Gå til innhold

Når tror dere samordna opptak har resultatene klare?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 minutt siden, coffeegirl83 skrev:

Kan det hende opptaket kommer ut ved midnatt?

midnatt til søndag eller mandag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marizz
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er fra Stavanger og har vokst opp og bodd på Sola hele livet mitt. Jeg vil si at det aller lureste er å få bolig innenfor Stavanger kommune da campus ligger på Ullandhaug/Madla, og da er Madla f. eks en veldig fin plass å bo, men jeg kan tenke meg det er umulig å få bolig der nå... Ellers kan du jo prøve å få bolig litt nærmere sentrumskjernen, sånn som storhaug, tasta osv, hundvåg kan også gå! Vil helst anbefale å bo her, for da er du nærmere studentlivet og alt som skjer.

Utenom Stavanger så er sola det lengste jeg vil anbefale at du bor. Har jo bodd her selv i 20 år, og du kommer deg raskt inn til campus med buss nr 7. (Pass på at busstoppet du bor ved fører buss nr 7) Da er jo Røyneberg og sånn Grannes fine plasser å bo, Grannes er veldg nærme Madla. Selv er jeg fra Skadberg, og det funker og fint med tanke på avstand.

Ellers burde du holde deg vekke fra Hommersåk, det er shitlangt borte fra campus, og egentlig hold deg borte fra Sandnes generelt... Er langt borte, i tillegg så er det et lite skille/hat mellom folk som bor i Stavanger og de som bor i Sandnes. Det er ingenting serriøst, men du vil merke det når du flytter hit haha...

Ellers er stavanger en veldig fin by! Jeg studerer ikke her selv, men det er en veldig fin plass å bo, så jeg tror du vil trives :-)

Anonymkode: 0d46d...338

Takk for svar!

Tenker det er bra å få et litt annet perspektiv på det av noen lokale, så det var hjelpsomt! Vil jo være så nær som mulig, men er nok litt sent ute.. Har begynt å snuse litt på kollektiv da, og da er det sikkert større sjanse for å bo litt mer sentralt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marizz

Forresten, er det noen som vet om det koster penger å få den koden på mobil når man logger inn med min id? Vil ikke ha megaregnign heller:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, marizz skrev:

Forresten, er det noen som vet om det koster penger å få den koden på mobil når man logger inn med min id? Vil ikke ha megaregnign heller:fnise:

Bruker du ikke kodebrikken?

Anonymkode: d63f0...1a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest marizz
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Bruker du ikke kodebrikken?

Anonymkode: d63f0...1a8

Nei jeg bruker min-id, med personnummer, passord og kode fra sms..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herre min hatt!

Jeg skal begynne på vg2 til høsten, har fått vite svar og slikt for en uke siden men når jeg leser her, jeg kan føle spenninga selv haha!

Anonymkode: 723da...e10

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, marizz skrev:

Nei jeg bruker min-id, med personnummer, passord og kode fra sms..

Hmm vil ikke tro det. Har aldri opplevd at det koster penger å motta sms fra det offentlige, ej heller frisør, biblioteker o.l

Men ja det hadde vært kjipt hvis man har (som meg også) logga meg inn tusen ganger fordi jeg er så spent! :fnise:

Anonymkode: d63f0...1a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marizz
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hmm vil ikke tro det. Har aldri opplevd at det koster penger å motta sms fra det offentlige, ej heller frisør, biblioteker o.l

Men ja det hadde vært kjipt hvis man har (som meg også) logga meg inn tusen ganger fordi jeg er så spent! :fnise:

Anonymkode: d63f0...1a8

Håper det er gratis da! 

Hahah, samme her! Er foreldrene mine som betaler regninga og, så synes det er litt vanskelig å forklare at jeg har logget inn så mye i løpet av noen timer:fnise: Har fulgt et innlegg på samordna opptak sine facebooksider nå da, sånn at jeg får vite med en gang noe blir lagt ut enten på facebook eller her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hmm vil ikke tro det. Har aldri opplevd at det koster penger å motta sms fra det offentlige, ej heller frisør, biblioteker o.l

Men ja det hadde vært kjipt hvis man har (som meg også) logga meg inn tusen ganger fordi jeg er så spent! :fnise:

Anonymkode: d63f0...1a8

er det ikke slik at de må si tydelig i fra om det er en kostnad?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, marizz skrev:

Forresten, er det noen som vet om det koster penger å få den koden på mobil når man logger inn med min id? Vil ikke ha megaregnign heller:fnise:

Nei. :) Som vedkommende over meg skriver er de pliktig til å opplyse om en eventuell kostnad. 

 

Anonymkode: 1b253...862

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Vesentlig skrev:

er det ikke slik at de må si tydelig i fra om det er en kostnad?

Ja de burde ihvertfall være sånn!

Anonymkode: d63f0...1a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

åå googlet det nettopp og kom til facebook-siden til samordna opptak hvor det stod 17. juli : Dere trenger ikke vente til 20. juli, resultatet er klart og jeg ble helt oppspillt. Så så jeg at den siste statusen var fra 2010:dry:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marizz
9 minutter siden, Vesentlig skrev:

åå googlet det nettopp og kom til facebook-siden til samordna opptak hvor det stod 17. juli : Dere trenger ikke vente til 20. juli, resultatet er klart og jeg ble helt oppspillt. Så så jeg at den siste statusen var fra 2010:dry:

hahah:laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Får man se snittet sitt på søknaden sin når opptaket er klart? Spør siden jeg faktisk er usikker på om jeg får språkpoeng eller ikke.

Endret av EivGrims
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk inn på Samordna sine sider på facebook og leste en tråd der.. Der er det en som skriver at i 2011 kom svaret på en søndag :laugh::laugh: I tillegg så er det en som har skrevet en mail til Samordna opptak og svaret hun fikk var; Dere får svar senest den 20. Men dere kan også få svar noen dager før.. Så jeg gir ikke opp helt enda. 

Anonymkode: dd2a7...b01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, EivGrims skrev:

Får man se snittet sitt på søknaden sin når opptaket er klart? Spør siden jeg faktisk er usikker på om jeg får språkpoeng eller ikke.

Ja, jeg mener og huske det fra i fjor. Man får også se poengsummen for årets opptak. Det pleier som regel og endre seg når noen sier nei til en plass, og noen med lavere poengsum får plass.... 

Anonymkode: dd2a7...b01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, marizz skrev:

Åhhh nå er jeg nervøs! Har sendt mld til en som leier ut hybel og, men kunne ikke holde den av til jeg fikk svar.. Håper på at jeg kommer inn nå, og at jeg kaprer leiligheten så fort som mulig:fnise:

https://sis.uis.no/bolig/sok-bolig/

Du kan søke på studentbolig igjen rundt 24. juli.

Både jeg og kjæresten fikk tilbud om par leilighet, men takket nei da leilighetene vi fikk er mindre og dyrere enn den vi leier nå. 

 

Anonymkode: cdd48...a72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...