner ikke forstå at det er andre som mener livet skal leves friere og uten muslimenes strenge kvinnefiendtlige syn. Slik blir det ikke fred av. Det kommer aldri til å bli fred av det. Integrering kan du bare glemme. Det er ikke oss som skal tilpasse oss muslimer i Norge, men de som skal tilpasse seg vår kultur. Dersom det byr på problemer, mener jeg de bør reise. Da har de ingenting her å gjøre. Alle folkeslag og alle religioner bør få komme til Norge, men på EN betingelse: TILPASS DERE VÅR KULTUR.
Gjest HarryDotter Skrevet 20. juli 2016 #183 Skrevet 20. juli 2016 5 timer siden, PetterPanne skrev: Grunnen til at de dro var fortsatt den samme. Jakten på et bedre liv for seg selv og sin familie. Vet jo selvsagt at det ikke kan sammenliknes i samme grad hva de fikk av goder, for det var jo lenge siden. Men at de ville ha et bedre liv, det var helt sikkert, og derfor kan det også sammenliknes til en viss grad. Det er ikke noe galt i å dra til nye land for å ønske seg ett bedre liv. Men man skal jobbe for den lykken og man skal tilpasse seg og respektere det landet man kommer til. Det er problemet med allt for mange muslimer idag. Du diskuterer noe helt annet enn resten av oss ser det ut til.
ninuska_ Skrevet 20. juli 2016 #184 Skrevet 20. juli 2016 Tråden er ryddet for spekulasjoner og hatefullt innhold, ninuska_, adm 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå