Gå til innhold

Når tror dere samordna opptak har resultatene klare?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, aa93 skrev:

jeg er på førsteplass på venteliste på profesjon psykologi uib. har 63,9 i snitt, og det var også poengkravet.

men så står det:

Venteliste . Studiet blir trolig ikke etterfylt, men du kan fortsette å stå på venteliste hvis du ønsker det

betyr det som dere sier over at de ikke tar fler inn selv om noen takker nei? :(

Jeg ville nok forstått det som at i det tilfellet at bare EN som har fått tilbud om plass gir seg av hvilken som helst grunn så får du den plassen, da du er nummer en der. Men så igjen så sier jo folk at en del steder gir tilbud til flere enn de i utgangspunktet regner med, så hvis det er saken og de ikke kommer til å gi ut plassene til de på ventelista som eventuelle godkjente etter hvert takker nei eller kommer inn på noe annet, etc. Så hvis studiet ditt har, si, 50 plasser, men de ga tilbud til 70. Da spørs det jo om ikke du er mye lenger ned enn 1. plass på ventelista (51. totalt i dette eksempelet), og må vente til oppmot 20 har takka nei og de har sanne "ledige" plasser igjen.

Hvem vet. Skulle bare ønske vi alle kunne fått vite venteplassen i hvert fall så vi kan spekulere litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest uN91s
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet noen hva årets ordinærkvote for sykepleie i Ålesund og Gjøvik ble?

Anonymkode: 0e38f...e3a

Gjøvik ble bare 43.9. Vet ikke om Ålesund. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, uN91s skrev:

Jeg referer til i fjor, men regner med at de har tatt inn rundt det samme nå også. "Alle" studier overbooker.  I fjor tok de inn hundre flere enn de hadde plasser til og i tillegg tok inn i suppleringsopptaket. Får håpe de ikke fant ut at det ble for mange og derfor skrev i år at studiet blir trolig ikke etterfylt, men du kan fortsette å stå på venteliste hvis du ønsker det. Jeg har sendt de mail og spurt om hvor stor sannsynlighet det er for at de tar inn flere om noen takker nei. Får håpe de tar inn! Kan oppdatere hva de svarer.

Har du forresten fått studentbolig via LDH? Jeg har nemlig fått bolig via lovisenberg og har ingen andre steder å bo. Hvis studentboligen blir gitt til noen andre før suppleringsopptaket er det ikke noe vits i å stå på venteliste for min del. Sikkert vanskelig å finne bosted i Oslo etter 29.juli :P 

 

Har heldigvis ikke studentbolig igjennom LDH, har kjøpt meg leilighet rett ved :fnise: Er det helt krise får du krasje på sofaen min et par uker :ph34r: Men helst kommer vi begge inn! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, aa93 skrev:

jeg er på førsteplass på venteliste på profesjon psykologi uib. har 63,9 i snitt, og det var også poengkravet.

men så står det:

Venteliste . Studiet blir trolig ikke etterfylt, men du kan fortsette å stå på venteliste hvis du ønsker det

betyr det som dere sier over at de ikke tar fler inn selv om noen takker nei? :(

Hadde nok takket ja til venteliste siden du er nr. 1. Profesjon i psykologi ved UiB er et helt nytt studieløp, så hvordan de gjør det vet ingen. Hadde ikke takket nei til 1. plass hvis jeg var deg. Du kan jo takke ja til 2. valget og stå på venteliste i tillegg, så du har ingenting å tape :) 1. plass er veldig gode odds da!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uN91s
Et øyeblikk siden, Nuttery skrev:

Har heldigvis ikke studentbolig igjennom LDH, har kjøpt meg leilighet rett ved :fnise: Er det helt krise får du krasje på sofaen min et par uker :ph34r: Men helst kommer vi begge inn! 

Oja, det er sant! Da må du bare komme inn! I shall pray for you :kosteskaft:

Tenker at nummer tre er så lavt på listen at det er rart om du ikke kommer med. Er alltid noen som glemmer å svare, trekker seg eller har takket ja til LDH, men står på venteliste et annet sted. Synd for oss at det blir 12 nye dager med venting..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, uN91s skrev:

Oja, det er sant! Da må du bare komme inn! I shall pray for you :kosteskaft:

Tenker at nummer tre er så lavt på listen at det er rart om du ikke kommer med. Er alltid noen som glemmer å svare, trekker seg eller har takket ja til LDH, men står på venteliste et annet sted. Synd for oss at det blir 12 nye dager med venting..

Syntes bare det egentlig er helt sinnssykt å få svar såpass sent mtp at folk skal fikse seg bolig osv. Syntes opptaket burde vært på våren... Krysser fingrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som vet hva poenggrensen ble på ordinær vernepleie på kjeller, heltid?

