Gå til innhold

Pokemon Go


Snadder

Anbefalte innlegg

5 timer siden, DSilva21 skrev:

Hei, melder meg på her! :) Noen som har vært så heldige å finne Unown? Føler meg litt treg, er level 26, og fikk Togepi for bare noen dager siden. 

Jeg har fanget én unown :) Sånn ellers mangler jeg kun to pokémon for å få fylt opp pokedexen (da regner jeg ikke med de regionale som ikke kan fanges her til lands).

Anonymkode: 76f3f...12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fanget én unown :) Sånn ellers mangler jeg kun to pokémon for å få fylt opp pokedexen (da regner jeg ikke med de regionale som ikke kan fanges her til lands).

Anonymkode: 76f3f...12a

Hvordan fant du Unown? Dukket den bare tilfeldig opp, eller var det via Incense eller Lure?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Taperen skrev:

Her fikk jeg Muk'n i dag etter mislykkede ballekast sist gang, så det var en ny en i pokedexen, var egentlig veldig lett og ta den i raidet, Golem og Rhydon fikset den jobben meget greit :)

Mine Rhydon og Golem har visst feil moveset for de klarte knapt å skade Muk'en. I tillegg var han forferdelig ivrig på å slenge ut dark pulse i tide og utide, og det holdt med et par sånne så var både Rhydon og Golem besvimt. Faktisk var det flere av vannpokisene som gjorde større skade på Muk men de tålte like lite dark pulse, og plutselig var tida ute. Neste gang kjører jeg på med pokiser som har gode psychic og ground movesets :) Har lest det skal være bra mot søppeltrollet ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Taperen skrev:

Hvordan fant du Unown? Dukket den bare tilfeldig opp, eller var det via Incense eller Lure?

Ved hjelp av kart. Tviler på at unown kommer til å dukke opp ved hjelp av lure/incense. Aldri sett det i hvert fall.

Anonymkode: 76f3f...12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Ardwinna skrev:

Mine Rhydon og Golem har visst feil moveset for de klarte knapt å skade Muk'en. I tillegg var han forferdelig ivrig på å slenge ut dark pulse i tide og utide, og det holdt med et par sånne så var både Rhydon og Golem besvimt. Faktisk var det flere av vannpokisene som gjorde større skade på Muk men de tålte like lite dark pulse, og plutselig var tida ute. Neste gang kjører jeg på med pokiser som har gode psychic og ground movesets :) Har lest det skal være bra mot søppeltrollet ;) 

Ja movesettet har jo en del og si, Muk'n som jeg tok hadde nok ikke dark pulse, men så har jeg en 100% IV Golem som er maxet ut til CP 2812, den gjør en glimrende jobb, du får ha lykke til neste gang da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ved hjelp av kart. Tviler på at unown kommer til å dukke opp ved hjelp av lure/incense. Aldri sett det i hvert fall.

Anonymkode: 76f3f...12a

Aha ja, ved hjelp av kart, her har jeg problemer med å få noen kart til å funke, de funker nok best i storbyer, hvem sitt kart bruker du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Taperen skrev:

Aha ja, ved hjelp av kart, her har jeg problemer med å få noen kart til å funke, de funker nok best i storbyer, hvem sitt kart bruker du.

Også må man huske på at unown spawner 1-2 ganger i uka, aldri i nest, aldri på samme plass.. Aldri på samme tidspunkt og aldri flere i samme by.

Så AB er veldig heldig.

Anonymkode: d1b44...dd6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.7.2017 den 20.43, Ardwinna skrev:

Tror jeg mangler 4 fra gen 1 nå (utenom legendariske og regionsbundne da) men mangler ganske mange fra gen 2.

Rettelse: jeg mangler 3 fra gen 1! I dag fikk jeg endelig Aerodactyl, klekket ut av 10km-egget! :nordvesta:

Jeg satt på mannen ned i sentrum i dag og så at ene gymmen langs veien ble holdt av laget mitt, så jeg klikket meg inn i full fart for å prøve å slenge inn en pokis. Det gikk litt fort i svingene og jeg klikket så vilt at jeg mistet litt kontrollen. Jeg hadde ikke stilt inn på sortering etter CP som jeg hadde håpet på, men bare etter nummer. Så det ble en Wartortle som fikk æren av å stå i gymmen! :fnise: Jaja, den holdt nå ut noen timer ihvertfall :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Taperen skrev:

Aha ja, ved hjelp av kart, her har jeg problemer med å få noen kart til å funke, de funker nok best i storbyer, hvem sitt kart bruker du.

Jeg bor i stor by, så det har vært flere kart å velge mellom :)

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Også må man huske på at unown spawner 1-2 ganger i uka, aldri i nest, aldri på samme plass.. Aldri på samme tidspunkt og aldri flere i samme by.

Så AB er veldig heldig.

Anonymkode: d1b44...dd6

Nå nei da du. Jeg er med i en fb-gruppe som heter noe som "unown spawns i Trondheim", og unown dukker stort sett opp på samme plass. Hver eneste gang noen har postet "unown!" med kartplassering, så er det nesten alltid fra samme plass. Problemet mitt er at jeg ikke gidder å dra dit så ofte, hadde sikkert hatt flere unown om jeg gadd det.

Anonymkode: 76f3f...12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Ardwinna skrev:

 

Jeg satt på mannen ned i sentrum i dag og så at ene gymmen langs veien ble holdt av laget mitt, så jeg klikket meg inn i full fart for å prøve å slenge inn en pokis. Det gikk litt fort i svingene og jeg klikket så vilt at jeg mistet litt kontrollen. Jeg hadde ikke stilt inn på sortering etter CP som jeg hadde håpet på, men bare etter nummer. Så det ble en Wartortle som fikk æren av å stå i gymmen! :fnise: Jaja, den holdt nå ut noen timer ihvertfall :) 

Jeg setter nesten kun ut dårlige eller middels dårlige pokiser i gymmen nå, jeg. De fleste får stå noen timer slik at jeg til sammen får maks coins hver dag hvis jeg setter ut et par stykker (ofte står de lengre også). Det har hendt at noen av mine gode pokemons har blitt stående i mer enn en dag, og det er bare kjedelig å ikke kunne bruke de i raids eller angrep. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.7.2017 den 9.47, Taperen skrev:

Jo burde jo kanskje fanget noe flere med tanke på trading, men får nå se når den tid kommer, men trading er pr dags dato farlig, bytter du til deg en fanget mons som er fanget av en spoofer, hva skjer da....

Da vil du antagelig bare miste monen. Basert på hvordan Niantic gjør dette i Ingress. De kan spore hvem/hvor alle items kommer fra, så det hender, når spoofere blir tatt at alle items de har skaffet forsvinner fra inventaret til andre spillere, som har fått dette via uskyldige omveier. 

Anonymkode: 7860f...10e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt seint ute og har ikke grepet på de nye gymmene. Hvor sterke mons bør jeg ha for å ta ned en fiendtlig gym med 6 mons på 2500+? (Jeg vet at skillset osv har mye å si, men når alle monene mine bare har halvparten så mye liv blir det vanskelig.)

Anonymkode: 7860f...10e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da vil du antagelig bare miste monen. Basert på hvordan Niantic gjør dette i Ingress. De kan spore hvem/hvor alle items kommer fra, så det hender, når spoofere blir tatt at alle items de har skaffet forsvinner fra inventaret til andre spillere, som har fått dette via uskyldige omveier. 

Anonymkode: 7860f...10e

Ok ja, har aldri spilt Ingress, og vet ikke hvordan det fungerer, men bra at de kan spore opp spooferne da å straffe de for juks og fanteri...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er litt seint ute og har ikke grepet på de nye gymmene. Hvor sterke mons bør jeg ha for å ta ned en fiendtlig gym med 6 mons på 2500+? (Jeg vet at skillset osv har mye å si, men når alle monene mine bare har halvparten så mye liv blir det vanskelig.)

Anonymkode: 7860f...10e

Hmm, et fiendtlig gym med 6 mons på over 2500 tror jeg aldri jeg har sett, men jeg tar lett ned et gym med 6 mons, og da bruker jeg alt i fra mons på 12-1300 og opp til 3000 CP , en klarer jo alltid å ta ned et gym, men en bruker litt lengre tid hvis ikke monsene er bra, hva ligger dine beste mons på i CP ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er litt seint ute og har ikke grepet på de nye gymmene. Hvor sterke mons bør jeg ha for å ta ned en fiendtlig gym med 6 mons på 2500+? (Jeg vet at skillset osv har mye å si, men når alle monene mine bare har halvparten så mye liv blir det vanskelig.)

Anonymkode: 7860f...10e

Det er vel egentlig bare å kjøre på med de pokisene du har :) Nå er det jo sånn at de som står i gymmen får mindre og mindre motivasjon + lavere cp etterhvert som du slår dem, så etter et par-tre runder (der det blir lettere og lettere) har du nok klart å ta over gymmen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 17.7.2017 den 17.44, Taperen skrev:

Da har det blitt GULL medalje i "Gym leader, defended gyms for 1000 hours" har forsvart gymmer i 1082 timer nå, noen andre som har gull der?

Wow! Imponerende!

Har selv bare 300 timer. Har også bare tatt 14 raids. Er likevel myyyyye mer aktiv i det nye gymsystemet enn det gamle. Har 4 sølvgymmer som jeg etterhvert håper kan bli gull. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skjekker dere moveset og IV? Jeg har prøvd å sjekke noen, men alle mine har bare rundt 80%.

Og er det noen som kan forklare raids?

Anonymkode: 91194...667

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan skjekker dere moveset og IV? Jeg har prøvd å sjekke noen, men alle mine har bare rundt 80%.

Og er det noen som kan forklare raids?

Anonymkode: 91194...667

Raid er når en boss pokemon tar over en gym. Da går du inn og skal ta kjempe denne bossen sammen med en haug andre. Min 4 åring og jeg spiller pokemon go sammen, og til tross for at gutten min bare trykker tilfeldig så har han altså greid å bekjempe to slike bosser, OG fange de etterpå. :)

Anonymkode: ee355...c1f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en bor slik til at en så og si ALLTID er alene om å ta ned en raid boss, så blir det bare å ta de som er level 1 og 2, jeg og datteren min tok en level 3 en gang, har dermed vunnet alle 20 raids jeg har deltatt i.

Har pr nå 5 gym som har kommet seg opp i sølv, og 20 som har bronse, har sittet totalt 1157 timer i gym:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...