Gå til innhold

Når tror dere samordna opptak har resultatene klare?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest uN91s

Sykepleie ordinærkvote, alle skolene i Oslo, Gjøvik og Bergen. 

Spoiler

 

Lovisenberg: 51.8

NTNU Gjøvik: 43.9

Høgskolen Diakonova: 48.4

VID: 46.4

HiOA: 47.2

Bergen: 50.8

 

 

 

 

 

Endret av uN91s
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere på venteliste; hvordan ser man hvilken plass man er på?

Anonymkode: 1aca9...063

Man trykker på den blå rundingen med utropstegn inni, som står under "poeng"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan setter jeg meg på venteliste på en av tilbudene som har "bortfalt pga høyere tilbud"? 

Anonymkode: a0a8d...da2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan setter jeg meg på venteliste på en av tilbudene som har "bortfalt pga høyere tilbud"? 

Anonymkode: a0a8d...da2

Det kan du ikke dessverre

Anonymkode: a9338...c8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan setter jeg meg på venteliste på en av tilbudene som har "bortfalt pga høyere tilbud"? 

Anonymkode: a0a8d...da2

Det er dessverre ikke mulig. Den eneste muligheten du har er å se om studiet finnes på restetorget. 

Anonymkode: 1b253...862

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Lizziehk skrev:

For de som vil vite grensene til medisin:

NTNU 60,7- 67

UiB 58,6 - 65,8

UiO høst 59,7 - 68,3  vår 58,4 - 67,2

UiT 58,1 - 65,7

Ordinærkvoten i bergen og tromsø har sunket litt, det er jo lovende for de av oss som tar opp fag og sanker poeng for å komme inn😄

Uhm, noen som kan dobbeltsjekke poengsummen til NTNU. Var det ikke en fyr som tidligere i tråden sa den var 60. 60,7 hørtes litt høyt ut etter at de utvidet med 15 plasser.

Anonymkode: 7a9a9...61f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er dessverre ikke mulig. Den eneste muligheten du har er å se om studiet finnes på restetorget. 

Anonymkode: 1b253...862

oki, takk for svar :-) 

Anonymkode: a0a8d...da2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Uhm, noen som kan dobbeltsjekke poengsummen til NTNU. Var det ikke en fyr som tidligere i tråden sa den var 60. 60,7 hørtes litt høyt ut etter at de utvidet med 15 plasser.

Anonymkode: 7a9a9...61f

Det var jeg som skrev det. Jeg forvekslet poenggrensene med fjorårets. Det stemmer det som står i innlegget du siterte. 

Anonymkode: 1b253...862

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom inn på Hib sykepleie, men tror ikke jeg kommer til å godta :) Så da blir det 1 ledig plass til folk på vensteliste i hvert fall. 

Anonymkode: e4bdc...120

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom inn på førstevalget. Det var jeg som egentlig hadde lyst å komme inn på andrevalget mitt, etter å ha debattert meg selv sinnsykt lenge om hva jeg ville. Må vel være den eneste her som er sykt skuffe av å komme på førstevalget mitt i stedet for andre valget mitt.

Faen ta altså. Angrer så jævlig at jeg prioriterte feil. Føler meg skikkelig dum nå. Hadde komme inn på andrevalget mitt også.

Anonymkode: 5f53e...67d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg også knabbet meg en plass på et bachelorprogram ved UiO. Siden jeg mangler et fordypningsemne i sosiologi for å kunne skrive bachelor (om jeg skulle finne ut at jeg vil det en eller annen gang) tok jeg en plass på bachelor i sosiologi + det finnes flere emner jeg har lyst til å ta ved UiO så var dette den beste løsningen for min del, for som programstudent så får man tilgang til så å si alt av fag; det får man ikke som enkeltemnestudent.

Sorry not sorry, for å si det sånn. :fnise::laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig skuffet, poenggrensen har gått kraftig opp og jeg har null sjans til å komme inn. Står med 58 poeng, og ordinærkvote ble 59,2.

Kommer ikke opp venteplass, er ikke det rart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken kvote? Jeg er ikke førstegangsvitnemål så står bare ORD. hos meg. Jeg kom inn på et annet førstevalg, men hadde disse på søknaden også.

Med forbehold om at jeg husker feil, så var ORD. i Bergen 63,9, NTNU 63,3 or UiO 65-66 for høst/vår.

Fikk forresten ikke SMS eller e-post, men tilbudet var klart da jeg logget inn.

Anonymkode: 123d7...98b

hva var primærkvotene på profesjon da? 

Anonymkode: fb4b5...ae0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har tall for barnehagelærer på DMMH? Datteren min har søkt, og hun er på hyttetur uten dekning. Hadde vært kjekt å vite poenggrense på førstegangsvitnemål. 

Anonymkode: 59ace...d1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Yosh!!! Sjekket tråden idag og så at en sa at svaret hadde kommet. Jeg.... Kom inn på mitt førstevalget som jeg ville!! Yessssssss!! Søkte IT og Informassjonsystemer på Hsn. Poenggrensa gikk opp fra 37,5 til 43,2, herregud!! Så mye! Jeg hadde 44,6. Jeg visste det det ville gå opp pga det var mange søkere!! Fikk mange tilbuder og 2 ventelister på Hioa (ord.50, den har jeg glemt forsi jeg har ikke sjans) og på Hsn Visuell Kom. (Ord.45). 

Ferdig med stress, nå kan jeg slappe av!! 🙃 Håper på det beste for de som venter (be strong, alt kan forandret) og grattis til de som kom inn på det de ville.

Det er tid ennå. Så krysser fingeren til de folkens som fortsatt venter!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Alja skrev:

Ååå ååååhhhh.  Nr 53 på venteliste sykepleie grimstad :-( null håp?

Tror ikke du kommer inn, dessverre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, anonymos skrev:

Noe som kom inn på NHH? og vet poenggrensen?

JEG KOM INN! :hoppendeglad:

Vet ikke førstegangskvote, men ble 56.5 på ordinær! 

Anonymkode: 0e027...771

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...