Anonymkode: 8563c...6be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom inn på sykepleie, førstevalget mitt i Grimstad og jeg er superfornøyd :D poenggrensen ligger nå på 45.7 og jeg har 47 poeng, så det steg ikke så mye som jeg hadde trodd, heldigvis for min del. 

Takk for denne nervepirrende uken som har vært, jeg er glad jeg hadde dere som også var like nervevrak som meg. Håper alle kom inn på ønsket studie.. 

HI 

Anonymkode: dd2a7...b01

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen sære sjeler som har lurt seg inn på lingvistikkstudiet ved UiO da?

Anonymkode: a6d43...481

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Nuttery skrev:

Syntes bare det egentlig er helt sinnssykt å få svar såpass sent mtp at folk skal fikse seg bolig osv. Syntes opptaket burde vært på våren... Krysser fingrene!

Men da har jo ikke folk hatt eksamen..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Jaognei2 skrev:

Men da har jo ikke folk hatt eksamen..

Nei vet. Funker jo ikke i praksis med det norske skolesystemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Nuttery skrev:

Nei vet. Funker jo ikke i praksis med det norske skolesystemet.

Det går an å søke om studentbolig før man har kommet inn. Det gjorde jeg, søkte februar det året. Så det handler nok om din planleggingsevne? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet grensa til sykepleie i Drammen?

Anonymkode: fab4c...6fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Jaognei2 skrev:

Det går an å søke om studentbolig før man har kommet inn. Det gjorde jeg, søkte februar det året. Så det handler nok om din planleggingsevne? :P 

Jeg har bolig :P Tenker bare på de som f.eks har søkt 1. valg oslo og 2. valg trheim og ikke vet helt hvor de kommer inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Nuttery skrev:

Jeg har bolig :P Tenker bare på de som f.eks har søkt 1. valg oslo og 2. valg trheim og ikke vet helt hvor de kommer inn.

Det går jo an å søke studentbolig flere steder. Samskipnadene er veldig greie når det gjelder å trekke seg fra tildelt bolig på grunn av tildelt skoleplass på et annet sted. Dette er et ikke-problem så fremt man har vært tidlig ute med søknad til bolig. 

Anonymkode: 1b253...862

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uN91s
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det går jo an å søke studentbolig flere steder. Samskipnadene er veldig greie når det gjelder å trekke seg fra tildelt bolig på grunn av tildelt skoleplass på et annet sted. Dette er et ikke-problem så fremt man har vært tidlig ute med søknad til bolig. 

Anonymkode: 1b253...862

Nei, for de fleste studentboligene må man betale for før studiestart. Jeg fikk studentbolig to steder og måtte betale både depositum og husleie for sommerferien uansett om jeg ikke skulle bo der. Det blir for dyrt for de fleste. Så jeg måtte takke nei til studentboligene. Fikk én i Oslo som jeg slapp å betale for, men måtte takk nei til SiO  og SiT fordi de skulle ha dep og husleie for sommerferien. Jeg søkte veldig tidlig. 

Nå har jeg ingen bosted i studentbyen fordi jeg ikke hadde råd til å betale dobbelt husleie og dobbelt depositum i ferien. Så jeg får krysse fingrene for at jeg kommer inn fra ventelisten og dermed får studentbolig fra skolen.

Endret av uN91s
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har vært nervevrak gr min datter. Hun er ikke på KG. Men nå har hun fått svar. Hun har kommet inn på UIO, på medisin. Hurra hurra hurra :laugh: Nå kan jeg endelig slappe av og slippe løs mage (stress mage). 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom inn på sykepleie på Høyskolen Diakonova i Oslo. Noen andre som gjorde det? Vurderer å utsette et år for å reise, men er da redd for at poenggrensen vil stige enda mer og at jeg ikke kommer inn neste år. Hva tror dere? Og er det en bra skole?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kontormus skrev:

Hvordan får en vite hvilken plass en har på venteliste?

 

Tror de aller fleste har fått opp et tall der, virker som det bare er noen av oss som mangler. Om det er fordi de allerede vet at de neste 100% ikke kommer til å ta inn flere for ikke å høyne forhåpningene, eller om det bare har tatt lenger tid for noen linjer der folk er treige å svare, eller kanskje mange som står på de øvre plassene står på venteliste andre steder som de har en god mulighet til komme inn på, hvem vet hvordan de bestemmer seg for om de har løpende opprak eller tar det i en stor pulje og justerer det de kan i slutten av måneden. Bare å vente tror jeg, uansett hva grunnen er til at det mangler vetelistetall så er de nok oppe seinest 26. eller når det er fristen er.

Anonymkode: a6d43...481

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...